Vstúpil som do hnutia čistých sŕdc. A všetkým odporúčam to isté. Cítim sa silnejší a šťastný. Prečo žiť čistým predmanželským životom? Uvádzam niekoľko bodov, prečo sa to oplatí:

1. Čistota ti dá slobodu od starostí typu: "Nenakazil som sa? " alebo "Nie som tehotná? " "Hádam si teraz o mne niekto nepomyslí, že som ľahká..." (to sa týka najmä dievčat )

2. Dá ti slobodu od sexuálnej závislosti, ktorá je podobná ako drogová závislosť na alkohole. Zabezpečenie si ďalšej dávky sexu sa stáva pre sexuálne závislého človeka tým istým čo fľaša alkoholu pre alkoholika. Závislí ľudia sú egoistickí, klamú a využívajú ostatných.

3. Čistota ťa pripraví na radosť z manželského spolužitia. Nebude to iba uspokojenie závislosti, ale slobodné darovanie sa, ktoré naozaj obšťastní oboch manželov.

4. Čistota učí premáhať vlastný egoizmus, povzbudzuje k sebazapreniu, obetavosti, trpezlivosti, vytrvalosti, vernosti zásadám, zodpovednosti a teda učí skutočne milovať. Láska je základom manželstva a rodiny.

5. Dá slobodu od citových zranení spôsobených znužitím a opustením a tiež oslobodí od pocitu: "Zachoval som sa k dievčaťu ako k veci, využil som ju opustil a ona ma predsa milovala..."

6. V období chodenia dáva čistota slobodu lepšie spoznať druhého a rozhodnúť sa, či je pre teba dobrou kandidátkou/om na manžela/ku. Ľahšie spoznáš, aký (aká) je a aké sú jeho (jej) zámery voči tebe.

7. A najdôležitejšie: čistota ťa posilní na ceste k Bohu.

V dnešnej dobe sa do nášho podvedomia vtláčajú isté "odporúčania", že "si treba dať pohov", že "sloboda znamená robiť si, čo sa ti zachce", že "treba byť moderným", že "masturbácia je dobrým spôsobom ralaxovania", že "dospelí a Cirkev ti nemajú čo ponúknuť."

Táto diabolská kampaň vedie k úplnému zničeniu pravidiel správania sa, ktorých správnosť a múdrosť preverila stáročná skúsenosť. Ak sa zničia tieto zásady zničí sa aj človek... Nepodľahni zlu! Postav sa na stranu dobra - buď radostným svedkom čistej lásky.

 Úvaha
Komentuj
 fotka
semonique  4. 6. 2009 16:33
Zaujímavé
 fotka
kat  4. 6. 2009 16:42
tak...ako nic proti tvojmu nazoru, ALE:



ad. 1

Preco ked baba sa vyspim uz len s 2 chalanmi, je uz hned "lahka"? a chalan moze pretiahnut aj cele stado dievcat a len sa mavne rukou nad nim, ze "ved chalan"...



ad. 2

Ano...je to istym sposobom zavislost, ale asi budem zavisla radsej od sexu, nez nejakych chemikalii...a predsa len - na to je ochrana. Pred drogami je aka ochrana?

A nemyslim, ze by som bola egoistka



ad. 3

Myslim, ze radost z manzelskeho spoluzitia prejde kazdeho. Ci predtym ako sa vzali spolu spavali, alebo nie...



ad. 4

Laska je zakladom manzelstva a rodiny. - Laska je zakladom vsetkeho bytia. Aby sa clovek mohol mnozit, potrebuje sex. K laske patri sex.



ad. 5

Ak niekto skutocne miluje, nevyhne sa citovym ranam a zraneniam. Bez ohladu na sex.



ad. 6

Ja dotycneho by som chcela spoznat pred manzelstvom po kazdej stranke. Aj ked to so sexom netreba uponahlat...



ad. 7

To je pekna myslienka. Ale Boh miluje vsetkych. Bez ohladu na tvoju sexualitu, rasu ci nieco ine. Ak si clovek najde cestu k Bohu, Boh ho prijme...A BOH VZDY ODPUSTA!



Na strane dobra sa da byt aj vtedy, ked clovek miluje niekoho. Ked doslova miluje niekoho.

Ja respektujem tvoj nazor, ale take bludy sa mi nepacia, ze potom Boh sa mi otoci chrbtom, alebo take...
 fotka
sleepwalker9  4. 6. 2009 16:59
Myslím, že to vidíš dosť čierno-bielo. Správnosť a múdrosť? Ja si to nemyslím. Iba preto, že niekto určí, že niečo sa musí robiť tak alebo inak, to sa smie, ale tamto už nie, ešte neznamená, že je to naozaj správne.

A rozoznať dobré od zlého sa dá aj bez toho, aby sa človek opieral o mienku iných, o nejaké nepísané pravidlá, modu, štýl...A že sa dvaja milujú aj pred svadbou? Myslím naozaj milujú. Na tom nie je nič nečisté
 fotka
pelly  4. 6. 2009 17:49
Výborný článok.



Nevedela som, že to má až tak veľa výhod. Som rada, že sa Ti podarilo začať od znova. Len tak ďalej.
 fotka
felixviator  4. 6. 2009 18:03
@kat @sleepwalker9 - na to aby si sa dostal k Bohu existuje veľa spôsobov, ale ani jeden z nich nie je kompromisom medzi dobrom a zlom.

"A BOH VZDY ODPUSTA!" - Vypočítavosť voči Bohu je jeden z najväčších hriechov. A Boh odpúšťa iba ak ľutuješ... a prejav @kat mi nepripadá že by niečo ľutovala.
 fotka
lucyly  4. 6. 2009 18:37
hehe ty si v nejakej sekte?? no v niečom máš aj pravdu ale vo väčšine vecí súhlasím s @kat proste tu sa názory rozchádzajú
 fotka
aroga  4. 6. 2009 19:05
dosť súhlasím s tým, čo napísala @kat a ešte dopíšem trochu svojho...podľa mňa je egoistické, ak sa niektorí ľudia vezmú bez toho aby spolu aspoň chvíľu tak normálne žili, pretože až vtedy sa ukáže naozaj všetko. K manželstvu patrí aj sex, to si sám písal, ale ako vysvetlíš svojej žene alebo tvoja žena tebe, ak po pár rokoch manželstva si poviete, že "hmm..blbé, akosi nám to neklape v posteli"...lebo predstav si aj sex je potrebný k rodinnej harmónii. Nevravím, že tí, ktorí si chcú "to svoje" uchovať až na svadobnú cestu sú zlí, ja len vravím, že ma unavuje stále počúvať od neviemkadiaľ, že zlí su tí, ktorí to takto nerobia...
 fotka
angelangelika  4. 6. 2009 20:22
boh povedal mnozte sa a plodte...=D

tak preco by sme nemali sexovat??=D
 fotka
boxer161  4. 6. 2009 20:23
@kat to kraasne zhrnula..v podstate napisala co si myslim.neverim sice v boha ale keby som v neho veril mal by som rovnaky nazor ako ona.boh musi milovat kazdeho..inak by bol povrchny.a tym padom byt bohom nemoze.boh by mal byt predsa dokonaly...



a toto co tu bolo pisane mi troska zavana typom jehovistickych kecov... moj nazor
10 
 fotka
kat  4. 6. 2009 21:05
@felixviator preto som to tak asi napisala, lebo nic nelutujem! co by som mala take lutovat?

snazim sa zit podla bozich prikazani, ale s istou castou svojho ja sa musim prisposobit 21. storociu

preco si myslis, ze som vypocitava? a co take by som mala lutovat?



diky @lucyly a @boxer161
11 
 fotka
frxxx  5. 6. 2009 10:26
ja tiez suhlasim s @kat a @sleepwalker ...



co ak po 15 rokoch prepadnes strasnemu stereotipu?ale budes si navravat boh ti pomoze,tvoja zena je uzasna,milujes ju,si stastny,to su len kecy ktore si clovek v sebe vytvara aby sa citil ako ty vravis(citim z toho strasne krestanske dogma, som rradsej za free mind "silnejší a šťastný. " mozno je to ako vravis ale podla mna len v tebe umelo vytvorene...ked ta to tesi ok,nic pre mna
12 
 fotka
frxxx  5. 6. 2009 10:30
som vari teraz hriesnik????sak nikomu nic nerobim, kazdemu chcem len dobre,v buducnosti chcem spravit vela pre spolocnost a nasu plnetu... posli te ma do pekla ze som nebol pol roka v kostole,skarede slova vypustam z ust a obcas si telo potesim poharikom...



trosku blaznivy je ten svet
13 
 fotka
hajzelodkosti  5. 6. 2009 14:11
1. nevadi, ze je lahka pre chalpov len a len dobreee, treba im hovorit "nam to nevadi to je dobre"



2. zavislost, ale jedina zdrava preco si ju odopret?



3. mna obstatsni teraz a aj v manzelstve...jebanie je radost



4. tak ja si davam zasadu jebat kazdy den a budem sa premahat aby som to dodrzal a bude si pritom trenovat trpezlivost a vernost zasadam



5. aj ona ma vyuzila! Chcela tiez keby ne tak nejebe



6. lahsie ju spoznam, ked do nej vniknem, rad idem veciam a problemom pod kozu



7. cestu k bohu mozem okaslat, kludne aj rad zabludim



Cirkev je darmozrac, v minulosti mozno mala daky vyznam, ale v dnesnej dobe je len umelo udrziavana. V dnesnej dobe uz pomaly straca zmysel.
14 
 fotka
mirkova  5. 6. 2009 15:52
ty si si asi ešte poriadne nezatrtkal....
15 
 fotka
johnysheek  20. 6. 2009 13:13
putnik vystihol si to pekne

je nas sice malo co podobne zmyslame, no ludia raz zistia, ze hladat dovody a dokazovat nam, ze nemame pravdu nevedie ku stastiu

a hlavne ze menej zname mnohokrat ovela viac.
16 
 fotka
lordjogi  24. 6. 2009 11:16
wau to tu uz vyzera ako v nejakej sekte. Nechces nahodou zacat aj upalovat carodejnice?
17 
 fotka
bunniska  23. 1. 2010 13:08
a ja jeden preco nie! ked to budes skusat pred svadbou zistis ci ti ten clovek v posteli vyhovuje a aspon nebudes v manzelstve sklamana/y aky je nunava/y
18 
 fotka
amikadze  3. 1. 2011 23:22
Krásne napísané

Predmanželská čistota je škola lásky
19 
 fotka
mojnazor  3. 4. 2011 19:22
@kat vôbec si nepochopila o čo v tomto článku ide.

Takže:

1. To, že sa o babe povie že je ľahká a o chalanovi nie, nebola podstata toho, čo pút
20 
 fotka
mojnazor  3. 4. 2011 19:22
@kat vôbec si nepochopila o čo v tomto článku ide.

Takže:

1. To, že sa o babe povie že je ľahká a o chalanovi nie, nebola podstata toho, čo pútnik napísal. Ide len o to, že keď si udržíš predmanželskú čistotu, vyhneš sa problémom tohto typu, nemusíš sa báť žeby si niekto o tebe mohol myslieť že si (napr.) ľahká.



2. To, že budeš používať ochranu neznamená, že sa tým nestaneš závislou od sexu.

(a ochrana je takisto hriech).



3. Mám učiteľku náboženstva, kt. držala predmanželskú čistotu. Raz sme sa o tejto téme rozprávali a povedala nám, že sa s spolu s manželom modlia a veľmi si rozumejú, a keď je medzi nimi takýto harmonický vzťah nemajú problém ani v intímnej oblasti. Toto je Boží dar, kt. nám Boh dáva keď sa kvôli nemu obetujeme takýmto spôsobom.



4. Áno k láske patrí sex. Boh nám dal tento dar ale dal nám aj "návod" ako tento dar nezneužívať. Aby sa človek mohol množiť potrebuje sex, máš pravdu, lenže aj v manželstve máme k sexu pristupovať len s úmyslom splodiť dieťa, len vtedy. A len v manželstve, týmto by sa predišlo potratom, a pod. Lenže dnešný človek to tak nerobí. K sexu pristupuje aj mimo manželstva.



5. ,,Dá slobodu od citových zranení spôsobených ZNEUŽITíM A OPUSTENíM" schválne som tieto dva slová zvýraznila, o tie ide.

Je pravda to čo si napísala, lenže ide o to, že keď sa dievča dá dokopy s chlapcom, kt. takisto chce žiť premanž. čistotou, môžeme toto zneužitie a opustenie vylúčiť, takže aj citové zranenia týmto spôsobené. A o to ide.



6. Správne, ale v manželstve nejde o sex. To je len mylná predstava dnešnej doby. Ide o vzájomné porozumenie, takže nezáleží či si rozumiete aj po tejto (sexuálnej) stránke. (aj keď ako som napísala v bode ,,3." bude to tak, pretože Boh nám tú milosť dá.



7. Nikde nebolo napísané, že ak zhrešíš (akýmkoľvek spôsobom) Boh ťa prestane milovať. To nikto netvrdí, ale ide o to že TVOJ vzťah k Bohu sa zlepší. A tým sa aj zväčší pravdepodobnosť, že ťa Boh odmení večnou nebeskou slávou. A áno, Boh vždy odpúsťa, lenže to neznamená že našou úlohou je hrešiť, aby sme sa potom mohli spovedať. lebo ak sa z hriechu vyspovedáš s úmyslom že po spovedi ho aj tak znova spáchaš, spoveď je neplatná.



A ak niekoho miluješ, ako si povedala DOSLOVA miluješ, (predpokladám, že si myslela sexuálne žiješ, kedže o tomto to celé je) tak jednoducho hrešíš (samozrejme mimo manželstva a všetkého okolo toho). A nik nenapísal že by sa ti potom Boh otočil chrbtom, to nik nenapísal, neviem z čoho si to tak vyrozumela.





@putnik .. Perfektný článok

Aj ja plánujem pridať sa do hnutia čistých sŕdc.
21 
 fotka
mojnazor  3. 4. 2011 19:34
@kat

...ešte jedna vec, v ďalšej rakcii sa pýtaš, čo také by si mala ľutovať, a že sa snažíš dodržiavač B. prikázania.

Takže ľutovať by si mala to, že nedodržavaš predmanželskú čistotu (teda ak to tak je) a podľa tvojich názorov to tak naozaj je, a ak nie, tak veľmi pravdepodobne bude. to by si mala ľutovať kedže je to hriech. A z toho logicky aj vyplýva že sa nesnažíš žiť podľa B. prikázaní a dodržiavať ich.



Len toľko ku tvojim vyjadreniam.



Proti tvojmu názoru nemám nič, ja dúfam že raz ti dôjde čo je skutočným poslaním každého človeka. Ale zbytočne tu vypisuješ že sa snažíš dodržiavať B. prikázania, kedže z predchádzajúcich vyjadrení to vôbec nevyplýva.
22 
 fotka
kat  6. 4. 2011 22:52
@mojnazor



a to si prosím ťa kde čítala alebo kde to je písané, že ochrana je tiež hriech?
23 
 fotka
mojnazor  9. 4. 2011 15:10
Hmm... Takže tvojim tvrdením, že sa snažíš zachovávať B. prikázania si čo chcela povedať, kedže ich ani sama nepoznáš?



Jasné že antikoncepcia je hriech, kondómy, tabletky, aj rôzne vnútromaternicové telieska, dokonca aj prerušovaná súlož a pod. veci.



» www.milujtesa.org/nr/antikoncepci...
24 
 fotka
mojnazor  9. 4. 2011 15:11
...veď brániš počatiu, kt. je princípom sexu.

Sex nám Boh nedal na zábavu, ale na to aby vznikal nový život v láske.
25 
 fotka
ortego  13. 6. 2012 08:01
mojnazor

úplne s tebou súhlasím...
26 
 fotka
georg21  17. 2. 2015 01:24
@amikadze @18 pekne napísané
27 
 fotka
otvoreneokno  17. 2. 2015 01:35
ja len nechápem (naväzujúc na @24 ) prečo si kresťania tak radi myslia, že boh im dal sex len na jeden účel a tým je rozmnožovanie. prečo ľudia nemôžu zažívať pôžitky? prečo ste také zatrpknutí a odopierate si? prečo si radšej nevezmete príklad trebárs z Demokrita, ktorý napriek svojmu hedonistickému náhľadu na svet hlásal teóriu správnej miery, a teda aj príjemného keď je veľa,môže sa stať nepríjemným... veď a čo by sa stalo, keby nám boh dal vagínu a penis, ktoré okrem svojej primárnej funkcie má aj vedľajšiu, ktorou samou o sebe je spôsobovanie rozkoše? kde je zmysel života človeka ako bytosti obývajúcej túto planétu, v tejto dimenzii, v tejto realite? v utrpení. podľa vás. no to je krásne.
Napíš svoj komentár