Kolektív- všetkým známy pojem a predsa tak vzdialený pre každého z nás. Stihol som si všimnúť, že poslednou dobou je móda vytvárať akési „pseudo-kolektívy“, v ktorých ľudia počúvajú rovnakú hudbu a majú rovnaký „štýl“, či už obliekania alebo života. Tieto „komunity“ majú vlastné nepísané pravidlá, určujú si aj dokonca nepriamo ako sa majú správať. Tento druh „skupinkovania“ je vidieť v každej škole dokonca aj v jednotlivých triedach. Každý má potrebu začleniť sa a tak keď príde na to imaginárne rázcestie a má si vybrať, tak koná, samozrejme bez rozmýšľania. Často sa zaradí podľa toho v akom kruhu sa pohybuje. Najzaujímavejšie je, že tieto skupiny poväčšine rozdeľuje hudba. Sú tu takzvaní Hip-hopéri, Punkáči, Metaláci, niekoľko druhov Rockerov, Hipisáci, ale aj všeobecne známi Diskofili. Každý tvrdí, že ten jeho štýl je naj a tí ostatní sú vygumovaní alebo niečo podobné. Tak vznikajú malé aj veľké roztržky, navzájom každý proti každému, sem-tam aj vyústiace do niečoho väčšieho, o čom sa potom všade píše a hovorí. A pri tom.. hudba je len jedna. Hudba je tá čo zabáva a spája. Žiadna zlá alebo dobrá, žiadna profesionálna alebo amatérska. V hudbe ide o to aby bavila, všimnite si ako sa aj postarší ľudia natriasajú do rytmov nejakej neznámej treťotriednej kapely na svadbe a ako im vyčarí na tvári úsmev. Prečo by sme sa mali teda deliť a hádať kvôli takému nezmyslu ako je len vkus? Netuším. Je to asi tým, že ľudia sú nenapraviteľne netolerantní a plní predsudkov. Čo už. Snáď si to postupne uvedomíme a zas raz bude hudba spájať. Predsa len, väčší kolektív = silnejší kolektív.

 Blog
Komentuj
 fotka
black_soul  21. 6. 2007 23:57
nj v podstate..ale napr niektori z nas nepovazuju taky hiphop za hudbu noo..

ja sa neradim nikam a ked tak mozno k metlam ci grungemanom..ale v podstate pocuvam len to co sa mi paci a niekedy zmiesam fakt rozne styly
 fotka
galinka  22. 6. 2007 03:00
Podobne ako Black_soul ale je pravda že skôr trávim čas s ľuďmi ktorí majú podobné alebo rovnaké záujmy...

Ale určite ich nevyberám podľa hudby... (akurát.. ehm, patrím medzi tú skupinku čo si o rape a hiphope myslia že to ani medzi hudbu nepatrí)

A skvelých ľudí poznám rôznych... niektorí počúvajú SKA, iní sú metalisti, ďalší sú skôr na POP...
 fotka
bloody.mary  22. 6. 2007 11:57
hm.. hudba ma v triedach a skupinkach dost velky vplyv, lebo mnoho ludi ju povazuje za cast svojho zivota a tak.. myslim ze toto sa neda hodnotit globalne, zalezi na jednotlivcoch.. samozrejme ze su ludia, ktori sa tak skatulkuju a skupinkuju a odsudzuju druhych, tak ked su netolerantni.. ja sa neradim, hoperi ak su v pohode mi nevadia a ak nie su nevsimam si ich je mi to jedno, nech si kazdy pocuva co sa mu paci, kolko ludi tolko chuti..
 fotka
keuska  24. 6. 2007 15:26
Podla mna je to celkom jasne, s hudbou prichadza aj iste presvedcenie a je len tazko ocakavatelne, ze niekto, kto pocuva hip-hop a riadi sa tym, co ta hudba hlasa, bude zadobre s niekym, kto si radsej sadne k ohniku s gitarou a zaspieva Nohavicu... neuznavam "Žiadna zlá alebo dobrá, žiadna profesionálna alebo amatérska." pretoze pre mna existuje zla aj dobra hudba, profesionalna aj amaterska a moj nazor nie je vytvoreny na zaklade predsudkov, ale na zaklade vypocuteho. To, ze nejaki degesi su schopni do krvi sa pohadat len aby druhu stranu presvedcili, ze ich styl je jediny a naj naj naj a ostatne su grcka, to je druha vec. Pride mi to primitivne a vlastne bezpredmetne, pretoze sa navzajom nikdy nepresvedcia, kedze ani jedna strana vacsinou nie je schopna uznat, ze ich hudba nie je napisana ako jedina spravna v 10 bozich prikazaniach. A do rytmov tretotriednej kapely sa natrasiem aj ja, ale je ine urobit si jednu vecernu zabavu a pocuvat to non-stop doma...
 fotka
keuska  24. 6. 2007 15:27
A este dodatok... ja osobne sa bavim s ludmi, ktori zdielaju moje hudobne nazory, presne preto, o com uvazujes v svojom clanku - pretoze hudba spaja. Aj ked mam aj x skvelych kamaratov pocuvajucich cosi ine...
 fotka
skapato  30. 6. 2007 17:15
v niecom s tebou suhlasim Katka..no ja mam na to takyto pohlad proste je ti asi zbytocne oponovat teda..je to vec nazoru..
 fotka
grietusha  2. 8. 2007 15:56
hm... pamatam si,ako sme sa o tom raz spolu rozpravali. alebo aj viackrat? hudba spaja,hudba je len jedna,s tym jednoznacne suhlasim. ale hudba spaja ludi s podobnym hudobnym vkusom. hudba je len jedna, to budem vzdy tvrdit (a o to viac,ked si pozriem svoj playlist ). ale nesuhlasim s tym,ze neexistuje zla alebo dobra hudba,profesionalna alebo amaterska. a neverim tomu,ze si tonaozaj myslis. ved preboha, akurat ti to tak pasovalo do clanku pato,ved nepocuvas vsetko,sam povies,co sa ti paci a co nie a myslim,ze na niektoru takzvanu hudbu sa ani s prizmurenymi ocami a usami neda povedat,ze by bola dobra. tu uz nejde o styly,tu ide o samotnych interpretov,ktorych hodnotis.... a ja uz ani neviem,co som este chcela napsiat,ech. aha,ze je celkom prirodene,ze to spajanie je zaroven aj rozdelovanie,ani mne sa to nepaci,ale to je len v urcitom veku,ludia dospeju a zistia,ze hladaju na ludoch ine kvality ako to,aky styl hudby pocuvaju
 fotka
mixelle  22. 9. 2007 09:01
hudba je niečo čo spája ľudí. Lenže ako je rôzna hudba sú aj rôzni ľudia a tá hudba slúži na to aby sa práve tí ludia našli. tak vznikajú skupinky.. je to prosté...
 fotka
cicusha  2. 10. 2007 01:39
Lasku a mier kazdej vekovej skupine, ktora je tolerantna voci inym hudobnym zanrom. Po precitani tohto blogu zacinam rozmyslat nad prehodnotenim mojho postoja k technu.
10 
 fotka
skapato  2. 10. 2007 13:23
Jankaa DD
11 
 fotka
cicusha  17. 10. 2007 23:51
Nie...nedari sa mi to...som hudobny rasista.
12 
 fotka
pachohybskyzbojnik  7. 9. 2008 15:14
Každý žáner je niečím iný, má iný význam aj zmysel..

Techno je hudba na tancovanie (primitívne piesne, za to ale zvýraznené jasným kopákom na prvú dobu aby technofil vedel kedy sebou má trhnúť ), ale je dobrá aj na cvičenie a kopu iného.. každopádne to ale nie je hudba pri ktorej zatvárame oči a prežívame zimomriavky heh.



HipHop je zas už viac životný štýl ako hudba, to si ale jeho príslušníci nepripustia.. tam nejde o hudbu, ale o text a jeho prežitie predovšetkým. HipHop sa mnohým znechutil asi práve rpeto, že v dnešnej dobe je už málo takýchto umelcov ktorí chápu to čo robia. Proste, keď je ešte aj hudba, aj text primitívne stupídny, čo už s takým niečím? Ok, tak prichádza na rad tancovanie.. ale keď sa do toho ani netancuje, aký má taká hudba zmysel? neobohacuje, nenapreduje.. povedal by som až že len kazí (stačí sa pozrieť na "umelcov" ako Rytmus a jeho skalných) a kopa vymytých mozgov to zle chápe, a potom prichádza na rad davová psychóza a všetci sa začnú opičiť aj po týchto vymetených mozgoch heh.. Inak mám aj ja niektorý hiphop rád, avšak, platí to čo aj pri kope inej muziky (tá staršia je IMO vo väčšine oveľa lepšia), a tá dnešná iba robí hanbu predošlej generácií.. teda tiež som kedysi poč´vual hiphop ale akonáhle na scénu vystúpil 50Cent tak som sa za označenie hiphoper začal teda poriadne hanbiť heh



Ja som sa najlepšie usadil v rockovej muzike (prevažne tej starej).. neviem, príde mi akoby najpestrejšia. Síce hudobne je to stále o tých istých akordoch a postupoch, texty stále pojednávajú o tých istých veciach... pocit je vždy iný. Každá rocková pieseň má iný feeling, či je to už preťahovanie ženskej vo výťahu, smútenie za ňou, alebo pieseň z poučnou myšlienkou heh.. vždy to je o inom (teda aspoň ja to tak vnímam).. teda pre mňa je rock tým najpestrejším štýlom ktorý je stále veľmi blízky ľuďom, a zároveň je to aj umenie pre umelcov.



Hm tvárim sa že som múdry a do všetkého sa rozumiem čo? .. neviem, ja to čo vravím takto cítim, možno sa aj nájde niekto kto bude súhlasiť, toto je ale môj názor heh.. ajkeď dosť stupídne a narýchlo vyjadrený
Napíš svoj komentár