1. Lukáš (kolega) sa sťažuje na kolegov (niektorých). Zneužívajú jeho dobrotu. Viem. Skúšali to aj na mňa. Rozdiel je však v tom, že ja zo seba šaša robiť nebudem... Ale čo nepochopím, chodí s nimi von, na pivo, kávu, výlety, dovolenky.. a sťažuje sa, že ho vyciciavajú... Ja som ich odrezal zo svojho sveta. V práci s nimi fungujem tak, ako mi pracovná morálka káže, takže tam nie je problém a čo sa týka osobného života, tam neexistujú.. Aké ľahké!

Prečo ľudia trávia čas s niekym, kto im je proti srsti?! Veď sa obklopujem ľuďmi, s ktorými zdieľam rovnaké morálne a etické hodnoty... načo sú mi nejakí vyciciavači?

2. Kolega/kolegyňa, kamarát/kamarátka, whoever.. ma volá v stredu do kina, sauny, na plaváreň na pivo, zabehať si.. kamkoľvek.... ( a ja som si v utorok povedal, konečne zajtra dočítam svoju knihu)

Pýtam sa: prečo chceš ísť do kina?

- lebo tam dávajú XYZ

dobre, a prečo tam mám ísť ja?

- veď aby som nebola sama

A? Ale mňa ten film nezaujíma... na to si sa ani nespýtala.. Chceš tam ísť kvôli mne, aby si bola so mnou, alebo kvôli filmu?

- kvôli filmu.

Tak?

- tak nič...

Tak tam pôjdeš sama?

- nie..

OK, tak si rob čo chceš

Toto je ďalšia vec, ktorý nechápem... načo ľudia ťahajú známych/priateľov niekam, keď ani nevedia, čo majú/nemajú radi? A pri tom hlavný dôvod nie je byť s priateľmi, ale... ani sami nevedia, aký je ten dôvod?

Ja napríklad chodím sám ale aj v spoločnosti iných ľudí. Chodím sám na pivo, lebo dostanem chuť. Idem sám do reštiky, lebo mám na niečo chuť. Idem sám na 30 km túru cez celý Inovec, cez Kremnické vrchy, sám si založím oheň a opekám a som šťastný.. a rovnako som šťastný, aj keď je tam niekto šťastný so mnou... Ale keby mám celý život čakať na niekoho, kto so mnou pôjde do kina, alebo na túru, tak by som mal asi 2 turistiky do roka...

Apropo.. prečo ľudia chcú so mnou behať? veď každý má inú kondičku, každý sa inak vyspal, inak najedol.. na behu sa to výrazne prejaví... behať chodím vždy sám! nebudem predsa niekoho hnať, alebo brzdiť... a to isté by som nechcel, aby robili mne... a nakoniec, idem behať preto, aby som behal, tak s chcem pri tom najlepšie cítiť!

3. Maja sa stále sťažuje na frajera... prečo ho neopustí? Ja som tiež partnerku opustil, keď začala zasahovať do mojej slobody, do môjho bytia. A bolo to výboré rozhodnutie... Sťažovaním sa jej vzťah asi nezlepší.

4. Život je veľmi, veľmi jednoduchý. stačí všetko robiť tak, aby ste sa nenechali obmedzovať a neobmedzovali iných. Stačí odfiltrovať ľudí, ktorí len berú a nič nedávajú a dávať tým, čo vedia dať... A obklopiť sa ľuďmi, ktorí za to stoja..

5. Že je ťažké opustiť partnera? Ano je. Aj pôrod je ťažký a treba ho vykonať, lebo by zahynuli matka aj dieťa... Veľa rozhodnutí je ťažkých. Veľmi veľa krát som stál pred ťažkými rozhodnutiami. A viete čo mi pomohlo? Papier – alternatíva číslo jeden; plusy a mínusy; alternatíva č.2; plusy a mínusy... A ak bol problém komplikovanejší, každému plusu a mínusu stačí prideliť váhu napr. od 1 do 5, a štatisticky vyhodnotiť. takmer vždy jedna možnosť vyhrávala aspoň 3:1... a vždy som spravil nakoniec dobré rozhodnutie.. a ak by to bolo 1:1, tak v tom prípade by boli obe rozhodnutia správne... Riešení je obvykle viac...

Tak načo si ľudia tak komplikujú život? A hlavne vecami, ktoré nezmenia? Stačí si všetko rozmeniť na drobné a život robiť najjednoduchším, aký môže byť.. A robiť hlavne veci, ktoré máme radi.. Potom budú mať ľudia starosti (ak odmyslíme choroby a iné tragédie) typu, čo zajtra na raňajky, či ísť do práce na bicykli, alebo autom, kam ísť na výlet/dovolenku.. čo vlastne starosti nie sú...

Nerozumiem ľuďom, prečo si život, častokrát už sám o sebe ťažký robia ešte zbytočne ťažší a komplikovanejsší... Pritom je to celé také jednoduché.

 Úvaha
Komentuj
 fotka
grietusha  1. 4. 2016 20:48
ja som minule dokonca bola sama aj v divadle! to je level!
 fotka
grietusha  1. 4. 2016 20:49
a teraz si uvedomujem, že to vlastne nebolo prvýkrát
 fotka
mojdedo  1. 4. 2016 20:52
@grietusha ved to je super ist niekam sam ludia su len zvyknuti nśa obmedzovat na to, ze niekto musi ist niekam s nimi... ale ked si zvyknu ist sami, tak ma clovek z toho rovnaku radost, ako keby tam bol s niekym
 fotka
grietusha  1. 4. 2016 20:58
však samozrejme, že je to mi skôr napadlo k tomu, že veľa ľudí rieši divadlo ako veľkú spoločenskú udalosť (viď už len napr. to, ako sa kvôli tomu obliekajú a jak to riešia) a ja som si tam došla sama, v roztrhaných nohaviciach, smiala som sa hodinu a pol ako kón a spokojne šla domov

ale je fajn, keď človek môže nejaké pocity zdieľať.

len ľudia si teraz skôr myslia, že ísť niekam sám je trapné. že to znamená, že nemajú kamarátov a nie sú pre nikoho zaujímaví. čo je total bullshit.
 fotka
narazuvzdornaa  1. 4. 2016 21:02
2. Nepochopim, neznasam. Byt sam > byt s inym clovekom takmer vzdy, pre niekoho aj uplne vzdy.


Ale super si na nu isiel, ze naco teba potrebuje v kine, to budem pouzivat
 fotka
mojdedo  1. 4. 2016 21:11
@narazuvzdornaa ja si myslim, ze vacsina ludi je velmi malo orientovana na ciel... to je hlavny problem.. ak by si hned na zaciatku vyjasnili, co je ciel, tak by mozno zistili, ze ani nechcu ist do kina, resp. by zistili, ze v kine ani moc niekeho nepotrebuju... alebo cokolvek ine a co najjednoduchsou cestou sa dostali do ciela.. predpokladam do takeho, aky ich robi stastnymi...
 fotka
sadistrom  1. 4. 2016 21:49
Absolútne mi nepríde divne byť sám hocikde a hocikedy. Až na jednu jedinú akciu si neviem predstaviť byť osamote. Manželský zväzok Taktiež mám kamarátky, ktoré sú vo vzťahu nešťastné a nevedia s tým skončiť.
 fotka
marcello111  1. 4. 2016 22:16
dedko veľmi pekne si to od srdca pravdivo napísal
 fotka
georg21  1. 4. 2016 22:28
Najprv píšeš, že ti vadí ak človeku nejde o spoločnosť toho druhého, že koná egoisticky, ale potom zase konáš podobne.
Nesúhlasím s tým, aby sme ľudí filtrovali zo života hoci ich stretávame - čo v praxi znamená ignorovali, nezaujímali sa...
10 
 fotka
mojdedo  1. 4. 2016 22:30
@georg21 asi si nečítal poriadne
11 
 fotka
georg21  1. 4. 2016 22:35
Hej, ale s tou druhou časťou môjho kom., všeobecne nesúhlasím, aby sa to praktizovalo. Niektorí ľudia to robia davovo, hneď a hrajú sa že sú šťastní. Ale sebeckí...
12 
 fotka
mojdedo  1. 4. 2016 22:38
@georg21 je sebecke chciet stastie a nenechat sa otravovat a neotravovat "nekompatibilnych ludi?" ved nas nic neviaze, aby sme spolu travili volny cas.. nikomu som nikdy nic neprislubil
13 
 fotka
georg21  1. 4. 2016 22:43
Každá situácia je individuálna, ale fakt niekedy vidím ako ľudia "zabudnú" na človeka, lebo im niečo na ňom nevyhovuje... potom by som sa cítil divne, trápne vždy keď ho stretnem... nemusíme mať s každým človekom nejaký vrúcny vzťah, ale byť príliš odmeraný voči druhým je už veľa... ale je to individuálne... takže máš s časti pravdu, ja tiež vnímam osoby s ktorými si nesedíme, ale to aj znamená, že s nimi nerozvíjam vzťah, aby som ich potom nemusel sprosto odfiltrovať zo života...
14 
 fotka
mojdedo  1. 4. 2016 22:44
@georg21 ok odfiltrovanie je silne slovo, ale nepojdem s nimi na pivo ani do kaviarne, do kina.. radsej si pojdem zabehat, alebo precitam knihu...
15 
 fotka
georg21  1. 4. 2016 22:45
@mojdedo Tak to samozrejme... to by si tým len rozvíjal to, na čom ti vlastne nezáleží...
16 
 fotka
xxar3s  2. 4. 2016 01:39
Vraj existuje nieco ako zakon vzajomnej pritazlivosti ludia ktori su si podobni sa automaticky navzájom pritahuju. Takze falosnych kamaratov treba vymenit za iných. Treba vsetko nechat na osud nic netreba planovat ani silit. A podla mojej skusenosti sa viac da verit zenam lebo tie ta vacsinou naozaj maju rady chlapom ja neverim vôbec ani tym co ich uz poznam vyse pol roka by som za nich ruku do ohna nedal.
17 
 fotka
savvym  2. 4. 2016 03:05
motivacny clanok. Pohlad z ineho uhla. Zvykol som sa venovat svojim zalubam sam, cyklistika, basketbal, gitara, rozne online hry. Ale ked som nemal svoje zazitky s kym prezentovat. Upustil som od toho. Ja som nikoho nenutil. A ked ma niekto zavolal. Napr na bicykel, sliapal som pomalsie, hry nebavili ma, ti co so mnou chvilu hrali basketbal ma presviedcali na futbal. Ten mi vsak nesiel. No a na gitare proste neviem hrat a kamarati ma vysmiali. Tak ako sa mam motivovat nieco robit. Nie som timovy jedinec, ale spolocensky nazor a zaujem mi chybaju pri mojich cinnostiach, ktore rad robim sam, lebo si idem svojim tempom. Takisto z toho plynie moja nesmierna nevyrovnanost, hanblivost, neistota, tuzba nieco dokazat a neviem sa popasovat s tazkymi problemami, ktore maju jednoduche riesenia.
18 
 fotka
mojdedo  2. 4. 2016 18:09
@savvym nemal to byt motivacny clanok.. Len som pisal ze nechapem ako ludia casto funguju.. Ak nieco robis len pre uznanie, tak to nie je asi velmi spravne. Treba sa mat hlavne rad takeho aky si
19 
 fotka
vreskot000  23. 10. 2017 13:39
sú situácie kde nevieš zaujať jasné stanovisko, napríklad v práci, kde nemáš výslovnú autoritu. Ak napríklad ťa šikanuje kolega, a povieš to nadriadenému, ale ten to pred ním poprie. bud ho budeš znášať, alebo nakoniec odídeš ty. vieš si to predstaviť? to nie je také jednoduché. možno si ešte nedorástol v duchovnom zmysle. ako v dobrom to ber samozrejmeg
Napíš svoj komentár