Občianske združenie Vzdor! vyzýva predstaviteľov strany Sloboda a solidarita, aby prestala s agresívnou kampaňou na získanie študentských hlasov prostredníctvom témy legalizácie drog. Legalizácia či dekriminalizácia marihuany nemôže v dnešnej situácií na Slovensku slúžiť ako forma politickej propagandy pred voľbami do NR SR.

Bohužiaľ sme svedkami neustále rastúcej závislosti mladých ľudí na drogách spôsobenej prílišnou liberalizáciou spoločenského systému na Slovensku. Mladí ľudia sa vo väčšine nezaujímajú o politiku a relevantné spoločensko-politické otázky, preto ich zneužitie vo voľbách prostredníctvom parciálnej témy legalizácie či dekriminalizácie marihuany vnímame ako pokrytecké a škodlivé. Nech strana SaS popri „namotávaní“ mládeže na legalizáciu drog informuje verejnosť aj o svojich zámeroch umožniť spoplatnenie základného a stredného školstva či obmedzenie práv zamestnancov prostredníctvom obmedzenia kompetencií odborových organizácií. Strana SaS používa extrémne populistickú rétoriku na získanie čo najväčšieho počtu najmä mladých voličov, ktorí sa neorientujú v dnešnej politickej situácií na Slovensku respektíve ešte nie sú zapojení do pracovného procesu.

Domnievame sa, že filozofia politiky strany SaS je jasná: Využiť skúsenosti veľkopodnikateľov straníkov, pre ktorých je aj vstup do politiky iba obyčajnou investíciou od ktorej očakávajú návratnosť. Preto vyzývame všetkých, najmä mladých ľudí, aby zvážili svoje hodnoty a rozhodli sa, či je pre nich dôležitejšie kvalitné bezplatné vzdelanie alebo legalizácia drog.

OZ Vzdor!

 Blog
Komentuj
 fotka
midnightlady  25. 4. 2010 22:16
stačilo mi pozrieť si jednu diskusiu so Sulíkom a bolo mi zle. Nevie sa ani len vyjadrovať. začal sa oháňať marihuanou a ostatné už ľudia akosi nevidia...
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 22:21
Súhlasím. Ale bohužiaľ ako dobrý marketér pán Sulík vie na čo mladí ľudia skočia. Dnes najmä rozčičíkaní bezstarostní blaváci nemajú nič iné na rozume iba kde kedy sa ožrať a nafetovať... bohužiaľ taká je väčšinová realita našich rovesníkov.
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 22:36




Ach, pán odborník. A odkiaľ si prišiel s tvojimi vzdorovacími kamarátmi na to, že SaS chce plošne spoplatniť školstvo?



A prečo používaš slovíčko "legalizácia drôg", keď vravia len o čiastočnej dekriminalizácií marihuany? Nezaváňaš tiež tak trošku populizmom?



A vôbec - na základe čoho sa domnievaš, že ciele SaS sú také, ako si opísal?
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 22:40
Milý alpynus, podľa mňa autor článku napísal, že SaS chce umožniť spoplatnenie základných a stredných škôl. Najskôr sa nauč čítať s porozumením až potom píš.
 fotka
midnightlady  25. 4. 2010 22:42
@alpynus on nepíše o plošnom spoplatnení školstva... a odkiaľ to má? len tak som si kvôli tomu zagooglila, schválne. 75. bod programu SaS zahŕňa okrem iného - umožniť školám vyberanie školného. a ukáž mi jedinú školu, ktorá to nevyužije, ak to bude možné....
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 22:46
A ako predstavitelia neoliberálnej politiky to aj budú podporovať. Vďaka za presnú citáciu z programu midnightlady
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 22:52
@blackproletar



Je slušné odpovedať na všetky otázky, nielen na jednu. Článok je jednoznačne písaný tak, že v čitateľovi budí dojem, že SaS chce (plošne) spoplatniť školstvo - "... či je pre nich dôležitejšie kvalitné bezplatné vzdelanie..."; "...aj o svojich zámeroch umožniť spoplatnenie základného a stredného školstva...".



Taktiež by si si mohol aj s @midnightlady prečítať, že čo vraví samotná SaS na tieto krivé obvinenia: » old.strana-sas.sk/11752... alebo » www.sme.sk/c/5267759/sas-j... .
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 23:03
@alpynus ale ja niesom idiot aby som veril oficiálnym kontradiktórnym vyhláseniam strany SaS. Viem čo je neoliberalizmus v praxi a odmietam to testovať na tejto krajine.
 fotka
midnightlady  25. 4. 2010 23:07
@alpynus ja nikoho krivo neobviňujem, len som odcitovala pár slov z oficiálneho webu SaS ...
10 
 fotka
skaler  25. 4. 2010 23:08
Vzdy budem radsej za dekriminalizaciu marihuany, ako za ficovu koaliciu...

@midnightlady prepokladam ze si vydela diskusiu s Belosovovou...

Vtedy to nemal lahke, s takymi relaciami nemal skusenosti, pred kamerami bol/je novy, co sa o Belosovovej neda tvrdit...
11 
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 23:08
@blackproletar



Tak potom presne v tomto bode sa končí rozumná diskusia



Pretože je absolútne nekorektné tvrdiť, že "Ale to, čo vravia, nie je pravda, pretože ja sám najlepšie viem, čo je pravda."



Keď niekto povie, že "Nie, toto nechcem." a ty aj napriek tomu povieš, že: "Ale čoby, ja viem, že ty to chceš!"; tak sú to len neodôvodnené dohady a domnienky, ktoré sú na míle vzdialené od slušnej dišputy.



OK, nechám ťa žiť v tej sladkej vedomej nevedomosti
12 
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 23:12
@alpynus Chceš teda tvrdiť, že objektívna historická skúsenosť je iba mojím subjektívnym názorom a teda podľa teba som nie vhodný partner na diskusiu keďže si myslím, že mám pravdu len ja? Nie, pozri sa ako pod týmto modelom dopadla Latinská Amerika. Stačilo neoliberalizmu.



@skaler Pán Sulík je dostatočne skúsený.
13 
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 23:14
@midnightlady



Školné sa bežne vyberá už aj teraz, ak nevieš.



Napr. sa skoro na každom roku vyberá 15 - 35 € do školského fondu, všakovaké výlety, exkurzie, školy v prírode a pod. sú tiež platené. Taktiež cudzojazyčné učebnice a v mnohých prípadoch aj rôzne pracovné zošity a podobné pomôcky sa platia už aj dnes.



Čiže jednoznačne robíte z komára somára.
14 
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 23:16
@alpynus A som aj proti tomu! Zarábať na vzdelaní je nehumánne!
15 
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 23:20
@blackproletar



V Latinskej Amerike vždy bolo, je a bude zle; je jedno, aký systém tam bude. Tak či onak, je nekorektné tvrdiť, že SaS je neoliberálna strana - aké máš k tomu dôvody? Taktiež je neopodstatnené spájať stranu SaS so stranami v Latinskej Amerike - to je úplne iná liga.



Spájaš hrušky s jablkami.
16 
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 23:22
@blackproletar



Proletár môj, ale nikto na tom vzdelaní nezarába



Učebnice kúpiť treba, peniaze v školskom fonde treba, výlety a exkurzie treba - a všetky tieto veci stoja nejaké peniaze. V podstate je jedno, že či sa na tieto výdavky poskladáme my všetci zo štátneho rozpočtu, alebo že či na to prispejú konkrétni rodičia.



Aj v komunizme bolo síce školstvo na oko bezplatné, ale je úplne jasné, že v konečnom dôsledku sa naň museli všetci poskladať; rovnako ako teraz.
17 
 fotka
blackproletar  25. 4. 2010 23:29
@alpynus žiadny komunizmus tu nebol, asi nevieš čo znamená slovo komunizmus, za druhé prečo by v LA malo byť vždy zle? Momentálne je tam stokrát lepšie jak pred pár rokmi a budeme mať o chvíľu čo doháňať nafučaní Európania.
18 
 fotka
alpynus  25. 4. 2010 23:42
@blackproletar



Skús mi niektoré tvoje tvrdenia o Latinskej Amerike dokázať. V každom prípade - je to splietanie hrušiek s jablkami, pretože nemôžeš porovnávať SaS so stranami, ktoré tam vládli a nemôžeš porovnávať celkový kontext v strednej Európe s tým latinskoamerickým. To sú úplne odlišné veci.



A už asi po tretíkrát by som ťa chcel poprosiť, aby si sa vyjadroval k mojim námietkam a neignoroval ich.
19 
 fotka
tomas  26. 4. 2010 08:41
@blackproletar je smutné, že zo 120 bodového programu SaS vyberieš jednu vetu z kontextu, jeden bod programu...



mimochodom legalizácia drôg a dekriminalizácia marihuany sú dve rôzne veci.



a po ďalšie, SaS má vynikajúci EKONOMICKÝ PROGRAM a kvôli tomu ich budem voliť, absolútne ma nezaujímajú nejaké drogy či marihuana...
20 
 fotka
tomas  26. 4. 2010 08:44
a ďalej...



odborové organizácie NETREBA, každý SLUŠNÝ A ŠIKOVNÝ zamestnanec sa má DOBRE, pretože zamestnávateľovi ZÁLEŽÍ na šikovných a dobrých zamestnancoch.



Odbory potrebujú IBA FLÁKAČI, odborové organizácie NIČIA ŽIVOT V KRAJINE, lebo bojujú za flákačov. Ak by odborové organizácie zanikli, zvýšila by sa produktivita práce => zvýšili by sa prijímy firiem (oni by postupne zvýšili platy zamestnancom), zvýšili by sa prijímy štátu z daní, bolo by viac peňazí na školstvo, kultúru, zdravotníctvo .... a to len preto, že pracujúci ľudia by PRACOVALI...



Odborári sú prežitok z konca 19.storočia, keď bolo málo fabrík a podnikatelia si mohli dovoliť "vykorisťovať ľudí", dnes je obrovská konkurencia a zamestnanec môže ľahko odísť do inej firmy, a tak firmy si chránia šikovných zamestnancov, ktorí sa snažia...
21 
 fotka
tomas  26. 4. 2010 08:47
a pokiaľ vyzývaš SaS aby "miesto rozprávania o drogách, INFORMOVALA verejnosť o svojich PLÁNOCH na spoplatnenie školstva", tak to je trochu trápne čo píšeš...



ak to strana NEMÁ V PROGRAME, tak to snáď neplánuje. ak si myslíš, že vieš čo strana plánuje, hoci ich vôbec nepoznáš. tak ja potom rovnako môžem povedať a vyzvať stranu Smer, aby INFORMOVALA verejnosť o svojich PLÁNOCH na rozkradnutie zvyšku Slovenska... Tiež to nemajú v programe, ale podľa mňa (tiež ich nepoznám, tak ako ty nepoznáš SaS), proste podľa mňa to majú v pláne...
22 
 fotka
johnysheek  26. 4. 2010 08:47
@tomas necital som to cele.. este docitam.. ale sas ma LEN ekonomicky program.. //teda jedina vec ktorej verim//



viac zajtra..
23 
 fotka
tomas  26. 4. 2010 08:54
@midnightlady ak niekto umožní spoplatňovať školné, neznamená to, že všetky školy budú účtovať... vieš existuje niečo ako trh, konkurencia, ktorá vo všeobecnosti zvyšuje kvalitu čohokoľvek...



poviem ti iný príklad: v centre Bratislavy sú reštaurácie, kde stojí jeden obed 20-30 euro, prečo VŠETKY reštaurácie v Bratislave si neúčtujú to isté? pretože konkurencia...



to isté bude platiť aj pri školách, kvalitné lepšie školy s lepšími učiteľmi si budú účtovať školné, nekvalitná škola si nebude môcť dovoliť účtovať školné, lebo akonáhle by si pýtala ze nekvalitu to isté čo kvalitná, tak NIKTO NA TÚ ŠKOLU NEPÔJDE. Tak ako ty by si sa nešla najesť za 20 euro do staničného bufetu, keď za tie isté peniaze môžeš ísť do najluxusnejšej reštaurácie si dať čo ja viem žraloka na smotane. Ak sa zavedie školné, tak niektoré školy začnú účtovať školné, lebo si to budú môcť dovoliť, iné školy nie, samozrejme budú sa snažiť o zlepšenie kvality, aby si aj oni neskôr mohli dovoliť spoplatniť školné o pár rokov, a preto budú zháňať lepších učiteľov, lepšie pomôcky... Aj keď možno nikdy nedosiahnú úroveň tých lepších (platených) škôl, ale to nevadí.... V konečnom dôsledku toto spôsobí, že sa zvýši úroveň školstva, lebo sa školy budú snažiť. Spoplatnená škola bude MUSIEŤ byť kvalitná, bezplatná škola sa bude SNAŽIŤ byť kvalitnejšia (aby mohla neskôr spoplatniť štúdium)...
24 
 fotka
tomas  26. 4. 2010 08:55
@johnysheek veď práve, má ekonomický program a v 120 bodovom programe, tuto čierny proletár (btw pochybujem, že je proletár, len sa hrá na niekoho) vo svojom článku vyťahuje zo 120 bodového programu jednu vetu o dekriminalizácií marihuany a stavia ju nad všetko...
25 
 fotka
midnightlady  26. 4. 2010 09:12
@tomas ok, to beriem..len zase to dopadne ako pri tých reštikách - bohaté detičky budú chodiť do kvalitných škôl( a vlastne na čo, keď väčšine z nich aj tak rodičia kúpia čo len chcú. aj pracovné miesto) a tí sociálne slabší skončia v horších školách, z ktorých budú mať problém aj dostať sa na výšku....
26 
 fotka
tomas  26. 4. 2010 09:18
@midnightlady sociálne slabší síce budú na horších školách (ale tie "horšie školy" budú stále lepšie ako tie dnešné školy), takže by som to považoval za prínos.

a ak sa to dieťa bude aspoň trochu snažiť, tak určite nebude mať problém dostať sa na vysokú školu.
27 
 fotka
pojem  26. 4. 2010 10:43
@midnightlady



a prave to sa nestane



v britanii sa sukrome skoly povazuju za najmenej kvalitne, lebo bohati rodicia si tam davaju deti, ktore by na lepsiu skolu nemali





u nas isty cas budu rodicia detom kupovat tituly, ale po par rokoch zistia, ze skola nie je kvalitna pretoze ucitelia v nej su majstri sveta, ale skola je kvalitna ked ma kvalitnych studentov



a ti su aj z chudobnych rodin
28 
 fotka
idea  26. 4. 2010 11:42
@pojem a cosi take ako Oxford, Cambridge ti nieco hovori? To su sukromne skoly a v zahranici je to opacne. Dostat sa na sukromnu skolu je problem, pretoze su najlepsie..
29 
 fotka
midnightlady  26. 4. 2010 12:07
@pojem

" a prave to sa nestane" . lebo ty si povedal? prosim ta, nezijeme v briatnii... sa mi paci ako vidis do buducnosti, ze presne vies ako budu ludia reagovat...
30 
 fotka
alpynus  26. 4. 2010 12:29
@idea







To nemyslíš vážne? Oxford a Cambridge sú súkromné školy?



To máš odkiaľ?



@tomas



Múdro vravíš. Trh síce nevyrieši úplne všetko, toto by však zvládol.
31 
 fotka
gabosh  26. 4. 2010 13:03
@tomas cela reforma skolstva od nich je velmi zla - socialne silnejsi neznamena lepsi student a tymto sposobom vznikne mnoho elitnych skol s menom kvoli peniazom kde bude chodit kdejaka zberba, co ma peniaze - na slovensku to pocetny druh. V SAS si uvedomili, ze cela reforma je znacne mimo a hlavne velmi vagna a team lidra skolstva uz stiahli.

Riesenim by bol novy system prerozdelenia penazi - skoly by nedostavali peniaze na hlavu ako teraz (a teda cim viac studentov mas, tym bohatsia skola), ale za kvalitu studentov. Cim viac jednotkarov, tym viac penazi s tym, ze by kategorizacia studentov podla kvality musela byt postavena tak, aby aj chudobnejsie skoly (napr. ucilistia) nasledne prezili (a teda ine podmienky na kvalitu ziakov pre gymnazia a pre ucilistia - ked si trojkar mozes byt dobrym stolarom (a teda pekne peniazky pre uciliste) alebo celkom slabym gymnazistom (malo penazi pre gymnazium, pojdes na chudobnejsie gymnazium - mozes byt stastny ze so zlymi znamkami na gymku vobec si) Tak by to podla mna fungovat mohlo.
32 
 fotka
lordjogi  26. 4. 2010 13:55
@alpynus Zaujimalo by ma co si myslis o jednom z podpredsedov SAS ktory sa pred niekolkymi tyzdnami hrdil tym ze ma pozitivny vztah k samanizmu a nosi so sebou amulet aby odlakal zlych duchov...samanizmus podla teba nie je prezitok?
33 
 fotka
lordjogi  26. 4. 2010 14:09
@tomas "sociálne slabší síce budú na horších školách (ale tie "horšie školy" budú stále lepšie ako tie dnešné školy), takže by som to považoval za prínos.

a ak sa to dieťa bude aspoň trochu snažiť, tak určite nebude mať problém dostať sa na vysokú školu."



Takze podla teba je prinosom ak zo zakladnej skoly vyjde vyborny ziak, jednickar, no nebude mat penaize nato aby si zaplatil za lepsiu strednu skolu, tak ty ho s prehladom supnes do tej horsej ktora bude tym padom kvalitou uplne pod jeho uroven so slovami "ak sa budes snazit aj tak sa na vysku dostanes". To hadam ani len nemozes mysliet vazne co si povedal. Uroven strednych skol klesa, pretoze nie je dostatok dobrych pedagogov a pretoze vacsina deciek nema o ucenie absolutne ziaden zaujem. Teraz su aj tie najlepsie gymnazia na Slovensku v skutocnosti dost zle, pretoze sa na ne dostanu aj ludia co mali trojky a stvorky na zakladnych skolach, ak by si tie "kvalitne" (este mi povedz na zaklade akych kriterii by sa kvalita merala) este spoplatnil, tak jednotkarov a dvojkarov ktore sa na ne prihlasia bude menej, budu nuteni ist na horsiu skolu kde sa ich schopnosti vacsiny z nich jednoducho stratia. A tie nekvalitne skoly, ako si asi podla teba zozenu kvalitnejsich pedagogov ked NIE SU ? Kde si zozenu peniaze na lepsie pomocky, a kde zozenu peniaze na zlepsenie vybavenia skoly asi tak? To je uplne chore robit este aj zo skol biznis. Tvrdenie ze "zvysi sa uroven skolstva lebo sa skoly budu snazit" je akurat snivanie, ako sa mozu skoly snazit a o co ked jednoducho nato nebudu mat prostriedky pretoze budu odstrcene ako nekvalitne? Prepac ale podla mna dost naivny pohlad...
34 
 fotka
transplantovana  26. 4. 2010 16:57
ja by som toto hlavne nazvala politickou propagandou a upozornila @admin a

@tomas snažíš sa mazať fašistické a nacistické blogy, to ide. lenže nie je extrémna ľavica, kam sa dajú títo chlapci bez problémov zaradiť také isté zlo ako extrémna pravica?

ak by sem niekto skopíroval blog napríklad od NSS, ide preč. toto je to isté..
35 
 fotka
pojem  26. 4. 2010 17:30
@idea



hovoril som o skolach strednych, co sa vysky tyka, nie je problem ist hocikam do EU na vysku, pokial mas rozum a dobre zaklady zo strednej
36 
 fotka
blackproletar  26. 4. 2010 20:24
@transplantovana Počuj, došli ti argumentačné schopnosti, že nazývaš propagandou názor niekoho? Potom je propaganda všetko, Aj to že túto webku vlastí J&T a sloboda prejavu je ilúzia o niečom svedčí... ale to ti zrejme nevadí



Nechápem ako môžeš dávať rovná sa medzi fašizmus a vzdor, asi nemáš v hlave všetko pohromade.
37 
 fotka
pojem  26. 4. 2010 20:29
@midnightlady



do buducnosti sice nevidim, ale zozasady riaditel, ktory povazuje peniaze (teda dnes pocet ziakov, lebo za tych su prispevky) za dolezitejsi, nez je kvalita tych ziakov, riadi horsiu skolu
38 
 fotka
blackproletar  26. 4. 2010 20:31
@pojem napíš mi sem strednú školu, ktorá sa neriadi počtom žiakov kvoli normatívom ale radšej kvalitou, veľmi by som chcel takú školu spoznať
39 
 fotka
mernose  26. 4. 2010 21:25
jasné, však treba tam nechať tých čo sú tam teraz - podporovačov bezdomovcov, povaľačov, nezamestnaných a cigáňov
40 
 fotka
pojem  26. 4. 2010 22:03
@blackproletar

uznavam, zle som sa vyjadril, ide skor o mieru



napr nas riaditel fungoval stylom - cim viac ziakov, tym viac penazi, a zaroven: nevies? nevadi, podplatis, mas



v bb sme boli asi najhorsim gymnaziom, vyssie rocniky sme sa drzali, prima az kvinta boli pod urovnou ucnovky



preco elita sla prevazne na 2 bystricke gymnazia, a ostatne, vratane nasho, ignorovala?
41 
 fotka
blackproletar  26. 4. 2010 22:34
@mernose Nie, zaviesť pracovnú povinnosť či zákon o príživníctve.
42 
 fotka
tomas  28. 4. 2010 10:17
@gabosh to čo je za kravinu čím viac jednotkárov máš, tým máš viac peňazí. to by bola už len úroveň, všetci by zrazu boli jednotkármi...
43 
 fotka
tomas  28. 4. 2010 10:20
@lordjogi ja som povedal, že vďaka spoplatneniu budú všetky školy vo všeobecnosti lepšie, lebo sa budú snažiť byť lepšie...



dnes ten vynikajúci žiak pôjde možno na "lepšiu školu", ktorá však je horšia ako by bola "tá horšia škola" po zavedení spoplatnenia. lebo tá "horšia škola", síce nebude najlepšia potom, ale bude sa snažiť zlepšovať, čiže bude lepšia ako tá dnešná škola...



a áno, naivne si myslím, že všetci pôjdu na lepšie školy v porovnaní s dnešnými školami (i keď možno pôjdu na tú "horšiu", ktorá bude aj tak lepšia ako tá dnešná)
44 
 fotka
tomas  28. 4. 2010 10:23
@alpynus k Oxfordu a Cambridge, mám pocit, že takmer na všetkých univerzitách (tieto dve nevynímajúc) sa platí školné...



To že niečo v Anglicku existuje napr. 700 rokov, to neznamená, že je to štátne
45 
 fotka
tomas  28. 4. 2010 10:26
@transplantovana v prvom rade mažeme spam, porno a veci v rozpore zo zákonom.



Extrémna pravica (fašisti) sú v rozpore zo zákonmi v SR, extrémna ľavica (komunisti) sú žiaľbohu nie v rozpore so zákonmi SR. Čiže ak tu dakto velebí Hitlera, je to protizákonné a musíme to zmazať, ak tu niekto velebí Lenina a Marxa, tak to protizákonné nie je. A nemusíme to zmazať, ale môžeme a mažeme.



Tento článok bol na tému SaS a drogy. Kvalifikujeme to ako názor, síce s ním nesúhlasím a to čo chlapec v blogu napísal sú totálne kraviny, ale nie je to komunistická propaganda... Je to síce komunistická zaslepenosť a hlúpa naivita, ale to nemažeme. Ak začne rozoberať program Smeru, ako je dokonalý, a čo je na ňom skvelé a bude to formou propagandy tak to tiež budeme mazať.
46 
 fotka
alpynus  28. 4. 2010 11:17
@tomas



Školné sa tam platí, to však ale neznamená, že sú to súkromné školy. Sú to verejné školy, sú tak aj určite zadefinované aj v legislatíve a skutočne nemám dôvod veriť tomu, že Oxford a Cambridge sú súkromné školy. Ak si myslíš, že sú súkromné, tak to skús prosím lepšie zdôvodniť.

(Školné, ktoré sa tam platí, nejde do rúk súkromným subjektom.)
47 
 fotka
alpynus  28. 4. 2010 11:20
@lordjogi



Na základe čoho chceš vylúčiť z verejného života človeka, ktorý sa pozitívne vyjadruje k "šamanizmu"? Si kvôli tomu, že nosí so sebou amulet, viaccenný než on? Ak si myslíš, že áno, tak prečo?
48 
 fotka
alpynus  28. 4. 2010 11:22
@transplantovana



Prosím, v záujme verejného blaha, mohla by si prosím prehodnotiť svoje postoje k cenzúre?



Si inteligentná bytosť, ale tvoje ponímanie cenzúry je minimálne nevhodné. Na základe čoho si myslíš, že tento blog je správne zmazať?
49 
 fotka
dudri  28. 4. 2010 11:46
sas sakuje, smer sakuje, sdku budeme volit. tak
50 
 fotka
karci  28. 4. 2010 12:55
Len by som niečo rád objasnil:



Máme školu X a školu Y. Škola Y je kvalitná, veľa ľudí má o ňu záujem. Škola Y začne pýtať školné. DOBRÍ študenti z bohatých rodín tam nebudú mať problém ísť, DOBRÍ študenti z chudobných rodín áno. Začnú teda chodit na školu X, ktorá je síce horšia, ale nepýta školné. Kvalita školy X začne vzrastať, kdežto kvalita školy Y začne klesať a tým pádom bude o ňu čoraz menší a menší záujem. Chápu naši komunisti čo tým chcem povedať?



Spoplatnenie nie je zlá vec. V anglicku už dlho fungujú študentské pôžičky, ktoré nemusíš splácať kým nezačneš zarábať, nevidím dôvod prečo by to nemohlo byť aj na slovensku. A kvalita školy niečo znamená. Oxford mal tento rok horší rank ako Cambridge, polovica mojich spolužiakov sa hlásila naň a iba dvaja na oxford. Náhoda?
51 
 fotka
karci  28. 4. 2010 13:12
Sám chodím na polo-štátnu a polo-súkromnú školu. Štátnu preto, lebo sa za štátnu prehlasuje. Súkromnú preto, lebo aj dotácie od štátu sú málo a "musím" platiť 150E ročne. Je to kvalitná škola, ktorá dosahuje ozaj dobré výsledky , v bratislave sú také tri, na celom svete kopec (International Baccalaureate, ibo.org ak by niekto mal záujem, 800 000 studentov v 138 krajinach). Maturity nemáme ten slovenský prepadák, ale normované a rovnaké ako ostatné takéto školy po celom svete. Max. počet bodov z maturity je 45. Už pri 40 vám otváraju dvere na harvarde, oxforde a iných. Každý rok má 45 bodov len hŕstka na celom svete.



Vzhľadom na tento fakt, z tejto školy nie je vôbec problém ísť ďalej do zahraničia. Ako som spomínal, spolužiaci sa hlásili na Oxford, Cambridge a spol. A aj sa dostali.



V BA sú tieto školy tri. Neviem ako QSI, ale BIS stojí cca 25 000E na dva roky. Moja 300E. Veľa mojich spolužiakov NEMÁ na to si zaplatit tú druhú. Sú z celého slovenska a po náročných skúškach vybrali 60 najlepších. Niesom si 100% istý, ale BIS NEMÁ taký demand ako má moja škola. Chápe niekto čo tým myslím?



Poviem to stručne, aby to pochopili aj naši komančovia s červeným pozadím: spoplatnenie nič neznamená. Supply/Demand law funguje nielen pri komunistických knižkách v obchode, ale pri všetkom. Deal with it.
52 
 fotka
blackproletar  28. 4. 2010 13:42
@karci Oh, ďakujem za siahodlhé vysvetlenie. Až teraz si objavil (nefungujúci) zákon ponuka/dopyt (vyjadrujme sa v rodnom jazyku prosím)? Och, aký objav. Vieš, neviem či si jeden z tých čo považujú za idiotov všetkých čo majú iný názor, ale ja nezvyknem kecať do vecí do ktorých sa nerozumiem resp. neviem obhájiť môj prístup k danej problematike.
53 
 fotka
blackproletar  28. 4. 2010 13:44
@dudri Diamantová baňa I. Mikloša ti niečo hovorí? Či stovky ukradnutých miliárd Sk pri privatizácií strategického majetku (ktoré nemajú obdobu v Európe) alebo výstavbe napr tunela tunelov Branisko?
54 
 fotka
karci  28. 4. 2010 14:05
@blackproletar jasne že až teraz som ten zákon našiel, veď som si za celý môj život nevšimol že také niečo funguje v normálnom živote



Nepovažujem za idiotov všetkých tých, čo majú iný názor. Ak mám byť úprimný, za idiotov považujem všetkých tých, čo poukazujú na prešľapy minulej vlády, ale tú terajšiu zbožnujú. Ak sa medzi takých rátaš, považujem ťa za idiota. Bohužiaľ, nadávať na vládu, ktorá nás dokázatelne vyniesla zo sračiek sa mi zdá nemiestne.



A ešte jedna vec. "Ale ja nezvyknem kecať do vecí do ktorých sa nerozumiem resp. neviem obhájiť môj prístup k danej problematike." Tak nekecaj. Ja si svoje obhájiť viem dobre, dal som ti aj real-life príklady (resp. príklady zo života ), takže jediný, kto si teraz nevie svoje obhájiť, si ty.





P.S. v rodnom jazyku sa vyjadrovať problém nemám, ale danú terminológiu som sa učil len v angličtine a nechcelo sa mi hľadať či to slovenskí odborníci nepreložili tak ako prekladajú iné veci (t.j. úplne zle)



P.P.S. Terajšiu, minulú a spol. vládu radšej nerozoberajme. Očividne je to niečo v čom by ani jeden z nás neustúpil a na zbytočný flame nemám ani chuť ani čas.
55 
 fotka
lordjogi  28. 4. 2010 14:15
@alpynus Nie nepovazujem sa za "viaccenneho" ako on, no zaroven mi je predstava ze by sa ministrom alebo sefom parlamentu (alebo akakolvek ina dolezita funkcia) mal stat takyto clovek velmi neprijemna. V inej krajine, napriklad vo VB alebo Francuzsku, by to bolo dost skandalozne, no u nas to novinari este akoby prezentuju ako uplne normalnu a dobru cinnost. To je ako ked bol pred par rokmi za stranu ANO ministrom hospodarstva Jirko Malcharek, automobilovy jazdec, teda clovek ktory uz podla povolania nebol kompetentny na takuto funkciu. Nehovorim ze teraz su tam kompetentni, ale toto mi jednoducho pride az neskutocne absurdne, aby podobnu funkciu zastaval clovek ktory vo volnom case robi seansy na vyvolanie mrtvych dusi...
56 
 fotka
lordjogi  28. 4. 2010 14:40
@karci Neber to ako rypanie, ale mam z kontextu tvojho pouzivania slova "komunisti" taky pocit, akoby si vymeskal par hodin dejepisu. Nech uz mas akykolvek pohlad na politiku tak ani jedna strana ktora je v parlamente nema s komunizmom absolutne nic spolocne (to ze niektori politici boli v minulosti clenmi komunistickej strany je irelevantne), a clanok takisto nie (okrem toho ze v pozadi je cervena farba)

K tvojmu X a Y, ty si asi nevidel ako to chodi na beznych slovenskych gymnaziach vsakze? Tvoja "hypoteza" ze skola Y je kvalitna a zacne vyberat peniaze a dostanu sa tam iba ludia co nato maju, tym padom na skolu X ktora je menej kvalitna pojdu chudobnejsi ale vyborni studenti, sa automaticky vyzdvihne jej uroven je zalozena na akychsi zvlastnych domnienkach. V realite to bude fungovat jedine tak, ze na skoly ktore budu nekvalitne sa dostanu povodne vynikajuci studenti ktori vsak medzi tymi chuliganmi co tam budu okrem nich svoje schopnosti stratia. Skoly X spadnu este hlbsie pretoze tam bude kopec nezvladnutelnych ziakov ktorych menej kvalitny pedagogicky zbor nebude zvladat. Uz dnes, aj ked je v triede viac jednotkarov alebo dvojkarov na gymploch, tak su jednoducho casto z kolektivu absolutne odstrceni ako absolutni biflosi a kocky. O tom ako to vyzera na priemyslovkach a ucilistiach ani nehovorim, staci mi ked prechadzam okolo priemyslovky vedla nasej skoly a pozorujem aki ludia tam chodia. Kedze na skoly so skolnym sa v konecnom dosledku bude hlasit menej vynikajucich ziakov (pretoze vsetci nato nebudu mat), tak budu tieto skoly nutene zobrat aj tych horsich (a ze ich bude ovela viac) ktori si zato jednoducho zaplatia, a situacia na skolach Y bude vyzerat o cosi horsie ako na beznom gymnaziu dnes. Vseobecne by to viedlo len k dalsiemu znizeniu kvality vzdelania. Vzdelanie, skoly a studenti to nie je len matematicka rovnica, biznis na ktory sa pozeraju ludia len ako na kopec akychsi cisel. Uvedom si, akoby taketo spoplatnenie upravilo studentsku spolocnost ktora by na skolach fungovala. Vyborni a chudobni by sa dostali na skoly kam budu chodit ti najvacsi grazli a chuligani ktori z nich vymlatia dusu, a tie "kvalitnejsie" skoly budu pozostavat z akejsi lepsej vrstvy ktora si to bude moct dovolit. Podla mna je to znacne zvrateny navrh a neviedol by k nicomu dobremu v konecnom dosledku.
57 
 fotka
alpynus  28. 4. 2010 19:30
@lordjogi



Ľutujem, ale v tomto prípade to nie je nič iné - len tvoja obmedzenosť.



To, čo každý z nás robí vo voľnom čase, je úplne jeho vec. Na základe čoho si myslíš, že človek, ktorý sa vyjadril pozitívne k šamanizmu, nutne vyvoláva duchov? A na základe čoho si myslíš, že šamanizmus je neprípustný? Vieš ty lepšie ako on, že čo je správne a čo nie?
58 
 fotka
lordjogi  28. 4. 2010 20:21
@alpynus No ty si mozes mysliet ze je to moja obmedzenost, ja si vsak myslim ze samanizmus je obmedzenost. Mas pravdu, je to nasa vec, no pokial je ten clovek ma zastavat dolezitu funkciu nie je to tak celkom iba jeho vec co robi vo volnom case. A na zaklade coho si to myslim? Precitam ti co samanisti (teda ludia ako on) pisu :



"Šamanizmus je duchovný základ severoázijských prírodných národov (tunguzských kmeňov), veriacich v existenciu dobrých a zlých duchov, ktorí sa môžu prejaviť alebo môžu byť vypočuté médiom – šamanom."



V psychologii existuje mnozstvo definicii co to znamena "byt nenormalny". To co sa v medzi sveroazijskymi kmenmi povazuje za normalne, sa nemusi povazovat za normalne v europskej a teda aj nasej slovenskej spolocnosti a naopak. Ano, pride mi nepripustne ze clovek ktory chce kandidovat na dolezity post v parlamente v 21. storoci vo vyspelej europskej krajine vyznava "filozofiu" severoazijskych stepnych kmenov. Pride mi tak trochu vtipne ze moj nazor povazujes za obmedzeny, ale nazor niekoho kto vyznava "filozofiu" spolocnosti ktora je v stupni vyvoja vskutku primitivna (nemyslene ako nadavka ale ako normalny vyraz) pre teba nepredstavuje ziaden problem.

Keby sa jedna o moslima ktory ma pozitivny vztah ku kamenovaniu zien a chce kandidovat do parlamentu a ja by som povedal ze je to nepripustne, tiez ma oznacis za obmedzeneho pretoze nemozem vediet ci je spravne alebo nespravne kamenovat zeny?
59 
 fotka
lordjogi  28. 4. 2010 20:31
@tomas A zaujima ma, ak tu ktosi bude velebit program SAS aky je dokonaly tak to sa tiez zmaze ?
60 
 fotka
gabosh  29. 4. 2010 08:58
@tomas robil by sa test nie nepodobny SATs. Nieco na styl monitoru, na zaklade ktoreho by sa ziaci nasledne klasifikovali do vykonostnych skupin a podla klasifikacie by sa rozdelili peniaze - podla mna skvelo fungujuci system
61 
 fotka
alpynus  30. 4. 2010 17:25
@lordjogi



Pokiaľ sa nemýlim, tak existencia dobrých ani zlých duchov nebola nikdy jednoznačne vyvrátená. Pokiaľ tomu človek z akýchkoľvek dôvodov verí a rôznymi amuletmi sa chráni voči neblahému vplyvu týchto entít - prečo nie?



Nikomu ten názor nevnucuje, nikoho nechce o ničom presvedčiť - je to jeho postoj, jeho viera.



Kebyže sa jedná o moslima, ktorý by mal pozitívny vzťah ku kameňovaniu žien - tak to je už niečo úplne ale úplne iné. Pretože svojou vierou by výrazným (negatívnym) spôsobom ovplyvňoval životy iných. Je to niečo neporovnateľne iné.
62 
 fotka
alpynus  30. 4. 2010 17:26
A všetkým mladým komunistom by som chcel odporučiť tento článok: » zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A1...



Snáď sa už konečne precitnú a vyrastú z tej mladíckej naivity.
63 
 fotka
lordjogi  30. 4. 2010 19:09
@alpynus Respektujem tvoj nazor, ale s mojim sa zasadne rozchadza, bohuzial. Ja osobne by som povazoval za skandalozne ak by sa ministrom stal clovek ktory inklinuje k seansam pri ktorych sa vyvolavaju "dobri duchovia" a ktory by verejne prezentoval ako nosi so sebou amulet ktory ho chrani pred "zlymi silami temnych duchov padlych bojovnikov". SaS povazujem ja za az prilis liberalnu stranu, vsetko by malo mat urcite hranice a myslim si, ze takyto kandidat na tak dolezity post ich prekracuje.
64 
 fotka
alpynus  30. 4. 2010 20:24
@lordjogi



A kvôli čomu ti to vadí?

Vôbec nerozumiem tvojej námietke. Tebe z nejakého dôvodu prekážajú ľudia, ktorí majú iné (maximálne mierumilovné) vierovyznanie než ty? Alebo ako tomu mám rozumieť?
65 
 fotka
blackproletar  30. 4. 2010 23:27
@alpynus Ten článok má asi takú hodnotu ako články z Nového Času. Prepáč, pre mňa osobne bezpredmetné. A čo si tým chcel vlastne povedať?
66 
 fotka
alpynus  1. 5. 2010 00:41
@blackproletar



O tom ani nepochybujem, že čokoľvek, čo kazí komunistické ideály, je pre teba bezpredmetné!



A čo vlastne chceš aj s tou tvojou vzdorovacou skupinkou? Zaviesť komunizmus na Slovensko? Alebo aj do iných štátov?



Vám nestačí, že komunizmus tu už raz bol a zlyhal po hospodárskej, ekonomickej a morálnej stránke? Chcete skúsiť šťastie znova?
67 
 fotka
lordjogi  1. 5. 2010 10:35
@alpynus Ja som ateista, neprekazaju mi ludia ktori maju nejake vierovyznanie. Samanizmus vsak povazujem za nieco co je v 21. storoci maximalne chore a spiatocnicke, a to mi na tom prekaza.
68 
 fotka
alpynus  1. 5. 2010 14:07
@alpynus



(Ak si si neuvedomil, tak tým, že si ateista, si tiež regulérny veriaci. Veríš v žiadneho Boha. To, že Boh neexistuje, dokázať nevieš, ale veríš v to.)

Prečo si myslíš, že je to niečo maximálne choré a spiatočnícke? Napríklad taký judaizmus, ktorý má už cca. 3500 rokov, ti neprekáža?
69 
 fotka
alpynus  1. 5. 2010 14:08




Ešte netrpím samomluvou. Posledný komentár patril @lordjogi -mu.
70 
 fotka
lordjogi  1. 5. 2010 20:52
@alpynus Toto je dost popularne tvrdenie ze "aj ateista je svojim sposobom veriaci lebo veri v tom ze ziaden Boh neexistuje." Poviem ti to tak, pripustam ze Boh existovat moze, ale odmietam nabozenstva a ich vizie a predstavy o tom ako Boh vyzera, takze takouto formou som "ateista". Medzi judaizmom a samanizmom je zasadny rozdiel. Samanizmus je v podstate uplne najmprimitivnejsia forma nabozenstva. Samani sa uz v praveku vymedzovali zo spolocnosti spociatku ako liecitelia, ktori verili ze choroby sposobuju zle sily, duchovia, a roznymi ritualmi sa snazili tuto chorobu vyhnat (nieco ako exorcizmus). Neskor sa k tymto povinnostiam pridali ine, ziadali dobrych duchov aby im priniesli daz kvoli dobrej urode a prezitiu atd atd. Kedysi boli samani najdolezitejsimi ludmi v kmeni. Dnes na svete este existuju desiatky takychto kmenov ktore nemaju ani len tusenia o existencii nasho moderneho sveta a ked k nim prichadza cudzinec ktory vybera fotoaparat alebo akykolvek moderny nastroj tak sa nanho pozeraju ako na Boha ktory ovlada magiu. Samanizmus ako taky sa v podstate vobec nezmenil a je normalny a platny pre spolocnost ktora je na urovni takychto primitivnych kmenov. Judaizmus, narozdiel od samanizmu presiel dlhym vyvojom a chtiac nechtiac sa prisposobil meniacej sa spolocnosti, a preto moze byt jej sucastou. Preto, aplikovat nieco co patri v podstate do pravekych alebo velmi starych cias a nepreslo ziadnym vyvojom, adaptaciou pre modernu spolocnost, sem na Slovensko 21. storocia mi pride absolutne zcestne a nesuhlasim s tym ani zdaleka.
71 
 fotka
alpynus  2. 5. 2010 04:52
@lordjogi



K ateizmu: je veľký rozdiel medzi tým, keď tvrdíš, že odmietaš náboženstvá a tým, keď tvrdíš, že si ateista. Sú to dva rôzne javy.



K šamanizmu: spájaš nespojiteľné. Pojem "šamanizmus" vôbec nie je jednotný a spája desiatky, ak nie stovky rôznych konceptov. Máš pocit, že by sa ten predstaviteľ SaS správal ako šaman z praveku? Snáď nie.

Jednoducho len nosí amulet a verí v existenciu rôznych bytostí. To je celé.
72 
 fotka
blackproletar  2. 5. 2010 16:17
@alpynus Kedy tu bol komunizmus prosím ťa?



A dnešná spoločnosť už dávno nezlyhala?
Napíš svoj komentár