Pridávam ďalší dnešný blog, hoci nemám v úmysle nejakým spôsobom pokračovať v predchádzajúcom, ale len chcem napísať bližšie na vysvetlenie toho, čo som dneska v blogu napísal.

Mám rád spravodlivosť vo všetkých smeroch. Nie som šťastný, nikto nie je šťastný, keď pociťuje strach, neistotu, keď vidí nejakú šikanu či už v škole, alebo na pracovisku. aj to tejto téme som sa raz dávnejšie venoval v písaní blogu.

Drahí bratia kresťania nekatolíci. Prečo vás takto oslovujem? Preto, lebo cítim kresťanskú povinnosť sa vám prihovoriť ako bratom a sestrám v Pánu Ježišovi Kristovi.

Neberte to v nijakom prípade ako nejaké infantilné slovné spojenia, ale ako niečo, v čom ma povzbudzuje samotný Duch Svätý.

Tým, že tu vystupujem ako zanietený rímskokatolík, v nijakom prípade nezhadzujem duchovné pôsobenie inej cirkvi, iných cirkvách, ktoré nie sú s rímskokatolíckou cirkvou nijako zjednotené.

Mohol by som pre dobro a poučenie Vás, bratia protestanti z Písma Svätého rad radom po riadkoch Vám vysvetliť pravdy Pánove, ale pravdepodobne to nebude takto možné, lebo to by som mohol rovno nejaký traktár napísať.

Ani mi to neprináleží. ja mám rád pravdu. Keby som sa dnes rozhodoval, do ktorej cirkvi chcem patriť, vyberiem si isto tú, v ktorej patrím už skoro 30 rokov. Je to rímskokatolícka cirkev.

Ako som spomínal, raz mi to dávnejšie na blogu vytkol jeden brat.... ďakujem Ti aj za to, že predstavujem akýsi druh katolíckeho triumfalizmu. Aj na to som istého času napísal článok, ale opätovne sa k tomu teraz vraciam.

tu nejde o katolícky triumfalizmus. Tento pojem neexistuje nikde. katolík nikdy nad nikým nechce triumfovať, lebo všetci sme si rovní, všetci sme synova a dcéry jedného a toho istého Boha, ktorého v modlitbe už vyše 2000 rokov všetky cirkvi volajú otče náš, s výnimkou bratov židov, ktorí nový zákon nepoužívajú, lebo neuznávaju Pána Ježiša Krista, spasiteľa sveta za Božieho Syna, a celý nový zákon.

Týmto sa nateraz ale nebudem zaoberať. Len to chcem proste v krátkosti k tejto háklivej téme povedať, že treba sa pozrieť pravde do očí. V katolíckej liturgii, v obradov, máme plno symboliky z písma svätého, ktoré majú korene jednak v starom a jednak novom zákone. 

v starom zákone, obdobie pred ustanovením Sviatosti Oltárnej, existoval ceremoniálny zákon, ktorý je v dnešnej dobe neplatný tým, že Kristus priniesol raz a navždy jedinú a ustavičnú obetu. 

V nasledujúcom blogu sa budem zaoberať myšlienkou, ak mi to bude dovolené, pojmom jediná a ustavičná obeta.

Pochválený buď Ježiš Kristus.

 Blog
Komentuj
 fotka
boolean  23. 10. 2016 14:20


 fotka
igorv  23. 10. 2016 22:17
si tu dokopy nic nepovedal.
Napíš svoj komentár