An ASCII character in 8-bit ASCII encoding is 8 bits (1 byte), though it can fit in 7 bits.
An ISO-8895-1 character in ISO-8859-1 encoding is 8 bits (1 byte).
A Unicode character in UTF-8 encoding is between 8 bits (1 byte) and 32 bits (4 bytes).
A Unicode character in UTF-16 encoding is between 16 (2 bytes) and 32 bits (4 bytes), though most of the common characters take 16 bits. This is the encoding used by Windows internally.
A Unicode character in UTF-32 encoding is always 32 bits (4 bytes).
An ASCII character in UTF-8 is 8 bits (1 byte), and in UTF-16 - 16 bits.
The additional (non-ASCII) characters in ISO-8895-1 (0xA0-0xFF) would take 16 bits in UTF-8 and UTF-16.
celkovo to bude nieco o tom, ze je 256 (zakladnych?) znakov a kazde ma ine poradove ciselko, od 0 po 255 a tym padom sa hodnota jedneho pismena zmesti do rozhrania 8 bitov, alebo jedneho bajtu
ja neviem, nepotrebujem to nejako analyzovat do hlbky
btw preco sa na to pytas ty mna? ty si zalozil to forum
@amorko tak chcela som odpovedat aspon priblizne spravne, bola by blbost napisat ze mam niekolko TB pamat a vlastne som to len chcela vysvetlit piterovi
ale ked si tak vezmes...okrem znakov, mien, cisel nejakych si pamatas aj obrazky...tvare, popr. videa (nejake spomienky)...moze sa to aj na TB vysplhat
urcite su o tom robene nejake studia, moze to byt zaujimave
@piter09 no tvare si sice pamatam takym sposobom, ze ked niekoho uvidim, tak viem, ze som ho uz videla, ale v hlave si to povacsinou vyhrabat neviem ale mas pravdu, je to zaujimave celkovo obrazky by som si uz netrufala konvertovat do bitov/bajtov/kilobajtov/megabajtov.. urcite to bude nieco s tym, ze kazdy pixel ma kolko? 255 * 255 * 255 farieb
(rgb hodnoty v hex sustave - 000000 je cierna - 00 cervenej, 00 zelenej, 00 modrej; ff0000 je cervena - 255 cervenej, 00 zelenej, 00 modrej.. ated.) a potom to bude zavisiet od toho, kolko pixelov ma na sirku a na vysku, cize dajme tomu ze taky 640 x 480 ..
255 * 255 * 255 * 640 * 480 = 5093798400000 bitov
= 636724800000 bajtov
= 621801562,5 kilobajtov
= 607228,0883789063 megabajtov
= 592,9961800575256 gigabajtov?
to mi moc nesedi na velkost beznych obrazkov cize to sa bude preratavat nejako inak, plus zalezi na tom, ake velke spektrum farieb sa pouzije (verim, ze napr, take JPGcka to slusne redukuju) a kolkokrat sa tam bude jedna jednotliva farba nachadzat, hovorim, ze toto si preratavat netrufnem
@hoperpohroma inac lebo 255*255*255 je pocet vsetkych moznych farieb ake tam mozes dat, ty tam das jednu farbu, co bude mozno pre RGB zaberat 3 bajty asi ...potom to nevyjde tych 600 giga, ale o dost menej
clovek nevnima obraz lokalne, ale globalne...teda vnimame objekty, nie pixely... cislo sa bude pohybovat pri skromnych odhadoch v TB az peta, lebo okrem informacii o obrazoch a zvukoch, vnimame tiez spomienky v nejakom kontexte.. tak isto si clovek pamäta obrovske mnozstvo informacii (uz len take cervena-stoj, zelena-chod) a pravidiel... ma mnoho skusennosti (aj batola uz vie, ako ovladat svoje telo), ci uz priamych alebo odvodenych...
myslim, ze informacna kapacita mozgu ako takeho sa ani neda vyjadrit, skor urcit mozny poctet synapsii a nejak kvantifikovat schopnost interpretovat veci...
@piter09 ale to nemeni nic na tom, ze mas ciselka farieb od 000000 po ffffff, ked si z hex prekonvertujes ffffff, tak je to 16 777 215.. 16 milionov farieb je teraz bezne v pc, ci nie?
viem, ze pri ciernej sa napr. v cssku akceptuje aj #000 namiesto #000000, asi to tak funguje aj pri bielej, ale neviem ti povedat, na kolko cisel to tak ide podla mna aj v pripade ze mas 000000, by si mal pouzivat korektny 6-miestny zapis a nie len 0 ale to su len moje domnienky, naozaj netusim, ako sa prepocitavaju farby a ani si to nejdem zistovat
@hoperpohroma ale ved predsa tam ti staci zakodovat 1 bajt pre R, 1 pre G, 1 pre B....nemusis hodit celu zmiesanu farbu do jedneho cisla, ale staci ti tie zlozky ulozit osobitne za sebou a tie obrazkove prehliadace vedia, ze to ma citat po tych 3 zlozkach podla hlavicky
cize nemas 255*255*255 ale len 255+255+255 v jednom pixeli
aspon takto sa mi zda, ze sme v prvom rocniku v Cecku upravovali a vytvarali obrazky
@32 hej , jeden pixel nekomprimovanej farebnej bitmapy je bežne zakódovaný 24 bitmi, ale aj tak nemá zmysel sa tu o tom baviť, keďže mozog si takýmto spôsobom obrazy nepamätá (teda neviem ako váš ale môj rozhodne nie)
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
36 komentov
8 bitov su jeden byte
1024 bytov su jeden kilobyte
1024 kilobytov su jeden megabyte
tak sa to da hadam preratat aj ked ja mozno neviem ani tie 2 MB
kedze 1 048 576 bytov je jeden MB ci?
An ISO-8895-1 character in ISO-8859-1 encoding is 8 bits (1 byte).
A Unicode character in UTF-8 encoding is between 8 bits (1 byte) and 32 bits (4 bytes).
A Unicode character in UTF-16 encoding is between 16 (2 bytes) and 32 bits (4 bytes), though most of the common characters take 16 bits. This is the encoding used by Windows internally.
A Unicode character in UTF-32 encoding is always 32 bits (4 bytes).
An ASCII character in UTF-8 is 8 bits (1 byte), and in UTF-16 - 16 bits.
The additional (non-ASCII) characters in ISO-8895-1 (0xA0-0xFF) would take 16 bits in UTF-8 and UTF-16.
celkovo to bude nieco o tom, ze je 256 (zakladnych?) znakov a kazde ma ine poradove ciselko, od 0 po 255 a tym padom sa hodnota jedneho pismena zmesti do rozhrania 8 bitov, alebo jedneho bajtu
ja neviem, nepotrebujem to nejako analyzovat do hlbky
btw preco sa na to pytas ty mna? ty si zalozil to forum
ale ked si tak vezmes...okrem znakov, mien, cisel nejakych si pamatas aj obrazky...tvare, popr. videa (nejake spomienky)...moze sa to aj na TB vysplhat
urcite su o tom robene nejake studia, moze to byt zaujimave
(rgb hodnoty v hex sustave - 000000 je cierna - 00 cervenej, 00 zelenej, 00 modrej; ff0000 je cervena - 255 cervenej, 00 zelenej, 00 modrej.. ated.) a potom to bude zavisiet od toho, kolko pixelov ma na sirku a na vysku, cize dajme tomu ze taky 640 x 480 ..
255 * 255 * 255 * 640 * 480 = 5093798400000 bitov
= 636724800000 bajtov
= 621801562,5 kilobajtov
= 607228,0883789063 megabajtov
= 592,9961800575256 gigabajtov?
to mi moc nesedi na velkost beznych obrazkov cize to sa bude preratavat nejako inak, plus zalezi na tom, ake velke spektrum farieb sa pouzije (verim, ze napr, take JPGcka to slusne redukuju) a kolkokrat sa tam bude jedna jednotliva farba nachadzat, hovorim, ze toto si preratavat netrufnem
myslim, ze informacna kapacita mozgu ako takeho sa ani neda vyjadrit, skor urcit mozny poctet synapsii a nejak kvantifikovat schopnost interpretovat veci...
viem, ze pri ciernej sa napr. v cssku akceptuje aj #000 namiesto #000000, asi to tak funguje aj pri bielej, ale neviem ti povedat, na kolko cisel to tak ide podla mna aj v pripade ze mas 000000, by si mal pouzivat korektny 6-miestny zapis a nie len 0 ale to su len moje domnienky, naozaj netusim, ako sa prepocitavaju farby a ani si to nejdem zistovat
cize nemas 255*255*255 ale len 255+255+255 v jednom pixeli
aspon takto sa mi zda, ze sme v prvom rocniku v Cecku upravovali a vytvarali obrazky
@tikalok to je uz moc komplikovane na mna, nepokladam sa za einsteina nehadam sa, ze som to vyratala zle