Keď si kupujeme nejaký nový výrobok, s ktorým nemáme celkom skúsenosti, a teda ešte niečo podobné sme nič nevlastnili, a nikdy to neodskúšali, a nachádza sa to relatívne vo vysokej cenovej ponuke, relácii, obvykle si pozorne preštudujeme návod na obsluhu, aby daný tovar, ktorý sme si zakúpili sme mohli využívať na to, na čo má slúžiť, a aby sme mali z neho predovšetkým osoh a úžitok, práve vtedy, keď ho budeme najviac potrebovať.

Pridávam teda krátke vysvetlenie blogerovi, prečo som napísal na jednu tému celý článok, ktorý sa azda dal zhrnúť do dvoch, alebo troch viet. 

Zbytočne rozťahovať články? Pozri sa. Písanie všetkých článkov, hoci sme na tínedžerskom portáli má jednu filozofiu, možno si na to ešte neprišiel, alebo sa nad tým málokedy zamýšľaš, ja ti to ozrejmím. Je samozrejme jasné, a viem že sú situácie, kedy možno aj na niektoré pálčivé spoločenské témy, na niektoré proste tematiky jestvuje pomerne jednoduchá odpoveď. 

Ale v praxi to tak nefunguje. Pozri sa napríklad na motoristickú žurnalistiku, ktorej obsah nie každý chápe. V telke máš niekoľko relácii, ktoré sa zaoberajú automobilmi. Ja s obľubou ich pozerám, a stále sa dokonca niečoho dozviem. Dokonca na 74 kanáli mám nejaký auto moto šport, a keď mám čas, aj keď nie veľmi ,ale dajme tomu, veľmi rád to pozerám. V skratke zhrniem to tak, že jedná sa o to, že niekoľko tuším že to sú nemci, nemeckí automobiloví redaktori s českým dabingom vysielané, vysvetľujú nejaké súvislosti s technikou v motorových vozidlách. 

A je jedno, či testujú dácie, nove bavoráky, mercedesy to je jedno. Minule som pozeral zrovnavací test sedmičkového bavoráka a eskového mercedesu. Vozil som sa v najnovšom bavoráku síce len dvakrát, alebo trikrát, posledne dnes krátko predpoludním, jedno z najlepších vozidiel, v ktorom som sedel. 

Neskutočné. Pozri. Mohol by som ti opisovať celé litánie, v čom je lepší ako stredná trieda. To, že je lepší, to je možno dojem, úsudok, možno nie celkovo komplexne zhodnotený pohľad, ale. Pozri si teda niekoľko relácii, a každý tam bude venovať niekoľko minútovy možno aj hodinový šot o tom, v čom to auto je dobré, v čom je úchvatné, aké má plusy, ale samozrejme v niečom môže mať mínusy.Napríklad v drahej réžii, a podobne. 

Pozri si, že či to robia českí, slovenskí, alebo nemeckí reportéri, stále tam ja osobne pri zrovnávaní, teda akejsi komparatívnej metóde, porovnávacej, stále tam nájdem niečo, čo som napríklad nepostrehol v nejakom inom videu. A pritom každý rozpráva o tom istom. Pozri si ten paradox. 

Každý teda ako spomínam, viac menej rozpráva o tom istom. Niekoľko ľudí nezávisle od seba testuje jedno vozidlo, jednej kategórie, jednej triedy, s jedným a tým istým motorom (teda rovnaká motorizácia aj kôli objektívnosti a jazdným vlastnostiam) sú to rôzni moderátori ,ale ja som sa nestretol ešte s jedným a tým istým názorom. 

Isto každý chváli dané auto, možno povie nejakej konštruktívnej kritike, čo napríklad videl u konkurencii v rovnakej triede, ale akosťou sú rovnaké. A vidíš. Každý hovorí teda o jednom a tom istom, a predsa sa nám akosi striedajú pohľady. Ako je to možné? Môžeme si to takto samozrejme akokeby preklenúť aj do filozofickej roviny a rovine uvažovania, že ako je to možné.

A pritom sme v motoristickej žurnalistike. Určite aj tá má mať istú úroveň, kedy niečo sa mi nepáči napríklad to, že v danom šote, videu, stále niečo skritizujú, nemysliac na to, že to nie je nejaký top gear, a že každé auto nemusí mať nutne 300 koní a najmodernejšiu techniku a hrať sa na oligarchov a podobne. 

A práve tu ti poviem, že na základe akejsi kontroverzie názorov, možno názorovom strete, pretože značkové autá sú vždy symbolom luxusu, bohatstva, akejsi okázalosti, alebo možno aj pofidérneho zarábania a podobne, vždy sa nájde niečo, čo môžeš napríklad skritizovať konštruktívne, alebo niečo zhodnotiť pozitívne. A tú tému relatívne nevyčerpáš. 

Vyčerpáš ju len vtedy, kedy na trh nastúpi do toho segmentu nový model, ktorý má iné, možno paralelné prvky, azda len mierne upravené, v niečom nastanú akési korekcie, ale úroveň jazdy a komfortu v podstate ostane rovnaká. A vidíš, vieš o niečom povedať ako spomínam x pohľadov, a stále niečo nové nájdeš, a niečo nové objavíš. A pozri, nie je to práveže to úžasné? To je to, preklenie to do filozofickej roviny, že v živote nájdeš stále čosi, čo môžeš objavovať, aj keď ti to pripadá akési všedné, a predsa to nie je tak. Pretože všetko je o uhle pohľadu. A práve preto majú zmysel naše nedokonalosti, pretože naše nedokonalosti sú na to dobré, že sa od niekoho (možno aj od teba) proste stále niečomu priučím, stále sa niečo nového dozviem, jednak teoreticky, a jednak prakticky, ak si to vyskúšam na vlastnej koži. 

A práve to je tá krása života, že človek pripúšťa akúsi zmenu v našom živote, pripúšťa akési kritické myslenie, že nie všetko, čo robím, je super, mega dobré, ale stále mám v čomsi napredovať, a práve toto je jednou z mnohých konštruktívnych názorov, prečo majú zmysel naše nedokonalosti. Toľko som ti chcel odpovedať na tvoju (celkom dobrú, nevylučujem, ani nekritizujem otázku.)

Záverom poviem, že v neposlednom rade jestvuje určitá schéma, podľa ktorej sa máš riadiť, a či máš dobrú slovnú zásobu. Asi všetko.

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár