Rews

Corona Zombies (2020) - recenzia

Toto bude ďalším filmom, ktorý si zaslúži odo mňa pár slov. Myslím si, že so všetkým čo sa za tento rok už stihlo udiať bude najlepšie si povedať niečo o tomto "filme". A nie. Toto nebudem označovať filmom bez toho, aby som to slovo nedal do úvodzoviek. Lebo "Corona Zombies" dali slovu lacné asi úplne nový význam. Stále nemôžem uveriť, že dať toto dokopy trvalo len 28 dní a trvá to len 61 minút. Znie to neuveriteľne, ale je to tak. Ako sa to tvorcom podarilo? Povieme si nižšie.

Nemyslím si, že je nutné, aby som Vám vysvetľoval premisu filmu. Z názvu ste to predpokladám pochopili všetci. Takže úvod preskočíme a rovno poviem, že celý tento film je len jeden obrovský výsmech. A nielen COVID-19, ale aj filmu ako takému. O tom, že je plán urobiť zombie film z vírusu som počul niekedy v strede marca. Niekedy koncom apríla sme tu už mali finálny produkt. A nakoľko som veľmi zvedavý človek a som známy tým, že robím len najsprávnejšie rozhodnutia, ktoré nijakým spôsobom neovplyvňujú moje mentálne zdravie, rozhodol som sa na toto pozrieť. Čakal som, že to bude lacné, ale nemyslel som si, že to dopadne až takto. Realita je taká, že "film" pozostáva z asi ôsmych minút vlastného materiálu, šupli do toho niekoľko záberov z televíznych novín, asi 15 minút materiálu z filmu "Zombies vs. Strippers" a zvyšný čas vyplnili zábermi z filmu "Hell Of The Living Dead." Jediný rozdiel je ten, že vyhodili zo záberov pôvodné audio a miesto toho tam nahrali svoje vlastné repliky, ktoré označiť ako prvoplánové je kompliment.

Reálne celý film pôsobí ako keby všetci boli úplne sprostí. Ani na sekundu nič nedáva zmysel, ani na malý moment som nemal pocit, že by sa tvorcovia vôbec o niečo snažili. Čo som pochopil, tak film vznikol za účelom komédie. Aby ľudí v karanténe mohol rozosmiať dennými skutočnosťami, s ktorými sme sa stretávali. (teda okrem toho, že sa zo zosnulých stávali zombies). Celý "film" je dokopy o tom, že vírus unikol z čínskeho labáku. A akonáhle sa to začalo šíriť, teroristi sa rozhodli ukradnúť obrovskú zásielku toaletného papiera, ktorý mal ísť americkým občanom. A preto prezident Trump povolá najlepších z najlepších. Štvoricu ozbrojených magorov, ktorí si hovoria "Corona Squad". A ich úlohou je nájsť stratený toaletný papier.

Poviem inak pravdu. Keď som si to teraz po sebe prečítal, tak som si uvedomil, že by to mohlo byť aj celkom vtipné. Lenže to by tvorcovia museli mať nejaké mozgové bunky a v prvom rade urobiť skutočný film. Trvalo by to síce dlhšie ako 28 dní, no viem si predstaviť, že možno by sme sa na tom aj boli schopní zasmiať viac. Lenže ako som povedal. Označiť tu čokoľvek slovom prvoplánové je nadhodnotené. Vezmime si len skutočnosť, že sú tu zmixované scénky z filmu, ktorý vyšiel v roku 1980 so scénkami z iného filmu, ktorý vyšiel roku 2012. Je na prvý pohľad viditeľné, že to brali úplne iné kamery s úplne inou technológiou. Vyzerá to veľmi zvláštne. Prácu s kamerou a hudbu hodnotiť nemôžem. Prečo? Lebo to bolo spracované v úplne inom filme. A nemá to s týmto vôbec nič spoločné. Ako teda vyzerajú skutočne natočené zábery pre film? Úprimne - rovnako zle ako všetko ostatné.

Originálny materiál sa sústredí na mladú americkú blondínu menom Barbie, ktorá práve prišla domov a zisťuje zo správ, že svet je na tom fakt veľmi zle. A že bude najlepšie sa zavrieť doma a nerobiť nič. A okrem toho ju tam neskôr bude obťažovať jeden zombie so špinavým a roztrhaným rúškom. Ako to súvisí so zvyškom filmu? Jedine tak, že tí spomínaní teroristi ukryli zásobu toaletného papiera u nej doma. Je neuveriteľné, že celé toto veľdielo trvá iba 61 minút a pôsobí to, ako keby to bolo celú večnosť. Tento "film" je výsmech filmu ako takému, je to výsmech ľuďom, ktorí na COVID-19 umreli a má absolútne nulovú výpovednú hodnotu o čomkoľvek. Ako komédia to nefunguje, ako horor to vykráda iné filmy a dialógy sú na úrovni desaťročného decka. Nemám viac čo dodať. Len - CELÉ ZLE!

Hodnotenie: 0/10

autor: Endre-silentname, 14. júl 2020 14:32
200 odoberateľov
Endre-silentname

Čo môže človek o sebe napísať na 1000 znakov? Ťažko povedať. Človek si pamätá časy spred desiatich rokov, keď venoval Birdzu skutočne obrovské množstvo času. Dnes už žije úplne iný život. No niektoré veci sa nezmenili. Stále milujem písanie, stále milujem hudbu, knihy a najmä aj filmy. Možno keď budem mať záujem, tak môžem venovať aj pár názorov na pár obľúbených filmov. Ak vás to bude zaujímať. Plus si rád opäť vypočujem názory na svoje poviedky alebo básničky, ktoré možno opätovne niekedy zavesím. Je fajn sa po rokoch vrátiť. A dúfam, že tentokrát už na dlhšie, než na pár dní. :)

1. 1
    Manofbirdz

25 ročný muž

Ale ucel zrejme splnilo, dat tomu spravny nazov, vydat to v spravnom case a vyzmykat z toho co najviac prachov. Pochybujem, ze by si tvorcovia nepomysleli, ze z toho bude uplny pruser.
  2. 2
    Kenjiden

hrá sa, že má 0 rokov
    Kōga

Obdivujem, že sa ti chcelo písať takú zbytočnú recenziu o niečom, čo si ju ani nezaslúži. Kam chodíš na takéto chuťovky? (hehe)
  3. 3
    Endre-silentname

32 ročný muž
    letím niekde v oblakoch

@kenjiden Tak som človek, ktorý má rád filmy a o tomto "filme" som sa samozrejme dozvedel. Bolo len otázkou času keď sa niekto pokúsi o to využiť koronakrízu na to, aby z toho bol zombie film. Dokonca mám pocit, že ešte predtým než som počul o tom "filme" bol o tom článok urobený ako fór. A asi si to niekto zobral v štýle, že to by bolo ideálne to nejako spracovať.

A prečo som to pozeral a hodnotil vôbec. Nuž, je neuveriteľné keď si človek uvedomí, že od začiatku produkcie do vydania "filmu" dokopy potrebovali tvorcovia len 28 dní. To bolo už niečo, čím som bol zvedavý ako to vôbec dokázali. Chápem, že film vznikne za pol roka, ale 28 dní? No a potom som videl čo dali dokopy a bolo mi to úplne jasné. Ako inak urobíš niečo tak rýchlo inak, než pozliepaš veci z iných filmov a budeš sa tváriť, že to sú živé vstupy v telke? Je to asi to najhoršie čo som v živote videl, ale je vôbec zaujímavé si uvedomiť, že niečo také existuje. A už len z toho titulu stojí za to venovať tomu pár slov.
  4. 4
    Kenjiden

hrá sa, že má 0 rokov