My dzieci z dworca Zoo - recenzja

Tak som to dočítal. Takmer, ešte 6 strán.

Kedysi som počul jedného väzňa ako rozpráva o tom, čo je najdôležitejšie pre prežitie v base. On tvrdil, že rozmýšľať sám za seba. Celkom som pochopil ako to myslel, ale v tejto knihe to bolo ukázané dosť jednoznačne čo to znamená myslieť sám za seba.  Nie je to vždy nutne najefektívnejšie na riešenie problémov a vlastne v knihe samo za seba rozmýšľali 12-14 ročné dievčatá. To často neveští nič dobré.

Myslieť sám za seba v zmysle, že spravíš to, čo sám považuješ za najvhodnejšie, bez ohľadu na to čo si kto myslí, čo by sa malo, alebo nemalo a prílišného prešpekulúvania aké dopady to bude mať na ostatných ľudí.

Samozrejme často sa to miesi s nezodpovenosťou a plytkým myslením, je to predsa len kniha o živote malých feťáčať(tu ani ftáča feťáča nechyrovať).

Spoiler - Tiež sa mi páčilo ako s ničím nie je problém. Mladá dostane žltačku, spomína to akoby to bola chrípka, preliečia ju a už si ide zasa pichať. Potom aj jej kamoška dostane žltačku, ale ufujazdí z nemocnice lebo si chce pichnúť. Proste jak niekto má, že ho dnes pobolieva koleno, oni majú žltačku. Nepáči sa jej na psychiatrii tak proste zdrhne. Normálny človek sa hneď zamyslí, kde asi pôjde teraz bývať a prenocovať. Ale ona si najprv dá fajný pich a potom to dajako porieši.Alebo keď jej povedali, že jej pečeni ostávajú tak 2 roky života. Und? Bebsi unesú pasáci a tri dni ju jebú a keď sa odtiaľ dostane, tak ide rovno šľapať, tomu ja hovorím pracovná morálka!

Spoiler - Ale páči sa mi to, že nič nie je stanovené napevno. Väčšina mladých ľudí si myslí, že musia chodiť do školy a berú to ako okrajovú čiaru na ihrisku za ktorú sa (veľmi) nechodí. Chápem, má to svoje dôvody. Ale tieto, proste idú na párty, disko, a potom nieže poza školu, ale rovno pichať si heroín a šľapať. Ou YES! A že majú 12, no a čo? So was?

Spoiler - zvláštne, že  ona si vlastne chcela začať pichať. Myslel som, že do heroínu skôr človek skôr spadne akosi nechtiac, že si dá pár dávok a je dnu a nevie von. Akurát, že ona si ešte ani nepichala a už ju káralo, že si chce dať, napriek tomu, že videla ako na to ľudia naokolo zomierajú, ako vychudnú a sú z nich zombije. Potom dokonca viac krát prestala na viac ako týždeň, a nemala ani telesnú závislosť, ale aj tak vždy pri prvej príležitosti bez "zbytočného" rozmýšľania bum H dnu.

Spoiler - Z pohľadu závislosti sa zdalo, že jediné čo značne pomáhalo nebola až ani sila vôle, ani nejaký nový zmysel života, alebo nejaké chemické náhrady, ale zmena prostredia. Napriek tomu, že aj v starom prostredí sa dokázala detoxikovať a zbaviť telesnej závislosti, ale akonáhle bola prvá možnosť dať si tak to šlo. V jednom momente opísala, keď sa vrátila k babke na dedinu, že sa jej celý jej drogov prostitútsky život zdal ako nejaký sen, ako niečo čo sa ani nestalo. Vtedy som si spomenul na viedeň-košice, keď som ešte pendloval. Ale často som si hovoril aké je to zvláštne, že keď som v KE zdá sa mi akoby ten horor vo VIE neexistoval, akoby som tam nikdy nebol. A keď som bol vo VIE tak zasa, že aké zvláštne, že som bol doma, akoby sa to ani nestalo.

Zmena prostredia je asi silnejšia vec ako by sa zdalo.  Veď aj Dr. Phil to furt radí feťáčatám, že musia odstrániť starých kamošov a zmeniť úplne prostredie, možno sa už nikdy ani len nevrátiť do mesta kde fetili.

Celkovo to bola veľmi dobrá kniha a doslova som ju zhltol, čo sa mi s knihami určite bežne nestáva a väčšinou sa nútim prečítať ďalšiu a ďalšiu stranu, aby som sa priučil trochu nemčiny. Ale táto šla dnu celkom sama, pichol som si ju na dvakrát. Bolo to ako z iného sveta, šialenejšie ako vymyslené knihy. Dráma ako sa patrí.

Ja som mával spolužiačku čo fetovala a mala aj žltačku, ale oproti týmto bola asi stále slabý odvar. Koho napadne v 12tich zháňať si heroín a robiť kurvu? V 12 tich rokoch. Bebsi, to bola trieda, moja obľúbená postava.

Z hlavnej postavy som mal rozpoltené dojmy. Síce mi bola kvázi sympatická, lebo bola hlavná postava a vlastne tvorila celý ten dej a bola aj celkom pekná a v rámci možností bola aj kus verná tomu svojmu priateľovi a neskôr čítala Ericha Fromma (toho som si kúpil ešte pred ZOO, ale nechcelo sa mi začínať). Ale na druhú stranu to bola bezohľadná sprostá piča. Tak neviem no.

Spoiler - Na videu som videl, že Detlef aj Christiane(hlavná postava) sú ešte živí. Aj keď ona spomínala, že nietakdávno jej zomreli blízki ľudia tak možno bol medzi nimi aj on. Niekto zasa hovoril, že ešte žije a robí autobusára. Ona neskôr asi zasa prepadla drogám, pretože jej na čas odobrali decko (hej, má aj decko) a doteraz musí brať metadon a tie náhradové drogy.

Túto knihu teda staviam do popredia mojich obľúbených, asi vlastne na nové prvé miesto.

31 odoberateľov

1. 1
    Tsar

22 ročný chalan

Pekne napísané,
    Ja som videl nedávno film, a tiež sa mi hlavná postava páčila len preto, že bola pekným dievčaťom. Ináč to bola bezohľadná sprostá piča.
  2. 2
    Soy_goodking

hrá sa, že má 1 rok

@Tsar No tá filmová vyzerala dobre vo filme, aj keď čo som pozeral potom fotky tej herečky tak nič moc. Tá skutočná vyzerala celkom dobre, aj keď sa dokázala aj zhovadiť. Veď aj v knihe spomínala, že ona a Bebsi nemali problém so zákazníkmi, ale že Stela mala, pretože vyzerala staršie. Lenže pravda je taká, že Stela bola škaredá.

Veď bola, ale koľko zábavy a dobrodružstva mala vďaka tomu.
  3. 3
    Tsar