Všetko začalo zhruba pred rokom niekedy okolo Silvestra. Sedeli sme s kamošmi v šenku hrali biliard, popíjali pivko a vtedy vo mne skrsla spásonosná myšlienka. "Chcem si postaviť chopper a najlepšie z jawy. Kamoš čo sedel hneď pri mne sa ani neobzrel len si tak po pod nos zamrmlal: ,,mám doma 250tkový motor ak chceš. " Ževraj bol kedysi v nejakom malotraktore. Hneď sme sa dohodli na cene (vymenil som ho za prevodovku z 1203) a na druhý deň som ho mal doma. Hneď som si k tomu zohnal rozrezaný rám z ČZ 175 a nejakú vidlu s okulármi. Lenže ako šiel čas, prišiel nápad postaviť motorku na pevnom ráme. A to bol už trošičku problém, pretože som nevedel ako vyriešim geometriu a zavesenie zadného kolesa. No nakoniec som na internete našiel pevný rám robený na mieru pre 250tkový motor. Tak som tam zavolal a na druhý deň som šiel preň. K nemu som zohnal vidlu z jawy 350/634. Kolesá som nechal klasické 16tky. nádrž je sériová z čz ale je komplet zahladená. K tomu je na mieru robené sólo sedlo s odpružením z čz. Zadný blatník alá kačací chvost je upravený predný blatník z panelky.

Celá motorka je stavaná v starom štýle tak, ako to robili naši otcovia a dedovia. Predtým ako mi prišiel nápad dať na motorku pevný rám tak to bola v podstate panelka s upravenými blatníkmi, širšími rajdami, a s menšími svetlami, a celé to bolo mierne znížené. Takýto štýl úprav motoriek prevládal v 50-tych rokoch hlavne v amerike, ale z rozprávania starých mechanikov som sa dozvedel, že takto sa upravovali motorky aj u nás. V amerike cheli mať čo najrýchlejší stroj, kdežto u nás šlo hlavne o použitie. Americké ťažké stroje sa odlahčovali hlavne aby boli konkurencie schopné pre lahšími anglickými motorkami.Čiže keď zrušili blatníky tak ich nevyklepávali ale prosto vyhodili a jazdili bez nich. Montáž širších riadidiel zase zabezpečila lepšie ovládanie mašiny v teréne. U nás to fungovalo tak isto. Kto nemal na poriadnu motorku tak si z nejakého vraku postavil jazdy schopný stroj.

A v tomto duchu som riešil aj ja svoju stavbu. Prosto za málo penazí hodne muziky. A nejako sa mi to aj podarilo. Celý projekt trvá zhruba rok ale náklady boli minimálne. A na druhej strane mám takto k tej motorke lepší vzťah keď si ju poskladám celkom sám. Kopa ľudí ma od toho odhovárala, že načo mi to bude a že prečo si račej nekúpim nejakého čínskeho čopra. Na to mám svoj názor a ja som chcel čopra so starým motorom. Ale zase mám kamoša ktorý upravuje čínske motorky a tie tiež nevyzerajú zle. Len tam platí pravidlo, že keď si človek kúpi čínu tak ju musí vlastnoručne doladiť aby bola z toho 100%ná mašina.

A to je asi tak všetko, chcel som sa len podeliť so svojou kráskou ktorá sa už chvalabohu dokončuje. Celý projekt by nevznikol bez pár kamošov, ktorý pomohli či už radou alebo náhradnými dielmi. A najvätšie dakujem patrí mojej priateľke za pochopenie a podporu .

Dúfam, že sa Vám motorka páči, poprýpade to niekoho inšpiruje k vlastnej stavbe. Pretože ak si niečo človek postaví doma má k tomu ovela krajší vzťah ako keď si to len tak kúpi v obchode....

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár