,,Čoo to už je hodina?" mierne zúfalým tónom zamňaučím a pre istotu pozriem na mobil. No, prisámfakt. Ale len tak medzi nami, ten mobil je moj najlepší kamarát, lebo po ňom poškuľujem takmer pravidelne každú vyučovaciu hodinu. Pravda, dĺžka intervalov záleží na druhu hodiny. Na angline to je možno dvakrát za celú hodinu, na fyzike ( ako aj táto spomenutá) to je pre zmenu každé dve- tri minúty. No čo už. Mňa ten predmet proste ne-ba-ví a s tým nenarobíme zrejme nič.
Ako takmer každú hodinu s našou milou a výrečnou profesorkou fyziky- a aj chémie- sme hneď na úvod po sebe požmurkávali, čo malo znamenať ,,rýchlo dajte nejakú tému, nech sa rozkecá a nestihne skúšať.". Nechcem byť zlá, ale máme to jemne odskúšané a fakt to funguje. Najprv sa nechytila, no potom začala rozprávať konečne o niečom inom ako o akejsi krivke topenia či čoho to bolo... no ospravedlňujem sa, ale u mňa fyzika prebieha asi takto:
1. fáza- pozeranie so záujmom a aj aký taký záujem o fyziku. Pozor- len vtedy, ak hrozí skúšanie; táto fáza netrvá nikdy dlhšie než 5-8 minút od začiatku hodiny. Keď sa profka omešká, vačšinou táto fáza vyprší, kým sa objaví v triede
2. fáza- mierne sklený pohľad, flegmatické a mechanické písanie poznámok, kreslenie mojich obľúbených smajlíkov do hornej časti strany v zošite. Moje pohľady začnú smerovať na displej mobilu. Toto trvá približne do polovice hodiny
3. fáza- totálne sklený pohľad, oneskorené alebo žiadne reakcie. Nie a nie udržať otvorené oči, a tak sa musím udržiavať ,,nažive" priam nasilu
No dobre, tak na tejto fyzike sa, ako som už spomínala, profka rozkecala a kým prešla od jednej témy po desiatu, ako to má vo zvyku, moja osoba prekonala obe fázy a prechádzala do tretej, keď tu prišla na pretras- ktovie prečo- demokracia na Slovensku.
,, Ale veď žijeme v demokracií, tak o čom!" ohrnul nos moj spolužiak, očividne urazený, že ho profka vyrušila od čítania Nového Času či už neviem akej zmysluplnej činnosti.
,, No," uškrnula sa profka, ,, a čo je podľa teba demokracia?"
Nasledovalo myknutie plecami, aby si dotyčný zachoval aspoň trochu svojho výrazu ( veď on je veľký boss, čo sa ho má čo kto pýtať ) .
,, Tak vidíš," ozvala sa zase profesorka, ,, dokonca ani netušíš, čo to tá demokracia vlastne je. Veľmi veľa z vás si ju mýli s anarchiou, nemám pravdu? " a nasledovala úžasná otázka: ,, Tak čo mi poviete, čo momentálne vládne v tej našej republike? Demokracia? Alebo niečo úplne iné?"
No takže tretia fáza sa momentálne u mňa nekonala. Profka po nás prešla veľavýznamným pohľadom, potom mykla ramenami a tu sa ozval zvonec.
Tuším začnem viac uvažovať a menej spať na hodinách. Možno nakoniec aj zistím, čo to tá demokracia vlastne chce byť...
Zaujímavý myšlienkový pochod, ako sa dá dostať od fyziky k filozofii. Ale chýba mi Tvoj názor, v akom zriadení to žijeme? Ako by sme túto pseudodemokraciu nazvali? A čím sa líši od tej skutočnej demokracie? Existuje vôbec niekde demokracia, alebo je to len utópia podobne ako komunizmus? Pretože ak nad tým rozmýšľam, tak jediný systém, ktorý poznám v čistej forme je diktatúra.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
..a medzi nimi este so spolusediacou stihneme kloktat mineralku,obdivovat uzasny sneh,ale komin z okna a mnoho veci
fyza forevr