Všetci ma už asi poznáte ako mechanika... Viete, že skladám autá, opravujem a čo to málo upravujem.

No málokto vie, že v jednej košickej garáži vznikla malá východoeurópska beštia... Áno, beštia, v pravom slova zmysle. Ono to začalo celé v našej milovanej krčmičke... vlastne tam sme dostali asi všetky šialené nápady, ktoré sa nám potom podarilo zrealizovať.
Jedným z nápadov bol projekt "one ton Eleanor" alebo ak chcete Eleanóra jednotonka. Celý nápad spočíval vlastne v tom, že sme do legálne prihláseného starého auta, Škody 110 namontovali nie priam legálne väčší a o mnoho výkonnejší motor od VW s objemom 1,6 litra a výkonom zhruba 100 koní a pridali sme 5-stupňovú prevodovku, aby mal motor škálu záberu lepšiu.
Motor bol upravený dodatočne tak, aby ho nespoznala ani vlastná mater (konštruktér) a aby auto doslova vykopol z križovatky. (poznámka autora- podarilo sa nám to krásne, až poloosi trhalo)

No nechcel som tu vlastne opisovať to auto (presnejšie sa rozpisovať), ale jednú vec, čo sa nám podarilo stropiť s tým autom za hranicami a to som myslel, že ma rovno zavrú.
Spolu s kamošmi sme sa tak s našou "Elou" vybrali za ďalšími chalanmi do Viedne na predvádzaciu jazdu, aby sa rakušania videli kus východnej techniky spred mnohých rokov a aby sa divili... proste vyraziť si a predvádzať sa, čo sa celkom darilo, pokiaľ...
... pokiaľ som nepreletel jednou dedinkou neďaleko Saltzburgu, to som šiel vtedy nejakých 120km/h a na konci dediny ma už čakala hliadka. Boli to traja policajti, už to ma udivilo, že boli traja, jeden z nich sa mi postavil do cesty a rázne zdvihol "plácačku"

Zastavil som a začal som tuhnúť... ako som to počítal, tak by ma tá pokuta vtedy vyšla na nejakých 350€ a možno aj zákaz vstupu na Rakúske územie... v tom lepšom... v horšom idem sedieť...
Policajt pristúpil k oknu, spustil nemecky a ja v šoku a strese so svojou slabou nemčinou (takmer žiadnou) som nebol schopný povedať slova, našťastie kamoš zasiahol a v momente vystúpil, spustil a snažil sa vysvetliť tomu dôstojníkovi, že to, čo práve zastavil, že to je historický muzeálny kus, ktorý je natoľko exotický, že o ňom nemohol asi ani v živote počuť. Ďalej potom dodal "históriu" vozidla, ako to volo vo východnom bloku a testovaní prototypov a zabudnutých kusoch všade možne a na záver povedal, že to je vlastne východoeurópska verzia porsche, niečo ako porsche pre zväzáka.
Predstavte si, že tí dôstojníci spozorneli a pristúpili bližšie so záujmom počúvali a kamarát uvedomujúc si situáciu zakecával a zakecával... Nakoniec povedal, že či by nechceli vidieť ten unikátny motor, ktorý je pod kapotou a ja ako som sa ukľudnil, tak som zase stuhol... Veď každý policajt v Rakúsku pozná predsa motor z VW Golf... toto nám nezožerú...

No tak či onak, neostávalo mi nič iné, ako otvoriť motorovú časť. Stál som za autom sledujúc, ako tí dôstojníci stoja pri prednej časti a čakajú. Aj napriek napätým nervom a stavu tesne pred mrtvicou ma tento pohľad nechutne rozosmial a vtedy zo mňa vyletelo "poďte sem, motor je predsa vzadu" a dokonca som na nich žmurkol. Ako doliezli dozadu, kamoš ma predstavil policajtom ako skúšobného jazdca pre Škoda auto a vinikajúceho kaskadéra. (tu to už bolo dosť uvoľnené, no aj tak som neveril, že to bude lacné)
Akonáhle zbadali celohliníkový motor uložený pozdĺžne a vedľa neho obrovskú vtuľu, ktorá slúžila na chladenie motora (za ňou síce bol chladič, ale ten si nevšimli) a všetky tie káble a hadice, spojky a reduktory, ani by ich nenapadlo, že ten motor tam bol dopasovaný len tak, bodaj by bolo troma vtedy ešte deckami... Obdivovali jeho veľkosť a výkon a pokrokové technológie, ktoré vraj boli využité na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov.

Nakoniec užasnutý skonštatovali, že im bolo potešením nás stretnúť a že nám prajú príjemnú cestu. Auto si pofotili, aby mali doma dôkaz, že videli na vlastné oči východoeurópsku odpoveď na ich Porsche.
Pridali k tomu prosbu, aby sme nejazdili tak rýchlo, že tu u nich je predsa päťdesiatka v obciach, že by nás mali pokutovať, ale že pre výnimočnosť vozidla a jeho povahy to tentokrát budú riešiť dohovorom a napomenutím.

 Blog
Komentuj
 fotka
mimi89  2. 2. 2010 11:16
 fotka
johnysheek  2. 2. 2010 11:42
you beast!
 fotka
hovado  2. 2. 2010 12:00
yeah :d maximálka inak bola 200- s ťažkosťami a so smrťou v očiach, ale dal som



auto už nieje...kvôli jednej mojej bývalej...
 fotka
mezomus  2. 2. 2010 22:33
ako nie je?! musí byť!!
 fotka
hovado  3. 2. 2010 00:22
nieje, je niekde na vrakovisku zlomené o stĺp na polku...
 fotka
depropex  3. 2. 2010 00:33
tak toto si teda zabil kamarát



teda toho unikátu ktorý mal konkurovať porsche , je veľká škoda ...



ale keby si rozpísal čo tá ela v sebe mala tak by sa nič nestalo
 fotka
hovado  3. 2. 2010 00:38
nič svetoborné, AKL (1.6 74kW) príruba a klasická 5*
 fotka
depropex  3. 2. 2010 00:53
čo je AKL ?



a keď píšeš že poloosi trhalo, ak sa vám aj podarilo dáko poohýbať , resp. potrhať ?
 fotka
wera55555  5. 2. 2010 23:42
paráda
10 
 fotka
lobogolobogo  20. 2. 2010 18:37
ahoj ahoj , rezistroval som sa tu len pre teba , tú prírubu na motor ešte maš ? alebo nákres , už mi chýba totiž iba toto jedno na zamontovanie do rapidy vw 1.8 GTI prosim prosim , vopred ďakujem
Napíš svoj komentár