Úvodom tohoto článku by som povedal, že teda najprv k tejto problematike by som chcel napísať akýsi prológ, a to tesne pred tým, než sa pustím do písania kritickej recenzie, ktorú som napísal pomerne obsiahlu v jednom mojom komentári do ankety, kde som pridal teda môj príspevok. 

O čo teda ide. Je pravda, že žijeme pomerne v rýchlej dobe. Ako som kedysi spomínal, niečo vyjde nové, a už sa to akosi koriguje, už sa vytvárajú isté korekcie, a to všetko preto, aby ten daný vytvorený produkt nestratil akosi na svojej predajnosti, aby tie predajné čísla nešli dole, ale práve naopak, aby stúpali, aby teda daný produkt sa na trhu dobre predával a podobne. 

Azda takto zneje klasická poučka napríklad v učivách na strednej, kedy sme sa učili základy manažmentu, marketingu, ekonomiky ako takej v hrubých rysoch. Do podrovna ako tak sme nešli, pretože to na strednej nemá zmysel, to sa človek oboznamuje ďalej na akademickej pôde vysokoškolského štúdia.

Keď sa vrátim k môjmu druhému odstavcu, chcem k tomu napísať azda toľkoto. Našim problémom niekedy teda je to, že človek nestíha ako sa hovorí kráčať s dobou. Nestíha proste venovať čas akýmsi pozorovaním aktuálnych trendov, a niekedy mám pocit, že čím človek sa viac o niečo snaží, čím viacej sa snaží prispôsobovať sa čomusi, proste sa mu to nedarí, kopia sa tým pádom len problémy, viacerým veciam nerozumie, prečo to tak má byť, celkovo sa môže zdať, že keď takto uvažujeme v podstate vôbec nekráčame s dobou, ako to teda spomínam úvodom tohoto odstavca, a to všetko niekedy vytvára dojem a pocit, že sa zaoberáme zbytočnosťami, a mnohí nás v niečom predbiehajú.

Vidíme to napríklad na trendoch obliekania sa. Prečo niekto nosí rád trebárs značkové veci, tenisky, vo všeobecnosti značkové odevy, niekto si potrpí na značkové hodinky. Ja napríklad minule som si kúpil jedny veľmi pekné, elegantné hodinky, ktoré sú univerzálne aj do obleku, aj na športové oblečenie, pričom neboli vôbec drahé, nepotrpím si na drahé veci, nie to ešte na značkové, ja osobne to považujem za zbytočnosť, aj keď pravda každý máme vymedzený okruh používania čohosi, čo kladieme možno na akýsi ten pomyslený piedestál našich priorít, čomu teda by som chcel dať prednosť, čomu reálne napríklad aj dám prednosť, čo uprednostním, čo práve naopak, hodnotovo by som položil možno na vedľajšiu koľaj, a v neposlednom rade, čo by som umiestnil ako čosi, čo nepovažujem za potrebné hodnotné, a nebudem sa napríklad tým ani zaoberať. 

Chcem povedať toľko, že rozdiel medzi značkovými vecami a neoriginálnymi prirodzene je. To celkom určite. Nechcem ale tu rozoberať nejaké originálne a neoriginálne veci, pretože niekedy aj veľmi vydarené fejky naozaj sú na nerozoznanie, a dobre poznáme, že z internetu si môžeme kúpiť na istých portáloch dá sa povedať hocičo, čo sa bude veľmi nenápadne líšiť od drahého, neporovnateľne teda drahšieho originálneho materiálu.

Avšak Ak z niečoho máme rovnaký úžitok, nikdy by som nebazíroval, a ani to nerobím, aby niečo bolo originálne. Práve naopak. Keby neexistovali kópie, ktoré teda sú normálne predávateľné, a nie je s nimi nejaký problém, človek by neustále o niečom sníval, čo si nemôže dovoliť, a takto teda si môžeme dovoliť lacnejšiu, neoriginálnu, ale za to, a to by som zdôraznil celkom legálnu kópiu čohosi, čo nemôžeme vlastniť, ale môžeme to mať v akejsi inšej podobe, možno v podobe slabšej kvality, ale predsa.

Záverom chcem povedať toľko, že niekedy celkom zbytočne kladieme na piedestál hodnôt niečo, čo nemá pre nás hodnotu, a väčšinou rolu zohráva marketing, a to, že musíš niečo vlastniť, aby si niekde sa dostal, posunul, aby si niečo pred niekým znamenal, aby si ťa niekto všimol, pričom tieto atribúty v podstate nemusia znamenať vôbec nič, a vytvárajú len akýsi dojem dôležitosti, kedy žiaľ, musíme smutne skonštatovať, že človek tým, že....

Robí zo seba dôležitého, zakrýva tým svoju neschopnosť a neoriginalitu dokázať niečo samostatne, čo by prezrádzalo, kým vlastne je.

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár