Dnes som pozeral stranky favorit klubu (ved ako kazdy iny den a v galerii ma zaujala zbierka snimiek zelenej Skody Favorit model 1989 LPG 46 kW s prazskou poznavacou znackou.

Auto bolo fotene pri stvrtom reaktore cernobylskej atomky a na konci tusim niekde v Uzbekistane. Uz len toto znamena obrovsky kusisko cesty ktoru zvladol.

Najprv som myslel ze sa jedna iba o akusi kolaz, alebo pokus o vtipek ale nie. Je to realne a presiel to naozaj v priebehu tohto roka.
Nema tam o tom ziadnu reportaz, co je podla mna obrovska skoda.
Zvladnut s Favoritom z Prahy cestu az do Uzbekistanu je podla mna naozaj velka vec.
Vzhladom na to, ze Favorit mam, viem na aky styl jazdy, teplotne a poveternostne podmienky je to auto haklive aj v case ked vsetko ide ako ma a ide bez poruchy.
Nie este ked sa cosi "vysype" hlavne v koncinach ako Ukrajina, kde ako vsetci vedia ake su problemy s nahradnymi dielmi na auta skoda.

O aute to napoveda ze musi mat v perfektnom stave nie len hlavu valcov, tesnenie hlavy, chladiacu sustavu (vzhladom na tiahle stupanie a striedanie teplot) dobijaciu susta (alternator).

Ked sa niekto vyberie na takuto cestu musi sebe a svojmu auto naoza verit, nezlaknut sa prekazok v roznych podobach od zleho pocasia cez cestne "kontroly" ake vieme ze su nie len na vychod od nasich hranic. Tento clovek veril a dokazal to aj s Favom.

A kedze aj ja mam Favorit, tak sa pochvalim aj ja. Nepresiel som sice tolko co tento manik so svojim Favom ale presiel som viac nez 1800 km po Slovensku. Spojil som vsetky kraje, okrem ZSK.
Siel som nizinami zapadu, dialnicami plnou rychlostou 130 km/h, okresnymi cestami, horskymi priechodmi stredneho Slovenska. Jerdnodnovy vylet z okresu Brezno cez Prievidzu az do Banoviec nad Bebravou a spat.

Nevyhol som sa serpentinam na Vernari smerom k Popradu, bez akehokolvek problemu s chladenim alebo tak. Presiel som stupanie s plne nalozenym autom cez Chminiansku Novu Ves, Presov. A presiel som z BA az do obce Chotca 5 km od Stropkova.

A samozrejme spat do Brezna cez Margecany, Dedinky, Stratenu, Telgart, Polomku az do 23 km od Brezna vzdialenej obce. To vsetko s Favoritom, radiom, a kamaratom na sedadle spolujazdca. Nieeee, nechcem sa prirovnat spominanemu chlapikovi (okej mozno trosku ale ja som si tym ciastocne splnil svoje dlhorocny sen : Prejst na Favorite aspon Slovensko, veril som, nebal som sa a presiel som to
A este som chcel dodat, ze ked uvidite na krizovatke nejake stare, alebo starsie auto nesmejte sa za stav laku. Mozno prave ide z niekolko tisic kilometrovej cesty, ako tento zeleny favik a podal vykon za ktory by sa nemusela hanbit mozno aj Skoda Yeti.....

 Je to možné?
Komentuj
 fotka
shelia  18. 10. 2009 14:29
to je pravda, favorit vela vydrzi
 fotka
andy-larkin  18. 10. 2009 14:52
pekny blog
 fotka
lusila  18. 10. 2009 16:49
Pekný blog My tiež máme zeleného favorita rok výroby 1989 a chodí v pohode síce otec už kúpil aj nové favorita sa nevzdá a naďalej s ním chodí všade kde sa dá
 fotka
prodigy1  18. 10. 2009 18:18
no kapo tento blog sa mi lubi
 fotka
swen  28. 2. 2010 02:08
nemal favorit nahodou len 43kw?
Napíš svoj komentár