Do dnešného dňa som si myslel, že politika a zákulisné hry sa netýkajú školy. Tobôž nie našej strednej školy v malom zapadákove. O chvíľu prejdem k veci, ale chcem dodať, že táto udalosť je ako dvojsečná zbraň. Niečo poškodila, ale k niečomu pomohla.

Prvá hodina- geografia . Profesorka vchádza do triedy so zvláštnym výrazom, v ruke drží papier. Chce nám povedať niečo dôležité. Riaditeľke prišla oficiálna sťažnosť od našich rodičov. Jej hlas sa triasol a oči boli určite červenšie ako inokedy.
Uviedla nás do deja a začala nám čítať body sťažnosti. Prvý bod bol naozaj oprávnený a na ten sme sa sťažovali nedávno aj jej aj nášmu triednemu. Druhý bod úplná hovadina, ktorú si zjavne niekto vymyslel. Tretí, štvrtý a piaty to isté.

V triede sme zostali všetci zaskočení. Nikto (jeden áno) nevedel, kto a kedy vlastne takúto žiadosť podal a na základe čoho. My nie sme takí, že riešime problémy mimo triedy. Všetko si vyriešime s profesormi na hodine alebo s triednym, nikdy nie takto.
Faktom však ostávalo, že niekto to spísal, podpísal a odoslal. Určite to nebolo odoslané len tak, ale bol aj podnet.

Všetko sa to začalo zlými známkami z tohto predmetu u všetkých žiakov. Rodičia na rodičovskom boli zdesení. Náš triedny sa nás pýtal, čo konkrétne nám vadí. My sme to povedali a on to povedal na rodičovskom a rodičia sa tiež vyjadrili. Zástupkyňa našej triedy povedala, že jej mama bola vyzvaná k podpísaniu tej sťažnosti v mene všetkých rodičov. Autora však nevieme.

Nie sme síce najlepšia trieda, ale sme čestní. Hneď na druhej hodine sme mali angličtinu s riaditeľkou, tak sme jej to vyjasnili a ona to pochopila, sťažnosť uznala ako neoprávnenú. Ďalšia hodina s triednym. Problém bol síce vyriešený, ale nás zaujímalo, kto je za tým. Triedny nepovedal nič konkrétne, iba že to zistí.

Na odovzdávaní vysvedčenia povedal len toľko, že všetko je už vyriešené, ale že ak nás bude profesorka zastrašovať, máme mu to oznámiťa bude sa to riešiť.

Stále nevieme, odkiaľ vietor fúka. Je jasné, že je to buď niekto z rodičov alebo nejaký iný profesor. Ak je to profesor, tak nás na svoje plány zneužil ako rakúsku prostitútku pri diaľnici.
Ak je to však rodič, tak začiatok konfliktu je niekde inde. Je pravdepodobnejšie, že je to rodič. Rodič však nenavštevuje školu a preto informácie môže mať len od svojho dieťaťa. To dieťa je niekto spomedzi nás. Tento jedinec však mal smolu. Určite to je niekto s horším prospechom, ktorý svoje neúspechy z geografie doma obhajoval vymyslením si poloprávd a lží na profesorku. Mal však tú smolu, že jeho rodič je príliš horlivý a spísala sa takáto sťažnosť.

To, kto to bol sa asi nedozvieme, ale to je jedno. Problém je zažehnaný, profesorka nestratí časť platu ani prácu. My sme s ňou uzmierení, problémy sme si vydiskutovali.

Táto skutočnosť priniesla pre nás množstvo pozitívneho. Náhodou sme takto zistili, že máme právo sťažovať sa a že bude vyslyšané. Ako celok sme sa stali silnou psychologickou zbraňou. Navyše spojením s ďalšími triedami by sme v prípade krivdy dosiahli aj úspech. To už nie je základka. Tu sa neserú a na dobrý flek počas krízy určite čaká nejeden prepustený profesor.
Čo hovoríte na tento divný postup?

 Je to možné?
Komentuj
 fotka
mernose  29. 1. 2009 23:17
Dosť pochybujem, že na ten flek by čakali nejakí učitelia... Mám v rodine niekoľko učiteľov, a je o nich taký záujem, že sa určite neocitnú bez práce...
Čo sa týka vášho postupu, páči sa mi, že ste sa rozhodli bojovať za seba ... A tie dopísané štyri body - to je asi škoda komentovať nie?
 fotka
bluepanter  29. 1. 2009 23:43
Tu u nás bolo prepúštanie zo ZŠ, takže by sa nejakí našli. No a tie 4 body boli trápne, napríklad nás vraj slabo motivuje k učeniu a nemá disciplínu
 fotka
mardzi93  30. 1. 2009 13:01
Náhodou sme takto zistili, že máme právo sťažovať sa a že bude vyslyšané- aspon o tom viete
Napíš svoj komentár