Nakoľko pedagogické prostredie mi ponúka veľmi veľa podnetov, opätovne som sa zapojil do jednej diskusie, kde teda som vyjadril svoj vlastný názor.
Učitelia začínajú šikanou sami, ktorá teda priamo pochádza od nich ako pedagógov samotných ani si to neuvedomujú.
Domnievam sa, že celkom isto oni práve sú tými prvotnými iniciátormi všetkého zlého, čo potom dokončia spolužiaci na danej obete.
Prakticky si takto učiteľ rieši svoj mentálny komplex, pretože za katedrou s takýmito povahovými vlastnosťami nemá zaručene čo robiť. Učiteľ, ktorý si dokáže spraviť poriadok v triede, a sám o sebe predstavuje autoritu jednak prísneho učiteľa, ale zároveň človeka, ktorý vie otcovsky alebo materinsky poradiť.
Žiaľ... opak v minulosti sa stávalo pravdou. 90 roky boli plné takýchto dementných individuíí, ktorí mali neurotické sklony, nič im nebolo dobre. Pamätám sa na môjho spolužiaka, ktorý povedal učiteľke na základnej slová...." dajte už pokoj..." na plné hrdlo pred všetkými. bolo to dosť dávno, ale tú situáciu presne vnímam, ako keby sa odohrala teraz.
Pedagogický prístup je vypočuť si nestranne, to je dôležité pripomenúť, nestranne, obe zúčastnené strany, a vyriešiť po dohovore s kľudom. Pokiaľ neurotický učiteľ situáciu vyhodnotí po svojom, začne kričať ako zmyslov zbavený, rozdávať pokarhania, sám musí zvážiť, ako spomínam, či patrí za katedru. Pravdepodobne nie, ale možno by sa neuplatnil nikde inde, takže robí to, čo vyštudoval. Možno tam má nejaký ten svoj pokoj, možno sa do neho prakticky nikto nestará, a podobne.
Beriem, že aj štúdium pedagogiky ako každého jedného hocijakého študijného odboru nie je jednoduché, a ani nikdy nebolo.
Avšak potom si musí zvážiť všetky pre a proti, ak ešte má na výber. ak sa to deje šikana voči spolužiakom, prakticky v nijakom prípade učiteľ nezasiahne, pretože prirodzene nechce sa do ničoho starať. Kedysi som čítal článok slaboduchého učiteľa, ktorý sa naivne posťažoval, že ťažko môže pokarhať štvorkára, ktorý robí bordel v triede, keď jeho bohatý otecko podnikateľ koncom roka dokáže zatiahnuť finančne vymaľovanie celej triedy, poprípade školy.
U učiteľov som pri výchove postrehol jeho. Hlavná vec že prídu peniaze na účet niekedy začiatkom mesiaca, vypije kávu v kabinete, a na vyučovanie mešká pomerne dosť dlho na to, aby žiaci narobili ešte väčšiu šarapatu, než sa stala. u nás sa stalo na základnej, že pani učiteľa nebola schopná opraviť písomky približne tri týždne. tri týždne nevedela ohodnotiť nejakých smiešnych 5 zadaní 26 žiakom. Je to klasický, ale pravdivý obraz vyučovacej hodine na základnej škole.
Som zvedavý, kedy som písal o mojej skúsenosti, keby si dovolil pracovník hocijakej firmy, ino školského prostredia dovoliť prísť na dané pracovisko neskoro, meškať, a podobne či už dôvodne, alebo bezdôvodne, pretože trieda je pre učiteľa pracovisko, nie čitáreň pre časopisy oriflame a kadejaké ženské nezmysly, čo by sa s takým pracovníkom v nejakej bežnej firme dialo.
U nás bežne napríklad vyučujúci reálne prišiel aj pol hodinu po vyučovaní. V extrémnom prípade, a to by som mohol menovať aj vyučovaciu hodinu, ale nebudem, učiteľka neprišla vôbec.
Učil som dva roky na základnej. Zastupoval som náboženskú výchovu. Hoci som učil dve spojené triedy do jednej, neviem si predstaviť, žeby som na hodinu meškal čo i len niekoľko sekúnd. So zborovni rovno do triedy, akonáhle začalo zvoniť. záverom poviem toľko, že čím šikovnejší a aktívnejši učiteľ v triede, tým viac poriadku bude na vyučovacej hodine.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.