mozno je to banalny problem, ale myslim ze niesom sam
vysvetlite mi, koderi pojem triedy a objekty (svojimi slovami)? uplne vsetko, ale nech tomu pochopi aj lajk..aku-taku predstavu mam ale jednoducho je to ako nejake puzzle kde par dielikov chyba
no ja to chápem tak, trieda je niečo všeobecné ako napríklad štvorec, a taký obdĺžnik môže mať atribúty farba, veľkosť, hrúbka obrysu a podobne..
potom máš objekty, ktoré sú konkrétne, a pre tie zadefinuješ že aké majú hodnoty atribútov (vlastností) - modrá, 20x40, 5....
ako keby si mal skupinu človek s atributmi, vyska, vaha, bydlisko, a potom by si tam mal objekt vlado905 s atributmi 185, 82, BA, dalsi objekt kevin, 185, 75, KE.... a množstvo ďalších ľudí, ktorých by si v programe používal...
takto chápem ja, ale necítim sa byť tak dobrý aby som vysvetľoval informatiku :p
class Man extends Person {
public function __construct(){
$this->gender = 'male';
$this->genitalOrgan = 'penis';
}
}
( » codular.com/introducing-php... )
tiez nerozumiem tomu ze ti nepomohol google, ale tak skusim to svojimi slovami..
classa je nieco ako formicka (taka na pieskovisko). v nej definujes ako vlastnosti moze mat objekt.. a co dokaze robit (ake metody na neho mozu but aplikovane). No a objekt je uz konkretne vytvorena vec z tej formicky, kazda moze byt trochu ina, ale vysli z tej jednej formicky
ty si tym vlastne vytvaras novy (abstraktny) datovy typ.
urcite poznas integery a floaty a stringy a bohvie co este. to su datove typy. ale nevies do nich ulozit tak komplexnu informaciu, ako je napr. clovek. Preto si vytvoris novy datovy typ, novy classu - cloveka.
tak ako si vytvaras cele nove cisla napr
prveCislo = 7;
druheCislo = 11;
tak isto si vies vytvarat ludi. Syntax je trochu ina, hlavne v takych vyssich jazykoch pri ktorych datovy typ urcovat nemusis, v niektorych ale aj musis urcite ze ide o integer, keywordom int. Niekde v jazyku ktory pouzivas uz je zadefinovana classa int A kedze si si predtym vytvoril classu clovek, tak mozes vytvorit ludi tak, ako integery alebo ine datove typy:
prvyClovek = new Clovek('Jano', 25);
druhyClovek = new Clovek('Ema', 20);
(to v zatvorkach su vstupne parametre konstrukoru, to je funkcia ktora sa vzdy zavola po inicializacii (vytvoreni) noveho objektu, mozes mu rovno takto pri vytvoreni nastavit vlastnosti (jeho premenne) ak chces).
Ale hladaj po nete, takto vo fore sa to cele aj tak vysvetlit neda Daj ale vediet ci ti moje vysvetlenie aspon trochu ozrejmilo veci..
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
14 komentov
a objekt nezáujmu
dik
Približný počet výsledkov: 87 800
- a to som zadal slovenské kľúčové slová.
cez google som to samozrejme hladal ale jednoducho mi to nestaci, su tam dalsie pojmy ktore nadvazuju na dalsie a.t.d.
potom máš objekty, ktoré sú konkrétne, a pre tie zadefinuješ že aké majú hodnoty atribútov (vlastností) - modrá, 20x40, 5....
ako keby si mal skupinu človek s atributmi, vyska, vaha, bydlisko, a potom by si tam mal objekt vlado905 s atributmi 185, 82, BA, dalsi objekt kevin, 185, 75, KE.... a množstvo ďalších ľudí, ktorých by si v programe používal...
takto chápem ja, ale necítim sa byť tak dobrý aby som vysvetľoval informatiku :p
ak php tak som videl jeden perfektny tut z ktoreho som to pochopil , aj ked som sa k objektovemu programovaniu este nedostal taze tak
lass Person {
private $alive = true;
protected $gender = '';
protected $genitalOrgan = '';
}
class Man extends Person {
public function __construct(){
$this->gender = 'male';
$this->genitalOrgan = 'penis';
}
}
( » codular.com/introducing-php... )
tiez nerozumiem tomu ze ti nepomohol google, ale tak skusim to svojimi slovami..
classa je nieco ako formicka (taka na pieskovisko). v nej definujes ako vlastnosti moze mat objekt.. a co dokaze robit (ake metody na neho mozu but aplikovane). No a objekt je uz konkretne vytvorena vec z tej formicky, kazda moze byt trochu ina, ale vysli z tej jednej formicky
ty si tym vlastne vytvaras novy (abstraktny) datovy typ.
urcite poznas integery a floaty a stringy a bohvie co este. to su datove typy. ale nevies do nich ulozit tak komplexnu informaciu, ako je napr. clovek. Preto si vytvoris novy datovy typ, novy classu - cloveka.
tak ako si vytvaras cele nove cisla napr
prveCislo = 7;
druheCislo = 11;
tak isto si vies vytvarat ludi. Syntax je trochu ina, hlavne v takych vyssich jazykoch pri ktorych datovy typ urcovat nemusis, v niektorych ale aj musis urcite ze ide o integer, keywordom int. Niekde v jazyku ktory pouzivas uz je zadefinovana classa int A kedze si si predtym vytvoril classu clovek, tak mozes vytvorit ludi tak, ako integery alebo ine datove typy:
prvyClovek = new Clovek('Jano', 25);
druhyClovek = new Clovek('Ema', 20);
(to v zatvorkach su vstupne parametre konstrukoru, to je funkcia ktora sa vzdy zavola po inicializacii (vytvoreni) noveho objektu, mozes mu rovno takto pri vytvoreni nastavit vlastnosti (jeho premenne) ak chces).
Ale hladaj po nete, takto vo fore sa to cele aj tak vysvetlit neda Daj ale vediet ci ti moje vysvetlenie aspon trochu ozrejmilo veci..