Pridal som jeden komentár na tému ohľadom toho, čo som napísal v nadpise tohoto článku, a nemal som to v úmysle, ale dajme tomu.

Ešte by mohli vedieť, že sliepka a ostatné zvieratá na rozdiel od ľudí nežijú život, ale sú spojení akýmsi kolobehom života a životným princípom. Neviem presne čo to znamená. ale život a všetko čo s tým suvisi žijú len ľudia, čiže Bohom chcene stvorené tvory, ktoré si uvedomujú svoju existenciu, sú si seba vedomí, a vedia že prežiť život plnohodnotne sa dá nielen prostredníctvom materiálnych statkov, ohľadom jedla, pitia, ale aj niečoho vnútorného, duchovného. 

Chtiac nechtiac duchovný život ako taký žije každý človek, pretože každý má svoj vnútorný svet, ktorý pozná on sám najlepšie. zviera toto poznanie nemá, pretože Boh to tak nechcel. Jednoducho preto, lebo to nechcel Boh. 

Práve preto zviera nemôže mať nijaké práva. Jestvuje hrozba s týraním, a preto existujú skupiny na ochranu zvierat, akýsi zelení a iní aktivisti, ktoré hája akési práva zvierat. To právo nemá ale nijaký podklad, pretože zviera nie je chránené nijakými paragrafmi, ani zákonmi, ani ničím. Je jasné, že nemôžem napríklad túlavého psa zabiť lopatou, lebo mi vbehol do môjho domu na môj pozemok a ulicu premeniť na nechcenú kafilériu. 

To je barbarstvo. Jestvuje však niečo, čo Pán Boh vnukol do srdca každého, a to je akýsi cit. Cit ale neznamená, že uprednostním zviera pred človekom, Aby som sa dostal k téme, sliepky v kuríne, a klietkové chovy prečo by boli nehumánne. Zviera je v chove, či už malochove, alebo veľkochove len za jediným cieľom, ktorý má dve kritéria. 

Na rozmnožovanie, a na konečnú konzumáciu. Na nič iné sa nepoužíva. hádam nebudeme tuna hydinu chrániť. Normálny človek psa keď nechce tak ho daruje tomu, ktorý by ho možno chcel, alebo jestvujú predsa útulky. druhá vec. alternatíva je voľný výbeh, ale ako môžete hydine darovať komfort? pozrite. 

len aby sme nespadli do hlbín dejín, kedy v rímskej ríše šialený rímsky cisár Caligula ustanovil koňa za konzula. čiže počiatky vidíme vyslovene v dobách dávno pred nami. žiaľ toto myslenie sa infiltrovalo do spoločnosti. Ja si práveže myslím, že práve citovo labilní ľudia chcú dať práva zvieratám, pretože im niečo chýba. Zvieraťu nemôžeme dať dôstojnosť, lebo ono ho nijako nevie užiť. Viac by sme sa mali zamerať na lepší život ohľadom duchovného ponímania, aby sme si menej závideli, menej klamali, menej ohovárali, aby sme nenivočili životné prostredie. a pokiaľ takto budeme mať vyvážené duchovné, duševné, telesné potreby, nik nebude pustošiť, ničiť, zabíjať. 

Na margo toho čo som napísal, aj do tej diskusie, je dobré, aby človek mal istú mieru v sebe, mieru zdravého rozumu a nepreháňal s ničím, aby nebol príliš naľavo, ani napravo, ale aby dokázal nájsť akúsi správnu zlatú strednú cestu.

Záverom by som teda pridal ešte jedno krátke zamyslenie, ktoré prekleniem pasážami biblických, starozákonných textov, ktoré by som v tomto mojom článku nerád neopomenul. Koniec koncov písmo mi to jasne hovorí. Azda posledný biblický citát. Spravodlivosť bude pásom jeho bedier a vernosť opaskom jeho bokov. Vlk bude bývať s baránkom, leopard si ľahne vedľa kozliatka. Teliatko i lev budú žrať spolu a chlapček ich bude zaháňať. Krava a medvedica sa budú spolu pásť, ich mláďatá budú vedno odpočívať. Lev sťa vôl sa bude kŕmiť slamou, dojča sa bude hrať nad dierou hada, do skrýše vretenice siahne rukou batoľa. Nik nebude škodiť ani pustošiť na celom mojom svätom vrchu; lebo poznaním Pána bude naplnená zem, ako vody napĺňajú moria. Nech sa vám darí.

 Blog
Komentuj
 fotka
drazoal  8. 2. 2020 17:10
Co?
 fotka
motovidlo323  9. 2. 2020 00:00
Klasickým prejavom psychopatie je neúcta k zvieraciemu životu a ty to to bohato napĺňaš.
 fotka
vreskot000  9. 2. 2020 13:14
 fotka
feroborba  14. 2. 2020 22:21
Záverom by som teda pridal ešte jedno krátke zamyslenie, ktoré prekleniem pasážami biblických, starozákonných textov, ktoré by som v tomto mojom článku nerád neopomenul.
ČO?
Napíš svoj komentár