Môj frajer na odporúčanie známeho vymyslel, že pôjdeme jednu noc spať na hrad Gýmeš... nejaká zrúcanina a vraj vo veži sa tam dá prespať.. Od zaciatku som z toho mala trošku obavy, kedze nie som taky survival typ, ale potlacila som ich do uzadia. Spojili sme to s jeho zakazkou čo mal v sobotu v Topoľčanoch, vymeniť jedno veľké 9miestne auto za druhé.. Auto bola naša rezerva, že keď to na hrade bude napc, tak prespime v ňom.

Cesta autom na najbližšie miesto k hradu viedla cez Nitru a nasledne cez niekoľko pustých dedín.. Keďže sme suchtosi, tak na parkovisko najblizsie k hradu sa nám podarilo doraziť asi až o pol 11 večer. Samozrejme nikde ani zivej duse a z každej strany bolo počuť rôzne zvuky.. Tam ma prvýkrát premkol hrozný strach, ale frajer ma upokojoval. Mala som so sebou kaser, ale kedze sme nemali nôž, tak som si na parkovisku pohladala este nejake fajne šutre na sebaobranu Pobrali sme veci, spacaky, nafukovacku a vydali sa na cestu.. Pri vstupe do lesa sme pozreli na značky a trošku nás nepríjemne prekvapilo že to je až 45 minút cesty.. Hneď sa mi to nepozdávalo, ísť v noci cez les tak dlho s toľkými rarohami a bála som sa čo to bude na tom hrade + mi bolo jasné, že keď sa mi to tam nebude páčiť, tak nebude také ľahké sa vrátiť naspäť keďže to je celkom túrička a už bola aj pokročila hodina... Ale frajer bol dosť odvážny a vôbec to neriešil že je tma, a proste sme išli.. celý čas ako sme kráčali lesom mi silno busilo srdce. Úplne som si spomenula na knihu Tma od Josefa kariku, lebo presne tak som si predstavovala ten les v knihe ... :/ Každú chvíľu som bojovala so svojím strachom.. Po cca 20 min chodze sme naľavo pred nami poculi fakt hlasne suchotanie a praskanie konarov - znelo to ako niečo veľké.. Nemala som anilen zaujem skúmať čo to je, a okamzite som strhla frajera naspäť že to nedávam a rozbehla som sa dolu kopcom späť.. úplný adrenalín pre mňa ja sa v lese bojím aj cez deň a už vôbec nie po tme v noci. Tak sme dorazili naspäť na parkovisko k autu a išli naspäť smerom do Nitry..pôvodne sme chceli zaparkovat na nejakom výhľade, ale nakoniec sme to dali na nejaké odľahle miesto.. Pripravili sme pelech (sklopili sedadla a dali na to nafukovacku) a išli spať, to už boli asi 3 hodiny ráno.. ďalší deň na obed sme vyrazili naspäť do BA..

Potom o cca deň na to čítame, že presne v tú sobotu 17.8. kedy sme tam boli, sa v tom pohorí - Tribeč - stratil nejaký chalan.. :/

Tak aj frajer uznal, že dobre sme spravili že sme to otočili naspäť k autu.. A dnes som to googlila a zistila som, že oblasť Topoľčany - Nitra - Zlaté Moravce, kde sa nachádzal aj ten hrad, má povesť slovenského bermudskeho trojuholníka a že dokonca aj dej knihy Trhlina sa tam odohrava a je to presne tým inšpirované... (ano mozno som opozdena, ešte som nečítala ani nevidela - mám to v pláne.) Dosť ma to vydesilo a zároveň sa mi fakt uľavilo, že nám sa nič nestalo. Keby viem tieto skutočnosti predtým, tak pravdepodobne by som sa na to vôbec nedala nahovoriť alebo minimálne by sme sa viac snažili ísť tam za svetla.. Lebo aj bez toho, aby som o tom vedela, som bola posrana od strachu.

Toť vše z môjho malého dobrodružstva..

Blog
Komentuj
hellium  23. 8. 2019 06:38
Fúha, už som si myslela, že ste tam práve kvôli tej povesti išli. Tiež som čítala o tom chalanovi, len mi to prišlo z popisu ako že on tam išiel dobrovoľne "zmiznúť" na dámskom bicykli, no ktovie, čo sa vlastne stalo.
Ale adrenalín to musel byť poriadny.
majmarad  23. 8. 2019 07:31
To bola určite len veverička, ktorá hádzala šišky zo stromu A Trhlinu radšej nečítaj. Sú to úplné blbosti. Ale super, predstava, ako najskôr zbieraš kamene na parkovisku a ako následne bežíš z kopca po tme s kameňmi
bebekex  23. 8. 2019 09:18
ja uz som ti sem sla pisat,ze gymes sa spominal aj v trhline,ale vidim,ze sama si na to prisla ale kasli na film,radsej knizku precitaj teda ja som film nevidela,ale ludia co videli film a citali aj knihu mi odporucali si zazitok z knihy nekazit filmom

ja som tam inak tiez bola, par rokov dozadu cez den nejak v juli a bola to pohoda,ale vtedy som o pribehoch este nevedela...ale pila som borku,mozno to ma tlmilo akurat sa pamatam,ze na zaciatku tam boli strasne divne musky ale mozno som len smrdela

inak ta cast s kamenmi je super
antifunebracka  23. 8. 2019 16:35
Ehm... vieš o tom, že to je len fikcia, však? Či sa reálne bojíš vykrádačky Blair Witch pre čítateľov Nového času? xDDDDDD To jak keby som sa ja bál ísť do múzea, že tam ožijú figuríny ako v Noci v múzeu

A odkedy máš frajera?
lenkaska1  23. 8. 2019 18:16
@antifunebracka no vraj je to podľa skutočných udalostí a to že tam zmizlo viacero ľudí je fakt a nie fikcia
Asi mesiac
lenkaska1  24. 8. 2019 19:41
@hellium no práveže nie, keby o tom viem by ma určite upustila aj posledná stipka odvahy jj aj mne to tak vyznelo, ale predsa
lenkaska1  24. 8. 2019 20:12
@bebekex hej tiež chcem najprv knižku, keďže aj Tma ma bavila od neho len neviem či bude čas a som zvedavá veľmi
antifunebracka  25. 8. 2019 01:18
Je to fikcia Tak držím palec! ♥
annamoly  25. 8. 2019 21:42
no toho chalana našli včera obeseneho