Bot
27-ročný muž
najnedávnejšie lognutie
dnes 18:03
2644 dní na BIRDZi
regnutý od 22. augusta 2017
Prečo si 90% ľudí myslí že majú zo zákona právo vrátiť tovar zakúpený na predajni?
28 komentov
1
freyaa
4. 5.mája 2023 11:48
A preco by nemali mat pravo vratit nepouzity tovar?
2
@freyaa Pretože keď si ten tovar v kamennej predajni pozrú a rozhodnú sa ho kúpiť tak prečo by mali mať právo ho vrátiť? Obchody nie sú predsa požičovne.
3
Joj to by som vedela rozpravat. Zboznovala som ked človeku bolo povedane aby si vyskusal a dotycny, "nie doma vyskusam" alebo prisli vratit tovar zakupene topanky pred 5 minutami lebo zla velkost. Ze chlap vyskusal na parkovisku. Ten pikachu face ked im clovek povedal ze take uz nemozeme zobrat. Lebo sa to uz klasifikuje ako pouzity tovar.
4
@freyaa @1 taky je zákon. Tovar zakúpený na kamennej predajni nie sú obchody povinne vziať naspäť. Mnohé z nich to však ponúkajú nad rámec zákona.
Môžeš jedine reklamovať.
Môžeš jedine reklamovať.
8
@bot @2 tak asi zalezi, o aky tovar ide, pri niecom az doma zistis, ze sa ti nehodi. Ja som sa v takychto pripadoch vzdy pytala, ci sa da vratit, a ak povedali, ze nie, tak som to ani nekupila. Ako tu uz bolo povedane, su aj normalne obchody, ktore su ochotne robit aj nieco viac, nez minimum, co im kaze zakon
9
@bot @7 bohužiaľ, je to naozaj tak ze väčšina obchodov toto ponúka. Pracuješ v nejakom rodinnom podniku?
Rozumný argument môže byt ze velke medzinárodné spoločnosti ako IKEA, H&M atd si to mozu dovolit, oni to ani neucitia.. na rozdiel od malych lokalnych podnikov.
Odporucam niekde pri pokladni to napisat na A4 aby si to ludia všimli uz pri kupe..
Ja ked som si neni ista tak sa radsej dopredu opytam ci sa da vratit...
Rozumný argument môže byt ze velke medzinárodné spoločnosti ako IKEA, H&M atd si to mozu dovolit, oni to ani neucitia.. na rozdiel od malych lokalnych podnikov.
Odporucam niekde pri pokladni to napisat na A4 aby si to ludia všimli uz pri kupe..
Ja ked som si neni ista tak sa radsej dopredu opytam ci sa da vratit...
10
@freyaa @8 tak male lokalne obchody, ktore sotva preziju a maju na mzdy zamestnancov si asi tazko mozu nieco take dovolit... bolo by mi to aj trapne nieco take od nich ziadat
12
@freyaa @8 To máš pravdu no. Ja napr. predávam telefóny a bežne sa mi stane že niekto si kúpi telefón a potom ho príde vrátiť o dva dni. A najlepšie je keď ho predá kolega a vrátiť ho príde mne. Čiže kolega má +1 a ja mám -1 a dosť podstatnú časť výplaty máme z predajov. Ja rád vyjdem ľuďom v ústrety ale z poďakovania sa bohužiaľ nenajem. Každé storno ide mne do plánov a niektorí ľudia si myslia že si tie telefóny môžu vymieňať ako keby sme boli záložňa . A väčšinou tí istí ľudia čo tie telefóny vracajú zároveň trvajú na tom, nech im predám taký čo ešte nebol otvorený. My dokonca ponúkame výmenu tovaru ale bohužiaľ väčšina ľudí chce vrátiť peniaze a asi tak v 70% prípadoch sú to ľudia čo chceli najlacnejší telefón aký máme a potom ho prídu vrátiť že je pomalý Toť k môjmu výlevu
15
@lenkaska1 @9 Nejde ani o to že by to bol malý podnik, skôr ide o to že sme odmeňovaní z predaja a čím je človek zhovievavejší tým viac to ľudia zneužívajú. A keď zistia že si ako predajca zhovievavejší ako na inej predajni tak všetky telefóny zrazu začnú chodiť vracať tebe
16
Pokiaľ je to v tvojej náplni práce, tak to proste rob a nefrfli. Ty tam nie si od toho aby si rozmýšľal nad tým čo je logické a čo nie je. A neuraz sa, proste to tak je. Zbytočne sa budeš pozastavovať nad niečím čo nezmeníš, jedine žeby prejdeš ku konkurencií.
17
@fukaj @16 Ja nefrflem na prácu, ja môžem byť kľudne kokot a nevrátiť peniaze nikomu. Keď ma niekto slušne poprosí a má dobrý dôvod na vrátenie tovaru tak som ochotný spraviť storno ale keď mi niekto príde vrátiť 50€ android s tým že "čo si mi to predal veď to mrzne stále, daj mi nazad moje paniaze" pričom deň dozadu chcel najlacnejší telefón aký máme a vykrikuje mi tam polhodinu že zavolá SOIku tak na to bude frflať až kým ma neporazí A to som si teraz nevymyslel hypotetickú situáciu toto sa mi stalo minimálne 5 krát Mne osobne by bolo kokotne niečo také spraviť
18
@bot @12 aha, rozumiem ti. Ale toto je podla mna hlavne chyba obchodu - teda ak poskytuje moznost vratit tovar, a takto sa to dost nespravodlivo dotyka zamestancov, tak co sa neozvete, ze to je zle? Ved to je ocividne zle, ako mozes ty trpiet tym, ze si proste robil v nespravny den, kedy sa niekto rozhodol cosi vratit? Chore. Normalne ked clovek vrati do konca kalendarneho mesiaca nieco, co kupil u kolegu, tak sa mu ku koncu toho mesiaca nezarata za tu vec provizia bez ohladu na to, ktory zamestnanec to prijal a vratil peniaze, a vybavene
19
Tak podmienky nakupu by každý obchod mal mat vylepene pri pokladni a ci je vratenie mozne alebo nie by nemalo zavisiet od zhovievavosti zamestnanca... proste by ste mali mat jednotne pravidla a tie dodrziavat keby mi mejaky predavac povie ze mi to nevezme a v podmienkach maju ze sa vratit da tak by mohol ist akurat tak handry fajcit som sa este nestretla s takym pristupom ze o tom rozhoduje pokladnik podla seba.....
20
@12 a nerozumiem prečo sa vam to zapocitava ako -1, to by ste mali riesit s nadriadenymi, aby sa to nejako nastavilo... uz ked umoznuje vratenie
21
@lenkaska1 @19 Naopak, my tovar släť neberieme ale dá sa to vybaviť výnimočne. Máme to tu vylepené že tovar nevraciame ale to nikoho nezaujíma, každý mi tu tvrdí že on si je na 100% istý že podľa zákonu vrátiť musím Ja keď si môžem vypýtať od nadriadeného povolenie na storno ale ide to mne do mínusu z plánov. Čiže nad rámec mojich povinností. Sám to ani nemôžem spraviť, mal by som z toho pojeby. Mne nerobí problém im ukázať zákon, mne robí problém že mi tu niektorí potom skáču ako opice lebo v živote im nikto nepovedal nie do tváre
22
Pretože to tak v každej normálnej krajine je, len na Slovensku sa stále so zákazníkom vytiera prdel. A to hovorím ako predajca/reklamant.
Inak ja som bral kdečo a ak to aj bolo za hranou jebol som im to na poukážku (boli tam prémie 10% za každú) a ešte som im aj predal novú vec. Takže som si vedel zdvihnúť provízie aj pri vrátenom tovare, minimálne neprísť o tržbu.
Ak máte takto blbo nastavené systémy tak to je naozaj o obchode. Už pred 10 rokmi dokázal Datart urobiť v systéme, aby dané storno prebehlo na človeku, ktorý to predal. Nechcem urážať, ale je až trápne ak sa niekde objaví obchod, kde systém zaráta tomu, čo vytvorí dobropis na cudziu zakázku nejaký mínus .
Inak ja som bral kdečo a ak to aj bolo za hranou jebol som im to na poukážku (boli tam prémie 10% za každú) a ešte som im aj predal novú vec. Takže som si vedel zdvihnúť provízie aj pri vrátenom tovare, minimálne neprísť o tržbu.
Ak máte takto blbo nastavené systémy tak to je naozaj o obchode. Už pred 10 rokmi dokázal Datart urobiť v systéme, aby dané storno prebehlo na človeku, ktorý to predal. Nechcem urážať, ale je až trápne ak sa niekde objaví obchod, kde systém zaráta tomu, čo vytvorí dobropis na cudziu zakázku nejaký mínus .
23
@karlotiskot @22 Neviem, keď si niekto chce vyskúšať telefón a potom ho vrátiť tak si môže spraviť objednávku, zaplatiť to cez net a vtedy mu zo zákona peniaze vrátia do 14 dní. Všetko bez problémov. To že obrovské firmy čo si to môžu dovoliť používajú vrátenie tovaru do 24 hodín ako marketingový ťah ešte neznamená že je to morálne alebo správne. Keby to nebolo zákonom dané tak by sa to dalo dosť blbo zneužívať. Mne je to v podstate jedno, mne len vadia ľudia čo mi mávajú pred očami zákonmi že na mňa zavolajú soiku, nie ľudia čo slušne prídu že spravili chybu a tovar nechcú, či im nemôžem vrátiť peniaze. Mne ide o ten prístup.
24
Ale tak veď tak za chvíľu pravdepodobne menšie podniky zaniknú a táto otrasná nepríjemnosť úplne zmizne, potom bude na Slovensku lepšie
25
@bot @23 Tak pozri nie každý má tu možnosť. Preto ako hovorím, normálny stav je keď to ide, nie keď to nejde. Inak je to celkom dosť diskriminácia určitého druhu zákazíka.
Pozri, tí ľudia si nájdu stále niečo. ČOIku som mal na krku stejnak každý mesiac nezmyselne aj keď v Česku je to zákonom dané.
Pozri, tí ľudia si nájdu stále niečo. ČOIku som mal na krku stejnak každý mesiac nezmyselne aj keď v Česku je to zákonom dané.
26
@karlotiskot @25 Máš úplnú pravdu, je to nesprávne. Správne by to malo byť že buď vrátiť každému alebo nikomu.
Napíš svoj komentár
- 1 Luc.ka: Piesek ma taku starostlivost ze tisko zavidim ...
- 2 Skvrnka: /trilion vulgarizmov/ Neznášam afty.
- 3 Samsebou30: www.youtube.com/watch?v=O_W...
- 1 3kratadost: Jak sa volal ten cavo co tu chodil? Mal nick na D sa mi...
- 2 Luc.ka: Piesek ma taku starostlivost ze tisko zavidim ...
- 3 Skvrnka: /trilion vulgarizmov/ Neznášam afty.
- 4 Obivankenobi: Život je sviňa že
- 5 Azizi: Túto pesničku mi spieval môj tatinko, keď som bola malá a nosil ma...
- 6 Samsebou30: youtu.be/PBxuq_eWW94...
- 7 Samsebou30: www.youtube.com/watch?v=O_W...
- 1 Abstraktdepres: Nemám rád komedie a už vôbec nie fantasy. Mám rád surovú realitu a intelektuálne...
- 2 Tomas5555555: Prečo na SVK neexistuje tiež domáci doktor ? Doktor príde za chorým pacientom domov,...
- 3 Trevor1994: mali ste nekdo jak keby zrazu bolesti dasien zubov po celej dlzke na jednej...
- 4 Robinson44: , , Čo feministky naozaj potrebujú, aby bolo ich hnutie skutočne úspešné, ...
- 5 3kratadost: Jak sa volal ten cavo co tu chodil? Mal nick na D sa mi...
- 6 Karamella: Minibrat má dnes oslavu narodiek s kamošmi (9r), a má už nachystanú...
- 7 Robinson44: O dvacku že to nevydržíš počúvať dokonca youtu.be/kfVsfOSbJY0...
- 8 Barb: inak, celý život snívam o nadupanom adventnom kalendári keby mi niekto...
- 9 3kratadost: HA, no ale, potesim hejterov, po svojom deadlift PR som dodeadliftoval....
- 10 Pink: Páči sa mi, keď chlap vie hrať na gitare < 3