Prečo sa Čaputová nerozlúčila s Karlom Gottom?



                    „Bolo by to priveľa ciest“… ozvala sa z prezidentského paláca. Čaputová zjavne stiahla cestovateľský chvost aj vďaka kritike FAKTOGRAFu. Nik ale nečakal, by ignorovala poslednú cestu najväčšej umeleckej hviezdy bývalého Česko-Slovenska. Je to však len výhovorka. Odhalili sme skrývané dôvody – rozdielna ideológia, svetonázor a Gottova kritika iluminátov.
Zuzana Čaputová a Karel Gott stáli na rozdielnych brehoch rieky. A tak politickú česť Slovákov v sobotu 12.októbra v Prahe zachraňovali ústavná „dvojka“ a „trojka“ – predseda parlamentu Andrej Danko a premiér Peter Pellegrini. Slovensko zohralo v kariére božského Káju významnú rolu. Historicky prvú zlatú bratislavskú lýru (1966) si vyspieval práve Karel Gott (27).

Karel Gott prišiel do Bratislavy (2016) aj na gala projekt Lýra 50 pri príležitosti 50.výročia festivalu len rok po tom, čo mu prvýkrát diagnostikovali zákernú chorobu. Bratislavské publikum nesklamal. Nemohol vedieť, že o tri roky jeho pamiatku aj českú verejnosť sklame nová prezidentka Slovenska, Zuzana Čaputová. Akoby Čechom v duchu prezidenta Beneša odkazovala: V Katedrále Sv.Víta nemôžu byť predsa dve hviezdy naraz…

Práve pri majstrovi Gottovi by sa v plnej nahote ukázala jej malosť. Izraelská PR agentúra možno dokáže vyrobiť na Slovensku osobnosť aj bez osobnosti, ale v Prahe by to ani pri nebohom Kájovi nedala. Aj mŕtvy Karel Gott (1939) so svojim pesničkovým Rozprávkovým domom by zatienil živú Čaputovú s jej prezidentským palácom.
Čaputová: Za Dylanom áno, za Gottom nie
Nemôžme povedať, že by Zuzana Čaputová nemala blízko k hudbe. Faktom je, že v apríli sa súkromne vybrala do Prahy na koncert Boba Dylana (1941). Hoci boli takmer rovesníci, Gott sa na rozdiel od rebela Dylana držal v strednom prúde. Zatiaľ čo Gott bol hlasom mnohých generácií, Boba Dylana označili za „hlas generácie kvetov“. Táto rebelujúca generácia chcela zbúrať starý svet, pričom jej k tomu pomáhali aj drogy, najmä marihuana a LSD. Šéf aj subjekt bývalej Čaputovej strany Progresívne Slovensko (Michal Truban) majú bližšie k symbolu Dylana. Ich nacvičenou generačnou rétorikou je nahradiť starých politikov.

V roku, keď Gott vyhral Bratislavskú zlatú lýru, Dylan svoj stav charakterizoval ako „cestu k smrti“. Filmár Dylana, D.A.Pennebaker ho opísal ako niekoho, kto „fičal na amfetamínoch a ktovie na čom ešte“. V interview v roku 1969 1) Dylan priznal, že bol „na drogách a na mnohom ďalšom“. BBC Radio4 v roku 2011 citovalo Dylana, že si v New Yorku kopol heroín… 2) Aj Michal Truban sa priznal k marihuane, LSD a ďalším látkam, na ktoré sa šialene namotával… Príbuzenstvo s Dylanom je pre progresívcov oveľa bližšie ako s Gottom, ktorý navyše ani po roku 1989 netajil svoj vzťah k Slovanom a k Rusku. K nemu má prezidentka vyhranený postoj. V júli uviedla, že na strane Ruska nevidí rešpekt a úctu k euroatlantickým pravidlám… A tak rozdiel v svetonázore a na Rusko je ďalším dôvodom, pre ktorý slovenská hlava štátu nešla v mene svojich občanov na poslednú rozlúčku s Karlom Gottom. Ach, tá ideológia!

Liberálna taktika: pošpiniť a zneuctiť
Ideológia, naktorejprezidentský palác fičí stojí aj za ďalším dôvodom necestovania do Prahy.Nielen Slovensko, ale aj mnohí ideológiou posadnutí Česi naštvali fanúšikov popovej hviezdy. Rovnako nielen Čaputová ako hlava štátu, ale aj jej naklonený denník N, ktorý ohrdli Gottom, majú spoločného menovateľa – liberalizmus a ESET. Karel Gott sa nestal slniečkárom a nepodľahol trendu pražskej liberálnej kaviarne a mimovládneho sektora – inštitúcií, ktoré si sprivatizovali pravdu. A tak českí, aj slovenskí progresívni liberáli vysielajú zahmlené, ale aj otvorené signály na zneuctenie jeho pamiatky a poslednej cesty. Aj v tomto prípade nedokázali skryť svoju vnútornú nenávisť kto nie je s nimi – je proti nim, presnejšie ONI sú proti nemu. Aj proti Karlovi Gottovi zaúradovalo progresívne kladivo na čarodejnice. Vieme, že Zuzana Čaputová prišla do prezidentského paláca z mimovládneho sektora, kde prežila takmer celý svoj pracovný život. Až 17 rokov pôsobila vo vyhranenej organizácii Via iuris. V Česku sa na špinavú prácu pošpiniť pamiatku Gotta podujal aktivista Jakub Janda z rovnako angažovanej mimovládnej organizácie Evropské hodnoty.

Kresťanskí odpadlíci okolo Čaputovej
Rozdelenie kresťanov – ďalší dôvod. Nielen politici rozdeľujú kresťanský tábor. Aj samotní hodnostári nestoja v jednom rade spolu. Čaputová sa ešte pred voľbami snažila budiť dojem liberálnej kresťanky a obklopila sa štafážou padlých alebo rebelujúcich cirkevných hodnostárov. Na Slovensku jej robil krovie odvolaný arcibiskup Robert Bezák a z Čiech prišiel na pomoc „černokňažník“ pražský kontroverzný liberálny kňaz Tomáš Halík. Ten sa s kandidátkou Čaputovou objavil ešte pred voľbami v Hríbovej relácii Pod lampou. Odtiaľ uverejňujeme aj dojemnú fotografiu dojatej Zuzany zo stretnutia so „spasiteľom“ Halíkom. Ten ju na oplátku označil za Johanku z Arcu. A práve Halík ostro kritizoval štátne pocty na pohrebe Karla Gotta: Prejaviť úctu k umeleckému talentu zosnulého je jedna vec, šialený a nevkusný nápad s národným pohrebom v katedrále vec druhá… Úctu maestrovi Gottovi nazval skrytý disident podzemnej cirkvi, ktorého iní obviňujú z kolaborácie s komunistickým režimom pokusom o mytologizáciu hviezdy normalizačného zábavného priemyslu.
Prehnane sebavedomá kritika, ak sa pozrieme za slniečkársku oponu a položíme si otázku: Kto to hovorí? – Prednovembrový komentátor Rudého práva Jaroslav Kojzar sa totiž na stránkach Haló novín zamýšľa, či bol samozvaný religionista a psychológ Tomáš Halík za komunizmu skutočne prenasledovaný a či sa skôr nesnaží niečo zakryť. Kojzar naznačuje, že Halík mohol byť agentom ŠtB. V jeho živote škrípu viaceré kolieska. Halík v roku 1968 podľa svojho oficiálneho vyhlásenia patril medzi aktívnych členov opozičného študentského hnutia. V posudku z roku 1972 sa však píše: „Nepatril k radikálnej skupine študentov. Postupne si vytváral vzťah k novému vedeniu strany, s ktorého základným konsolidačným úsilím súhlasí.“ Tajne vysvätený kňaz Halík je synom otca, ktorý v roku 1918 demonštratívne vystúpil z katolíckej cirkvi a od roku 1945 do roku 1953 pracoval na Ministerstve informácií, teda v najhorších rokoch, kedy bola týmto úradom úplne zlikvidovaná sloboda tlače a sloboda prejavu . V roku 1954 sa Halíkov otec stáva editorom diela Karla Čapka, teda v čase, keď Čapek bol komunistami považovaný za nepriateľského spisovateľa… Otázniky nad Halíkovcami nekončia. Sám Tomáš Halík – súc „disident“ v ére tvrdej normalizácie vydáva dielo svojho otca (1976). Režimu nepriateľské osoby o takomto niečom nemohli ani len snívať. Ďalší otáznik visí nad Halíkovým tvrdením, že koncom 60.rokov konvertoval na kresťanstvo. V roku 1972 totiž napísal svoju „odbornú prácu“ – Kresťanstvo ako utópia. Dostal za ňu dokonca ocenenie od Ústavu ateizmu! Ako vidíme, kontroverznosť Tomáša Halíka, požehnávača našej prezidentky, sa predĺžila až do 21.storočia.

Emeritný arcibiskup Robert Bezák bol zas prvým slovenským biskupom v dejinách, ktorého odvolal pápež. Vatikán mu súčasne zakázal vyjadrovať sa v médiách. Z Bezáka si liberálna kaviareň okamžite vyrobila ikonu rebélie nielen proti autorite cirkvi, ale aj štátu. Rebeluje aj český profesor Halík. Ten sa po metaní ohňa a síry na Karla Gotta zahalil do dymu pražskej kaviarne pojmami ako úplná devalvácia hodnôt či obľúbenou floskulou intelektuálneho slniečkárstva – morálny gýč. Kontroverzný kňaz sa nedrží len svojho kultúrneho či náboženského kopyta, ale podobne ako pri ostrej kritike prezidenta Miloša Zemana aj tu sa potreboval politicky vyhraniť a konfrontovať s vôľou ľudu. Podobne predtým dehonestoval ‚prostí věřící‘ lid, ktorý nezdieľal jeho intelektuálno-liberálne pochopenie až nadšenie z divadelnej frašky Naše násilí, vaše násilí, v ktorej predstaviteľ Ježiša znásilní moslimku… Faktom je, že obaja kresťanskí rebeli vyjadrovali svoje sympatie a podporu Zuzane Čaputovej. Obaja zhodne s ňou propagujú zmenu, tvrdiac, že liberalizmus a kresťanstvo sa údajne nevylučujú… Rozdielny postoj k cirkvi je ďalším skrývaným dôvodom na odmietnutie účasti na pohrebe. Navyše, ak Te deum viedol pražský primas, kardinál Dominik Duka.
Aj neomarxisti proti Gottovi
Rozdielnosť charakterov Duku a Halíka videť na postoji k liberálnemu zneucťovaniu kresťanov. Kňaz Halík kritiku hry označil ako „hysterický pokrik“. Podľa neho, kto protestuje, je blbec, ktorý ničomu nerozumie. Kto si dovolí dokonca postaviť sa proti predstaveniu na javisku, tak je rovno neonácek. Halík dokonca pľuje na predstaviteľov katolíckej cirkvi, ktorí si dovolili ozvať sa proti tomuto zvrátenému predstaveniu! V Česku sa ozvali hlasy, že Halík učí, že urážať nielen Ježiša, ale symboly českého štátu a našu civilizáciu je správne, a naopak urážať alebo len kritizovať islam, že je zlé. A ešte sa povýšenecky stavia do úlohy toho, ktorý je morálne nadradený „prostým veriacim“.
Naopak, kardinál Dominik Duka hru označil za neomarxistickú. Režisér hry Oliver Frljić sa otvorene hlási k ľavici a ako kovaný neomarxista tvrdí, že každé umenie je z podstaty ľavicové. No a neomarxizmus je vlajkovou loďou ľavičiarskej liberálne riadenej demokracie. Preto sú bývalí členovia podzemnej cirkvi Duka a Halík v ostrom názorovom aj postojovom strete. Pre neomarxistu platí základné pravidlo, že kto nie je s ním, ide proti nemu. Či v totalite, či v demokracii. A tak v duchu tejto bojovej taktiky prezidentský palác zrejme vyhodnotil účasť Zuzany Čaputovej na pohrebe Karla Gotta za ideologicky závadnú, politicky a hodnotovo neprijateľnú. Vidíme, kam tieto zvrátené dogmy a progresívne zmeny môžu dospieť. Normálnych ľudí umenie spája, ideologických fanatikov rozdeľuje. Halík na adresu iniciatívy na dôstojný pohreb so štátnymi poctami (rozdiel od štátneho pohrebu!) vylial svoj politický a liberálny hnev, označiac to za politicky účelovú interpretácii našich moderných dejín a tiež o ďalší pokus zatiahnuť náboženské a cirkevné symboly do politiky zemanovsko-babišovského populizmu. A tu sa nám prirodzene otvárajú dvere k ďalšej trinástej komnate neúčasti našej hlavy štátu v Prahe.
Zeman vs. Čaputová
Rozdiel medzi Zemanom a Čaputovou je viac ako zrejmý nielen v postoji k Číne alebo k Ruskej federácii. Oficiálna návšteva českej republiky v júni bola povinná jazda. Ale pohreb? To sú aj symboly a tie si istá skupina stráži. Ďalší dôvod pre výhovorku necestovať. Akoby mohla Zuzana Čaputová vzdať úctu v mene slovenských občanov majstrovi Gottovi, keď na pohrebe bude Miloš Zeman, ktorého kritizuje český cirkevný slniečkár Halík? Ten Halík, pri ktorom Čaputová ronila slzy dojatia? Ten Halík, ktorý sa pri stretnutí s Čaputovou vyjadril, že môže byť nositeľkou nového ducha nielen pre Slovensko ale pre celý región. Ten Halík, ktorý považuje mumlajúceho Karla Schwarzenberga za „najskúsenejšieho českého politika“ – toho, ktorého ešte v marci počas kampane Čaputová osobne navštívila v nemocnici a s ktorým bola na večeri v apríli počas súkromnej cesty v Prahe – len dva týždne po svojom zvolení! Spolu s padlým Bezákom sa odpadlícky Halík stal ďalším klerikom, ktorý obaľoval liberalizmus do kňazského habitu. No a keďže sa progresívny kňaz vyjadril odmietavo k pohrebu a dokonca v katedrále Sv.Víta – pre Čaputovú to bola jasná stopka odmietnuť cestu do Prahy. Spojenectvo ideologického liberalizmu s niektorými cirkevnými hodnostármi sa v nastupujúcom režime zmien považuje div nie za rozhrešenie zvráteností sociálneho inžinierstva.
Politizujúci klerik
Faktom je, že český kňaz Tomáš Halík sa na serveri Christnet.eu vyjadril k voľbe prezidenta Zemana. Podľa jeho názoru je hlas za Zemana skutočne zlý vtip. Nepáčilo sa mu ani Zemanovo stretnutie s prezidentom Putinom… Dať hlas za Zemana by som považoval za ťažké morálne previnenie proti záujmom našej krajiny, nechal sa počuť Halík.. Hoci je cirkev zdržanlivá pri komentovaní politiky, pražský kňaz pravidelne vyjadruje svoje politické názory. Dokonca na to používa kazateľnicu! „Chcel by som, aby ste boli bez starostí. Hovorí svätý Pavol v dnešnom čítaní. Tiež by som to chcel, aby sme boli bez starostí. Ale my v tejto chvíli nemôžeme byť bez starostí. Máme starosť o budúcnosť tejto krajiny,“ povedal na úvod v kázni konanej po prezidentských voľbách, v ktorých vyhral Miloš Zeman. Ako vieme, v Česku liberáli fanaticky podporovali jeho protikandidáta Drahoša. Faktom je, že ani Zeman nemusí Čaputovej orientáciu. A keďže na omši bol nielen kardinál Duka, ale aj prezident Zeman, išlo o ďalší dôvod odmietnutia cesty slovenskej hlavy štátu do Prahy na pohreb Karla Gotta.
Gott: Bojím sa o tento svet. Ilumináti sa zas boja Gotta
Pri odvážnych slovách Karla Gotta – „Obávám se, že celosvětové dění směřuje k TOTÁLNÍ GLOBALIZACI, která vyústí v jednu totalitní světovládu. Časem všechny malé banky padnou – už to pomalu začíná, bankovní giganti budou fúzovat, až nakonec zbude jediný bankovní dům, který bude všem diktovat. Vznikne jedna světová měna, která bude všechno řídit, a pak už je jen krůček k bezhotovostnímu platebnímu systému pomocí mikročipů a laserových neviditelných kódů – nejspíš je budeme mít zabudované v těle. A tím bude možné z jednoho vládního centra získat o každém informaci a každého kontrolovat…“ – musia slniečkári, liberáli, globalisti, neomarxissti a ľavičiarski progresivisti vyskakovať z kože.

Vyskočili viacerí. V Čechách aktivista Jakub Janda z českého mimovládneho think tanku Evropské hodnoty, brániac akože liberálne hodnoty, obvinil Gotta, že pomáha Rusku destabilizovať krajinu. Janda pre Extra.cz dokonca vytiahol kostlivca zo skrine a nazval ho „maskotom“ zločineckého systému. Samozvaným slniečkárskych „expertom“ kontroval Michal Smatana zo Strediska bezpečnostnej politiky Univerzity Karlovej. Kritizoval fakt, že „výskumy“ tohto think-tanku sú ovplyvnené ideológiou. Všimol si tiež fakt, že liberálni politici využívajú výstupy think tanku k presadzovaniu vlastnej agendy. Tento vzťah a metódy poznáme dobre aj na Slovensku. A tiež peňazovody, ktoré tečú do propagandistického sektora z inštitúcií EÚ, nadnárodných fondov, americkej ambasády a zahraničných nadácií. Známa nadácia Open Society Georgea Sorosa venovala Evropským hodnotám 380 000 korún (2015). V podobnom systéme cudzích finančných transfúzií pre mimovládny sektor dlho fungovala aj Zuzana Čaputová.
Na Slovensku krátko po oznámení úmrtia Karla Gotta sa na portáli Denníka N objavil dehonestujúci článok Olivera Reháka so zarážajúcim titulkom: “Zlatý hlas z Prahy, božský Kája, národný umelec, ale aj zombie či idiot hudby. Kto bol vlastne Karel Gott?” Až na pohoršenie fanúšikov denník N, ktorý financuje tá istá skupina ako Progresívne Slovensko, kde pôsobila ako podpredsedníčka Z.Čaputová, titulok upravil.

Gott otvorene kritizoval šedé eminencie liberálneho systému. Zašiel až do éry, keď istý frankfurtský bankár poslal päť svojich synov do centier vtedajšieho sveta a tento miliardársky klan dnes ovláda finančné cievy svetového menového systému. Takáto kritika sa od mocných tohto sveta len ľahko neodpúšťa a ide doslova až za hrob.
Smrť hudobnej legendy ľudí spojila a súčasne rozdelila konzervatívne zrno od liberálnych pliev. O hodnote spájania hovoril aj predseda parlamentu Andrej Danko. Ide zjavne o iný typ spojenia ľudí ako majú v programe progresívci. Ako sa hovorí, každé zlo je na niečo dobré. Krysy aspoň vyšli z diery von. Faktom je, že Karel Gott sa bál o tento svet. Rovnako sa ukazuje, že tí, ktorí ho vedú do skazy a novej globálnej totality bez národných štátov sa Karla Gotta báli. Dokonca ich svojimi konzervatívnymi názormi straší aj po smrti. Faktom je, že odišiel jeden z najväčších umelcov, ale aj vlastencov svojej doby, na ktorých národ nezabúda.


https://gloria.tv/photo/QRWrhfpGFDPp1Cnkw44ovCCLB

Zdieľaj článok na facebooku
15 odoberateľov
Marcello1111

Keď budeme mŕtvi, už nebudeme môcť povedať, že sme spravili niečo, po čom sa niečo zmenilo. Ak však nájdeme silu, alebo nás nájde niekto, kto nám túto silu do žíl vleje, odrazíme sa odo dna, budeme plávať k hladine a budeme môcť povedať, že sme to zvládli! Že náš život, hoci nie je jednoduchý, stál za to, že sme nepremárnili šancu na večný život, ale že sme ju pevne chytili do oboch rúk, objali ho ako dobrého priateľa a vykročili ruka v ruke s ním do večnosti. „Kto chce ísť za mnou, nech zaprie sám seba, vezme každý deň svoj kríž a nasleduje ma. Lebo kto by si chcel život zachrániť, stratí ho, ale kto stratí svoj život pre mňa, zachráni si ho. Veď čo osoží človekovi, keby aj celý svet získal, a seba samého by stratil alebo poškodil?!“ Nebojme sa žiť! Nájdime odvahu, keď sa zdá byť všetko naozaj stratené!

Komenty k článku

  1. 1
    Marcello1111

    31 ročný muž

    Každy nech si sám posúdi či naša nelegálne zvolená žu-žu je skutočne tým vzorom pre ožobráčený Slovenský národ, za aký sa vydáva...
  2. 2
    Patrixo

    32 ročný muž
    Militantný slniečkar

    mat tvoje starosti a caputovej plat
  3. 3
    Marcello1111

    31 ročný muž

    @patrixo
    hah, zlatý...
    starosti nemám a "plat" mám vačší ako žu žu.....
    :D
  4. 4
    Hetfield

    34 ročný ujo
    Studna

    no vzhladom na to aké mal Gott názory by si ju tam podla mna ani neželal
  5. 5
    Patrixo

    32 ročný muž
    Militantný slniečkar

    :D dopleteny filipko :D
  6. 6
    Drazoal

    24 ročný chalan
    Zvoľen

    Ja ze to pisal vreskot
  7. 7
    Lostinthedark

    24 ročný chalan
    neoliberálny fašista

    Nelegálne zvolená (wow)
  8. 8
    Piter09

    22 ročný chalan

    a ty si tam bol?
  9. 9
    Firestorm

    29 ročný muž
    Bratislava

    Och, aká smola Filipko, že ju musíš trpieť na poste hlavy štátu minimálne ďalšie 4 roky :-S Resp. 4 a pol..
    Nech ťa aj roztrhne..
  10. 10
    Antifunebracka

    30 ročný muž
    joker birdzu

    Týmto ťa preklínam mocným pantagramom sv. Lucifera https://tr.rbxcdn.com/c2bf81e68680dd5ce609ad23ac3671a8/420/420/Decal/Png Vetus quomodo sanies signeficatur Tacita deficta.
  11. 11
    Marcello1111

    31 ročný muž

    @antifunebracka
    Gloria et honor et pax omni operanti bonum!
    Ty Karolko si sa však prichýlil pod krídla diabla, potom čakaj, že sa ti aj tak odmení...
  12. 12
    Marcello1111

    31 ročný muž

    @firestorm
    tak,tak, trpím ako jeden pes...
    :D
  13. 13
    Lafiziq

    25 ročný muž
    Bratislava

    nechce sa mi to čítať, dajte mi prosím skrátenú verziu...

    a k otázke prečo tam nebola: bol tam Danko a Pellegrini, teda ak by tam šla Čaputová, tak by sme mali 3 najvyšších ústavných činiteľov mimo štátu a zrovna na jednom mieste. To nie je koc bezpečné. A ďalšia vec, pri všetkej úcte, stále to bol pohreb speváka. Ešte raz: Plpohreb speváka. Nerobme tu zasa tretiu svetovú kvôli pičovine.
  14. 14
    Marcello1111

    31 ročný muž

    @lafiziq
    ja viem že žu - žu je tvoja favoritka a preto aj taký komentár...
    takže tak kamoško...
    :)
  15. 15
    Lafiziq

    25 ročný muž
    Bratislava

    @marcello1111 si ma argumentačne zrovnal (: