Prečo práve auto sa môže stať láskou na celý život? Je to tým, že doprava je v dnešnej dobe až tak dôležitá? Asi nie, je to myslím skôr v duši a krásne a súhre toho čo bolo vytvorené ľudskými rukami. Vypestovať si citový vzťah k veci dokáže asi každý, no zamýšľam sa nad tým, prečo som si vypestoval takýto typ vzťahu k autám. Je to asi forma a sen z detstva, keď som nemyslel na nič iné, ako na to ke´d uvidím v tv, alebo v novej pc hre akýsi skvost, ktorý sa mi na dlho vryje do podvedomia. Začalo to autostopom, ale ako to bude pokračovať, netuším. Rozmýšľam nad tým, aký zmysel má odopierať si všetko ostatné a robiť veci nie pre radosť ale pre zisk, ak by som sa dočkal chvíľky, keď sa istá kopa plechov ocitne v mojej garáži a kde pri nej budem rozjímať. Láska je moja fundovaná odpoveď, láska nebeská. Keď človek začína mať pocit, že sa mu tá vec páči čoraz viac a viac a potrebuje o nej zisťovať všetko, ohmatať si ju a mať ju kedykoľvek po ruke. Mojim veľkým snom je byť historikom svojich automobilov, dokázať o nich rozpovedať ich "autobiografiu" a rozplývať sa nad nimi ako nad niečím, čo nie len existuje ale doslova so mnou žije. 11 automobilov, ktoré pretvárali môj pohľad na svet motorizmu sa mi vrylo pod kožu, vždy som obdivoval aukcie s danými komoditami a počínanie ľudí, ktorí si ich môžu dovoliť, ako neradi sa ich po čase vzdávajú. V mojom prípade je to megalománia a chuť mať niečo čo iný mať nikdy nebude, taký vlastný mikrosvet. Je mi jasné, že 100 ľudí má 100 odlišných ľudí, každý fanúšik automobilov, či už klasických, alebo moderných má svoje sny odlišné, mnoho ľudí ktorí ma nadchli boli kedysi tiež "deťmi" a tie ich sny ich pretvárali rovnako ako kedysi mňa a s odstupom času sa ako keby človek vráti do svojich detských čias a prežije to tak, ako si to kedysi vysníval. Svoj každý sen by som chcel uviesť so svojou podobizňou aj na plátno s presnými odstupmi času ako autá budem nadobúdať. Asi by sa patrilo prezradiť, pre aké už len autá som sa rozhodol, prečo vlastne práve pre ne a ako ich budem zháňať. V prvom rade som sám seba uistil, že nikdy v živote medzi mojimi autami nebude Diesel, LPG alebo Elekro, takisto medzi moje autá by mali patriť výlučne len európske kúsky v limitovaných edíciách v čo najlepšom pomere vyrobených kusov a dochovaných kusov, hovorí sa že pre investment sú najzaujímavejšie série do 300 kusov, ale tak rapídne si za tým nejdem, požadoval by som jedine pôvodný stav samozrejme porovnateľný s muzeálnymi exponátmi. Vzhľadom na to že autá budú len stáť a budú leštené, nemá význam vysvetľovať prečo na tom tak lipnem. Môj milenecký pomer s prvou adeptkou začal po zhliadnutí film Ronin, kde sa vyznamenala slečna Audi S8 D2 samozrejme zelená s 5 ventilmi na valec, ako žena mnohých tvárí, nenápadné tvary, dokonale zahaľujú jej rozsiahly potenciál, až mi je smutno, že tento krásny alumíniový skvost, s pohodom Quattro a výkonom 360 koní, niekto môže predávať za 50 krát nižšiu sumu ako stojí nový model. Táto krásavica nie je vôbec chudobnou príbuznou jej strop v alcantare a sedadlá Recaro s nastaviteľnou stehennou opierkou vytrú kocúra aj rôznym novým športovým limuzínam, nehovoriac o svojej konkurencii na margo športového charakteru. Vzhľadom na to, že aj niečo dokonalé sa môže zdokonaliť, je mojou víziou prečalúnenie interiéru do pštrosej kože, ale prečo do pštrosej, prečo? odpoveď je jednoduchá, trvácnosť, kvalita a dizajn hrajú rolu, vzhľadom na to že pštrosia koža sa mi tak trošku podobá ako keby na prírodnú "perforovanú" kožu - neskutočne ma láka a nejaká Nappa a Valcona ma môžu tak "akurvát" bozať vriť. Tento sen mám na dosah, no vzhľadom na to, že hľadám ten najsprávnejší kus čakám ako na podporu a zhŕňam čoraz viac a viac informácií a kontaktov, nádeje že nájdem auto s pár 1000 kilometrami si nerobím. No leštenka znamená že je auto dokonalejšie ako z výrobnej linky. Ale dosť už o nej. Ďaľší adepti sú pre mňa taktiež dôležití, ale k nim sa nechcem otvorene vyjadriť, pretože moje dôvody sú ešte nepochopiteľnejšie.
2. Aston Martin DB7 Vantage Volante Convertible 6.0L V12 British Racing Green,
3. Ferrari 612 Scaglietti GT, V12, Design Pininfarina, Green
4. Mercedes SLS AMG - odkaz na 300SL ktoré je pre mňa za zenitom nie je o čom
5. Rolls-Royce Phantom 2003+, pre niekoho paksvil BMW, pre mňa niečo nádherné, ktorému sa najviac hodí pýšiť sa Spirit of Ectasy
6. Land Rover Range Rover Autobiography Supercharged 2013 - srdcová záležitosť a aj keď je nabitá neskutočnými vtákovinami, ktoré mi vadia, rád to kôli celkovému dojmu prežgrem
7. Mercedes SLR - až nechutne krásne
8. Mercedes S65 AMG W222 Long - nový rozmer limuzíny mercedes, ktorá teda Maybachu iste neurobí hanbu aj keď by mohla mať 6,2 metra
9. Lamborghini Miura - Bude z nich najdrahšie, najťažšie dostupné a bude stáť kvadrilión kompromisov ale predbehlo aj Funesa, takže ho chcem
10. Sen snov od prvého momentu Bugatti Veyron - keď som už v detstve nadŕmal EB110, veril som že raz príde ešte niečo bláznivejšie ako bola tá stará vykopávka - ich predok ktorý jazdil v dobe ke´d autá dosahovali priemernú rýchlosť 50 km/h - toto išlo 190 km/h a výkon EB110 na tak malý objem - pozoruhodný, a aj keď Veyron stál vw group vyrobiť 5 miliónov eur a predávať ho pod cenu, stojí za to aby mal miesto na vrchole, kôli burnmesteru a tomu nádhernému oživeniu značky Bugatti
11. Prekvapenie, ktoré určite príde vtedy, keď ho človek najmenej čaká.
Tak už len 2,25 milióna eur a budem mať svoje sny na dlani.

 Úvaha
Komentuj
 fotka
vreskot000  16. 8. 2014 00:11
mne sa osobne páči len mercedes E, S, CLS. Audi ma neoslovilo tobož nie bavorak. prečo?? neviem, ale super pohodovy blog dobru noc
 fotka
soreljulien  16. 8. 2014 18:46
@vreskot000 ďakujem, nuž je to o osobných preferenciách niekto dbá na malicherných detailoch a niekto zasa má rád niečo harmonické na margo audi, ktorá má aj plno nedostatkov ... čo sa týka mercedesu S tak je to úžasný stroj a hlavne model mamut a najnovšia W222 neskutočný dizajn a špičkový interiér a tie sedačky čo má sú tak o triedu vyššie ako v predchádzajúcom modeli
 fotka
vreskot000  16. 8. 2014 22:09
presne tak, nadavaju na mercedes ze je ciganska hviezda, ale mercedes ma lepšie motory ako bmw podla mna. navyše bavorak.... ako netvrdim peťka čo sa začala vyrabat roku 2004 predbehla dobu určite... určite, ale ked mam novu peťku porovnať s novym ečkom... samozrejme vo výkone,.... mne len mercedes reže... mna bavorak nezaujal, jazdil som na peťke... neni zlá, je to vážne auto, veľmi pekné, ale mercedes by som radšej bral ako bmw. napríklad toto esko, v som som fotený je petliter 387 koní. spotreba ako svina hej, už ho nemáme, ale je to neskutočne super auto. nemal som pcit ze tam dačo chyba, a nič inšie by som nechcel. je to samozrejme aj otázka penazi, najlacnejšie tento model 2006 a vyššie ide od 12 tisíc. viem si predstaviť že by som ho mal. panoramaticka strecha, direct select 7g tronic prevodovka na volante(taka voliaca pačka ako prevodovka.) krásne auto veľmi. niekto už potom hovorí že porše už je lepšie... ale otázka, načo ti je porše za 60 litrov, ked realne nik na neho nemá, je to kravina, zbytočnosť, ked možeš mat luxusný mercedes za ktorým sa každý obzre. ešte sa mi nehorááázne páči mercedes CLS... no toľko moj názor, ináč ak más nejake debaty chces o autách, velmi rad napís mi, čaf
 fotka
soreljulien  16. 8. 2014 22:57
@vreskot000 chápem ťa, každý človek má niečo obľúbené viezol som sa aj vo W221 a je to určite skvelé auto asi jediné čo mi na tom vadí, je to... že strácajú rýchlo hodnotu, vždy ich rýchlo nahradí nový model napr. taký rolls royce phantom do 2020 neplánuje nový model, pretože ľudia chcú mať také auto po dlhšiu dobu aktuálne a top ja som bol odmalička zberateľ a milovník áut a videl som každý seriál film a časopis o autách takže rád o tom debatujem a sledujem ďaľšie informácie pre mňa top autá z luxusných sú rolls royce, možno je to históriou, kvalitou a perfektnými detailmi a spoľahlivosťou napr. aston martin lagonda v 70. rokoch stálo v UK viac ako 150 000 Libier čo by bolo na dnešné peniaze 70 miliónov KČ ale to auto je nepoužiteľné v pojazdnom stave a so všetkým funkčným je ich len pár pretože ako v prvom aute tam bolo dotykové ovládanie a digitalizácia a v tomto je rolls royce konzervatívny a to sa mi na ňom páči napr. to drevené obloženie je v každom jednom aute jedinečné a koža bola odjakživa použitá len zo zvierat ktoré sa pásli voľne takže nemali nijaké oderky a to sa mi páči dbať na svoju jedinečnosť a nehľadieť na to ako na spotrebný tovar ... mnoho mercedesov je neskutočne úžasných napr. klasické modely, ako napr. Mercedes Maharaja, ktorý vydražil aj ten Ecklestone ... vo veľkej časti nás ovplyvňuje to čo nám príde do cesty napr. nikdy v živote som Bugatti ani nevidel ale viem že by som sa od neho nepohol ak ho raz uvidím a budem naň len v úžase zízať :happy:
 fotka
miyya  21. 9. 2014 16:24
Sny treba mať, aj keď niektoré máš veľmi ambiciózne, ale dokonale premyslené

čo sa týka automobilov, patrím tým praktickým. Nech je to bezpečné, odvezie ma to a má nízku spotrebu. Ja osobne jazdím na Octavii Tour z motorom z r. 2003. Najlepší motor, výkon aj spotreba. Stačí mi a nikdy ju nepredám. Bola by jej škoda....
 fotka
soreljulien  21. 9. 2014 16:38
@Miyya Všetko závidí od osobných preferencií takisto ako si niekto potrpí na sedení v koženom kresle niekto sedí pohodlne aj na drebenej stoličke ja osobne som ten typ človeka, ktorý musí mať v aute pocit, že sa doňho rád budem vracať, že si ho zamilujem pretože bez toho vyvaliť obrovské kvantum peňazí nemá zmysel ak tam nieje presvedčenie hlbšie ... najhoršie na tom všetko je že ľudia berú auto len ako spotrebný tovar a tak sa k nemu aj správajú čiže ak ja raz budem mať povedzme 1 milión eur len z ťažka kúpim napr. Miuru v stave v akom si prajem resp. v akom by som ju udržiaval ja tá cena bude galakticky ďalej a to ma najviac štve :-S
 fotka
miyya  21. 9. 2014 16:49
@soreljulien ja nemám takú vrúcnu lásku k veciam žiadnym ako ty. Pre mňa je auto iba auto a nerada šoferujem , ale pracovala som s nimi a tak sa mi zdajú bežné, bola to moja práca.
Pre mňa sú veci vecami,ale ked tak píšem, uvažujem, že pre mna je veľa moja knižnica, ktorú si skladám pomaly z kníh. Tak ako aj maľovať obrazy, do ktorých dávam obrovskú lásku. ( hehe ked maľujem na plátno,tak sa s ním zhováram...). Veci ktoré si kúpim za peniaze sú len veci, ktoré si vážim podla hodnoty. Knihy kupujem za málo v antikvariátoch,ale vážim si ich ako zlato
 fotka
soreljulien  21. 9. 2014 16:57
@Miyya každý z ľudí má niečo obľúbené aj ke´d už teraz nemám nijaké auto hne´d ako sa mi naskytne príležitosť obíjsť reg. daň pôjdem do toho pretože náš trh teda nie je bohviečo + knihy som zbieral tiež doteraz mám xyz kníh ktoré postupne dávam do elektronickej podoby je to síce zdĺhavé ale budem knihy ktoré postupom času predám mať stále k nahliadnutiu pretože priestor potrebný na knižnicu je dosť náročné zabezpečiť... ja som knihy nikdy v živote nekupoval radšej som si vzal vyhodené knihy alebo také čo niekto zaniesol do zberu poprípade počas niečieho sťahovania + knižnice majú multiplikárne fondy kde poskytujú zadarmo takmer nové knihy zadarmo ako napr. SNK v Matrine
10 
 fotka
miyya  21. 9. 2014 17:03
@soreljulien Ďakujem za info v Nitre nevieš o takých akciách. Pozerám že si z NR,či

Zbieram teraz George Sand, keby si vedel o nejakom diele, tak napíš. Beriem ju aj vo francúzštine
11 
 fotka
soreljulien  21. 9. 2014 17:11
@Miyya v každej jednej knižnici ke´d sa opýtaš tak budeš mať kníh na milú jarmilu ani ich nebudeš mať kde skladovať ve´d len v SNK majú také tri suterénové veľké miestnosti plné vyradených kníh kde ich je takých 40 000 minimálne :-S zväčša v dobrom stave len staršie a aj vo francúzskom jazyku majú dosť kníh... tiež som mal francúzsky jazyk ale to už radšej by som si pozrel cez internet
12 
 fotka
miyya  21. 9. 2014 17:13
@soreljulien zajtra idem prezistiť 8)
Napíš svoj komentár