Všetci čo čítate tento článok .... 
Som v Manchestri len 2 týždne, ale už teraz si uvedomujem, aké je Slovensko čo sa týka iných kultúr a ľudí zaostalé. Svojim spôsobom sme rasisti a xenofóbovia ... áno máme strach z terorizmu, ktorý máme úzko spätý s arabmi a islamom ... 

Lenže za tie dva týždne čo som tu som spoznal Černocha z Portugalska, ktorý je absolútne v pohode .... Slovenského Maďara, ktorý so svojim prízvukom zabíja každú vetu Rumuna, Poliakov, Lotyšov a Jamajčanov .... 
Týmto chcem len povedať, aby Slováci otvorili oči a nebránili sa svetu tam vonku ... nemusíte prijať ich kultúru ... stačí keď na nich nebudete pozerať ako na občanov druhej kategórie .... 

 Úvaha
Komentuj
 fotka
hoperpohroma  5. 10. 2017 17:36
nemyslim si, ze tento clanok rasistom pomoze. bohuzial, je to vizitka pre nasu krajinu (a casto pre ine slovanske krajiny, dovolim si povedat).

stravila som par tyzdnov vo frankfurte a mala som dost horucu diskuciu, kde sme boli ja a nativna nemka proti byvalemu (povod madar-slovak) s jeho kolegom (povod chorvat). a proste tolko xenofobie za 2 hodiny som sa napocuvala.. ugh. chorvat mal s tou nemkou rande, no neviem, ci odisla nadsena..

niektorym ludom otvori oci, ked sa rozcestuju a uvidia, ze "kokot" nie je nalepka pre farbu, ale pre povahu. niektorym nepomoze ani to, a je hrozne, ked idu do vyspelejsich krajin za lepsim zivotom, ale jebnutu sedlacku mentalitu si tahaju so sebou
 fotka
cos45  5. 10. 2017 17:39
Mozeme byt presvedceni, ze nie sme rasistami, ale pritom sa spravat uplne inak k cernochom. Je to klasicky omyl, ktory je mnohopocetne zdokumentovany, pomenovany a prijaty. Hovori sa tomu aj teoria prezitia. Ked clovek z minulych skusenosti predpoklada rovnaku skusenost v buducnosti. To je vsak tiez omyl, pretoze je to logicky nespravne, lebo nic nenasvedcuje tomu, ze tomu by tak naozaj bolo. Musel by existovat nejaka priama ci nepriama zavislost medzi udalostami, ktore pri Bernoulliho zakonu Velkych cisel sa stavaju bezvyznamnymi a nahodnymi. Takze je to tak na hrane a pochybovat je prirodzene. Trvat na svojom omyle je vsak uz bolest. Bolest, ktora s rasizmom, ci predsudkom nic nema spolocne. Je to choroba, ktoru riesi bolestolog. Je to... mno..
 fotka
james98  5. 10. 2017 17:46
@hoperpohroma Nie vždy cestovanie pomôže. Mám napr. kamošku, ktorá je v jednom tyždni je aj v 3 krajinach - poslednych 5 rokov pobehapa celý svet - Azia, Amerika, Afrika. A stále je implicitnou rasistkou a ostala velmi homofobnou hoci postretavala rôznych ludí. Aspoň verejne sa tak nevyjadruje, len v sukromý. No a naproti tomu ja som takmer nikde nebol (len zopár Európskych krajín) a som maximalny anti-rasista a anti-homofób. Je to strašne individuálne.
 fotka
hoperpohroma  5. 10. 2017 17:47
@james98 urcite ze je, ale verim, ze cestovanie moze aspon par ludom otvorit oci
 fotka
ps102  5. 10. 2017 17:48
@james98 A niekedy práve kontakt s inými kultúrami môže v človeku zanechať zlý dojem a vytvoriť u neho predsudky
 fotka
james98  5. 10. 2017 17:53
@ps102 Ano aj to som chcel dodat. Ked niekto vidí chudobu - tak si o to viac povie akí sú to zaostalí a menejcenní ludia. Ale nevedomí si politické, hospodárske či náboženské súvislosti, ktoré tie krajiny udržujú v chudobe. Napr. fakt, že my europania sme krajiny 3 sveta zdecimovali v histórii kolonializmu.
 fotka
goodgoy  5. 10. 2017 19:03
Áno. Týmto anekdotickým blábolom si vyvrátil všetko, čo si myslím o kultúre a národe a nahradil velebením multikulturalizmu.

Pretože problém je, že ľudia, ktorí chcú monolytické kultúry, ich chú kvôli tomu, že nevedia oceniť kvality iných národov a rás. Vôbec nie kvôli tomu, že podľa všetkých merateľných indikátorov je každá komunita oslabená trieštením a prehnanou diverzifikáciou.
Je úplne super mať v mestách štvrte, kde sa ani nedohovoríme štátnym jazykom. Je úplne super, mať white flight a no-go zóny... Lebo portugalskí černosi a maďari so zlou angličtinou.
Lebo medveď a ezoterické ľavicové bľabotanie.

Je zlaté, že si stretol iných ľudí. Aj ja. Prešiel som pol sveta. To neznamená, že je potrebné vykoreniť vlastnú kultúru a tváriť sa, že národný štát je prežitý koncept.

A ak máme radi ľudí aj cez ich rozdiely, nemali by sme sa tváriť, že rozdiely neexistujú, a že niektorí ľudia nie sú príbuznejší ako iní.

Rasizmus je tak strašne sprofanované slovo, že už neznamená absolútne nič.
 fotka
obsession  5. 10. 2017 22:41
A prave o tom sa presvedci kazdy Slovak zijuci v zahranici..preco? Lebo sa zrazu boji byt ...na tej druhej strane
 fotka
moonlawoo  6. 10. 2017 00:00
@goodgoy WTF. To čo ty tu splietaš? Chalan evidentne išiel do UK za prácou/štúdiom/dovolenkovať/whatever, napíše svoj postreh o tom, že sa skamarátil s černochom a zamyslí sa nad tým, že vôbec ich tam nežerú zaživa černosi a Arabi na ulici tak, ako to u nás vykreslujú tunajšie alternatívne servery a ty tu začneš niečo splietať o rasových a národných KVALITÁCH a ešte ho preventívne nepriamo označíš za ľavičiara. Plus sa predobhájiš, že rasizmus je sprofanované slovo. Proste wtf.
Veľmi mi to pripomína postreh jedného nášho docenta, ktorý si v totalite zažil svoje a rozprával nám príbeh o pomýlených jedincoch, ktorí idú po ulici a kričia "mám odpoveď, dajte mi otázku!" Presne to si tu teraz predviedol a veľa si toho týmto "identifikárčením" povedal o sebe, nie o tých, ktorých sa tak vehementne snažíš identifikovať. Ja viem, že ťa veľmi tlačí potreba hovoriť tieto veci, označovať ostatných nepriamo za nepriateľských ľavičiarov a hrkútať, aká si special snowflake, ktorú osvietila pravda. Ešte si to aj obhájiš, že je to v poriadku, aj keď trochu tušíš, že písať o rasových kvalitách nie je ok. Daj si sprchu, predvádzaš tu nechutné veci.
10 
 fotka
fragile.  6. 10. 2017 01:32
Z mojej skusenosti to proste nevysvetlis.

Vela ludi si bude stale mysliet svoje a mat svoju utkvelu predstavu, ze z nich ubudne, ked bude vo vedlajsom vchode byvat clovek s inou farbou koze - zvlast, ked sa nikdy so ziadnym poriadne nestretli.
12 
 fotka
goodgoy  6. 10. 2017 10:19
@moonlawoo

pointou nebol nejaký random postreh a ty to dobre vieš. Mám plné zuby týchto prvoplánových kokotín. Keď tu napíše niečo, čo ide evidentne za random postreh, k obecnému hodnoteniu, môžem reagovať aj na obecné hodnotenie a jeho implikácie. Dokonca aj keď so mnou vaše veličenstvo nesúhlasí. Ale ty si iste v tejto téme úplne neutrálny a nereaguješ tak, pretože má ideológia, ku ktorej si pricapený patent na pravdu, pán "Daenerys ako Angela Merkel" (rofl - keby si to aspoň nezobral z netu).

A niekto nemusí byť ľavičiar, aby splietal ľavicový blábol. Nikde som ho za ľavičiara neoznačil. Slová, goy. Významy slov. Vnímaj ich. Nie len to, čo mieniš čítať.

Kvalita/akosť/vlastnosť. Neznamená primárne nejaké zaradenie do rebríčka, ale vlastnosti, ktoré odlišujú jednu vec od druhej. Viem, že zvyčajne tvoj typ pozná len jeden významový odtienok, zväčša ten, pri ktorom môže byť najviac pobúrený, ale sú ľudia, ktorí používajú jedno slovo rôznymi spôsobmi. Viem, šialené.

Takže, bottom line: menej virtue-signalling hystérie. Nie je to dobre na srdce.
13 
 fotka
riddler  6. 10. 2017 10:25
A myslíš že pre mnohých západniarov my z východu nie sme občania druhej kategorie? Že tam sú všetci úžasne tolerantné a všetkých milujúce slniečka? Ved jasné že v pohode ľudia sú aj medzi čiernymi,aziatmi a všetkými etnikami čo na svete existujú,ale to nie je argument na prijatie multikulti modelu,takže celkovo asi článok trochu bez pointy.
14 
 fotka
hovado  6. 10. 2017 11:41
@goodgoy pekne vystihnute
15 
 fotka
midnight  6. 10. 2017 13:03
"áno máme strach z terorizmu, ktorý máme úzko spätý s arabmi a islamom"

mame plne opodstatnene a logicky podlozene obavy namierene spravnym smerom.
... co je na tom?
16 
 fotka
antifunebracka  6. 10. 2017 15:48
Nie som rasista, ale negri sú na úrovní opíc, sry ale to je proste fakt.

Teda aspoň tie v USA a to ti potvrdí asi každý, kto tam bol (čo trochu vyvracia pointu tvojho blogu). Tí rodení európski asimilovaní sú neporovnateľní, úplne v poho, neni najmenší problém. V Európe zas máme problém s moslimskými prisťahovalcami a kto mi povie, že sú úplne rovnakí ako my, ten práveže nikdy päty z našej republiky nevytiahol.
17 
 fotka
tomias  6. 10. 2017 19:49
ty si toho asi malo zažil, vid, 2 tyždne v MAN a už si dáš do profilu, že stamad D ..
18 
 fotka
padre557  6. 10. 2017 19:50
@tomias tak potrebujem by to ľudia videli .... honím si na tom ego
19 
 fotka
hetfield  7. 10. 2017 14:51
nemám absolútne nič proti cudzincom ktorý sa prispôsobia krajine v ktorej žijú,ale existuje dost vela takých čo očakávajú že krajina sa má prispôsobiť im a ich zvykom
20 
 fotka
hetfield  7. 10. 2017 14:54
@james98 my Európania? neviem o tom že by Československo alebo Slovensko niekoho niekedy kolonizovalo.čo my máme spoločné s tým že krajiny západnej Európy ich kolonizovali?
21 
 fotka
zombik  7. 10. 2017 18:23
@antifunebracka Lol a koľko tych cernochov si stretol? A spoznal ich? U kolkych si bol doma a videl si ako ziju? AK je pre teba napriklad černoch s vysokou skolou, krory tvrdo pracuje na tom aby sa niekym stal a je dobry človek stale na urovni opic tak ty si potom na urovni prvoka. som teraz u priatela v USA a poviem ti dom majú obrovsky v lokalite typu "som za vodou" +dalsi priklad mama ma manzela z Nigérie, cize žiadny asimilovany rodeny europan a aj napriek tomu ma od opice velmi daleko a je to fajn clovek. S tymi tvojimi blabolami len ukazuješ ako velmi si obmedzeny, uz len to ako hadzes všetkých cernochov do jedného vreca. Trosku menej filmov a vecernych sprav a viac sa stretavat s ľuďmi by som odporucila. a este to poznamenanie ze nie si rasista, no to si ma pobavil. typicky vyrok malomyselneho rasistu
22 
 fotka
antifunebracka  8. 10. 2017 03:39
@zombik Prosím? Každý, kto to prečíta aspoň trochu s porozumením, pochopí, že tým nemyslím úplne všetkých USA černochov, to si ma len zle pochopila Jasné, že aj tam je ich kopec normálnych, aj v Nigérii a bieli taktiež sú neprispôsobiví neraz Narážal som na to, že keď sa prejdeš napr. v L. A. po Skid Row, tak na ulici vidíš tisíce bezdomovcov a prakticky všetci sú tam černosi. Prečo? Prečo čierni furt protestujú, keď polícia zastrelí tmavého gangstra a vyťahujú rasovú kartu ešte aj keď ich predbehne beloch pri parkovaní? Prečo sa toľkí s3eľajú medzi sebou, mlátia a podceňujú svoje ženy, vykrikujú na celé ulice, chodia v nebezpečných skupinkách a stretnúť ich po zotmení, to si už môžeš vykopať hrob, v niektorých štvrtiach ťa aj odbachnú len za to, že si biela? Prečo v Taliansku, Španielsku, Francúzsku atď. sa nemôžeš prejsť bez toho, aby ťa neustále neotravovali predavači, ktorí sú zhodou okolnosti ebenoví? Na toto som narážal. Jasné, že nie všetci černosi v USA sú socky. Ale 85 % sociek sú tam černosi a to je na zamyslenie.
23 
 fotka
zombik  8. 10. 2017 15:20
@antifunebracka no jasne ze su a je ich vela to je pravda, a myslim si ze tvoj príspevok bol napisany dost jednoznacne ze by to tak pochopil asi kazdy. Ale je treba podla mna pochopit aj to ze oni majú uplne inu kulturu, inu minulost ktorá na nich doslova doteraz zanechává nasledky a předávají si to z generácie na generaciu. Tiež su to ľudia a majú svoje životné pribehy, bohuzial casto velmi smutné. Ver tomu ze by si nechcel byt v koži černocha ani na chvilu. A jj s tou rasovou kartou im to niekedy trosku preskakuje uz, myslim si ze v poslednej dobe to hrozne prehanaju ale cuduje sa im človek? Ja ani nie, poznam hodne pribehov, takze casto je tento černošský rasizmus prave ako sebaobrana. Ty by si asi tiež nebol moc rad keby ta vkuse ludia okrikovali, hovorili o tebe ze si opica, vyhrazali sa, spravali sa k tebe ako ku kusu hovna,zamerne sa snazili zmarit tvoje sance na uspech len kvôli tvojej rase. Teba by to nesralo? Nesnažil by si sa im to nejakym spôsobom vratit?
Oni v tomto bohuzial ziju, niekde je to horšie niekde lepsie. Samozrejme sa nezastávám tych, co si za vlastne sracky môžu sami, ako som povedala je to ich mentalita, ktorá je niekedy aj pre mňa nepochopitelná ale to nie je dôvod na to aby som ich nazývala opicami. treba sa na veci obcas pozrieť z viacerých uhlov a nie len ako na tych "nepohodlných",všetko ma svoj dovod
24 
 fotka
antifunebracka  8. 10. 2017 18:34
@zombik Ale kto im hádže aké polená pod nohy? Veď 1 z nich to dotiahol až na prezidenta Čiže v bielych asi problém nebude, že by nejak blokovali čiernym úspech. Mám pocit, že z agresorov robíš obete, nehnevaj sa. Resp. zamieňaš príčinu s následkom. Nie preto robia černosi problémy, že ich bieli označujú za nekultúrne opice. Bieli ich označujú za NEKultúrne opice, lebo čierni robia problémy. To je rozdiel. Sú desiatky podporných programov pre černochov ohľadom vzdelávania, bývania, hľadania práce atď, majorita ich chce práveže čo najviac začleniť, lebo aj pre nich je to výhodnejšie, ako sa ich báť a doplácať na nich, ale čo z toho, keď ich kultúra je dílovať drogy v gete, vraždiť nepriateľské gangy a robiť deti. To je u nich úspešný život. Česť výnimkám ofc. Čiže kým nepôjde zmena od nich a budú furt len chcieť nejaké výhody a stavať sa do roly obetí pod rúškom akéhosi pokriveného rasizmu, taxa nikam nedostanú. Btw. vedela si, že aj M. L. King a M. X boli proti miešaniu rás?
25 
 fotka
zombik  9. 10. 2017 16:29
@antifunebracka no vsak je rozdiel medzi tymi co ziju v ghette a chcu to a medzi tymi co ziju slusne, tvrdo pracuju, chcu sa vzdelávat atd. Na to poukazujem. To je ako ked povies ze v Rusku sa vela pije tak zákonitě su vsetci alkoholické nechutne socky, tak toto generalizovanie mi vadi ze kazdy černoch je automaticky opica, odpad z ghetta. Ano je ich takych vela v USA, asi aj väčšina a je to smutne no. Hra v tom roku vela faktorov, nikdy to nie je len o tom ze bieli robia zle ciernym alebo ze cierni len predavaju drogy. A s tymi nekulturnymi opicami.. Povodni černosi su proste divosi, majú zivsie a agresivnejsie prejavy a je to stale v nich+fakt ze boli nasilu vytiahnuti ZO svojho prostredia len preto aby ich bieli ľudia zotrocovali, spravali sa k nim ako zvieratam doslova atd v nich stale zanechává urcite pocity, postoje takze sa citia "ohrozeni" takze vela veci vyplyva aj z toho. Proste je to tak komplexna tema ze ani nema cenu sa o tom bavit lebo by SME tu boli donekonecna. Chcela som tym len povedať ze nie všetci černosi su zlí, treba mat uctu aj k inej kulture a vzdy budem obhajovat tych co to potrebuju, nezáleží na farbe.
26 
 fotka
drak_hnevu  10. 10. 2017 01:01
Ty si spoznal jedného černocha z portugalska a ideš tu dávať rozumy . To je ako keď 17 ročne dievča co malo troch frajerov ide radiť vo výchove detí. Zober svoju priateľku a choďte na dva mesiace do somalska , konga , alebo sudanu . potom sa ta opytam kto je rasista
27 
 fotka
antifunebracka  10. 10. 2017 16:39
@zombik Tak ale netreba zabúdať, že ich v Afrike zotročovali ich vlastní čierni otrokári a bielym ich pekne výhodne predávali Ale inak hej, veď ja s tebou súhlasím, určite nechcem vyznieť ako človek nenávidiaci apriori všetkých černochov, to ani omylom. V poho by som aj chodil s černoškou, mnohé sú krásne.
28 
 fotka
drak_hnevu  10. 10. 2017 21:11
» m.mojevideo.sk/3k6g...
Jedno video vydá za 1000 tvojich slov
29 
 fotka
zombik  12. 10. 2017 19:57
@antifunebracka presne. uplny súhlas, aj ked podľa prvého komentara si tak totalne vyznel, ale som rada ze to tak nie je
Napíš svoj komentár