Dlho som nenapísal pokračovanie tak teda.

O tretej v noci sme našli domček a naštastie bolo otvorené. Ja som mal štastie v neštastí, síce, môj spacák navrhu batoha mierne premokol, ale vo vnútri boli 2 náhradné spacáky, a presne dve sme potrebovali. Náhoda? Nemyslím si. Na druhú deň sme našli vo vnútri až jedno veľké drevo, ktoré sme nejak rozrúbali, zaloýili oheň a usušili ako tak naše veci. Samozrejme padla otázka či dnes vyraziť a vrátiť sa naspäť, alebo počkať do rána, lebo deň predtým sme sa dozvedeli, že z USa má prísť na Škótsko orkán, ale tam nebol žiadny signál, aspoň na tom jednom fone čo sa nevybil. Vo vnútri domku však bola mapa a rozhodli sme sa vrátiť naspäť cez hory, aby sme sa vyhli riekam a vodopádom.

O tretej sme teda vyrazili, pár riek sme síce prebrodiť museli ale za svetla a za pomoci palic sme to zvládli relatívne v suchu. Bolo to inak epické pozorovať tú ničotu, kam len oko dovidí a že niekde tam dolu sme sa ešte v noci, tesne ráno brodili. Okolo desiatej sme pod nami zbadali rozsvietené mestečko v objatí hôr a jazera, také menšie fjordy. Pocit byť zasa v civilizácií na nezaplatenie. Cestou sme riešeli to, že musíme presušiť naše veci a teda nájsť si v dedine/mestečku, kde môže bývať tak tisic ludi couchsurfing, najst si privat , skusiť camp.

Priváty, hostely vybookované už pár mesiacov napred a všade nám zložili. Ale fuck yeah jedna holka bola na couchsurfingu, nemá problém k sebe zobrať viacerých ale je offline a informácia, že v nedelu ráno chodí na omšu v sobotu večer dáva vedieť, že už asi online nebude. Skúsime camp, ubytovanie chatky sú full alre správca vyzerá byť dobráčisko, môžeme za pár šupov rozložiť stany a mám sprchu a sušičku. Takže áno saunoval som v sušičke asi 4 hodiny.

Na druhý deň sme sa pobalili a navštívili sme Fort Williams a zakempili sme to pod viaduktom, ktorý ste mohli vidieť aj vo filme Harry Potter, lebo tadial išiel vlak do Rokfortu. V realite tadiaľ premáva klasický vlak, ten v polovici zastane a ľudia si môžu urobiť fotky a potom parný vlak, ktorý ide pomaly a vyzerá to fakt ako z filmu, ked sa z výšky pozorujete na viadukt, Anyway okrem toho sm navštivili monument a neďaleko bol cintorín, kde na niektorých hroboch boli ešte vyryté keltské znaky. Avšak mali sme aj smolu, pretože deň predtým tam skončil Glenfinnan Gathering. Ešte nebolo rozobraté ani pódium. Na záver sme navštvíli park kde boli stromy, ktoré sú tam už od nepamäti, volá sa to native woodlands, pamätá to ešte dobu ľadovú, bolo to veľké, starobylé zas som si pomyslel, že toto na Slovensku asi neuvidím.

5.časť sa povenuje našej ceste na ostrov Skye.