Horox
4. 10.októbra 2009 15:40
Ďalšie jeho blogy »
The Witcher vs. The Elder Scrolls 4 Oblivion - 1. časť
Súboj titánov.
Porovnávam dve najlepšie RPGčká v hernej histórii, teda aspoň pre mna najlepšie.
U mna sa tieto dve bijú o miesto 1.NAJ HRA - tak si ich idem porovnať, v jednotlivých sekciách.
Samozrejme, RPGčká od Bioware patria tak tiež k tým najlepším, mám na mysli Jade Empire, Knight of the old Republic I a II a
Mass Effect, ale oni sú až na druhom mieste.
Blogov bude viac, toto je len prvá časť.
GRAFIKA
Tak, čo sa týka grafiky, Oblivion má krásnu grafiku, ešte krásnu aj na dnešnú dobu, kým Zaklínač ju má celkom zastaralú.
Nevýhoda tej peknej grafiky ale je, že Oblivion nezvládnu slabšie počítače, no dá sa tam veľmi dobre regulovať Nízke nastavenie, to už
zvládnu aj slabšie zostavy. Navyše, do Oblivonu existujú desiatky modov na zlepšenie grafiky a podobne.
Zaklínač má poslabšiu grafiku, no tiež je výborná. Napriek tomu že nie je až tak dobrá, stále to seká a treba na ňu silnejšie počítače.
Potom Oblivion má skôr rozprávkovú , , preblúrovanú""grafiku, hodí sa tam, kým Zaklínač ju má temnejšiu a realistickejšiu, čo tiež pasuje ku Zaklínačovi.
Ale musím povedať, celkovo ju má lepšiu Oblivion + ked si dáte rôzne mody a pluginy na zlepšenie.
WINNER: The Elder Scrolls 4 Oblivion
HUDBA & SOUNDTRACK
Pre mna srdcové záležitosti obe soundtracky. Oblivion soundtrack má na svedomí Jeremy Soule, ktorý je veľmi uznávaný a známy v tejto
brandži. Zaklínača majú na svedomí menej známy poľskí skladatelia Adam Skorupa a Paweł Błaszczak. A musím jednoznačne povedať že
Zaklínač má jednoducho lepšiu hudbu. Tu nie je čo riešiť - Zaklínač ma najlepší herný soundtrack vôbec. Dokonalá atmosférická kompozícia, výrazné bojové skladby. Oblivion má najkrajšie atmosférické skladby (ked ste v prírode alebo mimo mesta), bojové sú veľmi nevýrazné, až časom lezú na nervy a iritujú.
V tomto jednoznačne Zaklínač.
WINNER: The Witcher
NPC A VECI OKOLO
Hustota: Veľmi neobjektívne hodnotiť hustotu NPC, ale kvôli Oblivionu je to potrebné. V Oblivione je veľmi, veľmi málo NPC a mestá
sú takmer prázdne, na to koľko je tam domov a celkovú rozlohu mesta. Ale sedí to, každý ma svoju posteľ a svoj dom. I tak ma to
irituje, lebo tam nie sú NPC ktoré nemajú absolútne žiadnu hernú hodnotu, ako napríklad mestský strážnik s ktorým sa ani nedá hovoriť.
K tomu nie je viac čo povedať - v Zaklínačovi som ten pocit nikdy nemal. Sú tam dva druhy NPC, tí s ktorými sa dá rozprávať a sú na
niečo, a tí ktorí sú tam na doplnenie atmosféry a realistickosti. V Oblivione sa to opať samozrejme dá doplniť modmi a pluginmi
ktorých je nespočetne, no hodnotím základ hry. V tomto Zaklínač.
Rozhovory: Systém rozhovorov je sympatický v oboch hrách. No čo sa mi v Oblivione nepáči, je ten zoom na tvár - teda nevidíte pohyby
tela a vidíte iba tvár a mimiku. Zaklínač má viac pohľadov, dokonca ich aj často mení. Výber možností je v poriadku tiež, v oboch.
Oblivion má skôr všeobecné, niečo na typ: vyberiete Rumors a on vám začne hovoriť. V Zaklínačovi vyberáte presne čo povie.
Navyše, v Oblivione váš charakter nikdy nič nehovorí, čo dokáže byť tiež iritujúce - práve, ked vidíte ako váš charakter vyjadruje
emócie a rozpráva, tak je to autentickejšie a rozvíja to viac osobnosť a charakter. Opať, bohužiaľ, Zaklínač vyhráva.
AI: Celková inteligencia NPCčiek. Oblivion ma v tomto sklame veľmi často. Je dosť možné, že NPC sa proste zasekne, pritiahne na vás
nepriateľov, pokazí celý quest, pletie sa vám do cesty a je vôbec otravné. Napríklad aj stráže, ktoré vidia cez steny.
Urobím zločin na druhom poschodí domu v úplnom tichu a utajení, stráž príde a chce ma zatknúť. Bullshit.
V Zaklínačovi som si nič také nevšimol. Nikdy. Dokonca sa tam NPC správajú inak v rôznom počasí a podobne. Ked začne pršať tak sa
schovajú pred daždom a nadávajú naňho a podobne.
Opať Zaklínač.
Life Cycle: Ak niekto nerozumie, tak je to život NPC. V Oblivione aj Zaklínačovi má každé NPC svoj vlastný život.
Ráno vstanú, posedia, potom možno idú do krčmy alebo do práce, niekde sú celý deň, alebo len tak behajú, modlia sa, rozprávajú sa s ostatnými a večer sa vrátia domov, kde napríklad čítajú knihu a potom idú spať. To sa mi tam veľmi páči.
Podobne je to aj v Zaklínačovi, no nie až tak výrazne. Neviem, proste v Oblivione to celkovo funguje krajšie, takže pre tentoraz
Oblivion.
Dabing & Lip sync: Oblivion sa zas rúti do záhuby. A prečo? Na jednu rasu pomaly jeden dablér. A v celej hre kde sú stovky charakterov
je pár dablérov, fakt. Predstavte si že ste slepý - tak si myslíte že sa rozprávate s pár ľudmi, a nie celou populáciou. Lip sync
je taktiež smiešny - u tých dôležitejších je v poriadu, ale napríklad u takého žobráka je na zaplakanie.
Zaklínač - kvalitný dabing, presný lip sync. Dabovalo veľa ľudí, skúsených, aj menej. Navyše český dabing je jednoducho dokonalý.
Geralt má super hlas a často som sa smial na jeho suchých poznámkách.
Zaklínač opať valcuje Oblivion.
Charakternosť: Myslím tým veriteľnosť jednotlivých charakterov. Dobre, Zaklínač má lepšie vypracované charaktery, ale len preto lebo
to je podľa Sapkowskeho poviedok, kde už sú dopredu určené a vypracované majstrom spisovateľom.
Ale! - ja som nečítal ani jednu z jeho kníh (hanbím sa), takže som nezaujatý. I tak, vyhráva Zaklínač. A prečo?
V Zaklínačovi som sa do hlavných charakterov dokázal doslova vžiť, ked som to prvýkrát hral za Rád, tak napr. Siegfried bola postava.
Naozaj postava, nie len NPC. Každá postava má v inventári svoj log kde si Geralt zapisoval rôzne poznatky ktoré som získaval hraním a
rozvíjaním vzťahov. Neskôr si môžte vybrať, či chcete byť milenec jednej alebo druhej ženy, ked si vyberiete, tak odmietnutá je na vás veľmi nahnevaná. Robíte aj veľké rozhodnutia, ktoré celkom zmenia ich názor ku vám a podobne.
V Oblivione hlavný, ako napr. Martin - no... ehm. Síce sám hovoril že nie je nejaký hovorca a kráľ, ale
iba kňaz, to neznamená že musí byť taký suchý, nudný a charakterne nezaujímavý. No, stačí.
Zaklínač! ! !
Celkový WINNER v tejto sekcii: The Witcher z 5/6 bodov
Neskôr pošlem 2. časť kde budem pokračovať v porovnávaní.
Recenzia
3 komenty k blogu
Napíš svoj komentár
- 1 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť
- 2 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 3 Protiuder22: Oheň
- 1 Soyastream: Októbrová
- 2 Mahmut: Kritický pohľad na Halloween a sprievody strašidiel
- 3 Dezolat: Pribehova hra o susedskej vojne. chatgpt. na pokracovanie.
- 4 Soyastream: Novembrová
- 5 Mahmut: O čítaní z oblakov a o premenách foriem Pravdy
- 6 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť
- 7 Dezolat: Test hrania textovej hry s AI friends & Fables
- 8 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 9 Protiuder22: Oheň
Hlavne vzhladom na tie NPCcka, v ESoO boli mizerne, fakt mizerne.
K zaklinacovi dokonca bola verzia aj so soundtrackom v baleni.