Stalo sa, asi pred mesiacom, že jedna pani mala epileptický záchvat. Bola som pri tom, lebo keď ste v bielom a niečo také sa udeje, je veľmi blbé skryť sa za roh alebo sa tváriť, že ste lampa pouličného osvetlenia. Jednoducho keď máte niečo spoločné so zdravotníctvom ľudia automaticky očakávajú, že takúto situáciu budete riešiť a budete schopný zvládnuť ju. Je úplne jedno, že vy sa cítite ako nekompetentný nímand, ktorý práve vyšiel zo školy. 

Takže som musela konať, aj keď pri epileptickom záchvate ani nič moc konať nemôžete a všetky oči boli na mne. Pribehla som k tej pani, jedna žena medzitým zavolala sanitku. Bolo tam aj také dievča, povedala, že je sestrička a to ma potešilo, lebo ja som taká istá ako tí ľudia, čo od zdravotníkov očakávajú zázraky na počkanie. Pani sa veľmi triasla, mykalo jej s rukami aj nohami, celá bola v kŕči. Z úst jej išli sliny a krv, ktorá bola aj na podlahe a oči mala zvláštne prevrátené, čiže mala aj neprítomný pohľad a k tomu všetkému chrčala a vydávala čudné zvuky pri dýchaní. Ani sa nečudujem, že v minulosti sa týchto ľudí báli a považovali ich za posadnutých. No nič príjemné, vyzeralo to dramaticky až strašidelne a cítila som okrem prudkého návalu adrenalínu aj tú váhu zodpovednosti lebo nik iný sa k činu nemal, všetci len postávali v kruhu a prizerali sa, prevažne rómske obyvateľstvo, bolo to ako v gete, keď sa strhne bitka, akurát, že toto neboli černosi a nebolo to pouličné vybavovanie účtov. Jednoducho, vyzeralo to, že to je na mne, lebo nikto kompetentnejší v okolí nebol. Jedna cigánka zakričala na kolegyňu Šak jej pomožte! No pri epileptickom záchvate sa toho veľa urobiť nedá ako len pozerať na toho človeka, či dýcha a dávať pozor, aby sa nezranil. 

Čupeli sme tam tri pri tej pani a sledovali sme ako s ňou trasie. Jemne som jej držala ruky a dúfala som, že to čím skôr prejde, sestrička ju držala za plece. Najhoršie bolo to dýchanie, to boli také zvuky, že to vyzeralo, že sa o chvíľu zadusí. Skúšala som jej otvoriť ústa, aj keď som mala ruky špinavé od peňazí a nemá sa to robiť ale nebola šanca. To bolo také stuhnutie ako rigor mortis a keby som mala v jej ústach prsty, tak mi ich asi odhryzne. Kričali sme na ňu so sestričkou dýchajte pani, dýchajte, už je to dobré, zachvíľu príde sanitka. Aj keď asi nemá veľký význam kričať na človeka pri epileptickom záchvate a sanitka stále nechodila. Napadlo ma, čo budem robiť keď prestane dýchať. Ako podať prvú pomoc človeku v takom stave? Bol to hnusný pocit bezmocnosti, naozaj som ju nechcela mať na svedomí a sanitka stále nikde. Tie minúty boli strašne dlhé, pani striedavo dýchala chrčavo, alebo úplne potichu, až som sa bála, či vôbec dýcha, uvedomovala som si aké dôležité je, aby sanitka prichádzala na miesto tak skoro ako je to len možné lebo zdravotný stav sa môže zhoršiť z minúty na minútu a každá sekunda môže byť rozhodujúca.

Pani sa prestala triasť a my sme videli, že epileptický záchvat ustúpil. Pohľad už mala prítomný a začala si nešikovne utierať nos do rukáva. Potom si položila hlavu a vyzeralo to, že spí alebo že si potrebuje oddýchnuť po tom nepríjemnom zážitku. Moju ruku držala obidvomi rukami pri hlave skoro akoby na nej spala namiesto vankúša. Pôsobilo to tak milo a zlato, ako keď dieťa spí s plyšákom, ktorý mu dodáva pocit istoty a bezpečia. Sestrička ju upokojovala psst, nebojte sa, už je to dobré, zachvíľu je tu sanitka a hladkala ju po ramene. Vtom sa pani prebrala, aj keď my sme si mysleli, že už bola pri vedomí, keďže ten záchvat ustúpil. Pozrela sa na nás prekvapene, že čo sa stalo. Mali ste epileptický záchvat pani. Povedala, že sa jej to nikdy nestalo. Mám teraz ťažké obdobie, viete, zomrel mi manžel. Bola v čiernom. Len zostaňte ležať, nevstávajte, kým nepríde sanitka.

Tak som si uvedomila, ako hlboko je v nás tá potreba cítiť niekoho blízkosť, bezpečie, držať niekoho za ruku. Možno hlbšie ako si myslíme. Je to také silné ako potreba utrieť si nos, keď nám z neho tečie. A na záver sklamanie, neudrbala som jej peňaženku.



 Blog
Komentuj
 fotka
nespiacakraska  25. 2. 2017 22:40
Super blog. Priznávam sa tiež očakávam od zdravotníkov zázraky na počkanie a nemožné do 5minut. :S
 fotka
milgamman  25. 2. 2017 22:50
@nespiacakraska diky hej, ved ja tiez mam niekedy problem akceptovat to, ze tiez su len ludia
 fotka
nespiacakraska  26. 2. 2017 00:28
@milgamman ale ospravedlňujem si to tým že keď k ním chodím nie som v dobrom stave tak by som tie zázraky očakávala asi od každého.
 fotka
milgamman  26. 2. 2017 00:30
@nespiacakraska ale to je v pohode, oni su na to zvyknuti, ze ti ludia maju na nich nejake ocakavania a nepridu vzdy v najlepsom stave, skor naopak
 fotka
hagelslag  26. 2. 2017 00:36
Aj nám sa podobné stalo 3 mesiace dozadu, týpek si ešte rozbil zuby o zárubňu jak padal....nič príjemné. Za 2 minúty prišla sanitka...Tak som mu aspoň držal hlavu, nech si ju netrieska o podlahu. Potom akoby zaspal a neprítomný pohľad. Zo stresu dostal...
 fotka
milgamman  26. 2. 2017 00:57
@hagelslag neprijemne velmi, tak aspon sanitka prisla rychlo, to clovek vobec nevie ako ho vypne ani z coho to moze dostat :/ potom si hned viac vazis, ze si zdravy
 fotka
antifunebracka  7. 3. 2017 17:36
Haha, celý čas som myslel na peňaženku! Inak taký záchvat, to vlastne človeka ako keby zoskratovalo, nie? A ako zistím, či som epileptik? To môže začať kedykoľvek, neočakávane, v každom veku?
 fotka
milgamman  7. 3. 2017 22:26
@antifunebracka naozaj? vidis aky pekny odkaz na tvoj clanok som dala na konci? co ja viem, asi aj tak sa to da nazvat, tak v podstate ano, ide o abnormalne elektricke vyboje v mozgu a pricin vzniku je vela... no to clovek nevie, az kym nedostane ten epilepticky zachvat a smola ano, moze to vzniknut v kazdom veku, podla mna u tej pani to malo priamy suvis so smrtou jej manzela :/ to bol taky spustac, mozno ze su aj nejake geneticke predpoklady ku vzniku choroby a ked sa k tomu pridaju vonkajsie faktory, ako stres, malo spanku, zla strava, zivotosprava, tak sa to prejavi, no napr niekto kto nema predpoklad na to, moze aj nespat, drogovat a nic tolko z mojej ,,odbornej" teorie
 fotka
antifunebracka  8. 3. 2017 16:41
No ja malo spím aj zle jem, čiže si ma nepotešila Ale nikto v rodine to nemá, tak hádam mám nádej Ja nechcem, aby ma dakde jeblo :/ Ešte sa aj došťať Jedine, že by si ma ty zachránila A ty si čo konkrétne, sestra?
10 
 fotka
milgamman  9. 3. 2017 13:18
@antifunebracka to sa neboj aj ja malo spim a jem same somariny v poslednej dobe :/ myslim, ze mas nadej a pozitivne vyhliadky zlaty znie to riadne kruto tato diagnoza, aspon ze sa s tym da zit.. tak to neviem ako by si bol v praxi spokojny, keby som ta mala ja zachranovat nerada to hovorim takto verejne, ale ze si to ty v lekarni robim, farmaceut som
11 
 fotka
antifunebracka  9. 3. 2017 20:16
Tak to si tuším práve vyliečila moje zlomené srdce! Ty síce tiež nezdravo žiješ, ale ty aj grciaš krv A tam sa dostať nechcem Čím to inak bolo spôsobené? Bo teraz na to furt musím myslieť, keď ťa vidím, blé :/
12 
 fotka
milgamman  11. 3. 2017 17:17
@antifunebracka hmm, az tak? a to este nevies o dalsich nechutnych veciach.. :S tak ti poviem grcanie je zivotny styl a nielen ked mas bulimiu nechci ale kdyby nahodou, da sa s tym zit inak kde si sa to docital, vo fore? sposobene to bolo viac faktormi ale najviac asi tym, ze extremne somariny som jedla v ten den a tak som sa zobudila v noci a uz to islo myslim, ze teraz uz si vylieceny uplne co je dobre, lebo ja keby moj frajer takto pisal babam asi by som ho trochu zabila
13 
 fotka
antifunebracka  12. 3. 2017 03:10
Keď budem tvoj frajer, budem na to pamätať Aj na to, že krv sa grcia z jedenia somarín To akože žiletky si jedla? Bo ja tiež zožeriem hocičo, ale toto sa mi ešte nestalo
14 
 fotka
milgamman  12. 3. 2017 19:09
@antifunebracka no to bych prosila! ale nie no ale vazne obdivujem tvoju frajerku, lebo u mna by to nepreslo to som si musela riadne podrazdit zlcnik a nejake cievky mi tam praskli v zaludku od toho tlaku :/ aj moja detska mi to povedala hej, tiez ma napadla jedna scena z akty x, co som videla este ako dieta, ked tam niekto grcal krv :/ a riadne ma to vydesilo
15 
 fotka
antifunebracka  12. 3. 2017 20:40
Ale ja nemám frajerku Za čo ma máš :/ Ja mám v srdiečku len teba! No, aspoň že žiješ :/
16 
 fotka
milgamman  12. 3. 2017 21:28
@antifunebracka takze ty si slobodny mlady muz? no to su mi novinky.. neboj sa, viem ze si len robis srandu ale aj tak, tvoja frajerka je dobre dievca len sa jej drz, lebo ocividne ma s tebou velku trpezlivost hej prezila som to a vdaka tomu mam velky odkaz pre svet- Svet neboj sa, ak grcas krv, neznamena to, ze zajtra umres!
17 
 fotka
antifunebracka  13. 3. 2017 16:26
Boha tvojho, nerobím si srandu Fakt som single Čo je na tom také neuveriteľné? Myslíš, že by som písal inak také veci? Ale krásne posolstvo, asi si ho dám vytetovať!
18 
 fotka
milgamman  13. 3. 2017 17:53
@antifunebracka ale hej, verim ti jasne ! a mojho Boha nespominaj ! vazne? a to kedy ste sa rozisli? myslim, ze hej hej, ja si ho dam zaramovat !
19 
 fotka
antifunebracka  14. 3. 2017 16:28
Tak to sa vo mne veľmi mýliš D Koncom januára A to si taká veriaca? Dáš si zarámovať vlastné posolstvo? D Ty si riadny narcista To ani ja na teba nemám
20 
 fotka
milgamman  14. 3. 2017 18:56
@antifunebracka no ja neviem ci ti mam verit, ale dufam, ze to nie je pravda a len si robis srandu zo mna :/ hej, som taka veriaca no uz to tak bude, narcizmus prekvita.. :/
21 
 fotka
antifunebracka  15. 3. 2017 16:59
Je to pravda, opakujem :// Som voľný pre teba A kým nepreqitá nacizmus, je dobre Trdlo
22 
 fotka
milgamman  16. 3. 2017 23:55
@antifunebracka tak ok, verim ti sak ja by som aj nad tebou mohla uvazovat keby ze si krestan
23 
 fotka
antifunebracka  17. 3. 2017 16:00
@milgamman Neblázni ma Naša láska prekoná aj rozdiely viery
25 
 fotka
milgamman  18. 3. 2017 22:27
@antifunebracka rozdiely viery ja vidim len jeden rozdiel, ale dost podstatny, pre mna je viera najdolezitejsia sucast zivota, dava mojmu bytiu zmysel a nadej, nevedela by som si predstavit svoj zivot bez viery, bez Boha. pre teba je viera... dopln to je akoby sa dal dokopy nacista s ciganom alebo masozravec s vegetarianom ja som nieco ako zajkousko, georg, johnysheek, ktorych neznasas len svoje nazory neprezentujem verejne, nie preto, ze by som sa za svoju vieru hanbila ale preto, ze si myslim, ze toto nie je sposob, ako niekoho priviest na vieru, jednoducho si myslim, ze ked tu budem niekomu vnucovat svoje nazory akurat mu celu vieru, nabozenstvo a Boha znechutim... lebo kazdy sa musi rozhodnut pre Boha sam, viera je slobodne rozhodnutie.
26 
 fotka
antifunebracka  19. 3. 2017 03:40
Vôbec nie, ja s veriacimi nemám najmenší problém Vadia mi len tí konkrétni jedinci, ktorých si spomenula a to preto, že robia, čo ty (veľmi správne) nerobíš - a veľmi pekne si aj vystihla, prečo Však ja celkom verím na Boha, aj na nebo a peklo trochu, hoci sa na to snažím nazerať skôr čisto logicky O tom by sme si vedeli dlho pokecať, ale ideálne na Skype radšej Akurát včera som spomínal, že by som aj chcel z istých dôvodov nejakú veriacu, čiže u mňa nie je problém; otázne je, či u teba neviera hej
27 
 fotka
milgamman  22. 3. 2017 01:08
@antifunebracka tak to by ma zaujimalo, ze ako veris a logicky lebo viera nie je logicka vec v ludskom chapani, potom by sa to dalo nejak dokazat alebo by sme mali nejaky vedecky dokaz existencie Boha. ale ludom nic nestaci... vsetko sa im zda malo, aj keby niekto vstal z mrtvych a zacal im hovorit o Bohu, o nebi ani to by im nestacilo :/ ved nakoniec taki ludia aj su, co to zazili a povazuju ich za blaznov, malo kto im uveri a preco si potom robis z viery taku zlu srandu? nezda sa ti to trochu neuctive, ked uz pre nic ine tak aspon voci tym veriacim? a preco by si chcel veriacu? lebo ja som zase vzdy chcela krestana a fakt mi pripominas mojho oca, nielen fyzicky, a to je clovek, s ktorym sa neda vydrzat v jednej miestnosti, ktory ma dokaze vytocit tak ako nikto, ze trieskam s dverami a mam chut vyhodit dom do vzduchu a to som kludny a nekonfliktny typ :/ takze chapes, ze nehladam niekoho, kto mi ho bude pripominat takze prosim nevsimaj, co som napisala v @22 je to nezmysel..
28 
 fotka
antifunebracka  22. 3. 2017 16:40
Aká si krutá, dcérenka Nuž, tvoja chyba, ale keby si mi dala šancu, budem tu... :/ Logika je v mnohých veciach, ktoré doteraz neboli dokázané Mne sa napr. teória Veľkého tresku zdá nelogická D Teoreticky je šanca, že pred eónmi rokov vznikla nekonečne geniálna rasa, ktorá si dokázala vytvárať celé vlastné vesmíry a tzv. "Boh" si spravil ten náš Len mi nesedí nebo/peklo, bo kto tam chodil, keď sme boli ešte opice? :/ A ja si robím srandu zo všetkého, v humore by nemalo byť veľa tabu a v kresťanstve je toho obzvlášť veľa smiešneho Veriace baby sú veľmi nežné, ženské, oddané, dobrosrdečné... také čisté dušičky a to sa mi páči. Majú celkom správne hodnoty, poväčšinou, len to nesmú preháňať s tým verením.
29 
 fotka
milgamman  23. 3. 2017 00:57
@antifunebracka viem, som promin ale ja neviem byt neuprimna a nehovorit veci na rovinu, vzdy sa snazim mat v tychto veciach jasno a to ocakavam aj od druhej strany, vacsinou vsak zbytocne :/ dobre, ale podla tejto tvojej teorie odkial by ,,vznikla" tato rasa? vidis, ja verim na praveho Boha, nie na tzv. ,,Boha" Akoze kto tam chodil ked sme boli opice? ja ti poviem tak, ze ja verim na evolucnu teoriu, ktora sa pre mna nevylucuje navzajom s krestanstvom a to tak, ze podla mna Adam s Evou boli nejaki homo habilis alebo tak nieco no a vlastne, clovek sa od urciteho bodu stal clovekom s vlastnou slobodnou volou a zodpovednostou za svoje ciny. tak podla mna aj humor musi mat nejake hranice a neda sa robit sranda zo vsetkeho, a zvlast ked sa to moze niekoho dotknut. ja napr. respektujem aj ine nabozenstva a nejdem si robit srandu ani z islamu, aj ked v neho neverim ale viem, ze pre nich to je citliva tema, tak im nejdem robit zle nesmu prehanat s tym verenim tsss... :/
30 
 fotka
antifunebracka  23. 3. 2017 21:43
Tak to môžeš byť pokojná, ja som k tebe vždy bol maximálne úprimný Humor má hranice, ale nie pri nejakej trápnej viere (tým myslím všetky viery), ktoré si aj tak urobil len človek a ktoré navyše vo svete napáchali nekonečno zla Ak by humor nesmel nikdy nikoho urážať, tak by ani neexistoval Kombinovať evolučné fakty a kreacionistické teórie musí byť veľmi zaujímavé Kde sú napr. v Biblii dinosaury či Australopitekovia, z ktorých sa tí Adam a Eva vyvinuli? Ja verím na objektívneho Boha, nie toho subjektívneho, ktorého má skoro každé náboženstvo (možno okrem Judaizmu, k nemu mám asi aj najbližšie) Ale tebe by som sa z viery nikdy nesmial, ty si dobrý človek, aj preqapivo citlivý, keď pustiš človeka za to pozlátko večného úsmevu
31 
 fotka
milgamman  24. 3. 2017 23:53
@antifunebracka hej, vidim ze ty si uprimny, niekedy az prilis ale tak radsej takto ako ked niekto zatlka a pravdu sa nedozvies.. :/ tak vidis, pre teba to je len ,,trapna viera, ktoru si urobil clovek" nesuhlasim, viera nenapachala zlo, to ludia Guns dont kill people, i kill people with gun existoval ja si robim napr humor kazdy den zo seba a svojich trapasov a neurazam sa no nehovorim, ze moja teoria evolucie Adama a Evy (prave som tomu vymyslela nazov ) je pravdiva ale kazdy v nieco veri... ja som vedec a sucastne aj krestan, tak som si vytvorila tuto teoriu aka je skutocna pravda uvidime az na koniec V Biblii nie su spominane dinosaury ani australopitekovia ale tym nepopiera ich existenciu, len tieto informacie nie su potrebne pre nasu spasu takze tam nie su uvedene. Adam a Eva, ani ludsky rod a cicavce vseobecne sa nevyvinuli z dinosaurov, ale tak si to asi nemyslel? Ja tiez verim na objektivneho Boha ale to vies, ze zidovsky a krestansky Boh je vlastne ten isty No tak diky, ked mne by si sa z viery nesmial ale tak tu nejde o to... hej, ja som tiez prekvapena, ked si myslis, ze som citlivy clovek no a neni to pozlatko, som taka povaha, ze sa stale smejem, len prezivam tazke casy, taze nie vzdy to ide.. :/
32 
 fotka
antifunebracka  26. 3. 2017 00:45
A čo sa ti deje? :/ Problémy treba ničiť smiechom To je môj zaručený recept Židovský a kresťanský Boh je rovnaký len navonok Ale isto si si všimla, že židovský je omnoho krutejší a ješitnejší Napriek tomu ho Židia neberú ako pána, ale skôr ako kamoša S ktorým sa v pohode hocikedy aj pohádajú A to sa mi ľúbi Toľko k tomu Noo v Biblii je dosť podrobne zmapovaný svet od svojho stvorenia A nespomínam si, že by Boh stvoril Tyranosaura, šabľozubého tigra či mamuta Avšaxmiem sa mýliť Pre našu spásu nie je potrebné ani vedieť, že Lótove dcéry vyšukali vlastného otca A aj tak to tam je A taká epizódka s potopou je wrong on so many levels, že s tým radšej ani nezačínam Ak ľudia spáchali obrovské zlo v mene nejakej viery, je dosť pravdepodobné, že ta viera je shit :/ Ale hovorím - ver, ak ti to dáva silu a neťaháš do toho iných A to aj sex budeš mať až po svadbe?
33 
 fotka
milgamman  26. 3. 2017 23:46
@antifunebracka tak tazke obdobie mam, depresia a dalsie veci.. :/ a uz to trva dlho no a neviem sa z toho dostat, necakam uz nic a predsa stale cakam na nieco.. Nie, nie On je rovnaky naozaj krutejsi? Stary zakon bol krutejsi ako Novy, to je pravda No nevim, ale aj krestan moze mat Boha za kamosa urcitym sposobom, nielen zidia Napriek tomu to nie je rovnocenny vztah ako kamosi, skor ako rodic a dieta nemozme byt s Bohom kamosi v tom pravom slova zmysle, uplne to zjednodusit lebo sme k nemu v pozicii ako Jeho stvorenie ku stvoritelovi, takze sa to neda lebo nie sme rovnocenni. no podla mna to nie je vobec nijak podrobne, ved to nie je vedecka kniha tak jasne, ze tam nie su napisane vsetky zvierata ake kedy existovali vies co, nejdem sa tu s tebou hadat, co tam je a co nie je a preco, lebo ja viem comu verim, nepotrebujem si nic dokazovat a ty nebudes verit aj tak a co ti vadi na tej potope? okej berem tvoj nazor, ale nestotoznujem sa s nim dik, za dobru radu nakoniec Ano a nehanbim sa za to
34 
 fotka
antifunebracka  27. 3. 2017 17:20
Hanbiť sa nemusíš vôbec Ale zdravé to nie je veru To ti potvrdí aj každý sexuológ Brať si človeka, ktorého absolútne nepoznáš po sexuálnej stránke, je risk Ale tak je to tvoj život Hej, o nelogickostiach Biblie by som ešte dlho vedel vravieť, ale máš pravdu, bolo by to do vetra Len sa mi nepáči, ako tam zatracujú Judáša Pritom on jediný používal vlastnú hlavu Boh nás stvoril na svoj obraz, preto sme mu rovnocenní Ak nás skutočne nekonečne miluje, nemal by sa nad nás v ničom povyšovať Ale to neber ako rúcanie tvojho sveta, ale ako spoločné hľadanie pravdy, o ktoré ide v živote predovšetkým Najhoršie, čo môžeš v živote spraviť, je myslieť dogmaticky, že tak to bolo napísané a hotovo (čo mi aj na cirqi vadí, že toto vyžaduje) :/ A tak úzkosťami a depresiami trpím aj ja. Môžeme si o tom pokecať kedykoľvek, píš mi.
35 
 fotka
milgamman  29. 3. 2017 18:42
@antifunebracka ako myslis, ze to nie je zdrave? ze nejaku chorobu z toho clovek dostane? ved keby som niekoho naozaj milovala a po tej sexualnej stranke by to bolo nic moc, nerozidem sa s nim kvoli tomu nehovorim, ze to nie je dolezite ale tak kazdy ma ine priority.. pouzil vlastnu hlavu, myslis ako fico? ale tak Boh sa nad nami nepovysuje, preco mas ten pocit? je to tak jednoducho dane.. ale to ti tazko budem vysvetlovat ked v Boha neveris :/ pozri sa, Boh je vecny, my sme docasni, On je nekonecne mudry, laskavy, milosrdny, odpustajuci, verny, spravodlivy, chapavy, sucitny, dokonaly... a to my nie sme preto sa mu nemozeme rovnat. On je nas otec, my sme jeho deti. Tiez sa dieta nevyrovna svojmu rodicovi, lebo rodic je starsi, ma viac skusenosti, vie viac predvidat nebezpecenstvo ale to neznamena, ze tym dietatom pohrda alebo si mysli o nom ze je menejcenne. No uz to tak vyzera, ze ta evanjelizujem, takze neviem ci sa ti to paci ano suhlasim, ze v zivote ide o hladanie pravdy, to je myslim, nielen cesta ale aj ciel v zivote a este doplnim k tej Biblii, ze co tam je a co nie vies ja nemam naucene Sv. Pismo od zaciatku do konca jak nejaki jehovisti, mormoni, alebo co ja viem kto, na tom nie je moja viera postavena, to je skor zivy vztah s Bohom, ze som sa o tom presvedcila, mam to v srdci a jednoducho uz to nejde dat prec, ked spoznas tu Pravdu, uz nemozes zit inac, tak ako pred tym, za to aj Boh bude sudit kazdeho osobitne podla toho, ci tu pravdu spoznal alebo nie. A tak no, nemyslim asi dogmaticky, lebo to ani neviem ako ale co je spravne tomu verim, a keby si aj veril niecomu co sa ti nezda uplne, ale veris tomu kvoli tomu, ze cirkev to tak hlasa, tak pred Bohom sa ti to bude pocitat za poslusnost. Ze si tomu dal prednost, pred svojim vlastnym rozhodnutim, ze si bol pokorny, a keby to bolo zle co hlasala cirkev, akoze by to bol hriech alebo tak nieco tak Boh si bude brat na zodpovednostt toho cloveka v cirkvi, ktry to vyhlasil.
36 
 fotka
antifunebracka  30. 3. 2017 20:31
Hah, hneď na úvod ma dostalo, ako hovoríš o bohu ako o nekonečne milujúcom, milosrdnom, odpúšťajúcom, blabla a vzápätí povieš, že ma bude súdiť Trošku prudký kontrast Alebo že mám veriť aj tomu, čo je podľa mňa absolútne nesprávne, lebo to cirkev hovorí... stále ti tu nič nesmrdí? Jediná Pravda je, že boh je nekonečný kokot Teda ten kresťanský, snáď aj židovský a zrejme aj islamský - keďže berú Ježiša ako jedného z najväčších prorokov božej lásky, zrejme sa od kresťanov moc nelíšia :/ Môj objektívny B0h neviazaný na žiadnu vieru je super, jemu nezáleží, v čo verím - pokojne aj jeho môžem označiť za kokota - a aj tak na 100 % pôjdem do neba, to som si istý, lebo jemu záleží len na tom, aké mám srdce Zatiaľčo mnohých príkladných kresťanov pošle do očistca minimálne, ak nie rovno do pekla Ten váš sa nad vás povyšuje už len tým, že vám furt niečo prikazuje, vyžaduje, zakazuje, trestá vás Ja som so svojim Bohom rovnocenný, sme kamoši, čo si občas dajú po papuli. No a mať sex až v manželstve - ktovie, možno zistíš, že sexuálne preferencie tvojho manžela ti absolútne nevyhovujú, čo potom? A to nikdy nepoužijete ani žiadnu antikoncepciu, keďže aj tá je proti viere?
37 
 fotka
milgamman  30. 3. 2017 23:39
@antifunebracka no mna to tiez hned na uvod dostalo ako hovoris o Bohu takze sa zhodneme, ze na tomto sa nezhodneme :/ poviem ti uz iba tolko, ze pozri sa na vztah rodica s dietatom, ci mu ten rodic ak je aspon trochu pri zmysloch dovoli uplne vsetko..
38 
 fotka
antifunebracka  2. 4. 2017 20:45
Tak je tvoj boh kamarát, či rodič? Nekonečne miluje, či skôr súdi a trestá? :/ Čo za rodiča zošle svoje neposlušné dieťa do hlbín nekonečného utrpenia? Môj Boh určite nie.
39 
 fotka
milgamman  2. 4. 2017 21:32
@antifunebracka clovek sa na to odsudi sam, svojim slobodnym rozhodnutim, na to mame slobodnu volu
40 
 fotka
antifunebracka  3. 4. 2017 16:30
Tak ale potom sa nebavme o nekonečnej láske.
41 
 fotka
patrixo  30. 4. 2017 07:47
Tou poslednou vetou so to zabila na epilepsiu sa nezomiera len je to neprijemne. Zachvat moze dostat aj zdravy clovek. Najlepsi je potom ten dohryzeny jazyk ked sa clovek ani najest nemoze snad to uz nezazijem znova
42 
 fotka
patrixo  30. 4. 2017 08:11
A trochu mi je luto kamosov.. som ich riadne vystrasil este nejaku dobu potom na mna cudne pozerali po tom traumatickom zazitku ale boli zlati vsetci do spitala za mnou chodili
43 
 fotka
milgamman  30. 4. 2017 22:32
@patrixo ta posledna veta, to ma inspiroval antifunebracka v jednom blogu co tu mal ako pomahal jednej pani ked to moze dostat aj zdravy clovek, tak snad to ta pani mala len jednorazovo
tak ja sa im ani necudujem, tvojim kamosom lebo je velmi neprijemne sa na to pozerat, fakt ten clovek vyzera dost nepricetne :/ no mna to vystrasilo ale musela som sa prekonat tak dufam tiez ze uz sa ti to nebude opakovat
44 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 14:07
@milgamman ja som nepricetny furt hm, aj ja dufam :/ niekedy mam strach ked niekam idem, ci sa to nevrati...
45 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 21:09
@patrixo tak musis dodrziavat zdravu zivotospravu, vela spinkat, nestresovat sa a bude to ok
46 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 21:20
@milgamman to sa lahko povie
47 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 21:23
@patrixo ja viem ale netreba sa vzdavat ja sa nevzdavam a zerem karelaby
48 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 21:24
@milgamman nijeee radsej sportuj a jedz co ti chuti
49 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 21:28
@patrixo nie karelaby musia byt! ty budes mat disciplinu a ja karelaby
50 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 21:31
@milgamman ta z nich nafukne ako kozu po rannej pastve orosenej dateliny
51 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 21:36
@patrixo nijeee no uvidime zatial mi travenie funguje a keby daco dam si espumisan
52 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 21:40
Ty espumusan inac som sa ta chcel spytat ako specialistku na tvoj nazor.. myslis ze je ludstvo dobre vybavene liekmi? Myslim pocet chorob vs. pocet liekov resp. ich ucinnost?
53 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 21:47
@patrixo nijeee ako specialistku nieee tak co ja viem ako myslis, na celej planete tak jasne, ze nie je, staci sa pozret do afriky a krajin tretieho sveta :/ a aj na slovensku je casto problem zohnat niektore lieky lebo sa robi reexport
54 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 21:49
@milgamman reexport? To co je? Myslel som to tak ze je vela chorob a ci je dost liekov vynajdenych na tieto choroby.. nemal som na mysli zlu distribuciu liekov
55 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 21:58
@patrixo tak reexport to je ze lieky, ktore su urcene pre slovensky trh su vyvazane do zahranicia a potom je ich na slovensku nedostatok a tazko sa zhanaju :/ aha, tak to neviem, nikdy som sa nad tym pravdupovediac nezamyslala, lebo neviem ani o vsetkych chorobach ktore existuju tak celkovo sme na tom lepsie ako pred sto rokmi a stale sa vyvijaju nove lieky, ide hlavne o to, ze ak sa aj vynajde novy liek tak prejde vela rokov testovania, kym sa dostane do praxe :/
56 
 fotka
patrixo  1. 5. 2017 22:01
@milgamman pravdu mas
57 
 fotka
milgamman  1. 5. 2017 22:06
@patrixo mozem ist do politiky
58 
 fotka
patrixo  2. 5. 2017 05:27
@milgamman za tanier gulasu mas moj hlas
59 
 fotka
milgamman  2. 5. 2017 16:35
@patrixo vsecko bude, gulas, pivo, cigarety aj desmod a tublatanka populizmus musi byt!
60 
 fotka
patrixo  2. 5. 2017 16:48
@milgamman populizmus je laska, cesta a vykupenie
61 
 fotka
milgamman  2. 5. 2017 16:55
@patrixo super novy slogan na bilbordy! ludia to budu milovat mam pocit, ze ficovi sa to uz krati...
62 
 fotka
patrixo  2. 5. 2017 16:58
@milgamman fico je uz teraz politicka mrtvola
63 
 fotka
milgamman  2. 5. 2017 17:02
@patrixo nieee fico bol moj vzor on ma naucil umeniu praveho populizmu mali sme taky doverny vztah ako danko a slota a mala som prebrat imperium smeru, ktore fico poctivo nakradol, no co bude teraz neviem uz aj z toho bonaparte sa musi vystahovat chudak a pritom on sa tak snazi, to len ti hnusni novinari mu stale robia zle
64 
 fotka
patrixo  2. 5. 2017 18:44
@milgamman tak ho mozes vziat pod ochranne kridla
65 
 fotka
milgamman  2. 5. 2017 19:00
@patrixo pojde politicky duchod, ako slota, uz dlho o nom nebolo pocut :/
66 
 fotka
patrixo  2. 5. 2017 19:07
@milgamman aspon ze tak
Napíš svoj komentár