Iste dobre viete, ze kazdy album vychadza vo viacerych statoch/svetadieloch v roznych verziach . Mne sa podarilo zakupit si japonsku ediciu uzasneho Bon Jovi albumu zvaneho Keep The Faith . Album sa od europskej verzie lisi rozsirenym bookletom, inymi farbami na potlaci CD a samozrejme bonusovou skladbou STARTING ALL OVER AGAIN . Vacsina ludi si mysli , ze piesen Save a Prayer sa na europskej edicie albumu nenachadza, ale to je omyl . ona sa nachadza na originalnej NEREMASTEROVANEJ EDICII , takze pre japosnku ediciu sa pocita len jeden z bonusov. Prejdime uz k albumu

Po zapbuti Cdcka nastava chvilak ticha , ktora sa postipne zmeni na postupne sa zosilujuce tony uvodnej skladby I BELIEVE . Richiemu to v tejto piesni s gitarou naozaj celkom ide , proste cela skladba je skvela. Nasledujuca skladba je ale ovela lepsia. Ma nazov KEEP THE FAITH , cize sa jedna o titulnu skladbu . Na zaciatku je pocut Richieho ako odohra tri akordy a potom uz nasleduju bassigtarove tony . Tieto basove tony je pocut v pozadi celej skladby. Co sa tyka Jonovho prevedenia , tak to musim vychvalit. Celu skladbu spieva drsnym hlasom , co vo vyskach znie uzasne. Vokaly su takisto excelentne . Nasleduje treti song - I"LL SLEEP WHEN I"M DEAD . Je to skladba otom, ze si zivot treba uzivat naplno. Stvrtou piesnou je IN THESE ARMS , v ktorej Richie , David a Alec urobili Jonovi nadherne vokaly a Jonov rozsah v niektorych castiach skladby sih ado naozaj ohromnych vysok . BED OF ROSES - tak sa nazyva balada , ktora je piata v poradi na tomto albume . Ma lahko zapamatatelnu melodiu a urcite bude mnohym ludom zniet v usiach hned po prvom vypocuti . Dalej nasleduje "pecka" IF I WAS YOUR MOTHER , co je asi najtvrdsim songom na celom albume . Stastne cislo 7 . Pod tymto cislom sa na skryva asi najlepsia BJ piesen zo vsetkych - DRY COUNTY . Uzasny text , uzasna melodia a hlavne dve gitarove sola . Jedno kratke po druhom refrene a po nom zacujete tony klavesov, pridaju sa bicie, vsetko zacne naberat silu a tempo a vtom sa do songu vruti dlhe a vlemi rychle Richieho solo . Proste parada . Po tomto mega sole sa to vsetko zasa spomali a stisi a skladba uz takto pokracuje dalej az to konca . Dalej prisla na rad rychlejsia vec menom WOMAN IN LOVE a po nej nasleduje vynikajuca "pecka" FEAR . Jon sa v tejto piesni poriadne vyvrieskal (hlavne na konci) a taktiez musim spomenut, ze text je zasa vynikajuci . Cislo 10 ma poamlsia skladba I WANT YOU -> opat skvele vokaly . Jedenastka je uzasna rock and rollovka - BLAME IT ON THE LOVE OF ROCK AND ROLL , po ktorej nasleduje LITLLE BIT OF SOUL , co je asi najmenej zaujimvaa piesen na albume. DOstavame sa k prvemu bonusu, ktory sa okrem japonskej edicie nachadza aj na neremasterovanej europskej edicii albumu - SAVE A PRAYER . Tato skladba dost odbocuje od stylu albumu a mne pripada byt dost netypicka . Posledna piesen je cisto japonsky bonus STARTING ALL OVER AGAIN. Skladba s jendouduchou melodiu, celkom dobre sa pocuva.

Booklet albumu :
Tak teda booklet je naozaj vyborny . Obsahuje textya hlavne kopu fotiek , ci uz velkych, alebo malych .

Podla mna je tento album z roku 1992 uplne vynikajuci a je to uplne iny styl nez albumy z 80-tych rokov . Kazdy soravny fanusik by mal tento skvost mat vo svojej zbierke . Hlavne niektoru z japonskych edicii .

HODNOTENIE : 10/10

richardulman  29. 3. 2009 21:17
No pozrime sa aký si nenápadný ešte sám si ohodnotíš svoj článok no ku gramatickým chybám sa vyjadrovať nebudem ale je ich tam straaašne veľa, tak skús si to ešte raz prečítať a opraviť, aby to nerušilo dojem z čítania a čo sa týka samotného albumu... Dry County jednoznačne jedna z troch najlepších piesní od skupiny Bon Jovi vôbec ale neodvážim sa tvrdiť na ktorom mieste je v mojom rebríčku umiestnená. Pri Save a prayer si mohol ešte spomenúť veľmi zaujímavé intro, kde počuť hulákať nejakú partiu ľudí (pravdepodobne asi zvyšok kapely ale nie som istý) do ktorej spieva Jon nejaké veci. Pieseň je to veľmi zaujímavá a netypická to je fakt...ale je super. Takisto sa mne osobne páči aj Little bit of soul a najmä ak si predstavím k tomu to prevedenie na MTV Unplugged z roku 1992.

Myslím, že podobný "problém" nastal aj na albume These days, keď sa nejaký song neocitol na remastrovanej verzii... nechápem na čo ich remastrujú, keď tam nedávajú komplet všetky piesne ale čo už s nimi. A ten song Starting all over again je vo verzii v akej je aj na tom 4CD alebo je to iná verzia, ktorá je výlučne len na tejto edícii?