Píšem teraz blog po dobrom obede a pri veľmi peknom počasí, a trochu opomeniem niektoré skutočnosti, ktoré azda po každom mojom pridanom blogu treba asi zvlášť výraznejšie pripomínať, aby som sa samozrejme nesplietol, a aby som to vysvetlil presne tak, ako to má byť.

Inteligencia je veľmi potrebná k tomu, aby človek jasne, zreteľne, ale najmä taktne vysvetľoval tie veci, o ktorých si myslí, že sú pravdivé.

Takmer vždy, v bežnom reálnom živote sa stretávame s akousi konfrontáciou názorov, najčastejšie je to v práci, kedy tak celkom prirodzene od prírody asi je to tak, súperíme s našimi kolegami predovšetkým o to, kto z nás je ten najlepší, alebo teda najvýkonnejší, kto sa viac možno chce zapáčiť nejakému vedúcemu, od ktorého veľmi jasne záleží, komu dá možno lepšie prémie.

Častokrát prémie nedostane ten najinteligentnejší, ale to je sprevádzané prvotným faktom, a to je ten, že možno váš šéf je nejaký múdry dement, ktorý všetko vie samozrejme naspamäť, on nepotrebuje radu a pomoc nikoho, lebo to by samozrejme značne a citeľne znížilo už beztak jeho podpriemerné vedúce kvality a s tým súvisiace aj celkovo povedané pracovné zručnosti a nadanie.

Problém našej spoločnosti je nie ten, že chceme dať hlavy dokopy, a spoločne pri nejakom probléme hľadať dôvody, a následne z toho riešenie nejakej možno veľmi ľahko riešiteľnej situácie, ale namiesto toho spadáme do priveľkých extrémov, ktoré končia, alebo teda hraničia s veľmi infantilným správaním, ktoré by sme našli možno tak v materskej škôlke, alebo prvom stupni základnej školy.

"...Ten spravil to, ja nič, ja muzikant, on je na vine, ja som tam ani nebol, nič som si nevšimol, to len on tam mohol byť, keď sa to stalo..."

takéto podobné infantilné narážky isto predsa každý z nás možno veľmi dôverne pozná, a často sa človek veľmi prirýchlo dokáže k takýmto detským, ale na druhej strane neskutočne podrazáckym spôsobom vyvliecť zo situácie, kde je on v podstate prvotným aktérom, vinníkom, ale v duchu "zlodej kričí, chyťte zlodeja..."

Nestalo sa vám to už?

A tu práve sa vraciam k pointe a podstate môjho blogu už opísaného v nadpise. A to je totiž, že inteligencia je veľmi potrebná.

Inteligentný človek je taký človek, ktorý dokáže veľmi pozorne, ale zato spravodlivo a veľmi múdro posudzovať všetky možné príčiny nejakého výnimočného stavu, do ktorého sú zapletení jeho podriadení.

Nemúdry človek je ten, ktorý v afekte, a vôbec si samozrejme neuvedomuje možno aj vážnosť situácie, len zapálene ide za vec, a chce na vás našiť nejakú búdu, zlú udalosť, za ktorú vy ani len nepriamo nemôžete.

Inteligentný človek je taký človek, ktorý si vypočuje všetkých ľudí, ktorí by samozrejme mali čo najspravodlivejšie, a najpravdivejšie, podľa toho čo zažili opísať, čo sa stalo, vyvodiť z toho nejaké dôsledky, ak je niečo vážne.

Toto mnohým chýba.

Veľmi radi niekoho zbrklo, veľmi neuvedomene urazíme, a pritom si myslíme, že konáme správne.

Myslíme si, že sme vtedy najsprávnejšie reagovali, ako sme mohli.

filozofia v tomto mi hovorí, že človek, ktorý je uvedený do nejakého omylu, keď aj koná nejako zle, tak nemôže priamo za svoje počiny, nech už by boli aké sú, pokiaľ by to nerobil vedome a dobrovoľne, ktoré je niečo ako podmienka dokonania nejakej skutkovej podstaty.

Inteligentný človek vám nikdy nebude robiť scény, aj keď si ich možno zaslúžite, ale normálne sa s vami porozpráva, a prípadne vás okamžite oboznámi s dôsledkami.

Toto je veľmi potrebné, a predsa tak veľa ľudí si absolútne zbytočne robí nepriateľov možno z celkom príjemných ľudí, len situácia sa vyvinula inak.

Toľko som chcel povedať. To platí, aj pri komentovaní rôznych blogov.

 Vyznanie
Komentuj
 fotka
sumivybanan  26. 3. 2015 20:46
suhlasim, je to dobre napisane a cenim si ked sa pri rieseni problemu ludia spravaju racionalne avsak niekedy mam pocit ze vacsinou som iba ja ten rozumny. Avsak otazka je co je skutocne uzitocne pre inteligentneho cloveka...preco su ti mudri ticho a ti ostatni no...
 fotka
midnight  26. 3. 2015 21:04
"Inteligentný človek je taký človek, ktorý dokáže veľmi pozorne, ale zato spravodlivo a veľmi múdro posudzovať všetky možné príčiny nejakého výnimočného stavu, do ktorého sú zapletení jeho podriadení."

inteligentný je človek ktorý vie správne chápať a definovať pojmy a korektne s nimi pracovať.

čiže ty očividne nie.

@sumivybanan
"preco su ti mudri ticho a ti ostatni no..."

Dunning-Kruger efekt
 fotka
sumivybanan  26. 3. 2015 21:10
@midnight a je práve toto kritérium toho správneho výberu uzitocnej informacie a dokaz rozumnosti
 fotka
midnight  26. 3. 2015 21:13
@sumivybanan
1. to bola otázka?
2. ak to bola otázka tak... wat?
3. ak to bolo konštatovanie tak... wat?

stručne: skús to sformulovať tak aby to dávalo zmysel, ak na to chceš zmysluplnú reakciu
 fotka
sumivybanan  26. 3. 2015 21:30
@midnight že jednoducho ak sediš v kolektive ludi a rieši sa nejaky problém a všetci trieskaju svoje sproste nazory a polopravdy resp. su presvedčeny o svojej pravde tak vačšinou zostava jeden z ludi (podla vyššieho članku ho možeme označiť ako inteligentný) zostáva ticho a nezapája sa do debaty pretože všetky doterajšie nazory a otázky ktoré si on už davno myslel a mal vyriešene boli prednesene a možno zodpovedané. Čiže otázka je či práve takýto postoj je pre inteligentného človeka prospešný a to znamena že pre vyriešenie problému ako pisal vyššie v članku je nutne sa spojiť a každy by mal možnosť predniesť svoj pohlad na vec alebo naopak by sa malo kriticky vylučiť všetky nepotrebne informacie s ktorymi sa intelignetni človek jednoducho nezhoduje?
 fotka
midnight  26. 3. 2015 21:37
@sumivybanan inteligentný človek sa do kolektívnej sprostej debaty nezapája lebo to nemá zapotreby a vie že to nemá zmysel, plus obvykle z jeho pohľadu nie je o čom debatovať lebo to má dávno vyriešené.

"a každy by mal možnosť predniesť svoj pohlad na vec alebo naopak by sa malo kriticky vylučiť všetky nepotrebne informacie"

oboje, každý by mal mať možnosť predniesť svoj pohľad na vec, a tie hlúpe a nepotrebné pohľady a informácie by sa mali nemilosrdne poslať do prdele.

"vylučiť všetky nepotrebne informacie s ktorymi sa intelignetni človek jednoducho nezhoduje? "

WAT?
čo znamená keď sa človek zhoduje alebo nezhoduje s informáciami? dáva ti to spojenie vôbec zmysel? lebo ak hej, tak to si asi jediný.
možno si myslel že s nimi súhlasí alebo nesúhlasí.
súhlas či nesúhlas s informáciou nehovorí nič o jej užitočnosti.
...neviem či sa mi marí, ale pamätám si ťa ako človeka čo písal texty ktoré vcelku dávali zmysel. si opitý, alebo niečo?
 fotka
sumivybanan  26. 3. 2015 21:54
@midnight mam v sebe vela cukru a na druhej strane ma táto tema zaujala len na tak na skok,

ale v zásade suhlasim ak osi to napisal, ono v ramci tej debaty som myslel že ked si donúteny spolupracovať s niekym na nejakom projekte, alebo v nejake kritickej situacii..a že či je správne tvrdiť že inteligentní človek bude ten kto len tak sedi a je ti cho a bude presvedčeny o svojej pravde alebo naopak bude sa zapajať do debaty a kriticky preberať informacie od okolia...ale myslim si že je to tak pol na pol

no a veta : nepotrebne informacie s ktorymi sa intelignetni človek jednoducho nezhoduje malo znamenať niečo v štýle že poznanie / vedomosti / skusenosti toho človeka sa nezhoduju s takýmto poznanim a pod. ostatních ludí a ma vlastne riešenie problému.

A prečo si mi neodpisal na tsku ?
 fotka
midnight  26. 3. 2015 23:08
"a že či je správne tvrdiť že inteligentní človek bude ten kto len tak sedi a je ti cho a bude presvedčeny o svojej pravde alebo naopak bude sa zapajať do debaty a kriticky preberať informacie od okolia...ale myslim si že je to tak pol na pol "

nie, ani jedno. ak inteligentného človeka do takej situácie postavíš, veľmi pravdepodobne bude ticho. ale ak sleduješ skupinku a vidíš v nej človeka ktorý je ticho, neznamená to automaticky že je inteligentný.

prečo som neodpísal na tsku? neviem, lebo si už ani nepamätám čo v nej bolo. idem pozrieť
Napíš svoj komentár