Nechcete nový GR Yaris za zanedbateľných 50K?
33 komentov
1
lukaso121
30. 8.augusta 2024 15:57
Ktory je dobry na nakupy v bille ?
3
takmer 50K za ostrú štvorkolku? To nieje zas tak veľa, navyše po tom facelifte to vyzerá že je to auto zas o kus vypiplanejšie.
4
@cltr0n @3 je to malý Yaris. Ja viem, že to auto je úžasné a je to v podstate road legal rallye auto, ale 50 000 za malý Yaris? O 3 roky bude stáť nová generácia koľko. 70K?
5
To že je malé asi nevadí... väčšina ľudí to kupuje ako víkendovú hračku.
Ani tá stará nebola tak lacná, jedna vec bola cenníková cena a druhá že v europe to auto zo začiatku bol nedostatkový tovar a v inzercii boli drahšie ako u dílerov ktorí boli vypredaní
A druhá vec je že je to ozaj špeciál ktorý pripomína yaris iba základnými proporciami ... vývoj bol náročný a drahý a treba to niekde rozpustiť.
A tretia vec je že ľudia tie prachy za to auto ochotne platia Hlavne prišla do ponuky automatická prevodovka a to je ťahák toho faceliftu.
Ani tá stará nebola tak lacná, jedna vec bola cenníková cena a druhá že v europe to auto zo začiatku bol nedostatkový tovar a v inzercii boli drahšie ako u dílerov ktorí boli vypredaní
A druhá vec je že je to ozaj špeciál ktorý pripomína yaris iba základnými proporciami ... vývoj bol náročný a drahý a treba to niekde rozpustiť.
A tretia vec je že ľudia tie prachy za to auto ochotne platia Hlavne prišla do ponuky automatická prevodovka a to je ťahák toho faceliftu.
6
@cltr0n @5 samozrejme, ono to svoju klientelu má, síce ja to nie som. Mňa tá automatická prevodovka práve odrádza a tým že je to auto malé, mi nesedí proporčne. To že je výnimočné je jedna vec, ale mne sa auto musí páčiť. Našťastie, 50K na krpatý Yaris určite nemám, takže hneď ma to trápi aspoň o trochu menej.
7
Fuuu, ak nemáš rád ostré štvorkolky, čo si to za Subaristu?
Mňa to tiež aktuálne bárs netrápi, možno tak na synovcovom PS
Mňa to tiež aktuálne bárs netrápi, možno tak na synovcovom PS
8
@cltr0n @7 to som predsa nikde nenapísal. Veď sa bez AWD cítim, ako keby mi chýbala časť tela pri šoférovaní. Subarista už, žiaľ, až tak nie som, minimálne na nejaký čas. Už musím byť dospelý a zodpovedný. 🙄
9
@cltr0n @5 1,6l trojvalec? ako víkendovú hračku? Vyzerá to práve ako mestské autíčo na nákup do billi. Dizajn je dosť otrasný. To tak pre dôchodcu alebo nejaku pani ktorej to nevadí. Neviem ktorý mladší chlap by si to kúpil.
Ako víkendová hračka vyzerá jedine ten GR86, aspoň má 4 valce a prekračuje 2l. 172kW a je to určite lahké. Zábava by s tým mohla byť a nevyzerá to hnusne ale ako športák. Interier je dosť biedny aj keď za tú cenu. Tak ale skutočný športák by mal mať iné parametre, špeciálne dnes. Ale páči sa mi, celko, až na ten interier...
Ako víkendová hračka vyzerá jedine ten GR86, aspoň má 4 valce a prekračuje 2l. 172kW a je to určite lahké. Zábava by s tým mohla byť a nevyzerá to hnusne ale ako športák. Interier je dosť biedny aj keď za tú cenu. Tak ale skutočný športák by mal mať iné parametre, špeciálne dnes. Ale páči sa mi, celko, až na ten interier...
10
Ale dohladať dnes údaj ako kW nie je upnle lahké a dohladať hmotnosť to je vylúčené, v tých propagačných materieloch ju nevidím. Ak to má má mať športové využitie tak človeka zaujímajú asi kus iné parametre ako asistenčné systémy. No, autá majú už najlepšie za sebou a kto chce športák tak sa pozriem po niečom inom...
11
@abstraktdepres @10 Subaru má 1,3 tony, GR86 bude to isté. Výkon si uviedol správne. Inak to je bez srandy aktuálne najlepšie auto s rozumnou cenovkou na trhu. Lacnejšie športové coupé už nikdy nebude. Samozrejme, ja viac obzerám nové Baru, ale Toyota má krajšiu prednú masku a dá sa zaobstarať o dosť lacnejšie a... v skutočnosti je to tiež Subaru. Aj tak je to drahé, v US je cenovka ešte o niekoľko tisíc nižšia.
Na interiér sa v takom aute nepozerá. To sa kupuje aby to bolo o 10 rokov upravené. Ale celkom ma zaujíma, že čo ti chýba na výbave, pretože mňa na aute zaujíma v interiéri aké majú sedadlá bočné vedenie a koľko otravných pičovín sa po naštartovaní bude zapínať. Ja by som naopak všetko zrušil zo súčasných áut. Dnes už nie je možné si kúpiť auto aby ti nenanútili nejaké prijebané masážne sedadlá na každú polku rite zvlášť, skurvené lampičky na čítanie, uvítacie svetlá, uvítacie zvučky, online AI asistenty, asistent zapínania stieračov pre mentálne retardovaných, asistent prepínania jazdných režimov, asistent kontroly zaplnenia batožinového priestoru, hlasový asistent nastavenia spätných zrkadiel, výsuvný schodík na vystupovanie, výsuvný schodík na vystupovanie s nasvieteným logom, asistent na vycúvanie z parkovacieho miesta... hlavne že nekúpiš auto bez obmedzovača pri 180 km/h. Dnes už každú kokotinu ľudia potrebujú v aute, snáď okrem motora.
Na interiér sa v takom aute nepozerá. To sa kupuje aby to bolo o 10 rokov upravené. Ale celkom ma zaujíma, že čo ti chýba na výbave, pretože mňa na aute zaujíma v interiéri aké majú sedadlá bočné vedenie a koľko otravných pičovín sa po naštartovaní bude zapínať. Ja by som naopak všetko zrušil zo súčasných áut. Dnes už nie je možné si kúpiť auto aby ti nenanútili nejaké prijebané masážne sedadlá na každú polku rite zvlášť, skurvené lampičky na čítanie, uvítacie svetlá, uvítacie zvučky, online AI asistenty, asistent zapínania stieračov pre mentálne retardovaných, asistent prepínania jazdných režimov, asistent kontroly zaplnenia batožinového priestoru, hlasový asistent nastavenia spätných zrkadiel, výsuvný schodík na vystupovanie, výsuvný schodík na vystupovanie s nasvieteným logom, asistent na vycúvanie z parkovacieho miesta... hlavne že nekúpiš auto bez obmedzovača pri 180 km/h. Dnes už každú kokotinu ľudia potrebujú v aute, snáď okrem motora.
12
Na druhej strane, čo čakať... Dnes už niektorým treba AI asistenciu ešte aj na napísanie sms k narodeninám pre vlastnú manku.
13
@abstraktdepres @9 no, predstav si To sú ľudia ktorí berú jazdenie ozaj vážne a v záujme iných vecí preglgnú aj tie tri valce, aj to že je to malé, aj to že je to škaredé aj to že to stojí 50k
15
@teal @11 súhlasím. Mne v aute stačí klimatizácia, kúrenie, vyhrievané sedačky sú luxus ale dokážem žiť v pohode bez toho. Vlastne žijem, mám ten gombík na strane šofera pokazený a nechce sa mi to ani riešiť Inak ani neviem. Páčia sa mi klasické analogové ručičky. Svetielka a blbosti nemám rád. Nech vidím čelným von a v interieri nech nič otravne nesvieti. Jedine tak navigácia sa niekde môže hodiť. Ideálne keby aj ten displej išlo vypnúť. Ale ja ho nemám takže to riešiť nemusím...
Interier toyoty nemyslím že by bol zlý vybavenostou/funkcionalitou, tá tam iste je, neviem, ani ma to nezaujímalo. Vadí mi že je to všetko také škaredé a vyslovene plastové. Ja preferujem proste kožu kde to ide a ideálne aj nejaky kov. Aj keď teda ja mám kovové len držadlá na dverách Ale proste nejaky aspoň minimálny nádych kvality interieru v tej toyote je nulový.
Interier toyoty nemyslím že by bol zlý vybavenostou/funkcionalitou, tá tam iste je, neviem, ani ma to nezaujímalo. Vadí mi že je to všetko také škaredé a vyslovene plastové. Ja preferujem proste kožu kde to ide a ideálne aj nejaky kov. Aj keď teda ja mám kovové len držadlá na dverách Ale proste nejaky aspoň minimálny nádych kvality interieru v tej toyote je nulový.
16
A hej, cena tej GR86, s tým motorom, je super, aj hmotnosť ktorú píšeš. Ja mám tiež nejako 1,38 tony a páči sa mi to. Ideálne by som sa autu cez 1,6 tony vyhol. Ale predpokladám že to dnes pri nemeckých automobilkách asi už nejde.
20
a ako dlho to 1,6l 3 valec s turbom vydrží? Ja som dodnes v tom že 3 valec je tu kvôli EU, teda spotrebe, kvôli šetreniu nákladov na výrobu. Cielová skupina pani v strednom veku alebo dôchodcov. Neviem čím okrem spotreby by bol 3 valec zaujímavý.
Kto chce skutočný športák tak si zoženie 3l 6 valec. Ideálne 8 valec cez 4l. S dizajnom ktorý športovému autu odpovedá.
Športové autá sú tiež nízke a široké. Kvôli stabilite. Z toho Yairs ako nízke auto nevyzerá. Skôr ako auto do mesta. Tiež malé nákupy. Ale ktovie možno sa časom od nich inšpiruje porsche, lambo alebo ferrari
Kto chce skutočný športák tak si zoženie 3l 6 valec. Ideálne 8 valec cez 4l. S dizajnom ktorý športovému autu odpovedá.
Športové autá sú tiež nízke a široké. Kvôli stabilite. Z toho Yairs ako nízke auto nevyzerá. Skôr ako auto do mesta. Tiež malé nákupy. Ale ktovie možno sa časom od nich inšpiruje porsche, lambo alebo ferrari
22
Možno to zbytočne hrotím. Autá vlastne ani niesu moja najväčšia záluba... Hlavne že sa to auto niekomu páči, že pre neho má využitie a chce ho. Pre mna je to pomerne škaredé auto s 3 valcom za necelých 50 tisíc eur. Čo je dosť vysoká suma.
Občas nejake porsche jazdí rallye. Inak asi sú tie autá tak drahé že sa to na nejaky okruh vytiahne len pri testovaní Ale iste o tom vieš daleko viac než ja tak si to kludne nechám vysvetliť
Občas nejake porsche jazdí rallye. Inak asi sú tie autá tak drahé že sa to na nejaky okruh vytiahne len pri testovaní Ale iste o tom vieš daleko viac než ja tak si to kludne nechám vysvetliť
23
@abstraktdepres @22 asi áno, ide o to čo každý od toho svojho sportiaku…niekto že bude dobre vyzerať a niekto zasa že bude dobre jazdiť. Preto tu máme autá čo lepšie jazdia ako vyzerajú (GR Yaris) a potom autá čo sú síce pekne ale s tou jazdou to nieje žiadna slava
24
@abstraktdepres @22 Neviem čo by som ti tu vysvetlil, podľa mňa máš dobrý prehľad v tom ako auto funguje, len si myslí, že je trochu off hodnotiť auto podľa toho, koľko má motor v ňom dier, o to viac keď daný 3-valec produkuje viac výkonu ako väčšina 4-valcov na trhu s tým, že zároveň treba brať do úvahy, že väčšina moderných motorov má funkciu vypínania jednotlivých valcov pri bežnej jazde, takže aj so 4 valcom dnes často jazdíš dokonca len s dvoma pracujúcimi valcami a stavím sa, že mnoho ľudí o tom ani nevie.
Ferrari, Lambo a Porsche nejazdia rallye, pretože na to nemajú auto a keby sa ho rozhodli jazdiť so svojimi existujúcimi autami, tak by to pre nich skončilo tak trochu fiaskom, ale keby sa predsa jedného dňa rozhodli postaviť auto ktoré by bolo schopné jazdiť rallye a poraziť Toyotu, Hyundai, Ford alebo Subaru, tak by sa skutočne mohli inšpirovať GR Yarisom.
Ferrari, Lambo a Porsche nejazdia rallye, pretože na to nemajú auto a keby sa ho rozhodli jazdiť so svojimi existujúcimi autami, tak by to pre nich skončilo tak trochu fiaskom, ale keby sa predsa jedného dňa rozhodli postaviť auto ktoré by bolo schopné jazdiť rallye a poraziť Toyotu, Hyundai, Ford alebo Subaru, tak by sa skutočne mohli inšpirovať GR Yarisom.
25
Ešte k tej kvalite. Stavím sa, že ten 3 valec GR Yaris vydrží jazdiť dlhšie než väčšina Včkových 8 valcov od Ferrari.
26
@teal @24 tých porsche s úpravami na preteky som videl dosť, na internete.
Že by napríklad atmosferický 8 valec cez 4l vydržal menej než 1,6l 3 valec s turbom?
Že by napríklad atmosferický 8 valec cez 4l vydržal menej než 1,6l 3 valec s turbom?
28
@abstraktdepres @26 to nebudú autá od Porsche, ktoré by jazdili v nejakom šampionáte, ale garážové úpravy.
Písal som o V8 od Ferrari. Asi je rozdiel medzi Ferrari a GM a medzi Toyotou a VW.
Písal som o V8 od Ferrari. Asi je rozdiel medzi Ferrari a GM a medzi Toyotou a VW.
30
31
Minule som zahliadol Civic Type-R, tak som sa počudoval koľko môže tá hračka stáť ... a ono 60k To ma už naozaj celkom šokovalo
33
@32 jop, vyzerá to ako totálny vrchol evolúcie predokoliek, dizajn je ako vždy totálne UFO, aj keď som sa zapozeral na YouTube tak tiež už trpí niektorými neduhmi.
Napíš svoj komentár