Za čas čo som na birdzi, čo sa na jeho tvorbe aktívne podielam, a zapájam sa do jeho života, som prišiel na mnohé pravdy, či nepísané zákony birdzu.

Ba dokonca sa mi niektoré z nich stále len vykreslujú a deň po dni som múdrejší, a zorientovanejší v jeho svete.

O dobrom mene

Mať dobré meno na birdzi je nepochybne znakom určitých zásluh, skúseností, a húževnatej práce, samozrejme talentu a šarmu, či šiesteho zmyslu, ako dosiahnuť dobré meno.
Dnes poznám mená elitných členov birdzu, tých úspešných, tých ospevovaných, tých preferovaných, nebudem menovať, bolo by to odo mňa úbohé, ja iba skromne konštatujem.
O čom vlastne rozprávam ? ? (resp. píšem)
Píšem o tom čo prináša, dobré meno, a čo ho robí.
Prvý fakt, ktorý tu je, je to, že , keď si prezerám TOP 20 za deň, či TOP 10 v mesiaci, čo vidím? Vidím , že sú to zväčša diela , , elity´´ birdzu, diela, ktoré, ale niekedy už viac predáva meno autora, ako samotný obsah.
Samozrejme, autori sa mohli stať známimi iba pútavou tvorbou, čo kvitujem, no potom sa už dostávajú do štádia , , za vodou´´ a stačí im priebežne pridávať blogy na priemernej úrovni, áno, dovolím si tvrdiť, že sú to mnohokrát len priemerné blogy, no tým, že už autori majú dobré meno, získajú spústu komentárov a odporúčaní, od obdivovateľov, a hlavne podobne úspešných autorov.
Ako som si mohol všimnúť , títo elitní autori si radi navzájom dávajú odporúčania, komentáre, no nečudujem sa, samozrejme, má to len výhody, lebo ich to stále posúva vpred.
A potom už aj ten ich výtvor ovenčený zopár odporúčaniami a komentármi, aké obyčajný bloger, ktorý častokrát vytvorí rovnako dobrý blog, či niekedy aj lepší nedostane, zožína slávu na výslní, TOP, TOP, TOP.

Takto sa úspech elity už len nadzvukovo znásobuje, a takisto rýchlo rastie ich status, ktorý koniec koncov takisto predáva, a o niečom hovorí.

A čo som chcel povedať ja? , no, že niekedy ma zaráža aký blog od známeho birdzáka dostane 20 odporúčaní a komentárov, a aký blog od málo známeho autora končí bez obdivu. Dúfam, že chápete.

 Úvaha
Komentuj
 fotka
tomas  26. 4. 2009 19:57
a ja mam dobre meno? D alebo zle?
 fotka
chiflada  26. 4. 2009 19:58
už len tým že drbneš do názvu blogu BIRDZ sa dostaneš medzi top...
 fotka
idea  26. 4. 2009 20:01
Presne si to vystihol...
 fotka
teny555  26. 4. 2009 20:03
@tomas ty si elita sám o sebe, všetci vedia prečo, lebo by to tu bez teba asi nefungovalo, takže nech už urobíš čokolvek, tvoje meno bude vždy dobré, som spokojný , keď potrebujem , poradíš, a podľa tvojho návodu na editovanie webky so screenshotmi som si tam ja - lama, dokázal zmeniť pozadie, ale čo ma stále trápi je že som ťa prosil, aby si mi blog a status presunul na môj nový nick wiggum, lenže napriek sľubu,a tomu že som ti to viac krát písal sa tak nestalo, prepáč , že ti to vytýkam ale sľúbil si že to nebude problém
 fotka
teny555  26. 4. 2009 20:05
@2 čo som urobil dnes úplnou náhodou 2 krát, a je to fakt tak (smajlík)
 fotka
adka279  26. 4. 2009 20:09
ale máš pravdu
 fotka
freedomko  26. 4. 2009 20:10
medzi top a elitu sa moze dostat aj ten nenavidenejsi ako nejdem teraz ja menovat lebo ma napadlo asi hned 20ludi ale tak proste podla mna jediny tu (dvaja) ktori si mozu daco o sebe mysliet su @tomas @tenpatic lebo oni jediny dvaja maju zasluhu na tomto vsetkom celom...
 fotka
wewo  26. 4. 2009 20:21
nie je elita ako elita



napriklad ja mam viac-menej vysoke tajne cislo, a vobec nemam pocit ze by som tu bol znamy



napisem blog a pozrie si ho 15 ludi, z toho docitaju ho tak styria, z toho ohodnotia ho tak dvaja a pri tom najvyssimi znamkami..
 fotka
tenpatic  26. 4. 2009 20:22
@freedomko



Je síce pekné že nás takto pekne chváliš a však chcel by som ešte niečo podotknúť a dodať. Každý, kto sa kladne a pozitívne pričinil(alebo to robí doteraz) o rozvoj Birdzu má na nom tak tiež určitú zásluhu a patrí mu tiež určitý spôsob úcty. Niekto ma menšiu iný väčšiu, každé kladné a pozitívne pričinenie je platné a vážime si ho v plnej miere.



Nebudem tu teraz menovať konkrétne nejakých úživateľov alebo ludí, ktorý pracujú v redakcii alebo inak. Je tu pár konkrétnych ľudí, ktorý sú šikovný, aktívne sa podieľajú na obsahu a rozvoji birdzu čo si vážime, iný zas občas.



Na Birdzi je vela šikovných ludí.
10 
 fotka
mayo  26. 4. 2009 20:25
@freedomko dokonca.



@teny555 vtipná hypotéza

nieje to problém ľudí z topu, ale ľudí všeobecne.

Ty si neklikneš na autora s kvalitnou tvorbou?

A ani tí autori to nerobia, aby boli v "TOPe"

proste sa prezentujú a nemôžu za svoje umiestnenie.



Ale v pohode, i ja občas fňukám, že niekto vie spievať a ja nie.
11 
 fotka
grietusha  26. 4. 2009 20:28
tak akože dajme tomu, že ja komentujem iných len preto, aby som sa zviditeľnila ešte viac? haha
12 
 fotka
jogurtovakultura  26. 4. 2009 20:39
najčastejšie témy v blogoch : 1. odchádzam z birdzu 2.neodchádzam z birdzu,ale nepaci sa mi toto toto a toto 3.preco sa čítaju a hodnotia len blogy elity, pricom pisu aj priemerné blogy.

ked som písala blogy castejsie nez teraz a ocitala som sa v rebríčkoch tak mi toto tvrdil jeden nemenovaný užívateľ - ze mam viac komentov podkazdym blogom ako on, pricom on píše úúúžasnejšie blogy než ja - a spravili sme pokus. napísala som blog a uverejnil ho iný užívateľ, ktorý mal status "hlada sa" ci jak to je, nebolo to ani kliciace semienko. a blog sa ocitol na prvom miete v rebrickoch. druhy pokus bol v tom, ze som si sama zalozila druhu identitu, ách yo. bola som asfaltový dub skopírovala som blog mojho kamaráta (s jeho dovolením) a tiež sa umiestnil v topke.

a tým chcem povedať:

1. kvalitný blog je kvalitný blog- ak zaujme, tak ho ohviezdia

2. "elitným" blogerom môže byť len niekto kto si svoju úroveň vypracuje - nespadne mu len tak do náručia.

3. radšej už tak často blogy nepíšem

4. tiež som si všimla, že poslednú dobu sú tam hlavne dvaja užívatelia na preskačku, ale nečítam ich, takže sa mi ťažko hodnotí ich talent.



yo?
13 
 fotka
shelia  26. 4. 2009 20:45
@mayo nemozes vediet vsetko
14 
 fotka
oinomaos  26. 4. 2009 20:55
@teny555

Niektory totiz sa nepotrebuju dostat do "elity"...Nevidim zmysel v tom sa niekde predbiehat ci pridavat 5 blogov denne aby mi narastlo nejake cislo.Uprimne ani si ho nevsimam.Ked sa rozhodnem nieco pridat,tak vtedy,ked vidim isty dovod preco by to tu malo byt a ze to zaujme.Aj to si musim urobit cas aby som tam nesplechol hocico..Mozno mas pravdu v tom,ze ty,ktory to cislo vysie maju,uz len zo zvyku nieco pridaju aj keby to trebars malo byt o tom ze dnes rano kupili rozky a mlieko...Avsak nie kazdy musi byt taky,da sa najst dostatok vybornych clankov a uvah od znamejsich autorov.Nie kazdy to neskor odflaka.. Tvoj clanok sa dobre cita,takze mas odo mna 5 hviezdiciek.Len tak dalej.
15 
 fotka
mirkova  26. 4. 2009 21:11
už je toho trochu veľa, nezdá sa ti? posledné tvoje blogy sú len o tom, akí sú ľudia na Birdze hnusní, že blogujú takí, ktorí blogovať nemajú, že sa v TOPe umiestňujú takí, ktorí by tam nemali čo hľadať...ja v tom vidím iba a IBA jediné - tvoju vlastnú snahu sa ta dostať a to za každú cenu, bez ohľadu na to či píšeš pravdu alebo lož...čítam ťa celkom pravidelne a musíš uznať, že ty sám máš blogy aj dobré, ale aj úplne odveci, narýchlo zbuchnuté, aby si niečo pridal...zamysli sa...ak chceš meniť svet, začni najprv sebou
16 
 fotka
shroomy  26. 4. 2009 21:19
inak dnes bol pekny den a riadne teplo co?
17 
 fotka
teny555  26. 4. 2009 21:46
@10 aj ja by som chcel vedieť spievať , žialbohu som taký dar od boha nedostal
18 
 fotka
teny555  26. 4. 2009 21:49
@15 myslím , že si to trošku prehnala , nepíšem, že sú tu hnusní a zlí ľudia, iba o tom ako to je, nikoho nemenujem, a neurážam, nad sebou sa zamýšlam, a je pravda, že aj ja píšem blogy čo niekedy patria do koša a niekedy sa podarí úspešní, atd, a nepíšem lož !! a ani sa nesnažím dostať k elite, ked o tom píšem, a toto by mi k tomu určite aj tak nepomohlo

a nechcem meniť svet ! len konštatujem
19 
 fotka
athelasil  26. 4. 2009 22:34
sranda je,ze ked som otvorila tento blog a precitala si uvod cakala som tie "zakony" o ktorych pises ako si ich objavil.ale nejako si skoncil iba u blogoch.velmi mi to pripomina clanok depropex-a ktory pisal o tom ze nerymovane basnicky nemaju co robit medzi basnami a zavadzaju v top a ze len "elita" ma hodnotene blogy.tak nejak.
20 
 fotka
melancholy  27. 4. 2009 10:13
ja som si už po mesiaci tu uvedomila, že nech niekto s "dobrým menom" napíše takmer hocičo nahrnie sa na jeho webku kopec "pätolízačov" a "starých dobrých kamarátov", ktorý mu dajú na kilá hviezdičiek, ktorých počet predčí len dĺžka ospevných komentov.

taktiež uznávam, že na vrchol sa nedostali zadarmo a väčšina ich blogov má vážne akúsi myšlienku, po ktorej si nepoviem "ach klišé", no len väčšina.



nedá mi neuviesť príklad (vopred sa ospravedlňujem tomášovi :

raz tomáš hodil do fóra priemerne vtipnú poznámku, na ktorú najmenej 30 ľudí odpísalo niečo ako "ach tomáš, to si zabil " alebo "to bolo geniálne, tomáš " a pod............. takéhoto niečoho by sa obyčajný smrteľník nikdy nedožil ani keby sa birdzáci váľali pod stolom od smiechu



ale ako som už písala táto vyššia trieda birdzu sa dostala na vrchol zaslúžene
21 
 fotka
schizofrenik  27. 4. 2009 10:50
ja neviem ale na tomto blogu nie je nič pravdy, elita neelita, proste kvalita sa dá vycítiť, a už by som ani nepovedal že elita, ale skalní užívatelia birzu, a tí budú mať komenty furt, hlavne po tom čo je tu môj birdz a keď ma niekto aj sto priateľov nie je čudo že tam mňa potom kilometer komentárov a milión hviezdičiek, ale z tvojho blogu necítim nič inňe len silnú závisť a gramatickú neschopnosť, zahviezdil si
22 
 fotka
mayo  27. 4. 2009 11:01
@schizofrenik ty-ty-ty hviezda na 25. mieste
23 
 fotka
teny555  27. 4. 2009 14:26
@21 , všimol som si tvoju silnú schizofréniu
24 
 fotka
teny555  27. 4. 2009 14:28
@15 a ešte niečo! áno aj ja niekedy píšem blogy do záchoda, čo za nič nestoja, lenže nedostanem za 2 nezmyselné riadky 47 krát 5 hviezdičiek
25 
 fotka
bluepanter  27. 4. 2009 16:07
Tak takto funguje skoro celý svet...aj politici sú napríklad elita, aj keď nie sú veľmi "kvalitní" .

Proste vždy musí byť skupinka tam hore a veľkáááá skupina tam dole .
26 
 fotka
cooffee  27. 4. 2009 17:34
5 tvojich blogov som narátala na túto tému ... bude ešte viac? Birdz je komunitný portál, nie literárny ... a o tom to celé je. Možno nie si na správnej adrese.
27 
 fotka
krtek  27. 4. 2009 17:55
Inak ešte k tomuto som chcela reagovať. Na ten začiatok, ako spomínaš, že sa predáva už skôr meno, ako obsah je založených strašne veľa vecí.

Aj umelec si mohol kedysi len tak čmárať, proste preňho to bolo úplne otrasné, ale je známy a predá sa to.

Kvôli jeho menu. Tak to proste je.

Meno si treba vybudovať.

Ako, to asi vieš aj sám.
28 
 fotka
teny555  27. 4. 2009 19:32
@25 presne nie len politici, ale aj umelci, či manažéri, tí ,,najlepší´´ sú mnohokrát na nízkej úrovni
29 
 fotka
teny555  27. 4. 2009 19:33
@26 veď práve hovorím o komunite, na literárny portál by som nechodil a ani tam takéto blogy nepridával
Napíš svoj komentár