Teraz som na nete čítala, že ten nový pajác, čo je ministrom školstva, chce aby bola maturita z matematiky na gymnáziach povinná. Vraj už terajší druháci na 4ročnných gymploch by mali ísť povinne z nej maturovať. Ja len pevne dúfam, že to neschvália. Aký
no na to, ze je zo smeru celkom rozumne... ma pravdu ten clovek v tom, ze strasne vela ludi ide na pofiderne odbory len preto, ze nechcu mat matiku a nechcu z nej robit prijimacky.. a potom to tak vyzera, ze mame socialnych pracovnikov a filozofov po mariu.. stredoskolska matika je zvladnutelna a pokial sa jej kazdy povenuje, nebude mat problem dostat sa aj na tazsie skoly.. fakt spravna vec.. len zas musi mat aj dostatocnu dotaciu hodin a kvalitu..
že to máte za tie trápne protesty proti 30%, úrovni B2 a bohvie čomu sa ešte snažili vzbúriť tí idioti tento rok... Svedčí to o tom že mládež osprotieva snaží sa všemožne si ešte uľahčiť cestu k demencii. Tak vám treba.
nikdy som nič proti matematike nemala, ale teraz ju nenávidím...a tento negatívny vzťah k nej som si vybudovala vďaka našej matematikárke, ktorá nám nič nevysvetlí, lebo to ani sama nevie a diktuje nám len príklady z jej papierov..to skôr z nemčiny by som zmaturovala ako z matiky..
ja som maturitu z matiky na obchodnej nemal povinnú, ale ani som si ju nedal... ale tak či onak, teraz z matiky neviem dokopy nič takže je mi to takpovediac na houby... z matiky by mal maturovať len ten, kto sa ňou chce naozaj aj zaoberať, inak je to totálne zbytočné podľa mňa
lenze tusim, ze ta povinna maturita z matematiky by sa mala tykat iba gymnazi.. takze nevidim problem.. pokial dieta nema na to, aby sa dostalo na gympel, tak ho tam rodicia nemaju preco tlacit. je prevdepodobne, ze bude mat bordel aj v ostatnych predmetoch ako je fyzika a chemia. preco tolko rodicov tlaci decka na gympel, ked na evidentne nemaju? a je to fakt, ze uroven ide strasne dole..
@saasenkaa Nie je to o tom, mať na to hlavu. Čo som si všímala už na strednej u spolužiačok, keď som ich doučovala a všímam si to v okolí doteraz, ľudia sa tej matike často málo venujú, chýbajú im základy a priznať sa na hodine, že nerozumiem príkladu na tabuli, je najväčšia hanba...
@saasenkaa verim tomu, ze aj ked mu nejde matika a fyzika, tak z nej prejde bez problemov. Mne tiez nesiel dejepis, geo atd. ale naucil som sa a dalo sa. Ja napr. nejdem maturovat z matiky ale pre gymnazistov to beriem, ze ok.
@saasenkaa Ja som zvykla s babami najskôr jeden príklad prejsť spoločne, uisťovala som sa, či pochopili každý krok a keď som im ďalší dala samostatne, istota tam síce nebola a chvíľku im to trvalo, ale väčšinou boli schopné vyriešiť to, pričom jediná moja pomoc spočívala v tom, že som ich pri každom kroku uistila, že na to idú správne a prípadne ich upozornila, ak urobili numerickú chybu alebo zabudli na nejaké znamienko A verím tomu, že keby sa im takto niekto venoval v dobe, keď začali mať s matikou problém a poctivo si robili domáce úlohy, bez problémov by spravili aj tú maturitu
Matika patrila vždy medzi predmety dosť veľkou časťou študentov neobľúbenými. Ale vedieť a učiť sa ju treba. A to že prišiel nejaký debil a pred ním iný debil a pred ním iný debil a povedal, že "matiku netreba, lebo nie každý bude mat-fyzák" tak potom to dopadlo, že z nej viete guľové!
Matiku vedieť treba! Tu nieje o to aby si o pol noci vedela zintegrovať niečo (nie teda, že by sa niečo ako diferenciálny a integrálny počet teraz vôbec na stredných učil...), ale ide o určitý typ myslenia, ktoré Ti štúdium matiky dá. Potom sa stáva, že súčasná mladá generácia nemá elementárne znalosti logiky a absolútne nedokáže tým pádom analyzovať bežné životné situácie alebo odborné texty.
Zmierte sa s tým. Matika je potrebná a treba ju vedieť. Je to základ toho, čo by mal vedieť každý z nás. Momentálne sa tvrdí, že nemusíš už vedieť vôbec nič, ani Zemepis, Dejepis, Prírodopis, Fyziku, Chémiu a písať perom. Šak načo? Písať vieš na klávesnici a nič ostatné nepotrebuješ ak sa s tým nechceš živiť. A ak náhodou to budeš potrebovať, tak si vygúgliš, že?
Potom to aj tak vyzerá, že dnešní mladí tú tupí, primitívny a rok od roka je to horšie! Howgh!
Dobre, mam jasný prepad more mam na male prepad z matiky od deviatky..furt som mala krasne vysvedcko..jednotky a sólová 3z matiky ..na gympli uz 4..ale uz nie sólová joooooooj
ani literatura nieje na vyske ani v zivote uzitocna. ide o budovanie literarneho a kulturneho povedomia ktore formuje spolocnost. podobne matematika by budovala technické povedomie. FB ankety kde viac ako polovica ludi nevie vynasobit, zratat a odratat seriu celych cisel, su hrozive.
hlavne ucitelia nie su schopni dostatocne to vysvetlit, a overit ci tomu ziaci rozumeju a ziaci ktorym matika neide, su demotivovani . osnovami by sa mala zaoberat odborná komisia na pedagogiku, a nie na matematiku. lebo vystudovany matematik berie celu matiku za samozrejmost a nedokaze posudit nárocnost jej tém.
Veľmi pekný názor a súhlasím. A presne na Tie FB ankety som myslel.
S tými pedagógmi je to tiež pravda. Ale aj v takomto prípade je to aj o prístupe študenta. Na základke a aj na strednej som mal učiteľov matiky, ktorí boli veľmi prísni a dávali tony príkladov a netolerovali chyby. Zobral som to tak, že miesto pindania som si sadol a počítal všetko čo mi dali. Hodiny. Výsledkom bolo, že som nemal na výške absolútne žiaden problém s matikou, ktorá patrí medzi najťažšie predmety u nás.
Netreba žiaka vidieť vždy ako obeť. Iste, prístup učiteľov je častokrát zlý ale prístup žiakov je stále horší a horší lebo ich v tom ktosi ešte aj podporuje. "Nič nemusím robiť a mám všetko."
@ordinarygirl A čítala si môj komentár? Moji učitelia boli blázniví pedanti, ktorí ma zasypávali tonami príkladov, denne som nad nimi strávil pár hodín. Ale ide o prístup. Ja som sa zaťal a pristúpil som na ich hru. A tradá! Matiku viem. A nebolo to, že by som mal neviemaký bohový talent. Koľkokrát sme s mamou a otcom do neskorého večera riešili jediný príklad, lebo sme nemohli prísť na správne riešenie a ak by som ho nemal tak na druhý deň mám fajnovú guľu...
@ink ja by som prijala takého učiteľa matematiky, ktorý by mi látku vysvetlil a potom ma nútil s tým pracovať a rátať....naša učiteľka matiky nevysvetluje, ona len diktuje príklady a my píšeme..celá trieda opisuje z tabule a nikomu to nie je jasné, ešte, že mám mamu, ktorá vie perfektne matiku a všetko mi doma vysvetľuje a spolu počítame každý víkend.
@ordinarygirl Tak to ma mrzí. Také učiteľky poznám a nieje to bohviečo. Zasa, treba brať čo je. Keď väčšina triedy nerozumela nejakej látke a učiteľka povedala, že nestíha, tak cez prestávky Tí 2-3 čo tomu rozumeli doučovali zvyšok.
A ešte buď rada, že máš takú super mamu. Tiež by som to bez našich mal ťažšie. Ber to ako to je. Ber to tak, že matiku je dobré vedieť a mala by si ju vedieť. Ja som nemal rád Anglinu, ale vždy som to bral tak, že ju treba vedieť. A v podstate som si ju časom zamiloval...
Ja si myslim ze je to totalna somarina...ak chcu nejako zvysovat uroven vzdelania tak nech sa paci ale sposobom ktory je zvladnutelny..a ty co hovoria ze matika sa da zvladnut alebo naucit, nie vzdy a nie kazdemu na to proste treba mat urcitym sposobom talent
@ink ja som mame veľmi vďačná, ona to vysvetlí mne rátame, rátame, venujeme sa tomu hodiny a hodiny a ja dostanem vždy trojku, pretože v písomkách sa objavujú príklady a úlohy, ktoré s nami nepreberali...po čase to isté berie aj môj brat na škole a ja mu to viem vysvetliť, počítam s ním potom ja...ale vždy budem mať trojku
@ordinarygirl ok, skúsim to ešte takto. Nikto nikdy sa nebude pozerať na to, aké známky si mala z matiky na vysvedčku. Pôjdeš na maturitu z matiky, budeš mať výborný percentil, to bude zaujímať omnoho viac ľudí. O tom je maturita. Tam sa nehrá na debilné učiteľky. Matiku vieš, nemáš sa čoho báť a na tú kozu sa vykašli.
A čo sa týka ďalej, tak ak pôjdeš na výšku, tak potom bude zaujímať ľudí, či si dala výšku a ak tam bude aj matika, tak to k tomu budeš potrebovať a zasa nikoho nebude zaujímať, či si mala trojku alebo nie, ale či to vieš. A nakoniec. To že tú matiku vieš Ti dá do života viac ako hocijaká jednotka. To si neuvedomíš, ale je vidieť rozdiel medzi niekym, kto má a kto nemá matematický základ.
ked uz to chcu urobit, tak nech zacnu az s novymi prvakmi, lebo nase skolstvo na takuto zmenu nie je podla mna pripravene. na skolach sa matematike nevenuje dostatocna pozornost, uz pocas mojho studia chybali ucebnice a pomocky. treba celkovu reformu.
Súhlasím, aspoň čo sa týka tej prvej časti, s @bigblackboar ( @22 ). Veľmi veľa ľudí argumentuje tým, že nie každému matematika ide, nie každý ju bude potrebovať... Áno, to je pravda. Ale podľa tejto logiky by mali byť dobrovoľné maturitné predmety všetky. Prečo by sme mali maturovať z jazykov? Nie každému idú a nie každý ich bude potrebovať.
Inak, prečo sa vôbec tú matematiku na strednej povinne učíme? Však nie každému ide, nie každý ju bude potrebovať. A čo na základnej? Tiež by som ju dal len dobrovoľne. Načo vedieť malú násobilku, keď mám kalkulačku? Nepotrebujem, zrušiť!
Prosím vás, veď osnovy pre štvorročný gympel sú v katastrofálnom stave. Celý systém je na nič. A ak by sme s týmto mali ísť povinne maturovať, odzrkadlilo by sa to na výsledkoch.
Sedávam v tej lavici skoro každý deň, mám sprostú učiteľku, čo nenaučí, určité obdobie sa venujeme istej téme, to len povrchne, potom ideme robiť niečo z úplne inej tematiky a na ďalší rok to isté, len do hĺbky? A ďalší rok to isté? Kto si to má pamätať? Alebo - ako si to má pamätať žiak, ktorý nevie matiku tak dobre a na gympli je kvôli dejáku, etc? Máme zabíjať hodiny matematiky tým, že len opakujeme? Keby ste toto počuli od matikárky, tiež by vás to nepotešilo...
A ešte povinná matika? Spýtam sa ešte raz: povinná matika??
Vie ten Pánko vôbec, ako to dnes u nás funguje?
Áno, sú isté veci, ktoré by sme mali vedieť, ale to neznamená, že musíme ísť z toho aj maturovať.
mam maturu z matiky a bol to najlahsi z tych 4 predmetov...maturovali z nej aj spoluziacky, ktore z nej mali trojky, stvorky a zvladli to lebo co? lebo nezmaturuje len blbec...tak neviem co sa trasete...
je to na figu síce mám matiku rada a nerobími problémy ale budem mať dosť učiť sa biolu a chemiu ktoré fakt potrebujem a nie ešte matiku ktorá mi bude v budúcnosti na piču......
tak či tak podľa mňa je to prebytočná záťaž, človek má v maturitnom ročníku dosť práce aj s predmetmi, kt mu idú, nie to ešte sa nírovať matikou a tak isto ako bolo kdesi spomenuté, nie každý ma šťastie na profesorov, spolužiakov a peniaze na doučovanie
btw myslím že stredoškolská gymnaziálna matika nie je o násobení a sčitovaní ..
Porovnávanie s (cudzím) jazykom vôbec nie je irelevantné. Matematika nie je o počítaní, tak ako aj cudzí jazyk nie je o slovnej zásobe.
Do CV si napíšeš aj maturitu z matematiky.
Dorozumieť sa v (cudzom) jazyku tiež môžeš aj bez maturity, navyše polka ľudí aj tak väčšinu pravidiel jazyka pri komunikácii poruší (rozumej nevyužije).
A napokon: (Cudzí) jazyk je povinný v 3. a 4. ročníku tiež.
Keď niekto matiku nevie tak ju nevie. Ja som sa jej venovala a je percento ľudí ktorým nejde do hlavy nech sa snažia akokoľvek. A je neporovnateľná z literatúrou či inými predmetmi ktoré sa proste dajú nabifliť, matika sa nabifliť nedá. Vďakabohu že už budem mať po maturite lebo čo sa teraz vymýšľa je na hlavu.
@quixinka No nie je to az tak celkom pravda. Chemia mi napriklad isla skvelo ale matika bol uplny brutus. To aj fyziku som vedel omnoho lepsie ako matematiku
Ak je to pravda tak potom s tym plne suhlasim. Su ludia ktori maju talent na jazyky a su ludia, ktorym to lepsie pali v matike informatike a pod. Preto si myslim, ze maturita voci ludom nadanym na matematiku je troska nespravodliva, pretoze tam maju hned 2 jazyky, slovensky a cudzi. Ti co su na jazyky nadany avsak vobec ziadnu matematiku nemusia, mozu si tam dat nosku a dejiny umenia, co su podla mna podobne zanre. 2. vec, naco sa uci teda matika v kazdom rocniku, ked sa z nej nejde maturovat?
Môj názor je taký, že novému pánovi ministrovi dal zrejme niekto kvalitnú ranu do hlavy, lebo to čo tam on stvára už nemá obdoby. Menia staré zabehané systémy, poradie učiva nemá hlavu ani pätu.
Z matiky by som zmaturovala, lenže je to zbytočná záťaž navyše a pre niektorých absolútne nepotrebná. Nech si z toho maturujú tí, ktorí majú záujem matematiku študovať.
Keď niekto jazyk nevie, tak ho nevie. Mal som známeho, čo sa mu venoval a je percento ľudí, ktorým nejde do hlavy, nech sa snažia akokoľvek. A je neporovnateľný s matematikou či inými predmetmi, kde sa proste dá naučiť postup, ktorý platí stále a bez výnimky, jazyk sa tak naučiť nedá.
tak mne je to jedno, ja asi z matiky pojdem tak či tak, ale je mi lúto tých čo na to hlavu nemajú a nepochopia tomu ani keď im to x krát vysvetlím (to je 90% ludí čo poznám). takže je to blbosť
@caleban tak ja som sa nedokázala tie postupy naučiť a poznám viac ľudí, ktorý sa snažia a proste im to nejde a neporovnávala som to zrovna z jazykom ale myslím že keď sa niekto naučí slovnú zásobu tak tam je to podľa mňa ako tak zvládnuteľné.. možno je to len môj pohľad ale to je moja skúsenosť a poznám viac takých ľudí.
pri celej matike (hovorim o "tazsej" maturantskej, nie zakladnej) nejde o to, ci to niekedy budes potrebovat, ale o to, ze si tym rozvijas osobnost, myslenie, a cvicis si tym hladanie rieseni...
Ludia kt. beru matiku ako nutne zlo, ktore nie je nikde vyuzitelne budu vzdy proti, ale matika nie je len o pocitani rozlicnych prikladov ale najme o logickom uvazovani, rieseni a analizovani roznych situacii, a to dnes mnohym ludom chyba. Maturita z matiky nie je az taka narocna ako sa zda a ti kt. ju nezvladnu nemaju na gymnaziu co hladat.
Na základnej som mala matikárku, ktorou som bola nútená počítať stále a dookola, nebola som génius, ale išlo to.
Prišla som na gympel, ako jedna z "najlepších" a prístupom učiteľa a aj mojim vlastným, som sa zmierila s tým, že na matiku nemám vlohy a energiu, ktorú dám do nej, môžem využiť aj na užitočnejšie veci.
Vieš, o to zrovna ide... "Ako-tak zvládnuteľné." Lebo zvládnuteľné je ako-tak všetko, avšak pre každého niečo iné. A tak ako sú ľudia-extrémy, ktorí nie sú schopní naučiť sa matematiku, rovnako sú ľudia-extrémy, ktorí sa nevedia "bifliť." Je sebecké povedať: "Toto mi nejde, tak to nezaveďme. Ale ostatné nevadí." Lebo ako komu.
A tak, ako v jazyku na aké-také zvládnutie stačí slovná zásoba, tak na aké-také zvládnutie stačia v matematike vzorce.
Učitelia nie sú svine, ktoré by vás chceli za každú cenu vyhodiť od maturitného stola. Práve naopak.
Teda pokiaľ sa viete, keď už sme pri tej terminológii, ako-tak správať.
@8 súhlasím, fakt ide kvalita dole, priam do podzemia. Gymnázia sa bijú o žiakov, aby mali prachy, zrušili dokonca prijímačky, a preto tam teraz budú chodiť tretiac, štvrtáci, hlavne, že škola za to zhrabne prachy.
niekde som cital taky blog a krasne to vidiet tuna na prispevkoch.. ze v spolocnosti nevediet nieco z humanity je velky trapas. ale nevediet zakladny priklad z matematiky.. je na zabavny smiech...
citujem niekoho: "ta nezmaturujem ".
to je to, co mi vadi. pristup. poviem ze nezmaturujem a este sa z toho aj smejem..
@ink@25 mén, prístup ziakov sa dá zmenit ties len nejakým nástrojom, a tým by mal byť učiteľ. mám dojem ze aj to je jeho práca. samozrejme su nedostatocne ohodnoteni a nutne aj nedostatocne schopni a vykonni (pedagogovia).
ale ja si myslim ze ucit sa ma v prvom rade v skole. toho casu tam je habadej, keby bol efektivne vyuzity. ziaci venuju viacej snahy tvareniu sa ze pocuvaju ako pocuvaniu. to je jasny prejav demotivovanosti. pride mi to riesitelne, ale mozno len davam privela nadeje do priemernych ludi. newiem ake je to byť hlúpy.
@bigblackboar S tým nesúhlasím. Učiteľ síce má aj výchovnú funkciu, ale v prvom rade má učiť. Vychovávať má hlavne rodič. A pokiaľ rodič nevštepí svojmu decku, že má brať školu vážne a snažiť sa aj na predmetoch ktoré nemá rád a aj na predmetoch, kde sa mu nepáči učiteľka, tak učiteľ už príliš nenarobí.
V škole NIEJE času habadej. Zvlášť napríklad na tú matiku. V škole nemáš toľko času aby si si matiku toľko precvičil, že jej budeš maximálne rozumieť. Ako raz povedala moja matikárka, ktorú si veľmi vážim: "Integrovať budeš vedieť poriadne až prepočítaš aspoň tisíc príkladov" Je to síce pritiahnuté za vlasy ale s matikou to tak je. Musíš ju precvičovať. A to znamená aj doma.
Alebo napríklad Slovenský jazyk. Doma si nikdy nečítal povinnú literatúru, keď si bol prvák, neučil si sa doma ako písať, lebo v škole nebol čas na precvičenie? Ešte aj na výške, kde máš prednášku a seminár, dokopy 3 hodiny Ti na niektorých školách dajú domáce úlohy, alebo Ťa aspoň donútia k priebežnému učeniu.
Učí sa HLAVNE mimo školy. A pokiaľ si sa vždy učil hlavne v škole a mimo školy minimálne, tak si buď génius, alebo si mal ľahkú školu, alebo si na to kašlal, ale aj v tom poslednom prípade musíš mať dostatočné rozumové vlohy.
@linka71 Alebo určiť vo vete trpné príčastie alebo slovesný vid určitého slovesa. Alebo latinský názov Výra Veľkého, alebo kedy bola dobytá Bastila atď...
Podľa takejto logiky by nás v živote mali naučiť čítať, písať, základný počet, uvariť si, zatĺcť klinec, šiť, prať, žehliť, vypestovať zemiaky a všetko ostatné iba ak by sme sa chceli špecializovať. Lebo kde by si to ostatné využila, že?
Ja mám povinnú maturitu z matematiky dokonca po francúzsky a nemyslím si, že je to zas taká katastrofa Ale tiež to nepovažujem za potrebné, je to hlúposť... Aj keď povinná maturita z hocičoho okrem slovenskej gramatiky je podľa mňa somarina...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
81 komentov
ale keď raz na to niekto nemá hlavu, môže sa aj zblázniť
takže je to podľa mňa maximálna blbosť, lebo stredoškolská a hlavne gymnaziálna matika je plná vecí, ktoré do bežného života človeku netreba.
teda podľa mňa
a nemôžu všetci chodiť na mat-fyz
btw ak aj maturu z donútenia spravia, neverím, že si vyberú školu na ktorej bude matika
@galinka nehovorím, že je to 100% o tom, ale dosť to pomáha. logické myslenie a správna kombinácia riešení sa vedia len ťažko naučiť
a myslím, že je to zbytočná záťaž na študenta, mohol by sa viac venovať tomu, čo chce v budúcnosti študovať
a ono obhajujem iných, ja maturu z matiky mám takže som nezaujatá
ľudia musia vedieť počítať, logicky uvažovať, ale......toto nie je cesta
Matika patrila vždy medzi predmety dosť veľkou časťou študentov neobľúbenými. Ale vedieť a učiť sa ju treba. A to že prišiel nejaký debil a pred ním iný debil a pred ním iný debil a povedal, že "matiku netreba, lebo nie každý bude mat-fyzák" tak potom to dopadlo, že z nej viete guľové!
Matiku vedieť treba! Tu nieje o to aby si o pol noci vedela zintegrovať niečo (nie teda, že by sa niečo ako diferenciálny a integrálny počet teraz vôbec na stredných učil...), ale ide o určitý typ myslenia, ktoré Ti štúdium matiky dá. Potom sa stáva, že súčasná mladá generácia nemá elementárne znalosti logiky a absolútne nedokáže tým pádom analyzovať bežné životné situácie alebo odborné texty.
Zmierte sa s tým. Matika je potrebná a treba ju vedieť. Je to základ toho, čo by mal vedieť každý z nás. Momentálne sa tvrdí, že nemusíš už vedieť vôbec nič, ani Zemepis, Dejepis, Prírodopis, Fyziku, Chémiu a písať perom. Šak načo? Písať vieš na klávesnici a nič ostatné nepotrebuješ ak sa s tým nechceš živiť. A ak náhodou to budeš potrebovať, tak si vygúgliš, že?
Potom to aj tak vyzerá, že dnešní mladí tú tupí, primitívny a rok od roka je to horšie! Howgh!
hlavne ucitelia nie su schopni dostatocne to vysvetlit, a overit ci tomu ziaci rozumeju a ziaci ktorym matika neide, su demotivovani . osnovami by sa mala zaoberat odborná komisia na pedagogiku, a nie na matematiku. lebo vystudovany matematik berie celu matiku za samozrejmost a nedokaze posudit nárocnost jej tém.
mozno treba zacat od tohoto konca.
v každom prípade ako dobre že som ja preskočila dva ročníky a maturujem až o rok
Veľmi pekný názor a súhlasím. A presne na Tie FB ankety som myslel.
S tými pedagógmi je to tiež pravda. Ale aj v takomto prípade je to aj o prístupe študenta. Na základke a aj na strednej som mal učiteľov matiky, ktorí boli veľmi prísni a dávali tony príkladov a netolerovali chyby. Zobral som to tak, že miesto pindania som si sadol a počítal všetko čo mi dali. Hodiny. Výsledkom bolo, že som nemal na výške absolútne žiaden problém s matikou, ktorá patrí medzi najťažšie predmety u nás.
Netreba žiaka vidieť vždy ako obeť. Iste, prístup učiteľov je častokrát zlý ale prístup žiakov je stále horší a horší lebo ich v tom ktosi ešte aj podporuje. "Nič nemusím robiť a mám všetko."
A ešte buď rada, že máš takú super mamu. Tiež by som to bez našich mal ťažšie. Ber to ako to je. Ber to tak, že matiku je dobré vedieť a mala by si ju vedieť. Ja som nemal rád Anglinu, ale vždy som to bral tak, že ju treba vedieť. A v podstate som si ju časom zamiloval...
A čo sa týka ďalej, tak ak pôjdeš na výšku, tak potom bude zaujímať ľudí, či si dala výšku a ak tam bude aj matika, tak to k tomu budeš potrebovať a zasa nikoho nebude zaujímať, či si mala trojku alebo nie, ale či to vieš. A nakoniec. To že tú matiku vieš Ti dá do života viac ako hocijaká jednotka. To si neuvedomíš, ale je vidieť rozdiel medzi niekym, kto má a kto nemá matematický základ.
neviem preco sa stazujete... maturita z matematiky kedysi bola povinna a teraz sa len k tomu vratili... no a??? ved matematika je lahka....
Inak, prečo sa vôbec tú matematiku na strednej povinne učíme? Však nie každému ide, nie každý ju bude potrebovať. A čo na základnej? Tiež by som ju dal len dobrovoľne. Načo vedieť malú násobilku, keď mám kalkulačku? Nepotrebujem, zrušiť!
na druhej strane polka ludi v zivote nebude ratat o nic moc viac ako kolko bude platit v obchode
okrem toho na gymnaziach je matika povinna do 3. niekde aj do 4. rocnika
tak naco aj maturitu?
Sedávam v tej lavici skoro každý deň, mám sprostú učiteľku, čo nenaučí, určité obdobie sa venujeme istej téme, to len povrchne, potom ideme robiť niečo z úplne inej tematiky a na ďalší rok to isté, len do hĺbky? A ďalší rok to isté? Kto si to má pamätať? Alebo - ako si to má pamätať žiak, ktorý nevie matiku tak dobre a na gympli je kvôli dejáku, etc? Máme zabíjať hodiny matematiky tým, že len opakujeme? Keby ste toto počuli od matikárky, tiež by vás to nepotešilo...
A ešte povinná matika? Spýtam sa ešte raz: povinná matika??
Vie ten Pánko vôbec, ako to dnes u nás funguje?
Áno, sú isté veci, ktoré by sme mali vedieť, ale to neznamená, že musíme ísť z toho aj maturovať.
tak či tak podľa mňa je to prebytočná záťaž, človek má v maturitnom ročníku dosť práce aj s predmetmi, kt mu idú, nie to ešte sa nírovať matikou a tak isto ako bolo kdesi spomenuté, nie každý ma šťastie na profesorov, spolužiakov a peniaze na doučovanie
btw myslím že stredoškolská gymnaziálna matika nie je o násobení a sčitovaní ..
a celkom sa tesim ak to prejde,lebo matiku by som si dala tak ci tak pruser budu ostatne predmety
Porovnávanie s (cudzím) jazykom vôbec nie je irelevantné. Matematika nie je o počítaní, tak ako aj cudzí jazyk nie je o slovnej zásobe.
Do CV si napíšeš aj maturitu z matematiky.
Dorozumieť sa v (cudzom) jazyku tiež môžeš aj bez maturity, navyše polka ľudí aj tak väčšinu pravidiel jazyka pri komunikácii poruší (rozumej nevyužije).
A napokon: (Cudzí) jazyk je povinný v 3. a 4. ročníku tiež.
súhlasím ....
Z matiky by som zmaturovala, lenže je to zbytočná záťaž navyše a pre niektorých absolútne nepotrebná. Nech si z toho maturujú tí, ktorí majú záujem matematiku študovať.
Keď niekto jazyk nevie, tak ho nevie. Mal som známeho, čo sa mu venoval a je percento ľudí, ktorým nejde do hlavy, nech sa snažia akokoľvek. A je neporovnateľný s matematikou či inými predmetmi, kde sa proste dá naučiť postup, ktorý platí stále a bez výnimky, jazyk sa tak naučiť nedá.
Ktorá argumentácia je na hlavu?
da sa vypbrat aj ina skola... akurat nesuhlasim s tym, ze to da ludom co uz na gympel sli a vopred o tom nevedeli...
Prišla som na gympel, ako jedna z "najlepších" a prístupom učiteľa a aj mojim vlastným, som sa zmierila s tým, že na matiku nemám vlohy a energiu, ktorú dám do nej, môžem využiť aj na užitočnejšie veci.
Prístup. That is all.
Každopádne som rada, že mňa to obíde.
na druhej strane chápte aj ministra, na gymple sa dnes hrabú samí trojkári a klesá nám úroveň všetkého
Vieš, o to zrovna ide... "Ako-tak zvládnuteľné." Lebo zvládnuteľné je ako-tak všetko, avšak pre každého niečo iné. A tak ako sú ľudia-extrémy, ktorí nie sú schopní naučiť sa matematiku, rovnako sú ľudia-extrémy, ktorí sa nevedia "bifliť." Je sebecké povedať: "Toto mi nejde, tak to nezaveďme. Ale ostatné nevadí." Lebo ako komu.
A tak, ako v jazyku na aké-také zvládnutie stačí slovná zásoba, tak na aké-také zvládnutie stačia v matematike vzorce.
Učitelia nie sú svine, ktoré by vás chceli za každú cenu vyhodiť od maturitného stola. Práve naopak.
Teda pokiaľ sa viete, keď už sme pri tej terminológii, ako-tak správať.
citujem niekoho: "ta nezmaturujem ".
to je to, co mi vadi. pristup. poviem ze nezmaturujem a este sa z toho aj smejem..
ale ja si myslim ze ucit sa ma v prvom rade v skole. toho casu tam je habadej, keby bol efektivne vyuzity. ziaci venuju viacej snahy tvareniu sa ze pocuvaju ako pocuvaniu. to je jasny prejav demotivovanosti. pride mi to riesitelne, ale mozno len davam privela nadeje do priemernych ludi. newiem ake je to byť hlúpy.
V škole NIEJE času habadej. Zvlášť napríklad na tú matiku. V škole nemáš toľko času aby si si matiku toľko precvičil, že jej budeš maximálne rozumieť. Ako raz povedala moja matikárka, ktorú si veľmi vážim: "Integrovať budeš vedieť poriadne až prepočítaš aspoň tisíc príkladov" Je to síce pritiahnuté za vlasy ale s matikou to tak je. Musíš ju precvičovať. A to znamená aj doma.
Alebo napríklad Slovenský jazyk. Doma si nikdy nečítal povinnú literatúru, keď si bol prvák, neučil si sa doma ako písať, lebo v škole nebol čas na precvičenie? Ešte aj na výške, kde máš prednášku a seminár, dokopy 3 hodiny Ti na niektorých školách dajú domáce úlohy, alebo Ťa aspoň donútia k priebežnému učeniu.
Učí sa HLAVNE mimo školy. A pokiaľ si sa vždy učil hlavne v škole a mimo školy minimálne, tak si buď génius, alebo si mal ľahkú školu, alebo si na to kašlal, ale aj v tom poslednom prípade musíš mať dostatočné rozumové vlohy.
Podľa takejto logiky by nás v živote mali naučiť čítať, písať, základný počet, uvariť si, zatĺcť klinec, šiť, prať, žehliť, vypestovať zemiaky a všetko ostatné iba ak by sme sa chceli špecializovať. Lebo kde by si to ostatné využila, že?