"Učia nás stále nové a nové veci, ktoré sme už raz brali," zhodnotila som po tretej prednáške z Počítačovej grafiky. Počítačová grafika sa podľa názvu tvárila, že nás možno na našej špecializácii (Počítačová grafika a geometria) konečne bude učiť aj nejakú...no, veď viete...počítačovú grafiku, ale opak bol pravdou. Keď sme na prvej prednáške rozoberali euklidovský priestor, všetci sme si mysleli, že ide len o opakovanie. A dosť nanič, keďže to patrilo k základným vedomostiam na štátniciach. Ale však dobre, nabrali sme nejakých informatikov, snaží sa ich do toho dostať.

"A čo sú p1,p2 a p3?"
To myslí vážne? Možno nám len dáva IQ test....no, žeby to boli súradnice bodu P, písmena, ktoré svieti riadok nad tým?

Prišla druhá prednáška. Vytiahla som si soc knihu Estetika odievania a čítala som si neviemočom, možno o stredovekých pachoch (to sú časti látky, ktoré sa upevňovali na rukáv a padali až na zem - vtedy boli v móde vlečky aj vlečkovité rukávy....meno pachy vzniklo z toho, že sa za dámou ťahajú ako pach, nie je to super? ). Dvakrát za celú prednášku som zdvihla hlavu. Raz z toho som zistila, že si definujeme a vysvetľujeme vektorový súčin. Ten istý, čo poznáme už zo strednej, áno. Hlavne, že sme na magisterskom štúdiu naväzujúcom na štúdium matematiky a vysvetľujeme si, ako funguje vektorový súčin.

Prišla aj tretia prednáška a nič sa nerozbehlo, ako som predpokladala. (prečo tam len musíme chodiť? Aha, áno, lebo on vraj rád dáva náhodné písomky a overuje si, kto chodí na hodiny) Jediné, čo sa zmenilo, je to, že sa tam spomínali aj nejaké veci, ktoré sme pred rokom absolvovali na inom predmete. Až na to, že tam to bolo tak desaťkrát podrobnejšie. Na chvíľu som sa zasnívala nad predstavou, ako teatrálne vchádzam na študijne a referentke hovorím, nech mi ten predmet uzná a ospravedlní sa mi za tento trápny omyl.

Na cvikách sa nás seriózne pýtajú, či vieme rátať inverzné matice. (učili sme sa to hneď v prvom ročníku) A najprv sme mali pri tabuli zakázané písať dva kroky v jednom, aby sme sa nepomýlili. (aj keď, mne nepomáha nič a s každým ďalším príkladom dostávam šialenejšie odchylky od výsledku....)

Takže predmet Počítačová grafika by sa vlastne mohol premenovať na Geometria. Alebo na Prehľad geometrie. Keďže máme v tomto semestri ešte jeden predmet s menom Geometria.

A keďže z celého rozvrhu máme len jedny cviká na počítačoch (kde sa ale kúpilo len 25 licencí na Matlab, takže niektorí majú smolu), prichádzame pomaly k záveru, že celý náš odbor by sa mohol začať volať Geometria. Prečo ale potom docent Ferko (to nie je krycie meno a ani familiárne označenie) tak rád tvrdí, že my sme si vybrali tento odbor, pretože sa chceme stať vývojármi softvéru? (BTW, neviem, ako oni, ale ja sa tým teda stať nechcem) Ale o docentovi Ferkovi zas nabudúce v pokračovaní nášho seriálu, ktorý je seriálom preto, lebo keby to tu Anzu napísala všetko naraz, padol by server.

 Blog
Komentuj
 fotka
johnysheek  6. 10. 2010 22:42
no tak.. to mi pripomina dnesnu vetu zo skoly..



po tom co vyucujuca predviedla priklad o nepodplatitelnosti policajtov ( v idealnom pripade) tak povedala.. tu sa i tak vsetko ucite len teoreticky a po mesiaci v praxi zistite.. ze vam dal viac ako 4 roky na vs



hovorim si.. preco potom nemozem robit miesto skoly.. ved sa naucim viac..
 fotka
eleanor  6. 10. 2010 22:45
no teba berie matfyz o ilúzie a mňa o triezvie zmýšlanie..viď môj posledný blog...ale inak čistá pravda...np matfyz ma zatial naučil jedno hlavne to čo som s učila na strednej je zbytočne ..preetože aj tak mi všetko vyvratia....
 fotka
sarah_whiteflower  6. 10. 2010 22:45
Ach, ty.... krásne napísané. Viac k tomu nebudem hovoriť, možno keby som bola v inom než prvom ročníku, tak by som mohla pridať nejakú vlastnú skúsenosť. Zatiaľ však prežívam bez podobných zážitkov a vôbec mi nechýbajú, čo ti budem hovoriť...



Alebo možno trošku. Trošku by som chcela, aby som si občas niečo aj pamätala zo strednej
 fotka
smichi  6. 10. 2010 22:49
Co by som ja dal za to kebyze u nas vsetko opakuju dokolecka. A nepredpokladaju ze vsetko vieme a ze je to ocividne.



Normalne by som sa to mozno aj naucil, lebo nejsom moc typ co studuje sam s knihami.............
 fotka
dreamagall  7. 10. 2010 00:50
nám zasa jeden prednšajúci polku prednášky vysvetloval aké su charakteristické znaky bájky... ako v piatej triede na základnej. Ale aspon to bolo lepšie ako ked další prednášajúci dvadsať minút básnil o ohromnom metaforickom význame kašmírovej šatky ktoru mala na sebe žena v akejsi poviedke a ako to výborne reprezentuje politiku krajiny .
 fotka
mielikki  8. 10. 2010 23:39
Ja som sa práve včera bavila na prirovnaní sveta národného eposu k internetu



Ale ja chcem pachy!
Napíš svoj komentár