Rozhodla som sa pobaviť Vás pár pikoškami, ktoré sa zrejme v každom hoteli dejú skoro každý deň- no teraz v zime síce príliš nie, ale zato v lete a na jeseň si ich užijeme až-až.

Ako hotelový personál máme za úlohu byť usmievaví, nápomocní pri všetkom a všetkých, atď atď... lenže je niekoľko vecí, ktoré vám nikto nepovie ani pri pohovore,ani pri zácviku /pokiaľ ich náhodou nezažijete už vtedy/ a mnohokrát na ne prídete až po pár mesiacoch ,,zarezávania" na smenách. Čo také? Zhrniem to do pár bodov:

- pripravte sa na to, že takmer všetkým bude treba takmer VŠETKY základné veci opakovať, opakovať a ešte sa vás aj tak po úvodných inštrukciách spýtajú, prečo výťah nefunguje ( hoci ste im priam ukážkovo vysvetlili, že musia použiť kartu od izby- lenže akoby to aj mohli vnímať, keď sa iba usmievali, prerušovali vás, aby prehodili pár slov so spolubývajúcimi a kývli vám na rozlúčku ), nechápu, prečo v izbe nemôžu fajčiť (nápisy na webovej stránke, na recepcií hotela a aj na izbe, že ide o nefajčiarsky hotel, sa asi naozaj dajú kvalitne prehliadnuť)

- málokto pochopí, že vstupné karty od izieb máte na kus presne evidované a preto viete, keď jednu alebo aj viac niekto neodovzdal. Veď predsa oni musia presne vedieť, koľko ich obdržali, no nie? No a čo, ze vy tam máte zapísané 3? Ved oni predsa obdržali len dva! DVA!!! Tak prečo ich, sakra, zdržiavate s takými nezmyslami? Ale čo sa zrazu nestane? Keď im tú jednu kartičku zaúčtujete ako stratenú, len čo platba prebehne, zrazu sa kartička zázračne zjavi. Máte chuť dotyčného zaškrtiť? A hlavne po tom, čo sa začne teatrálne ospravedlňovať, ako on zabudol, že si ju vlastne odložil, a či môžete platbu vystornovať. Odpoveď poznáte- SAMOZREJME že môžete. Je to predsa hosť! A nezabúdajte na to, že prišiel cez svetovo najpouživanejši rezervačný portál, kde denno denne pribúdajú nové recenzie na ubytovacie zariadenia, tak sa láskavo snažte!

- čo je ale najdôležitejšie - nestratiť rozvahu ani pri takých situáciách, ako je neschopne pomalý platobný terminál práve vtedy, keď chcú platiť za ubytovanie aspoň dve-tri izby naraz; keď vás hostia obvinia, že práve krátko po tom, ako boli u vás ubytovaní, im niekto vybielil kreditnú kartu, ktorú vám zadávali a obrátia sa na vás so slovami ,,ako bolo na dovolenke?" preboha, len im vtedy neodpovedzte to, čo som mala na jazyku ja: ,,nádherne, len to opálenie už som stratila, mala by som ísť tento rok znova!" - skúste byť proste len diplomaticky ticho (aj ja už sa to učím).

Študentom a vlastne všetkým, ktorí by chceli pracovať v hoteliérstve, by som len poradila obrniť sa trpezlivosťou. Veľmi veľa ráz môžete za všetko práve vy, dokonca aj za to, že hotel má málo izieb a práve na Silvestra vážený pán nadriadený nemá kam ubytovať svojho váženého hosťa (,,prečo by mal mať rezerváciu? Je to môj hosť, tak ho láskavo niekam dajte! Je mi jedno, že je všetko plné, vybavte to!") . Asi nikoho neprekvapí, že tento pán bol veľký kamarát s pánom technikom, ktorý neraz išiel zháňať ,,ohýbačku na rohlíky", ,,bublinku do vodováhy", ,,otvárač na mlieko" prípadne čokoľvek podobné, čo vtedajších kolegovcov z údržby napadlo.

Niet sa preto čo čudovať, že v škole takéto veci skrátka človek nezistí. Už len pre tie zážitky rozhodne odporúčam skúsiť si to na vlastnej koži.

 Skutočný príbeh
Komentuj
Napíš svoj komentár