Moje blogy

• Vybrala som sa sama na sever a prežila to
    (len moje koleno a moja peňaženka takmer nie)Keď som bola v apríli v Nórsku s kamoškou, ktorú som dovtedy sotva poznala, považovala som to za ultimátne dobrodružstvo. Ako inak, veľa sme toho prešli, veľa poblúdili, no napriek tomu, nevyšlo nám úplne vš...
  • O životných úspechoch II - nostalgická edícia
    A tak som skončila hrabať sa v starých blogoch a nostalgicky som si zaspomínala, ako som kedysi tu pravidelne blogovo spamovala priam denníkovými zápiskami a ako to viac nerobím, lebo veľa môjho blízkeho okolia je odtiaľto a akosi ich radšej spamujem k...
  • O mojich životných úspechoch
    To je raz tak, ako na vás tridsiatka číha za rohom - teda vlastne ešte stále za troma rohmi, ale v pravouhlej miestnosti, takže už vám dýcha na chrbát - začnú na vás fejsbúky a iné internety chrliť vašich rovesníkov so svadbami, deťmi a podobnými zálež...
  • Nórsky cestovný denník, 8. a 9. deň
    18. AprílBergenNapriek včerajšku sa nám s Bergenom veľmi lúčiť nechcelo, trvalo, než sme vôbec vstali a pobalili sa. Neponáhľali sme sa, dnes bolo potrebné sa len presunúť do Tyssedalu, žiadne ohromné plány sme nemali, takže sme si ešte prešli k Fantof...
  • Nórsky cestovný denník, 7. deň (známy aj ako naše Waterloo)
    17. AprílBergenAko dlho vydrží nadšenie z Bergenského počasia, že je krásne a neprší, napriek priaznivej predpovedi?Kým nevyšliapeme na Ulriken.Už od rána sme mali vedieť, že niečo nebude v poriadku. Prispali sme si, Pavli začala kašľať, nie správny za...
  • Nórsky cestovný denník, 5. a 6. deň
    15. AprílSandnesOddychový deň, len asi 10 km a len jeden náročnejší kopec. Chceli sme ešte jeden, ale sme si povedali, už niekoľko dní chodíme, treba nám oddychový deň, hlavne keď ani jedna z nás nebola na tom fyzicky najlepšie.Ale aj tak sme si užili ...
  • Nórsky cestovný denník, 4.deň
    14. AprílPreikestolenKeď chcete dobrodružstvo, pridávajte si bonusové zachádzky. Také, čo na mape síce sú, ale v reáli až tak veľmi nie. Ale to predbieham.Vyrazili sme o niečo neskôr, ako sme plánovali a pekne našli prístav, bez problémov sa nalodili n...
  • Nórsky cestovný denník, 2. a 3. deň
    12. AprílSola, letiskoA sme tu!Noc na lavičkách na letisku nebola príjemná, kovové lavice a často otvárané dvere boli hlavnými vinníkmi značnej kosy. Ešteže mám oblečenia ako na malú polárnu výpravu. Zobudili sme sa pred štvrtou, asi hodinu pred plánov...
  • Nórsky cestovný denník, 1.deň
    "Ak by sme mali euro za každé stratenie sa, mali by sme za čo si to zopakovať"11. AprílBratislavaEšte sme ani nevyrazili a už sme mali stresy lvl 3000. To je tak, balíme sa, balíme spacáky do vákuových vrecák, používame všetky baliace tipy, triky, znal...
  • O znovu nájdenej láske k severu
    Možno sem dodatočne pridám aj celý cestovný denník, zatiaľ však takto, cesta autobusom je dlhá a autobus tak plný, že kamoška spí na druhom konci autobusu, takže sa vcelku nudím.Názov je zavádzajúci. Sever som nikdy neprestala mať rada. Len predsa je i...
  • Zdravý duch #zdravýduch
    "Duchovia neexistujú," vravel si duch Jonatán, keď stál pred zrkadlom a prekonával svoju existenčnú krízu. Zo svojho pôvodného života si nepamätal nič. Nevedel ani, či bol pôvodne Jonatán alebo Jonatánka. Alebo trebárs Aneta. Keď sa stanete duchom, pos...
  • Fragmenty o mojej vnučke
    "Aha, ten obláčik má aj nožičky! Len jedna je inej farby. Lebo to má protézu. Prišiel o nohu pri leteckom nešťastí. A poisťovňa mu nepreplatila protézu rovnakej farby," pozerá sa na mňa tým nadšeným výrazom, keď jedna z nás vymyslí nejakú hlúposť a pot...
  • Mandarínka Darinka
    Jeden pomaranč sa zaľúbil raz do Darinky Mandarínky. Vedel o tom, už celý strom, že už je na svadbu čas. To viete, Darinka i pomaranč menom Račo (nie, nepochádzal z Rače, ani neráčkoval) rástli spolu na jednom strome v GMO citrusovom sade. Každá vetva ...
  • #Vianoce 2017
    Ideálne Vianoce tohto roka.Mama sa zoznámi s mojimi troma deťmi. Obľúbi si ich a nebudem ich musieť dať strážiť kamoške. Ale aj tak ju pôjdem s nimi navštíviť, len čo sviatky skončia. Siegfried spozná svojich nevlastných bratov.Nikto sa s nikým nepohád...
  • Detektív Orech a záhada v sirotinci
    Inšpirovala ma @skvrnka a jej pôvodná verzia príbehu (http://birdz.sk/skvrnka/blog/lubostny-list/175902-clanok.html)Detektív Orech nechápal, čím si znepriatelil svojho šéfa. Vyslal ho do najväčšieho zapadákova v širokom okolí kvôli banálnemu prípadu zm...
  • Mlčať je zlato (?)
    V piatok som mala tú česť byť v jednej konverzácii s dievčinou, ktorej cieľom bolo mať tak desať detí a celý život sa nechať len vydržiavať. Bolo mi z toho mierne nevoľno, mlčala som. Pri prípitku, čo predniesla, sa mi zježil všetok porast na tele, i t...
  • #november2022
    November 2022. Sedím si v byte, ktorý som sa už naučila volať domovom. Azda je to preto, že už nie som nútená bývať s cudzími ľuďmi, aby som si pohodlne vystačila s peniazmi, možno preto, že okolo mňa behajú zvieratká, ktoré ma majú rady a ja mám rada ...
  • Výpoveď crazy rat lady
    Bola by som i cat lady, ale takto je to finančne i priestorovo nenáročnejšie a viac to vyhovuje môjmu životnému štýlu.Áno, viem. V poslednej dobe s nimi dosť spamujem. Ale (ich) život je príliš krátky na to, aby som sa zbytočne krotila.K hlodavčatám má...
  • Lesy a desy
    Ako takmer každý víkend, Frederik zvolal náhodnú zberbu spomedzi svojich ľudí, aby sa zúčastnili nového dobrodružstva. Vlastne, zakaždým to mal byť len neškodný výlet, dobrodružstvo sa vždy pritrafilo samé. Či to bol náhodný chlapík z autobusu, ktorý s...
  • Dobrodružstvo na Konci sveta
    --- ak si trúfate na niečo dlhé a odveci ---V sparnej horúčosti letného večera sedela Agáta na chladnej podlahe svojho malého bytu a škaredo zazerala na svoj album so starými školskými fotkami. Bola sama, pre horúčavu odetá len v kvietkovaných nohavičk...