Určite aj vy, sa raz za čas zamyslíte nad tým, že prečo sa Slováci nemajú tak dobre ako v Nemecku či vo Švajčiarsku. Ak by sme na to chceli nájsť odpoveď nestačí nám súčasnosť.
Nebola to druhá svetová vojna, 40 rokov komunizmu, či posledné slovenské vlády ktoré by ovplyvnili životnú úroveň Slovákov. Je absurdné ak niekto dnes dáva vinu na Mečiara či Fica, že oni sú zodpovední za to ako sa Slováci dnes majú, aký máme priemysel, export a pod. To je úplná hlúposť! Pravda stojí v oveľa ale v oveľa dávnejšej minulosti.
Skôr než boli naši súčasní politici, skôr než bol Hitler, dokonca skorej než bol náš národný buditeľ Ľudovít Štúr. je to doba takmer zabudnutá - dobá, od ktorej nám už uplynulo viac než 1100 rokov. Je to presne koniec 9. a zač. 10. stor.
Možno mi nedáte za pravdu, laici povedia veď to bolo tak dávno, ale práve toto obdobie je prameňom našej zaostalosti. Kto aspoň trochu niečo čítal vie že v strednej Európe existovalo niečo ako Veľká Morava. Štát, v ktorom si vládli Slovania, štát ktorý sa usiloval a dokonca sa mu to aj na chvíľu podarilo, o získanie plnej nezávislosti od Nemcov. Štát s vyspelou umeleckou kultúrou, mocenskými a riadiacimi zložkami. Štát o ktorom písali aj arabskí a židovskí obchodníci. To nie je zbláznení optimizmus - to je realita.
A možno teraz sa to niektorým nebude páčiť, ale celý tento dobre organizovaný štát zanikol najmä pod nátlakom pohanských a nekultúrnych Maďarov, ktorí sem vpadli a prebrali nad nami moc. To nie sú moje výmysly - je to písomne doložená realita. Boli to práve oni ktorí dokončili záhubu našej kultúry, našej moci.
Rok 907 známi ako možný zánik Veľkej Moravy. Bol to aj rok, ktorým sme sa dostali o dobrých 100 rokov naspäť, no Nemci a celý západ napredovali smerom kupredu.
Jednu vec si treba zapamätať, že to boli Staromaďarské kmene, ktoré prerušili moc Slovákov na 1000 rokov, ktorí sem priniesli len ďalšiu krv (ako by jej tu nebolo dosť) a staré a už predtým nepoužívané zvyky. Zatiaľ čo my kultúrni kresťania sme museli opäť počúvať pohanov. Tu vidím pôvod našej zaostalosti a nie u Fica či Mečiara!

 Blog
Komentuj
 fotka
sent  10. 10. 2007 21:52
Cista pravda. A pritom my sme tych psov madarskych ucili vsetkym polnohospodarskym dovednostiam (nenapadne ma slovenske slovo) A takto sa nam odplatili. A teraz zase. Mam taky pocit, ze aktualne sa snazia obnovit velke Uhorsko...
 fotka
richmond  10. 10. 2007 21:57
ano je v tom pravda..madari su kurvy!!!..ale osobne si myslim ze nas dost poznacil komunizmus,keby tu neol boli by sme udajne! na urovni svajciarska..

a to tu este madari uvazuju o autonomii juzneho slovenska..hanba im!!
 fotka
filren  10. 10. 2007 22:02
No hochu velmi dobry blog... Len ma tam stve to my kulturny krestania... Prave krestania boli ti ktori zabili nasu povodnu kulturu... Ktory nam vyrubali svatohaje, popalil sochy nasich pohobov a pospinili nasu zem cudzimi symbolmi ktorim sme sa museli prisposobit... No a Madari tak to uz potom bola totalna pohroma...
 fotka
tomas  10. 10. 2007 22:12
Suhlasim skor s Richmondom... Masarykove Ceskoslovensko bolo dost vyspele (bolo 10-tou najvyspelejsou krajinou vtedajsieho sveta)... Problem je viac v tom co sa dialo po 2. svetovej vojne. Predvojnove Cesko-slovensko bolo vyspelejsie a bohatsie ako vacsina europskych krajin, ak aj uzname, ze vojna dost znicila, tak nie len u nas, aj inde. Europa sa pomaly zacala zviechat, dovolim si tvrdit ze Cesko-slovensko bolo vtedy na ovela lepsej startovacej pozicii ako napr. Rakusko.

Alebo lepsi priklad - rozdelene Nemecko - Zapadne a Vychodne Nemecko - obe zacinali ako porazena krajina 2. sv vojny, obe zacinali rovnako. Komunizmus sak sposobil svojou planovanou ekonomikou zabitie potencialu, zabitie tvorivosti, odhananie sikovnejsich ludi do cudziny (sikovny clovek bol apriori trestany za sikovnost, lebo vraj vsetci musia mat rovnako)... V tom vidim zaostalost...



To ze Velka Morava dopadla ako dopadla je ina tema - v tom vidno to, ze Slovakom chyba narodne povedomie, chyba nam historia, uz len taka blbost ako "slovenski krali" nam chybaju, ak neratame nahodne osobnosti typu Matus Cak Trenciansky (ale jeden clovek je malo na vytvorenie kralovskej tradicie), tak tu chyba spojitost na nieco slovenske, v mentalite nie je zakorenene slovenske. Vzdy sa niekokmu prisposobovalo a bralo cudzie (Madarske, Ceske, Nemecke, Sovietske ci teraz Americke). Nemame vlastnu tradiciu, utiekame sa k cudzim tradiciam. Ale to je ina tema. Sakul ma pravdu, ale uspech a bohatstvo krajiny skutocne nezavisi od toho co sa stalo pred 1000 rokmi. Bohatstvo krajiny sa da vybudovat v priebehu 1-2 max 3 generacii. To nie je v takej dlhej historii.



To o com si hovoril, je problem toho, ze Slovaci nemaju v sebe zakorenene nic, co by ich spajalo s niecim slovenskym, lebo odhliadnuc od par slovenskych veci z historie, co sa daju povazovat za slovenske, tak sa neda na nic napojit.



Takze: To co Sakul pisal, je pravda, ale nema to nic s aktualnym blahobytom. Aktualna zla situacia (nema ani nic s Meciarom, Dzurindom ci Ficom, oni ju len jemne tvaruju a menia), problem tejto krajiny je ze zila viac ney 40 rokov = cize 2 generacie v ekonomike, ktora zabijala talent, zabijala individualitu a demotivovala ludi tvorit hodnoty (ved na co aj,ze?) a proste Slovensko upadlo, zastalo a zaroven v ludoch je zakorenene ze uspech = nieco zle (burzoazia = vykoristovatelia ludi). Ak zrazu budete uspesni, tak budete podozrivy a budu vas obvinovat a snazit sa vam ublizit - preco? Komunisti zakorenili v ludoch, ze "bohaty clovek = zly clovek = vykoristovatel = treba ho znicit = triedny nepriatel". Musi sa vystriedat generacia, aby sa to zmenilo. Osobne si myslim, ze vacsina ludi co chodi na BIRDZ (nie ja, ale ti mladsi), uz su mozno zaciatkom novej cistej a neposkvrnenej generacie. Predpokladam vsak, ze az vase deti zaziju Slovensko, ktore bude fungovat, kde si ludia nebudu vsetko zavidiet a kde si nebudu ublizovat... Resp. budu ale menej. A potom sa bude aj tu zit, bez ohladu na to kto bude vladnut (ak bude aspon trochu demokraticky)
 fotka
camelqa  10. 10. 2007 22:14
ja ako neveriaca tu nejdem nic rozpisovat o nabozenstve,co sa tyka Madarov, mas pravdu...ale zase nechcem skatulkovat vsetkych
 fotka
chiflada  10. 10. 2007 22:20
našej zaostalosti? nie sú to príliš silné slová? nevravím, že nesúhlasim máš parvdu nadvláda Maďarov nám ublížila, ale teraz sme predsa slobodný. nemyslím, že sa máme prečo sťažovať(teda vždy je tu veľa vecí na sťažnosti ale mnohí sú na tom horšie). máme slobodu prejavu, môžeme sa voľne pohybovať v niektorých krajinách museli prežívať niečo čo sa nazýva ľudová armáda, kde na ľudí strielali keď vyjadrovali svoj názor. v iných krajínach sú ženy stále utlačované... a nemôžeš vedieť či by nám skutočne bolo lepšie keby nás Maďari neutláčali, nevieš či by sa skutočne naďalej vvyvijala kultura možno by sa z nás stali ďalší američania, teda ľudia bez štipky kultúri, bez histórie...
 fotka
stifut  10. 10. 2007 23:56
..a za všetko nemožu madari, ale svatoplukove ženy
 fotka
filippp3  11. 10. 2007 01:17
Lebo su skurveny neprajnici zavistlivy...picuju na kazdeho a maju kokotov v parlamente:0...necital som to, ale podla nazvu som usudil ze je to tak
 fotka
kosmiklove  11. 10. 2007 09:29
doteraz som nenavidel madarov...a teraz budem este viac
10 
 fotka
zabeus  11. 10. 2007 11:32
Som presvedceny , ze SUCASNA POLITICKA SITUACIA na slovensku je kvoli ZAOSTALYM MADARSKYM KMENOM.

Presne typicky pristup , rypeme sa v historii a hladame tam dovody , ale to je blbost.Ja by som hladal povod prave v politike , a hlavne pristupu ludi v tomto state.
11 
 fotka
monymony  15. 10. 2007 20:59
Ppc ty máš toho,to je dobré toto,i ked račej by som bola egyptanka ako slovanka ved vieš prečo ...Svätopluk,kolega moj lolec
12 
 fotka
amrafel  15. 10. 2007 21:03
vtedajsi madari boli urcite barbari, ale za 100 rokov sa z nich stal kulturny a plnopravny europsky narod...ja by som pricinu sucasnej "chudoby" hladal v komunistoch
13 
 fotka
hodi  30. 10. 2007 23:07
no ja ti poveim v com to urcite je..pozri na slovakou..ake tipy..ludia si zavidia uz sa zabijaju za 20korun..nemame sa radi,nemame ziadnu narodnu identitu teda mame ale nikto to uz nebere nieje hrdy nato ze je slovak.pozrite na cechov ti sa dokazu vzdy spojit v sporte je to asi najlepsie videt jak to je..
14 
 fotka
grietusha  16. 11. 2007 21:14
nesuhlasim... vies co mi to pripomina? freuda hrabes sa v minulosti,aby si ospravedlnil chyby a nedostatky pritomnosti... a ides az do prilis vzdialenej minulosti. a ako tu uz padlo:z madarov sa stala velmi kulturna civilizacia. taketo clanky pisat najma v casoch, ked je slovensko-madarska situacia a komunikacia zla, je dost blby napad. a este takymto tonom.



suhlasim s tym,ze nasa "zaostalost" prameni z cias komunizmu. preco inak by mala "proletarska" spolocnost taky pohald na ludi,co maju zisk? isto ho maju nejakym nekalym sposobom (ano,stava sa, ale preco nadavat na akzdeho?)... a podla mna to aj mame v sebe nejak proste zakorenene. este sme nenasli svoju identitu. pozri na cechov, aj oni boli s nami vo velkej morave, tiez s nami prezivali komunizmus...a kde su teraz.
15 
 fotka
sakul  16. 11. 2007 21:21
no jo dnes už by som to inač napísal ale podstatu toho članku stale by som nemenil..
16 
 fotka
nietzsche  16. 11. 2007 22:23
To, prečo sme takí zaostalí, by som nedal hneď, že to spôsobili nájazdy starých Maďarov na Veľkú Moravu, aj keď to malo nejaké následky, ale skôr by sa trebalo pozrieť do obdobia osvietenstva, najmä vlády Márie Terézie. Ona chcela zmodernizovať celú ríšu, veď si môžete spomenúť čo zaviedla, pravidelnú školskú dochádzku, cirkvi, daňovú reformu, tereziánsky kataster atď. A takisto chcela vytvoriť manufaktúry a s tým aj rozvoj priemyslu - veď priemysel podopruje rast. Avšak uhorská šľachta nechcela tie reformy, najmä manufaktúry, bojovala proti nim, lebo by prišli šľachtici o svoje výsady. Nakoniec to Mária Terézia vzdala a rozdelila ríšu na dve časti - západnú (Rakúsko, Česko), kde sa rozvýjal priemysel a teda bola aj bohatšia, vyspelejšia a napokon na východnú Uhorsko,Slovensko), ktorej takpovediac pridelila poľnohospodárskej krajiny, ktorá samozrejme zaostávala za západom.
17 
 fotka
sabnacke  19. 8. 2014 15:20
starý blog ale musím zareagovať:

prečo sa Slováci nemajú tak dobre ako v Nemecku

- pretože slovenské úspory ležia v bankách kým nemecké úspory ležia vo fondoch. to je celá veda, akurát Slováci o tom vedia prd (neobviňujem ich, nemajú o tom odkiaľ vedieť). neuvedomujú si, že ak chcú získať nezávislosť, musia pre to aj niečo robiť, nie čakať, kým im dá štát do ruky.

len jeden z mnohých dôvodov, ale dosť závažný.
18 
 fotka
sakul  20. 8. 2014 19:44
@sabnacke jooj ale toto ozaj moc stary blog dakujem za odpoved, aj ked mi ju uz cas dal taktiez
19 
 fotka
sakul  20. 8. 2014 19:48
..a dnes tu uz s tým co som napísal, viacmenej nesuhlasim
Napíš svoj komentár