Nedalo mi to a aj vďaka Tomášovej ankete jednoducho musím vyjadriť svoj názor.

Možnosť slobodne voliť vo všeobecných, rovných, priamych voľbách s tajným hlasovaním je síce právo, jedno z tých základných, na ktorom je založený právny štát (máme ho aj v ústave) a teda zastupiteľská demokracia, myslím, že by sme to mohli koncipovať ako povinnosť.Grécka ústava dokonca presne definuje volebnú povinnosť.Ale oni tam majú tradíciu, však tam vznikla tá demokracia, tak Gékov nechajme Grékom.

Prečo povinnosť? No kedysi, keď sme tu ešte mali tú železnú oponu, tak na konci všetci hundrali, ako je skvele na západe a že keby sme my mohli tak...Nuž sa stala nežná revolúcia, vyštrnkalo sa veľa práv a slobôd a začali sme budovať demokraciu.Voľba dovtedy zamenala odškrknutie políčok do národného frontu, či výboru či ja neviem ako sa to nazývalo (tuším národné zhromaždenie) A mala prísť zmena! Sloboda voľby, to tu už dávno nebolo!

Lenže po tom ako sa moc dostala rôznym pochybným individuám a zlé skúsenosti z minulosti plus naša nátura spôsobila, že teraz na to, na politiku, dianie okolo seba, celú republiku (mimochodom zo slov res publica- vec verejná, čo už asi dávno nie...) a teda na seba mnoho ľudí kašle.Viete, to ja nedokážem pochopiť...

To, že sklamaní, starší a zarytí občania tohto štátu po vete "vtedy bolo lepšie" (teda za socializmu) nejdú voliť, lebo majú problémy samy so sebou to dokážem sčasti akceptovať.No tu sa len vždy pýtam...Na čo ste teda štrnakali kľúčmi, keď máte možnosť niečo spraviť pre seba a predsa nič nerobíte? Ale hovorím, tam boli sklamania a už neveria ničomu.Ale keď mi povie 30- ročný kamarát, že jeho také veci nezaujímajú a teda nepôjde voliť, to ma vždy doráža...

Prečo ľudia nechodia voliť? Ako mi povedal tento môj kamarát, sú nespokojní...Takže podľa tohto scenára je najlepšie oduť sa, zavrieť do krčmy a tam sa vykričať alebo ešte šúchať nohami, však? No ani jedno z nich moc nevyrieši.Z krčmy vás vyhodia, lebo sa nikto nechce baviť o politike a šúchať nohami sme už šúchali cca 1000 r. počas maďarskej nadvlády.

Prečo ľudia nechodia voliť? Povedal mi ešte, že ich to nezaujíma...Takže to v akej sú teraz situácii, v akej by mohli byť do budúcnosti to ich netrápi? Je im jedno kto sa postaví do čela nášho štátu? Takže to vykrikovanie v krčme je len kvôli alkoholu a nie záujmu?

Je to všetko v ľuďoch a v tom ako k tomu celému pristupujú.Tí tam hore si budú dovoľovať viac a budú si robiť ešte viacej na svoj účet, čím budeme pasívnejší.Čím dlhšie budeme šúchať nohami, tým viac to bude všetkým jedno a nebude im na ničom záležať.Po socializme sme trošku handicapovaní, ale keď sa chce všetko sa dá.Oni sú závislí na nás, na voličoch.Keď ich nezvolíme, tak si nebudú môcť ani škrtnúť zápalkou! Ale toto si málo ľudí uvedomuje.

Voliť by malo byť povinné pre každého z nás práve pre takýto druh kontroly.Malo by to byť povinné pre to, aby sme si nevolili stále menšie zlo.Veď ak sa náš národ uvedomí, tak sa vytlačia z hora pozostatky boľševizmu a dosadia sa tam ľudia dnešného zmýšľania.Keď sa však nič neurobí, ostane to len pre tých hore a bude sa to "dediť" ako v nejakej monarchii.

Malo by to byť povinné preto, lebo by malo každému jednému záležať na tom, čo sa deje okolo neho.Je také ťažké prečítať si 6 A4 volebných programov a rozhodnúť sa na základe nich a nie na základe skupiny, ktorú si ako ktorá strana pozve na predvolebný míting? Je ťažké začať myslieť na seba a za seba miesto toho, aby som sa nechal ovládať mojimi zastupiteľmi? Nemal by som náhodou ja určovať podmienky im? ! ! !

Je toľko vecí, čo môžme urobiť a to len kvôli tomu, že 15 min. obetujeme niekoľko krížikom.Je ľahké sa vyhovárať a nič nerobiť a potom plakať, že nič nejde.Ale však si prečítajme ešte raz tú vetu pre touto! ! ! Ako môže vôbec niečo ísť, keď sa pre to nič neurobilo?

Niekde na začiatku príspevku som spomenul jednu vetičku.Všetci hovorili, že kebyže môžme tak... Viete, čo je sranda? Že teraz môžme a predsa nič nerobíme.Nie je to aspoň prejav úcty všetkým, čo sa nás snažili doviesť do takej doby, aby ste si mohli teraz prečítať takýto príspevok alebo možno na neho v pohode zanadávať bez toho, aby ste mali z toho potom nejaké problémy? Nemôžme sa teda aspoň kvôli nim tváriť, že nás zaujíma dobro nášho štátu?

Právo voliť a využiť ho by malo byť základnou činnosťou občana každého štátu.Inak sa potom nemožno nazývať občan, ale obyvateľ s pobytom na území v našom prípade SR.Právo voliť je mocná zbraň, stačí sa ju len naučiť používať (viď SUI)

 Úvaha
Komentuj
 fotka
alpynus  22. 3. 2009 14:06
Si veľmi naivný.
 fotka
cm17  22. 3. 2009 14:13
Naivný v čom?Že je lepšie nechať všetko tak alebo apelovať na druhých nech sa vyjebú na tie porazenecké reči a začnú konečne niečo robiť?Ja nie som jediný, čo takto zmýšľa.Podstatné je ukázať ľuďom prečo takto zmýšľať a že keď je možnosť treba ju využiť.Ty máš aký názor resp. v podstate aj riešenie k tomuto problému?
 fotka
alpynus  22. 3. 2009 14:32
Že v konečnom dôsledku má Tvoj hlas váhu presne 1 a v konečnom dôsledku by výsledky volieb boli presne také isté aj s Tvojim aj bez Tvojho hlasu.

Všetko je to len divadlo.
 fotka
lestaty  22. 3. 2009 14:33
Ja si myslím, že máš pravdu. Furt bolo ,,Kebyže môžeme..." a teraz keď sa môže tak nič. Toto isté zazlievam rodičom, ktorí nie sú ochotní voliť. Takisto aj starí rodičia. Vraj aj keď budú voliť, tak nikdy nezvolia toho, ktorého tam chceli. Ale keď sa k tomu takto budú stavať všetci, kam sa dostaneme? Ak by som už mala 18 určite by som išla voliť, veď nikto nemusí vedieť koho som volila a tých pár minút času ma predsa nezabije.
 fotka
fhobos  22. 3. 2009 18:23
@alpynus aj môj hlas má váhu len jedneho tvoj takysto ale spolu sú to tri hlasi, ked ho nedá nikto lebo výsledok nijako neovplivnia zvolený nebude nikto



áno divadlo, ale publikum mu tvoríme mi. Ked je predstavenie velmi zlé ludia odchádaju a chcú naspeť svoje peniaze
 fotka
cm17  22. 3. 2009 20:44
Presne tak, súhlasím.Najprv sa však musí takto zachovať to publikum, inak neprinútime hercov zmeniť ich repertoár, či spôsob prednesu
 fotka
cm17  22. 3. 2009 20:48
@alpynus

No a presne v tomto je to o čom hovorím...keď si to takto povie 1000 ľudí, tak je tisíc hlasov preč.Keby si to takto povedali Američania vo voľbách keď zvolili Busha 2.krát do kresla s nejakým minimálnym rozdielom (pár tisícok hlasov), tak by možno nebola fin. kríza, vojna v Iraku, radarový problém...Mohlo to byť inak ako to môže byť inak aj tu
 fotka
alpynus  25. 3. 2009 00:04
Čo ak by bolo keby nebolo možno by bolo...

Podľa mňa je anarchia jednoznačne najlepší systém pre ľudí, omnoho demokratickejší než demokracia, preto je pochopiteľné, že sa zdržiavam volieb už len kvôli tomuto.
 fotka
tunidlo  25. 3. 2009 00:47
@7



Čaro je v tom, že to, čo by spravilo ostatných 999 ľudí z tých 1000 ten jeden človek iba tým, že príde voliť nezmení ... Ale samozrejme, toto moje tvrdenie je dosť alibistické ...



Obecne mi príde dosť nemiestne tak frflanie na to, ako sa nič nezmení v kombinácii s nulovou ochotou niečo preto spraviť, ako aj spomínanie slova "povinnosť" v súvislosti s voľbami ...



A blog je to zaujímavý a čítaniahodný, ale niektoré veci, no, ehm ... Ja osobne by som sa na základe volebných programov určite nerozhodoval, myslím si, že je lepšie mať všeobecný obraz ako jednostranné žvásty zvnútra
10 
 fotka
501  26. 3. 2009 17:31
@9 osobne ani neviem načo sú volebné programy(také aké sú) v podstate by stačila nejaká osnova ktorým smerom chcú ísť a samozrejme nejaká debata s prezidentom/kou aby sme si spravili obraz aký človek to je ,ako rozmýšla ale na druhej strane aj volebná kampaň niečo napovie o človeku ktorého reprezentuje takže toto sú prvé volby čo mi vyhovujú



@8 @alpynus

a k tej anarchii. Si myslím že s takýmto prístupom by ani tá anarchia bohvieako nedopadla :/ lebo tam je ešte dôležitejšia osobná zodpovednosť ale nebolo by odveci keby si napísal blog o anarchii nech viem čo to je podla teba
11 
 fotka
alpynus  26. 3. 2009 18:57
@501

Aj som už niečo také napísal na iný server, len som to zmazal : )

Ak budem mať čas a vôľu písať o najväčšej legálnej zločineckej skupine, ešte k tomu podporovanej prostým ľudom, napíšem.

Viem, že anarchia je v súčastnosti utópia. Ale ak by sa systematicky zavádzali jej hodnoty do spoločnosti (anarchia nie sú vytretí punkáči s čírom), o zopár storočí by tu mohlo byť rozumné zriadenie štátu, možno.
12 
 fotka
501  1. 4. 2009 21:20
@11 @alpynus ...nemusíš nadávky na súčasný a minulé režimy lebo na anarchiu treba dospieť tak je velmi potrebná aj príprava cez demokraciu (a jej predchodcou) ako základná škola pre strednú a stredná pre vysokú školu ,všetko má svoju postupnosť

a ona sa postupne zavádza 8) ale psst
Napíš svoj komentár