@puky kto hovorí že sa rozčulujem? som len oprávnene nastvaný
tak verím tomášovi, že je za udržanie akého takého morálneho kodexu na birdzi a takýto druh reklami ho seká porušuje, na ten krížik neklikám pre to že by ma zaujímala pletová voda od nivei ale pre to že som si vedomí toho že nivea má pletovu vodu ale je mi uplne ukradnutá a kvoli nej sa nemôžem prihlásiť tak ju chcem vypnuť. vypnuť =/= pozrieť si podrobnosti pletovej vody !!!
verím tomu že by sa to dalo robiť aj ovela lepšie, aby si ludia dobrú reklamu mohli aj vážiť..
@pawlo banner kvoli ktoremu sa nemožem prihlásiť neni urcite malý je cez polku obrazovky a je maximálne otravný, proti normálnej reklame nič nemám lebo viem že bez nej sa to neobíde... toto normálne neni
podla mna by sa naprik zisku tomas mal trochu pozastavit nad umiestnenim reklamy. nech nezavadzia.... ludia potom radsej kliknu na nu ochotne koli birdzu ako omylom a vytocene , nahnevane
napr teraz mi napravo dole bliká novy relefon od LG a je mi to uplne jedno, nech si tam svieti ( i ked nedá mi nepovedať že keby mal okraj zrezaný o 2mm aby nezasahoval do fora bolo by to ovela menej agresívne a lahšie strávitelne bude to asi zámer a ten kto vymyslel o dobre vedenej rek. kampani nemá ani páru) ale vždy lepšie ako niečo vdaka čomu mi stúpa tlak a nemusím sa cez to nasilu preklikávať
@freedomko však ja nepochybujem o tom že birdz s toho žije, ale však nech tu reklama kludne je, nech jej je aj viac ale nech neni agresívna že ma núti sa cez nu preklakávať a nech X znamená vypnuť a nie otvoriť novu stranku o výrobku
a ešte nech je to vytvorený normálny priestor na reklamu nie nastrkané rámčeky 9x8 do miesta 4x6 aby to všade pretrčalo a zavadzalo.
jak si pametám raz dávno ked tu bol 100% vlastníkom tomáš tak som sa raz niekde preklikal do kolonky kde boli ceny za reklamu a možné miesta jej výskytu s presne oznacenými plochami kde bude a môže byť a teda nebolo to v strede obrazovky cez všetko ostatné!! takáto reklama asi viac sype... ale stojí ti to za to ?
@fhobos to sa mna uz nepytaj adresuj to tomasovi ja len viem preco su tu reklamy a to je preto aby to zarobilo aspon par centov
ale ked si vsimnes tie reklamy su vyhodne pre ludi tu napr. o2 fer alebo 3bit sutaz podla mna su tu nie az tak naprd reklamy ako napr. "kupte si nove auto len za..." to by bol nezmysel tu davat toto sa tu aspon trosku ujme
Ja by som tiez vsetky tie reklamy najdradsej zrusila... len mi tu "zneprijemnuju" zivot... to vie nastvat ked mam 10" notebook a cez pod displaya reklama!
1.) reklamy musia byt (inak by BIRDZ skrachoval a neexistoval), masivne instalovanie AdBlockov (blokovacov reklam) velkym mnozstvom uzivatelov moze sposobit hromadny zanik viacerych portalov, pripadne spoplatnenie portalov, ktore pridu o reklamne plochy
2.) na BIRDZ je limitovany pocet reklamy max 1-2 ks bannerov na stranku (vacsinou je prax ze sa zobrazi nula az jedna reklama, malokedy dva bannery naraz)
3.) NEMAM RAD agresivne formy reklamy, ktore prekryvaju casti stranky a a proste NEMAM TO RAD. Problem je ze server musi predavat reklamu, a sice si moze diktovat podmienky ale zas nie nekonenecnce, lebo potom to reklamna agentura da na iny server, kde im je to vsetko jedno.
4.) Kreativci z reklamnych agentur (prelistujte si niekedy casopis Strategie - o ludoch z reklamnej branzde) su najnamyslenejsi ludia na svete (a myslim si ze ani politici im nedokazu konkurovat), kreativci z reklamnych agentur su tak mudri ze nedokazu pripustit, ze agresivne reklamy ludom vadia, paradoxne "mladi ludia na Birdz" su vraj najlepsou cielovou skupinou agresivnej reklamy (si myslia) ja naopak si myslim ze to je pravy opak, skor stari ludia ktori pouzivaju sporadicky net dokazu prezit agresivnu reklamu, naopak mladi ludia ktori ziju s netom pomaly cely den, sa za den na roznych serveroch mozu stretnut s tak velkym mnozstvom reklamy, hlavne agresivnej, ze tuto formu reklamy podla mna povazuju za najhorsiu a vyslovne je brana negativne a neklikaju na nu. To je moj nazor, cloveka co robi komunitne portaly, ale ludia z reklamnych agentur zial vedia vsetko najlepsie.
- ano dakedy v cenniku neboli, to je pravda, na druhej strane, ak by Perex nekupil majoritny podiel v Birdze a nestal sa investorom, tak by dnes na 80% ziaden Birdz uz neexistoval, lebo by som to ako stratovy projekt musel zrusit.
- problem je, ze reklamna agentura objedna plochu u portalu (ak portal odmietne predat) tak reklamna agentura si najde iny server, lebo klientovi slubila ze na slovenskom nete preinvestuje XXXXXX korun a musi ich precerpat.
- problem je, ze reklamna agentura vacsinou doda reklamu samotnu az po objednani (lebo casto v momente objednania reklamy, ked sa dohodne predaj, este fyzicky prislusny reklamny banner neni naprogramovany, nadizajnovany) a server vie ze predava reklamu pre taku a taku firmu, na taky a taky produkt, ale vacsinou nevidi ako ta reklama bude vyzerat a dojde mu kratko pred spustenim kampane.
ale toto by som ani nevidel za hlavny problem. podla mna hlavny problem nie je v serveri, ze preda reklamu, problem je v tom, ze tvorcovia reklam miluju agresivne reklamy, pytaju si od klienta za ne viac, vyzivaju sa v nich, ake su cool (pritom sa pacia vacsinou len tvorcovi reklamy) a vsetci ostatni na to nadavaju. chapem reklamu ako velmi dobry prostriedok propagacie, ale vtierava reklama (ktora napriklad prekryva stred stranky, alebo prihlasovatko) je brana negativne... Pritom to co si reklamni tvorcovia dovoluje z agresivnou flashovou reklamou robit, si dovoluju iba na internete. Predstavte si, ze by si niekto chcel objednat reklamu v Markize pocas nejakeho serialu a ziadal by, aby pocas celeho 40 minutoveho serialu bola prekryta hlava nejakeho hlavneho predstavitela zelenym stvorcekom. Ludia by to neuveritelne nenavideli a nadavali by na to, preto si to reklamni tvorcovia nedovolia urobit, lebo by to bol skandal (a zaroven sa to technicky neda velmi dobre urobit, resp. je to skoro nemozne), ale na nete to bezne robia a myslia si aki su cool.
Tvrdia ze ludia na to viac klikaju, problem je ze casto klikaju omylom, a to nie je asi efekt ktory chce inzerent dosiahnut a zaroven ked clovek nadava na inzerenta "sprosta banka xxx, nemozem sa kvoli ich sprostemu banneru prihlasit", v televizii ci novinach sa to nestane, tam maximalne mozete pindat ze je reklam vela, ale nekazia vam vyslovne program. Na nete sa to zial deje. A preco, lebo tvorcovia reklamy si myslia ze bezne formaty (pasiky, stvorceky na vyhradenych miestach vo vnutri stranky) funguju malo (moj nazor je, ze funguju celkom dost, a problem nie je v tom aku velkost, umiestnenie ma reklama, ale to ze su casto fuserske a odflaknute a preto ludi nezaujmu)
@pajon - pokaiľ pochopíš na čo je reklama - prestane ti baviť - na mojich obľúbených weboch - klikám na banery - pretože viem že mojim kliknutím som prispel troškou na chod - a navyše nič ma to nestálo tak prečo nie?
A myslim si ze na BIRDZ su relativne este dobre reklamy, su ine servery, ktore predavaju take reklamy, pri ktorych fakt nechapem dovod takej kampane...
Lenze kto vysvetli tvorcom reklamy, ze clovek nemusi mat reklamu, ale ak je zasadena pekne na prislusne vyhradene miesto na stranke, a neposobi rusivo, ze clovek si ju vsimne, berie ju ako plnohodnotnu sucast stranky, a ked ho zaujme tak na nu klikne. A naopak agresivne reklamy sice maju vacsiu klikavost, ale clovek neklika na ne so zvedavosti co to je, resp. za akych podmienok si aktivuje ten internet od toho operatora, ale casto omylom (lebo to chce zavriet a neda sa) alebo klika na to nahnevane z cielom, ze "ked na to kliknem, tak to snad pri dalsom otvoreni stranky uz nebude, lebo som na to klikol" - a takyto navstevnik klientovej stranky (inzerentovej) sa absolutne nezaujima o produkt. Problem je ze mudri kreativci z reklamiek ukazu klientovi, aha "tento banner mal 3 x vacsiu klikavost, wooow", ale uz nedokazu zistit, ze z tohto agresivneho banneru si nikto nakoniec nic nekupil, ale z tohto pohodoveho vkusneho sice kliklo 3 x menej ludi, ale tretina z nich si nieco aj kupila, aktivovala....
som rada ze to tu tomas trocha objasnil, ze preco nas to vsetkych musi vytacat.. mne to tu uz nastastie tak moc nevyskakuje, ale ak by mi to nadalej zneprijemnovalo navstevu birdzu, tak si to proste bloknem..
@black_soul ono ani ti to nema velmi vyskakovat, na takychto reklamach byva vacsinou povinne nastaveny capping ci ako sa to vola, co sposobi, ze jednemu uzivatelovi sa reklama zobrazi maximalne jeden krat alebo dva krat za celu dobu kampane, alebo napr. za cely tyzden len dva krat (z jedneho kompu, samozrejme z druheho kompu zase dva krat).
Taktiež mi nedalo nevšimnúť si v posledných dňoch zvýšený nábor reklamy . Dokonca som sa ako užívateľ počas prihlasovania na portál dostal do zápasu s jednou z nich.
No myslím, že vzhľadom ku kvalite, resp. vysokej úrovni Birdz-u je KRÁTKODOBÁ, AGRESÍVNA a NÚTENÁ reklama na mieste!
@tomas však hej ja to všetko berem, len som nevedel v akej pozícií pri vyjednávaní si ty a ako by si to mohol ovplivniť, no ako vidím asi v dosť zlej ale tak s tým nič nenarobíme...
ale tak napriíklad www.pravda.sk naspodku menu predpokladám že to bola tvoja iniciatýva kedže stránka prešla tiež tvojimi rukami (ak sa nemýlim ak hej bol by to dost trapas ) a je dobre zasadená do prostredia a nemyslím že by sa tu našlo 5ludí ktorým by to prekážalo po krajoch už i len toho fora je 10 a 5cm kde by sa toho tiež vela dalo napchať a je to nevyužitý priestor..
nedal by sa spraviť priestor vyhranený na reklamu a ponúkať ju tam ? maly by s toho kreatívci z reklamky problem?
btw. čo sa týka reklami, je to svinské, nikto to nechce počuť ale agresívna reklama skutočne zaberá, teda jedna vec je tá že si tým produkt znechutíme ale druhá že psychyka vníma pozitívnejšie veci ktore pozná a má k ním kladnejší vstah a pri nej ide vedomie stranou
a čo sa týka stránok ktoré maju reklamu vyriešenu ovela horsie ako birdz tak o tom nepochybujem urcite ich je viac a vela ale na tieto stránky ja nechodím, toto je jedna s tých viec prečo, nechcel by som aby sa nieco podobné stalo i tu
takto: ja nemam a ani nechcem mat na starosti zhanat klientov na reklamu, to nie je moja praca.
kazdy server MA reklamne plochy - v pravom stlpci je (okrem profilov, blogov, fotoalbumov...) na vacsine stranok plocha taky stvorcek 300x300, to je standartna plocha + je druha plocha uplne na vrchu nad logom, kde sa zmesti pasik "LeaderBoard" 728x90, alebo mensi klasicky banner 468x60, pripadne aj vacsii co sa standartne vola "Screen" a potom su reklamy na mieru zasadene do dizajnu - napriklad promotion dennika Pravda a nejakych rubrik, ktore by PODLA MNA mali zaujimat Birdzakov aspon trochu, a textova linka uplne na spodku, kde ked nic nie je, tak je tam propagacia najnovsich clankov z Birdzovskeho Masla. To su standartne plochy. Tak isto maju standartne plochy televizie, radia, casopisy.
A take reklamy sa predavaju a myslim si ze nikomu nevadia, alebo malokomu, ak sa objavi hore pasik tak sa logo trochu posunie, lebo tam je ta plocha pripravena. V pravom stlpci sa objavuje stovec 300x300, ak nie je ziadna reklama na dane zobrazenie, tak sa proste to co je podtym posunie. To su standartne plochy... S tym nie je problem a myslim ze malokto (okrem vyslovnych nepriatelov komercnosti) ma s tym problem.
Problemova je len agresivna reklama, agresivnou reklamou je IBA TO, co PREKRYVA CAST FUNKCNEJ STRANKY, napriklad v strede stranky sa objavi stvorec ktory prekryje vsetko co na stranke je a kym sa nevypne tak tam je (alebo sam zmizne po par sekundach) - toto je agresivna reklama. O ktorej sa tvrdi ze je najucinejsia (ja si to nemyslim, ma vacsiu klikavost, ale podla mna ovela mensiu konverziu). Ja netvrdim ze nie je kampan uspesna, ja si myslim ze je viac neuspesna ako uspesna, ja napriklad si nekupujem veci, ktore ma vyslovne nastvu. Raz som na Centrum.sk sa nemohol do mailu prihlasit lebo tam bola nejaka blbost od dakej poisotvne, ktora mala nefunkcny krizik a reklama obsahovala minidotaznik, ktory sa musel vyplnit a az potom reklama vznikla. Od vtedy som mal negativne pocity k tej znacke, aj ked nastvali ma len raz takouto reklamou. O par rokov ked som si vyberal 2. pilier dochodkoveho sporenia, jedna z poistovni bola aj ta inkriminovana co ma vtedy nastvala (nemal som ziadnu inu skusenost s tou poistovnou), uvedomil som si ze som ju automaticky vyradil podvedome (netusiac preco, v duchu som si to odovodnoval ze proste mam z nej zly pocit) a ani som neuvazoval o tej poistovni. Teraz ked nad tym uvazujem, jedina moja skusenost s tou poistovnou bola ta reklama, zeby to fakt bolo vo mne zakorenene ako hnev k znacke a proste z principu som ju mal zafixovanu ako negativnu firmu?
mimochodom cely birdz je nastaveny tak ze na jednej stranke (podstranke) su 1-2 reklamne plochy (niekde len jedna, niekde dve, ale nikde nie su vlozene viac ako dve reklamne kody reklamneho systemu).
Mne zas tie reklamy az tak nevadia, okrem toho su aj stranky kde je to o dost horsie este... Ale presne suhlasim s nazorom, ze taketo reklamy skor odradia nez zaujmu. Proste ked tu agresivnu reklamu uz rovno vnimam ako nieco neprijemne, negativne, tak takisto aj tu znacku a sa mi proste protivi, aj keby ma rovno zaujala, tak ten zaujem potlaci odpor.
Poznam cloveka, co dokonca nekupuje ani vyrobky z TV reklam, napr. cistiace prostriedky, ktore byvaju casto v reklamach atd.
@azizi ono zas ina vec je ked niekto tvrdi ze "nic co bolo v reklame nema", lebo to su casto ludia, ktori si myslia ako nekupuju nic co je reklamovane, pritom je to casto len ich macherstvo.
ja poznam cloveka, ktory neznasa a nenavidi reklamy, pinda stale ako si nikdy nekupi hento a hento lebo je to taky a taky pripravok, ze si vzdy radsej kupi "bezny cistiaci prostriedok" a hadaj kam chodi nakupovat? do hypermarketu XXX, nie preto ze by to bolo najblizsie, nie preto ze by to bolo nejak vyhodne, a nie preto ze by 100 metrov odtial nebol iny hypermarket, ked sa spytam preco prave tam - zaspieva reklamnu pesnicku daneho hypermarketu so sloganom toho hypermarketu...
Akoze ja netvrdim, ze ma reklama nijak neovplyvnuje, on sa povznasa nad vsetkych ako nikdy nekupi nic z reklamy, ale hlavna vec ze ako dovod na cestu nakupu do konkretneho miesta zaspieva reklamu ...
bohaca! tak jednu vypnem, skoci druha,.. druhu vypnem skoci tretia, trediu vypnem uz dobreze nerozmlatim klavesnicu a skoci dalsia!!!grrr a ked sa prekliknem do ineho menu su tam zase reklamy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NESTACI ZE RAKLAMY SU V TELKE? TO MUSITE PCHAT ESTE AJ NA BIRDZ??? STRACA TO TU UROVEN!
s prísľubom, že v budúcnosti by sa NEMALO STAŤ, že by sa spustilo tak veľa agresívnych reklám naraz. Štyri bolo veľa, odôvodnenie v linke. Iné je jedna raz za čas, a iné sú štyri za sebou.
Ešte raz sa ospravedlňujem, že sa spustilo tak veľa kampaní v ten istý moment. Snažíme sa zlepšovať BIRDZ vo všetkých ohľadoch (a keďže v minulosti málokto chcel reklamu, tak sme fakt neuvažovali ani, čo sa má stať, keď bude viac reklám naraz od rôznych reklamných agentúr. Birdzu naštastie rastie návštevnosť, ozývajú sa inzerenti, a tak vďaka tomu môže Birdz fungovať ďalej, rozvíjať sa, zlepšovať servery, zväčšovať priestor, vylepšovať služby a robiť súťaže...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
36 komentov
Tento portál áno je zadarmo - tak buď rád že nemusíš platiť a ten malý banner to spraví za teba
tak verím tomášovi, že je za udržanie akého takého morálneho kodexu na birdzi a takýto druh reklami ho seká porušuje, na ten krížik neklikám pre to že by ma zaujímala pletová voda od nivei ale pre to že som si vedomí toho že nivea má pletovu vodu ale je mi uplne ukradnutá a kvoli nej sa nemôžem prihlásiť tak ju chcem vypnuť. vypnuť =/= pozrieť si podrobnosti pletovej vody !!!
verím tomu že by sa to dalo robiť aj ovela lepšie, aby si ludia dobrú reklamu mohli aj vážiť..
@pawlo banner kvoli ktoremu sa nemožem prihlásiť neni urcite malý je cez polku obrazovky a je maximálne otravný, proti normálnej reklame nič nemám lebo viem že bez nej sa to neobíde... toto normálne neni
..co ma po tom..
napr teraz mi napravo dole bliká novy relefon od LG a je mi to uplne jedno, nech si tam svieti ( i ked nedá mi nepovedať že keby mal okraj zrezaný o 2mm aby nezasahoval do fora bolo by to ovela menej agresívne a lahšie strávitelne bude to asi zámer a ten kto vymyslel o dobre vedenej rek. kampani nemá ani páru) ale vždy lepšie ako niečo vdaka čomu mi stúpa tlak a nemusím sa cez to nasilu preklikávať
@pawlo kde si to blokoval? cez ovládače fire foxu? mohol by si ma bližšie nasmerovať jak pre debila ?: )
a ešte nech je to vytvorený normálny priestor na reklamu nie nastrkané rámčeky 9x8 do miesta 4x6 aby to všade pretrčalo a zavadzalo.
jak si pametám raz dávno ked tu bol 100% vlastníkom tomáš tak som sa raz niekde preklikal do kolonky kde boli ceny za reklamu a možné miesta jej výskytu s presne oznacenými plochami kde bude a môže byť a teda nebolo to v strede obrazovky cez všetko ostatné!! takáto reklama asi viac sype... ale stojí ti to za to ?
toto si nainštalujte do firefoxu a ste bez reklam, nechcem tu tomu robiť dáku reklamu alebo čo no ale ked viem pomožem
ale ked si vsimnes tie reklamy su vyhodne pre ludi tu napr. o2 fer alebo 3bit sutaz podla mna su tu nie az tak naprd reklamy ako napr. "kupte si nove auto len za..." to by bol nezmysel tu davat toto sa tu aspon trosku ujme
1.) reklamy musia byt (inak by BIRDZ skrachoval a neexistoval), masivne instalovanie AdBlockov (blokovacov reklam) velkym mnozstvom uzivatelov moze sposobit hromadny zanik viacerych portalov, pripadne spoplatnenie portalov, ktore pridu o reklamne plochy
2.) na BIRDZ je limitovany pocet reklamy max 1-2 ks bannerov na stranku (vacsinou je prax ze sa zobrazi nula az jedna reklama, malokedy dva bannery naraz)
3.) NEMAM RAD agresivne formy reklamy, ktore prekryvaju casti stranky a a proste NEMAM TO RAD. Problem je ze server musi predavat reklamu, a sice si moze diktovat podmienky ale zas nie nekonenecnce, lebo potom to reklamna agentura da na iny server, kde im je to vsetko jedno.
4.) Kreativci z reklamnych agentur (prelistujte si niekedy casopis Strategie - o ludoch z reklamnej branzde) su najnamyslenejsi ludia na svete (a myslim si ze ani politici im nedokazu konkurovat), kreativci z reklamnych agentur su tak mudri ze nedokazu pripustit, ze agresivne reklamy ludom vadia, paradoxne "mladi ludia na Birdz" su vraj najlepsou cielovou skupinou agresivnej reklamy (si myslia) ja naopak si myslim ze to je pravy opak, skor stari ludia ktori pouzivaju sporadicky net dokazu prezit agresivnu reklamu, naopak mladi ludia ktori ziju s netom pomaly cely den, sa za den na roznych serveroch mozu stretnut s tak velkym mnozstvom reklamy, hlavne agresivnej, ze tuto formu reklamy podla mna povazuju za najhorsiu a vyslovne je brana negativne a neklikaju na nu. To je moj nazor, cloveka co robi komunitne portaly, ale ludia z reklamnych agentur zial vedia vsetko najlepsie.
proste ide tu o to, že portál musí mať zisk aby vykryl náklady ako server/y, programátori a podobné veci s tým spojené.
Ale si povedzme narovinu. Každému reklama vadí pokiaľ je vo veľkom množstve, viď zive.sk a podobné weby, kde vlastne chodíš sa pozerať na reklamu.
máš taký pomer zisk/kvalita
- ano dakedy v cenniku neboli, to je pravda, na druhej strane, ak by Perex nekupil majoritny podiel v Birdze a nestal sa investorom, tak by dnes na 80% ziaden Birdz uz neexistoval, lebo by som to ako stratovy projekt musel zrusit.
- problem je, ze reklamna agentura objedna plochu u portalu (ak portal odmietne predat) tak reklamna agentura si najde iny server, lebo klientovi slubila ze na slovenskom nete preinvestuje XXXXXX korun a musi ich precerpat.
- problem je, ze reklamna agentura vacsinou doda reklamu samotnu az po objednani (lebo casto v momente objednania reklamy, ked sa dohodne predaj, este fyzicky prislusny reklamny banner neni naprogramovany, nadizajnovany) a server vie ze predava reklamu pre taku a taku firmu, na taky a taky produkt, ale vacsinou nevidi ako ta reklama bude vyzerat a dojde mu kratko pred spustenim kampane.
ale toto by som ani nevidel za hlavny problem. podla mna hlavny problem nie je v serveri, ze preda reklamu, problem je v tom, ze tvorcovia reklam miluju agresivne reklamy, pytaju si od klienta za ne viac, vyzivaju sa v nich, ake su cool (pritom sa pacia vacsinou len tvorcovi reklamy) a vsetci ostatni na to nadavaju. chapem reklamu ako velmi dobry prostriedok propagacie, ale vtierava reklama (ktora napriklad prekryva stred stranky, alebo prihlasovatko) je brana negativne... Pritom to co si reklamni tvorcovia dovoluje z agresivnou flashovou reklamou robit, si dovoluju iba na internete. Predstavte si, ze by si niekto chcel objednat reklamu v Markize pocas nejakeho serialu a ziadal by, aby pocas celeho 40 minutoveho serialu bola prekryta hlava nejakeho hlavneho predstavitela zelenym stvorcekom. Ludia by to neuveritelne nenavideli a nadavali by na to, preto si to reklamni tvorcovia nedovolia urobit, lebo by to bol skandal (a zaroven sa to technicky neda velmi dobre urobit, resp. je to skoro nemozne), ale na nete to bezne robia a myslia si aki su cool.
Tvrdia ze ludia na to viac klikaju, problem je ze casto klikaju omylom, a to nie je asi efekt ktory chce inzerent dosiahnut a zaroven ked clovek nadava na inzerenta "sprosta banka xxx, nemozem sa kvoli ich sprostemu banneru prihlasit", v televizii ci novinach sa to nestane, tam maximalne mozete pindat ze je reklam vela, ale nekazia vam vyslovne program. Na nete sa to zial deje. A preco, lebo tvorcovia reklamy si myslia ze bezne formaty (pasiky, stvorceky na vyhradenych miestach vo vnutri stranky) funguju malo (moj nazor je, ze funguju celkom dost, a problem nie je v tom aku velkost, umiestnenie ma reklama, ale to ze su casto fuserske a odflaknute a preto ludi nezaujmu)
Lenze kto vysvetli tvorcom reklamy, ze clovek nemusi mat reklamu, ale ak je zasadena pekne na prislusne vyhradene miesto na stranke, a neposobi rusivo, ze clovek si ju vsimne, berie ju ako plnohodnotnu sucast stranky, a ked ho zaujme tak na nu klikne. A naopak agresivne reklamy sice maju vacsiu klikavost, ale clovek neklika na ne so zvedavosti co to je, resp. za akych podmienok si aktivuje ten internet od toho operatora, ale casto omylom (lebo to chce zavriet a neda sa) alebo klika na to nahnevane z cielom, ze "ked na to kliknem, tak to snad pri dalsom otvoreni stranky uz nebude, lebo som na to klikol" - a takyto navstevnik klientovej stranky (inzerentovej) sa absolutne nezaujima o produkt. Problem je ze mudri kreativci z reklamiek ukazu klientovi, aha "tento banner mal 3 x vacsiu klikavost, wooow", ale uz nedokazu zistit, ze z tohto agresivneho banneru si nikto nakoniec nic nekupil, ale z tohto pohodoveho vkusneho sice kliklo 3 x menej ludi, ale tretina z nich si nieco aj kupila, aktivovala....
"Lenze kto vysvetli tvorcom reklamy, ze clovek nemusi mat rad reklamu,..."
No myslím, že vzhľadom ku kvalite, resp. vysokej úrovni Birdz-u je KRÁTKODOBÁ, AGRESÍVNA a NÚTENÁ reklama na mieste!
ale tak napriíklad www.pravda.sk naspodku menu predpokladám že to bola tvoja iniciatýva kedže stránka prešla tiež tvojimi rukami (ak sa nemýlim ak hej bol by to dost trapas ) a je dobre zasadená do prostredia a nemyslím že by sa tu našlo 5ludí ktorým by to prekážalo po krajoch už i len toho fora je 10 a 5cm kde by sa toho tiež vela dalo napchať a je to nevyužitý priestor..
nedal by sa spraviť priestor vyhranený na reklamu a ponúkať ju tam ? maly by s toho kreatívci z reklamky problem?
btw. čo sa týka reklami, je to svinské, nikto to nechce počuť ale agresívna reklama skutočne zaberá, teda jedna vec je tá že si tým produkt znechutíme ale druhá že psychyka vníma pozitívnejšie veci ktore pozná a má k ním kladnejší vstah a pri nej ide vedomie stranou
a čo sa týka stránok ktoré maju reklamu vyriešenu ovela horsie ako birdz tak o tom nepochybujem urcite ich je viac a vela ale na tieto stránky ja nechodím, toto je jedna s tých viec prečo, nechcel by som aby sa nieco podobné stalo i tu
takto: ja nemam a ani nechcem mat na starosti zhanat klientov na reklamu, to nie je moja praca.
kazdy server MA reklamne plochy - v pravom stlpci je (okrem profilov, blogov, fotoalbumov...) na vacsine stranok plocha taky stvorcek 300x300, to je standartna plocha + je druha plocha uplne na vrchu nad logom, kde sa zmesti pasik "LeaderBoard" 728x90, alebo mensi klasicky banner 468x60, pripadne aj vacsii co sa standartne vola "Screen" a potom su reklamy na mieru zasadene do dizajnu - napriklad promotion dennika Pravda a nejakych rubrik, ktore by PODLA MNA mali zaujimat Birdzakov aspon trochu, a textova linka uplne na spodku, kde ked nic nie je, tak je tam propagacia najnovsich clankov z Birdzovskeho Masla. To su standartne plochy. Tak isto maju standartne plochy televizie, radia, casopisy.
A take reklamy sa predavaju a myslim si ze nikomu nevadia, alebo malokomu, ak sa objavi hore pasik tak sa logo trochu posunie, lebo tam je ta plocha pripravena. V pravom stlpci sa objavuje stovec 300x300, ak nie je ziadna reklama na dane zobrazenie, tak sa proste to co je podtym posunie. To su standartne plochy... S tym nie je problem a myslim ze malokto (okrem vyslovnych nepriatelov komercnosti) ma s tym problem.
Problemova je len agresivna reklama, agresivnou reklamou je IBA TO, co PREKRYVA CAST FUNKCNEJ STRANKY, napriklad v strede stranky sa objavi stvorec ktory prekryje vsetko co na stranke je a kym sa nevypne tak tam je (alebo sam zmizne po par sekundach) - toto je agresivna reklama. O ktorej sa tvrdi ze je najucinejsia (ja si to nemyslim, ma vacsiu klikavost, ale podla mna ovela mensiu konverziu). Ja netvrdim ze nie je kampan uspesna, ja si myslim ze je viac neuspesna ako uspesna, ja napriklad si nekupujem veci, ktore ma vyslovne nastvu. Raz som na Centrum.sk sa nemohol do mailu prihlasit lebo tam bola nejaka blbost od dakej poisotvne, ktora mala nefunkcny krizik a reklama obsahovala minidotaznik, ktory sa musel vyplnit a az potom reklama vznikla. Od vtedy som mal negativne pocity k tej znacke, aj ked nastvali ma len raz takouto reklamou. O par rokov ked som si vyberal 2. pilier dochodkoveho sporenia, jedna z poistovni bola aj ta inkriminovana co ma vtedy nastvala (nemal som ziadnu inu skusenost s tou poistovnou), uvedomil som si ze som ju automaticky vyradil podvedome (netusiac preco, v duchu som si to odovodnoval ze proste mam z nej zly pocit) a ani som neuvazoval o tej poistovni. Teraz ked nad tym uvazujem, jedina moja skusenost s tou poistovnou bola ta reklama, zeby to fakt bolo vo mne zakorenene ako hnev k znacke a proste z principu som ju mal zafixovanu ako negativnu firmu?
Poznam cloveka, co dokonca nekupuje ani vyrobky z TV reklam, napr. cistiace prostriedky, ktore byvaju casto v reklamach atd.
ja poznam cloveka, ktory neznasa a nenavidi reklamy, pinda stale ako si nikdy nekupi hento a hento lebo je to taky a taky pripravok, ze si vzdy radsej kupi "bezny cistiaci prostriedok" a hadaj kam chodi nakupovat? do hypermarketu XXX, nie preto ze by to bolo najblizsie, nie preto ze by to bolo nejak vyhodne, a nie preto ze by 100 metrov odtial nebol iny hypermarket, ked sa spytam preco prave tam - zaspieva reklamnu pesnicku daneho hypermarketu so sloganom toho hypermarketu...
Akoze ja netvrdim, ze ma reklama nijak neovplyvnuje, on sa povznasa nad vsetkych ako nikdy nekupi nic z reklamy, ale hlavna vec ze ako dovod na cestu nakupu do konkretneho miesta zaspieva reklamu ...
» www.birdz.sk/webka/tomas/sta...
s prísľubom, že v budúcnosti by sa NEMALO STAŤ, že by sa spustilo tak veľa agresívnych reklám naraz. Štyri bolo veľa, odôvodnenie v linke. Iné je jedna raz za čas, a iné sú štyri za sebou.
Ešte raz sa ospravedlňujem, že sa spustilo tak veľa kampaní v ten istý moment. Snažíme sa zlepšovať BIRDZ vo všetkých ohľadoch (a keďže v minulosti málokto chcel reklamu, tak sme fakt neuvažovali ani, čo sa má stať, keď bude viac reklám naraz od rôznych reklamných agentúr. Birdzu naštastie rastie návštevnosť, ozývajú sa inzerenti, a tak vďaka tomu môže Birdz fungovať ďalej, rozvíjať sa, zlepšovať servery, zväčšovať priestor, vylepšovať služby a robiť súťaže...