Smoothies sú vhodné aj počas chudnutia ;)

Milí čitatelia, v predchádzajúcom blogu som písala o potrebe urobiť niečo pre seba a svoje telo - koniec komfortnej zóny. Smoothie je ideálmi pomocníkom pri zlepšení zdravia a aj pri chudnutí. Na prípravu tohto zdravého nápoja môžete použiť akúkoľvek zeleninu či ovocie, kombináciám sa medze nekladú a práve preto smoothie bude chutiť každému…

O smoothie

Smoothie je hustý nápoj z rozdrvených (vymixovaných) kusov zeleniny alebo ovocia. Smoothie je výživný nápoj s nie veľkou kalorickou hodnotou, ktorý je nabitý vitamínmi, minerálmi a vlákninou. Nepomýľte si smoothie s džúsom, džús je iba odšťavené ovocie alebo zelenina bez dužiny. Surová zelenina a surové ovocie majú najviac účinných látok, pretože neprechádzajú tepelnou úpravou. Smoothie si môžete pripraviť z ľubovoľného ovocia a zeleniny v takých kombináciách aké chutia Vám.

Fantázii sa pri príprave smoothie nekladú, do smoothie si môžete pridať aj oriešky, semienka, ľubovoľný druh mlieka, oleja alebo kakao či kokos. Originál smoothie nápoje sú však pripravované iba zo zeleniny a ovocia, ale ako to chodí každý si to vždy prispôsobí tak, aby to chutilo čo najlepšie. Nezabudnite však, že ak nie ste naučený konzumovať surové ovocie či zeleninu, tak so smoothie nápojmi začnite pomaly, pretože nárazový príliv vysokej dávky vlákniny môže spôsobiť bolesti brucha alebo hnačky. Začnite s jedným nápojom denne z jedného či dvoch kúskov ovocia alebo zeleniny a po týždni to môžete dať na dva nápoje smoothie na desiatu a na olovrant.

Smoothie kokteil

Čo obsahuje smoothie – účinné látky

Sacharidy, bielkoviny, vláknina, tuk, voda, vápnik, železo, fosfor, horčík, draslík, zinok, meď, selén, mangán, sodík, omega 3, omega 6 kyseliny, vitamíny A, B, C, D, E, K, betakarotén, luteín, cholín, kyselina listová a kyselina pantoténová

Nutričná hodnota smoothie kelovo-banánové (100g)

Tento smoothie nápoj je pripravený z mandľového mlieka, kakaa, čučoriedok, banánu a kučeravého kelu. Kalorická a nutričná hodnota smoothie nápojov sa mení podľa použitých surovín.

KJ– 281,4 Kcal– 67 Bielkoviny– 2,3 g Sacharidy– 13 g

Vláknina– 6,6 g Tuk – 1,1 g Voda – 75 g

Smoothie obsahuje minerály – 100 g

Železo 1,4 mg Zinok 0,7 mg

Vápnik 89 mg Meď 0,3 mg

Horčík 33 mg Selén 0,97 ug

Fosfor 59 mg Mangán 1,35 mg

Draslík 255 mg Sodík 46 mg

Omega 3 kyseliny 37 mg Omega 6 kyseliny 54 mg

Smoothie obsahuje vitamíny – 100 g

Vitamín A 2 370 IU Vitamín K 130 ug

Vitamín B3 0,8 mg Kyselina pantoténová 0,2 mug

Vitamín B6 0,15 mg Kyselina listová 12,4 ug

Vitamín C 21 mg Betakarotén 1 360 ug

Vitamín D 29 IU Cholín 4 mg

Vitamín E 3,3 mg Luteín 5 570 ug

Účinky na zdravie smoothie

Podporuje imunitný systém, prevencia vzniku rakoviny, chrípky, nádchy, ochraňuje bunky, detoxikuje organizmus

Antiseptické a močopudné účinky, stabilizuje vodu v tele, prečisťuje vylučovacie orgány

Podporuje trávenie, pravidelnú stolicu, prečisťuje tráviaci trakt, upravuje metabolizmus

Podporuje a prečisťuje pečeň, žalúdok, žlčník, obličky, zabezpečuje zdravé srdce a cievy

Znižuje hladinu tuku v tele, normalizuje cukor v krvi a upravuje aj krvný tlak

Zlepšuje kvalitu vlasov, nechtov, pokožky

Podporuje pozornosť, pamäť, dodáva energiu priebežne do krvi

Smoothie napoj

Účinky smoothie na chudnutie

Smoothie by malo byť pri chudnutí „povinnou“ výbavou. Vysoká nutričná hodnota a minimálna kalorická hodnota, to je pri chudnutí potrebná vec. Smoothie podporujú trávenie, vyprázdňovanie, odvodnenie, zasýtia, zvýšia rýchlosť metabolizmu a aj imunity. Smoothie z ovocia alebo zo zeleniny by ste mali zaradiť pokojne aj každý deň buď na desiatu alebo na olovrant. Na desiatu a olovrant použiť 2 kúsky ovocia, zeleniny alebo ich kombináciu. Počas chudnutia ale aj počas udržania Vašej hmotnosti však nesmiete nahradiť klasickú stravu iba za konzumáciu smoothie nápojov. Smoothie nápoje sú zdravé ale nahradiť ním úplne klasickú tuhú stravu nemá žiaden význam, pokiaľ nie ste vážne chorí a doktor to vyslovene neodporučí.

Príprava smoothie nápojov

Príprava smoothie nápojov je veľmi jednoduchá stačí Vám na to smoothie mixér alebo obyčajný stolový mixér a obľúbená zelenina či ovocie. Nemusíte sa báť, ak aj nemáte originál mašinu na prípravu smoothie zvládne to aj Váš kuchynský mixér. Pri príprave smoothie nápojov nezabudnite ovocie či zeleninu pred použitím ošúpať a poriadne umyť, ak má šupu… Smoothie je zdravý nápoj ale ak použijete neumyté či pesticídové ovocie / zeleninu, tak to veľmi zdravé nebude a naopak môžete dostať hnačku alebo bolesti brucha

Recept zelené smoothie

Potrebujete: 20 listov špenátu, 2 ks jablká, 2,5 deci vody, 1 PL citrónová šťava

Listy špenátu umyte a vložte do smoothie alebo obyčajného mixéra. Jablká ošúpte a umyte, pridajte do mixéra. Zalejte to 2,5 deci vody a vymixujte do hladkej a nadýchanej hmoty. Hotový smoothie nápoj pokvapkajte citrónovou šťavou a môžete vypiť.




Zdieľaj článok na facebooku
0 odoberateľov

Komenty k článku

  1. 1
    Paria333

    25 ročný muž

    1- čo je to podla teba dieta?
    2- áno je vhodný na naštartovanie metabolizmu
    3- na redukciu hmotnosti je vhodný
    4- nenazývyl by som ho dietnym nápojom aspon tie smoothie čo si popísala
    5- ak do diety mal by obsahovať do 20g komplexných sacharidov aj to len ráno, zdravé tuky a bielkoviny.

    Do diéty by som teda odporúčal nejaký proteinový shake do ktorého si hodíš tak arašidové maslo pripadne oriešky podla výberu.
    6- pokial to berieš s jedalničkom vážne je dobré vediet presne nutrické a kalorické hodnoty shaku, pretože sa robia tie chyby že shake ma 500-800kalorii a ženy su ešte hladné lebo podvedomo nekúsali a celkový prijem sa vysplhá cez 2500kcal na den, z čoho rozhodne neschudnú o:-)
  2. 2
    Muaykelo

    22 ročný chalan
    Tnava

    Na tomto svete neexistuje žiadna potravina z ktorej sa chudne :D