Páni ministri!

                                                    

Prechod pre chodcov je miesto, kde sa dostávajú do konfrontácie mäkké ľudské tkanivá s tonami železa áut. Preto je prechod pre chodcov najnebezpečnejšie miesto na planéte Zem. Pýtam sa: Ako je možné, že je prednosť na takomto mieste zverená akejsi zdvorilosti, očným kontaktom (cmuk! dnes večer o deviatej!), či nálade šoféra? Až vás budú ťahať spod nejakej škodovky či kamiónu, bude vám H platné, že ste mali prednosť.

A mali? To nie je jednoznačné. Pýtam sa: Prečo? Prečo to nie je jednoznačné, keď ide o život? Doteraz sa páni ministri k tomu stavali jednoznačne z postoja chodcov, aby vyzerali pred svojimi voličmi ako humanisti. Profesionálni vodiči kľajú, lebo vedia, aký amatérsky postoj zaujali ministri. No veď oni sa vozia v autách s tými blikačkami, čo robia nepríjemný hluk a majú všade prednosť, im je chodec ukradnutý. To sa im voda káže, keď víno pijú!

Vodič nevidí za roh, či mu spoza rady áut nevstupuje do cesty pubertálna fiflena so slúchadlami na ušiach a potetovaným mozgom. I ona je účastník cestnej premávky, napodiv však o pravidlách nemá, a dokonca ani nemusí mať šajn. Hlupane sa hádžu pod autá, len aby ukázali, že kvôli nim musí zastať premávka v celej ulici. Ženy rady vstupujú na prechod, a tu je práve ten moment, keď zlyháva inteligencia a nastupuje hlúposť – nie len tá ženská, ale aj ministerská: Prečo sa hazarduje so životom v momente, keď záleží na SPôSOBE vstupu na vozovku? Nemali ba sme sa už na základnej škole učiť nejaké gestá a očné kontakty pred vstupom na prechod? Alebo na telesnej sa učiť tancovať lambádu, aby si nás vodič všimol? Aký nový idiotizmus vyjde z ministerskej hlavy?

Ako vlaky majú JEDNOZNAČNE prednosť pred autami, tak musia mať autá jednoznačnú prednosť pred chodcami. Lebo sú ťažšie, preto. Komu to nedochádza, nech sa dá zraziť autom. Ale je jasné, že mnohým to nedôjde ani tak. Nemá to kam dôjsť.

Zdieľaj článok na facebooku
10 odoberateľov

Komenty k článku

  1. 1
    Gorgor

    35 ročný ujo
    Senica

    Mimochodom výklad pravidiel je v rámci Slovenska veľmi rozdielny. Zatiaľ čo v okolí Bratislavy sa pokrytecky pozýva chodec, aby vstúpil do cesty autám dokonca aj mimo prechod, na strednom Slovensku sa nijako neserú a chodcov nútia, aby prechádzali cestu v skupinkách. Pre tých druhých palec hore!