Začiatkom začnem vyslovene  k podstate, čo som si prečítal, a ako som reagoval. Dovoľ mi oponovať. Píšeš v článku, citujem. Kto má zlých radcov, je pre neho veľmi ťažké dostať sa spod ich zlého vplyvu, pretože v ňom podporujú len zlé a nízke. Tento názor považujem za tendenčne ladený. V istom zmysle isto máš pravdu, ale toto je akýsi univerzálny názor, teda prijatý a akceptovaný väčšinou, pretože to vyplýva z pozorovania života. 

Ale všetko nie je stopercentné. Nie je ťažké dostať sa spod zlého vplyvu človeka, aj keď má zlých radcov. Nedávno sme oslavovali nedeľu Zoslania Ducha Svätého. Duch Svätý prišiel medzi prvých apoštolov, ktorí išli a plnili to, čo povedal Ježiš, a síce chodte do celého sveta, ohlasujte evanjelium, a tak ďalej. Ten evanjeliový príbeh, stať pravdepodobne poznáš. 

A v prijatí Ducha Svätého prišla aj možnosť, ktorá tu síce bola vždy, ale jeho príchodom sa umocnila, a to, že človek dokáže odmietnuť aj zlé. To, čo nesúvisi s dobrou duchovnou zložkou mojej osobnosti. Ako kresťan teda viem rozlišovať, čo mi osoží, čo nie. Je síce ťažké dodržiavať presne stanovy a pravidlá, ktoré mám prirodzene obsiahnuté v Písme Svätom. 

Nechcem to klasicky obhajovať na spôsob, že sme krehkí a slabí ľudia, ale aj to zlo v nás spôsobuje to, že ho vieme odmietnuť paradoxne až vtedy, keď vieme, že sme zlyhali. Tvoje články sú tendenčné. Vykresľuješ človeka, ktorý sa má správať tak, ako sa správajú nie na tejto planéte. My nevieme ešte dosiahnuť dokonalosť, v ktorej sa nachádzajú svätí v nebi. 

Človek prirodzene bojuje s rozličnými prekážkami, ale podstatné je, ako si nasmerovaný, a či dodržiavaš to, čo mi hovorí Písmo, a či dbám na pravú biblickú katolícku náuku. To je veľmi podstatné, hoci to nie je veľmi zdôrazňované. Myslím si, teda určite viem, že mnohí kresťania rôznych denominácii na ňu nedbajú, a práve preto niekedy ten duchovný život vyzerá ako vyzerá. Píšeš že každý z nás je ako kráľ, okolo ktorého krúži suita radcov.

Obávam sa, že okrem toho, že si použil vyslovene anti biblický prvok, prirovnanie, ktoré nie je pravdivé, ktoré dosť dehonestuje aj dôstojnosť človeka ako takého. Píšeš, že dobrí nás vedú k dobru, a zlí strhávajú k zlému. 

Lenže uvedom si, že my máme rozum a slobodnú vôľu. A neexistuje človek, ktorý necíti niečo také, že proste človek ak je nasmerovaný nie do správneho cieľa, na správnu cestu, že to minimálne pudovo nevycíti. Vycíti to dvojako. Pudovo, ako som spomínal, a v tom ešte lepšom prípade pod vplyvom a vedením Ducha Svätého. Píšeš že zlí radcova môžu teda prispieť k akejsi deštrukcii a pomalému zničeniu človeka. 

Isto, ale človek musí vedieť,či chce zotrvať v takej spoločnosti, alebo nie. Vie, či toto je cesta k Bohu, alebo cesta od Neho. Má predsa rozum! To sa dá aj pudovo vycítiť, a predsa každý pokrstený nesie pečať Ježiša Krista, Boha Otca a Ducha Svätého. Píšeš že ľudia nemajú vzťah k božskej sile. Hoci ona je prvotná, slúži k dobrému, tvorí dobro, pokoj, a práve toto človeku uniká. 

Ja by som ťa doplnil v tom, že je to preto, lebo existuje svet viditeľný, v ktorom žijeme my, a existuje svet neviditeľný, ako mi to presne definuje nicejsko carrihradské vyznanie viery. Škoda že si sa o tom nezmienil ty. 

Ďalej píšeš dosť komplikovane, že... rozumové chcenie však už nenachádza spojenie so základnou, božskou silou, prúdiacou univerzom. Vytvára to vo mne teda dojem, čo som si prečítal, a na základe tejto informácie od teba, ktorú si použil, že človek používajúci rozumové poznanie je v podstate škodlivé, pretože azda u človeka dochádza k deštrukcii duchovnej podstaty, keď využívam rozum. je to omyl. Rozum a viera sa krásne vedia doplniť. 

Ako sa spieva v našej piesni, citujem. "zrak môj i chuť chceli, by ma oklamať, ale sluch ma učí, pevnú vieru mať. Ty sa nestaraj, čo človeka oklame. Ako kresťan veriaci a dúfajúci v Pána mám predsa prameń viery bibliu ak kresťan využívam dary cirkvi. 7 sviatostí, celkový duchovný život, ktorý vychádza z milosti obsiahnutej pri krste, a život v posväcujúcej milosti, ktoré predstavujú otvorenú náruč Kristovu, Otcovu a náruč Ducha Svätého, do ktorej blahodarnej sa oprieš po vykonaní pokánia a oddialenie sa od hriechu. Toto nespomínaš. 

Záverom ti poviem azda toľkoto, aj k môjmu komentu, ktorý teda použijem ako písanie recenzie na tvoj, celkom dobrý, ale mylný pohľad. 

Už keby si len spomenul, že aspoň každý veriaci, už keď nemyslím aspekt kresťana katolíka, prispsobím sa teda tvojmu mysleniu, už len keby si spomenul pokánie, a to, ako ma vyzýva písmo.... pripravte cestu Pánovi, vyrovnajte mu chodníky, nove nebo i zem nová, tam vlk baránka zachová. Už len toto by bolo plus. Azda som to už kdesi spomínal v mojom článku, ale ja ti poviem jedno moje odporúčanie, a prijmi to ako od brata, a toto ti zároveň od Boha, darcu života vyprosujem. 

Kedysi som ti napísal, a napíšem to znovu ako moju radu. Skús naozaj viac používať pri písaní citácie z Písma Svätého, aby ako pozorný poslucháč som predovšetkým v týchto textoch našiel Ježiša Krista, Jeho vôľu, pretože podstata nášho života duchovného, žiť v blízkosti Boha je žiť tak, aby moja činnosť, činnosť každého kresťana bola vždy odrazom a ikonou Kristovej tváre.

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár