Nerwous15
32-ročný muž, hľadá sa, veriaci v seba
najnedávnejšie lognutie
2. 9.sept. 2025 07:41
5846 dní na BIRDZi
regnutý od 16. septembra 2009
Nieco mi tu nesedi.. tu na Birdzi.. jedna taka filozoficka ohladom socialnych experimentov a tejto bandy.. mohli by sme byt Tomasove pokusne kraliky?
21 komentov
1
pubertslatinocelny
11. 9.sept. 2019 16:16

mohli
2
Mohli a cieľom experimentu je zrejme zistiť, koľko bugov sú užívatelia ochotní zniesť.
5
Prosím vás ako akademický pracovník... nepoužívajte slovo filozofia tam, kde nemá čo robiť. Zbytočne tým haníte filozofiu ako takú. Toto nie je filozofická otázka, ale detinské špekulantstvo. Filozofickou otázkou je napríklad čím bola v Nietzcheho očiach sokratovská dialektika? Alebo či má naozaj zmysel Husserlova eidetická redukcia? To, čomu vy hovoríte filozofovanie, nemá s filozofiou nič spoločné. Soráč, že to vysvetľujem práve na tomto statuse a natvrdo, ale keď vidím, ako mladí zachádzajú so slovom filozofia, je mi z toho zle.
6
...ten moment, keď je niečo tak dosrané a nefunkčné, že človek nechce veriť, že sa za tým neskrýva niečo sofistikované a premyslené, čo?
NIE.
NIE.
7
@billyjoe prosím ťa ako človek s trochou zmyslu pre nadsázku a humor. Neprežívaj to tak. Ak by mal každý človek začať vysvetľovať a slovíčkariť ohľadom terminológie jeho oboru, tak ťažko povedieš konverzáciu s takmer kýmkoľvek mimo daný obor.
A btw.: Scio me nihil scire. Keď už sme pri filozofii, skúsme sa držať niektorých známych múdrostí, miesto doťahovania sa na slovíčkach.
A btw.: Scio me nihil scire. Keď už sme pri filozofii, skúsme sa držať niektorých známych múdrostí, miesto doťahovania sa na slovíčkach.
8
@trubajerichova ja tomu rozumiem a plne rešpektujem, len som chcel poukázať na to, že práve takým používaním ľudia často dehonestujú filozofiu resp. si pod ňou predstavujú niečo, čím nie je a nechápu skutočný význam a prínos filozofie. Veď ani tomu Sokratovi mnoho ľudí nerozumie a pritom tie "známe múdrosti" citujú, ale tak je to takmer pri každom filozofovi. Však to potom aj tak u nás vyzerá, viď príklad keď Drobová citovala v kampani Platona myslím
9
@billyjoe presne kvoli tomuto by som nedokazal studovat filozofiu. Ono je to hrozne nedoceneny odbor a ludia k tomu nemaju vobec uctu, ale vobec.
14
@billyjoe sorry
Definujes mi slovo filozofovanie? Podla moznosti tak, aby som to aj ja, ignorant tohto nedoceneho, castokrat zahambovaneho vedneho oboru pochopil. Dakujem
Definujes mi slovo filozofovanie? Podla moznosti tak, aby som to aj ja, ignorant tohto nedoceneho, castokrat zahambovaneho vedneho oboru pochopil. Dakujem
15
@nerwous15 nejde o to definovať slovo, ani nevravím, že si ignorant, používaj to, whatever, len mi prišlo smutno, keď som to opäť raz videl pri takej otázke Ono sa to tak medzi ľuďmi používa, s čím ja ani filozofická obec veľa nenarobí, ale je to škoda. Ide o to ako a kde sa slovo používa. V podstate filozofia rieši bytie, jestvujúcno a najvyššie jestvujúcno, metodológiu vedy problematiku poznania, problematiku morálky a hodnôt, kritické uvažovanie atd atd. Ak niekto používa slovné spojenie "moja filozofia" tak napríklad tu škrípem zubami, lebo to nie je filozofia, ale "jeho názor". Ako povedal Robinsonleon, filozofia je dosť nedocenený odbor. Ale to sú veci, ktoré už sú tak zakorenené v ľuďoch, že sa s tým musia akademici naučiť žiť. Je to škoda.
16
@billyjoe Aha. A akým témam sa venuješ? Na základe prejavov z tohto vlákna sa mi zdá, že postmodernizmus to zrovna nebude
17
@billyjoe pride mi to trochu smiesne, ze sa na takom niecom znepokojujete.. mnoho veci sa hovori obrazne, nieje o com.. a taky vykyv nalady ako si tu prejavil.. to sa nad to nemozes povzniest?
Dalej.. moooozno mas pravdu, ale ja ju moc nevidim, lebo som toho nazoru, ze ked filozofujes, tak nieco rozoberas, spekulujes nad tym a toto do toho patri.. kludne ma oprav, skus podla moznosti v skratke (nemam rad ked sa niekto snazi rozpravat zlozito a hlavne ak to robi za ucelom zneistenia oponenta)
Dalej.. moooozno mas pravdu, ale ja ju moc nevidim, lebo som toho nazoru, ze ked filozofujes, tak nieco rozoberas, spekulujes nad tym a toto do toho patri.. kludne ma oprav, skus podla moznosti v skratke (nemam rad ked sa niekto snazi rozpravat zlozito a hlavne ak to robi za ucelom zneistenia oponenta)
18
@alpynus Neviem, čo majú tomášove králiky spoločné s filozofickým postmodernizmom. Postmoderna bola síce v mnohom, ako to povedať, slobodnejšia, diskurzívnejšia a otvorenejšia (zas ako u koho), ale otázka, či je birc bandou králikou filozofická isto nie je. Venujem sa hlavne Nietzschemu, mytológii, estetike a teórii poznania.
19
@nerwous15 Ja som sa už povzniesol ľudí nezmením a ich myslenie tiež nie. Ako som napísal, užívaj slovo ako chceš, len ma to v tej chvíli trochu vytočilo keď som to videl... opäť. A chcel som to uviesť na pravú mieru. Si myslím, že keby si tu napísal status napr. o programovaní a u robil kiks, tak by ťa hneď niektorí zožrali. Eeech, špekulovať môžeš aj o totálnych blbostiach, o králikoch v Marvel univerze a to nebude filozofia. Tie dve veci nie sú synonymá. Je rozdiel, keď ľudia špekulujú a kriticky uvažujú. Je veľa faktorov, ktoré sa prelínajú a na filozofickej fakulte to do študentov tlačia celý prvý ročník, takže tri komenty tu nevyriešia nič. Len som chcel takto... no obhájiť filozofiu trošku. Ospravedlňujem sa, ak som pôsobil hrubo alebo ofenzívne
20
@billyjoe rozhodne si posobil ofenzivne a isto si si toho bol vedomy uz ked si to pisal, tak to ospravedlnenie je dost od veci
Ale ze si to chcel uviest na pravu mieru, tak to chapem.. taky detajl, slovnik synonymickych slov tvrdi, ze tak celkom pravdu nemas
Skoda, radsej by som sa tak intenzivne venoval svojej otazke nez tejto konverzacii s tebou, len nikomu sa nechce predpokladat, ze "ano"
Ale ze si to chcel uviest na pravu mieru, tak to chapem.. taky detajl, slovnik synonymickych slov tvrdi, ze tak celkom pravdu nemas
Skoda, radsej by som sa tak intenzivne venoval svojej otazke nez tejto konverzacii s tebou, len nikomu sa nechce predpokladat, ze "ano"
21
Veď slovo filozofia má viacero významov nie? Filozofia ako veda vied, veda skúmajúca bytie, arché.........
Ale taktiež to môže byť brané ako niekoho ‘životný smer’ @billyjoe
(Tak ma to učili na škole, ale oprav ma ak sa mýlim)
Ale taktiež to môže byť brané ako niekoho ‘životný smer’ @billyjoe
(Tak ma to učili na škole, ale oprav ma ak sa mýlim)

Napíš svoj komentár
- 1 Lostinthedark: RIP vajce. 18.09.2025 - 18.09.2025 Takto dopadne každý kto neni...
- 2 Tequila: lytaryta, ani toto si nebolo ty? www.birdz.sk/mnanezbalis...
- 1 Lytaryta: @Ladydoga ~ 1fajn elegant. riesenie, vsak pozvi tú tvoju známu sem na B,...
- 2 Teal: Czeluść bolo najlepšie obdobie môjho života a nikdy na neho nezabudnem ...
- 3 Lytaryta: eh, fotky! (sa tu zevraj 'kradnú' ( ? ? )...
- 4 Chumaj: lenkaska si ma blokal, lebo som zdielal fikiho video a ona sa v...
- 5 Lostinthedark: RIP vajce. 18.09.2025 - 18.09.2025 Takto dopadne každý kto neni...
- 6 Domek: Moja momentálna obsesia je MK Ultra. Ako správny hobby konšpirátor musím aj túto tému...
- 7 Teal: Nesúhlasím so sankciami EÚ proti Gigachad Izraelu.
- 8 Lytaryta: Dvojnásobný vrah prodavaček z Hradce byl při útoku příčetný, hrozí mu az 10...
- 9 Tequila: lytaryta, ani toto si nebolo ty? www.birdz.sk/mnanezbalis...
- 10 Y4nn4: www.youtube.com/watch?v=SnM...
- 1 Ladydoga: @lytaryta ale si mi teda neodpovedala konkrétne mne na moju otázku. Si to teda...
- 2 Teal: Sem napíšte nejaké vaše unpopular opinions.
- 3 Lejla32: Lytary tvoje statusy a komentáre ma uz nebavi citat, iba spamujes, preto...
- 4 Tulipanoo: dnes som prvykrat typkovi s mulletom povedala, ze s nim nejdem na kafe...
- 5 Lejla32: Den co den... kedy to skončí zase nevladzem.. som hotová. Slaba. Co...
- 6 Lytaryta: si uz rozmyslete, co vlastne chcete, raz chlap, ...
- 7 Lytaryta: kdo má e-knízku, v cz-sk, moze byt aj v eng. Murtagh (...
- 8 Motherofrussia: Sú tuniaky moji ľudia?
- 9 Lytaryta: @Ladydoga ~ 1fajn elegant. riesenie, vsak pozvi tú tvoju známu sem na B,...
- 10 Tulipanoo: a este si prajem k 28. narodeninam peknu pracu v kulture s platom z...