Teny555
31. 5.mája 2009 17:54
Ďalšie jeho blogy »
Nerovnaký meter na pridelenie peňazí, alebo Prečo v BA áno a v NR nie? O trolejbusoch
Lenže po nežnej revolúcii, teda obrovskom štátnom prevrate sa razom stratili aj financie na jej budovanie a sen sa rozplynul.
Z dnešného hľadiska je síce škoda, že tu trolejbusové trate niesu, ale v dnešnej dobe sa nakupuje stále viac ekologických autobusov, preto už nieje v súčastnosti zapotreby stavať trolejbusové trate, a koniec koncov je to aj veľmi drahé. Preto sa dnes už také trate nestavajú, tie čo už napr. v Bratislave sú tak sa samozrejme používajú, ale už ich stavať dnes sa neoplatí.
Čo je v predchádzajúcom odstavci je rozumný fakt, ktorý som pochopil, aj keď by sa mi trolejbusová doprava páčila. Lenže moja chápavosť utŕžila ranu, a všetko sa mi zdalo na ruby, po tom čo sa začalo budovať v Bratislave na Dlhých Dieloch (kde mám sesternicu).
Toto sídlisko dobre poznám, jazdia tam autobusy, asi tak často ako na Klokočinu, ale idú iba do centra Karlovej Vsi, ktorej sú D.Diely súčasťou, kde sa prestupuje na električku do mesta. No a to čo ma zarazilo je , že na toto sídlisko, od električky len kúsok, všetko max. do 1 km, kde ľudí ešte aj pohodlne rozváža 1 linka, ktorá chodí každých 5 minút, budú stavať trolejbusovú trať.
V dĺžke cca 2 km, ani to nie natiahnu trolejové vedenie, a budú hore jazdiť trolejbusy, vedú len dole k hlavnej ulici v Karlovej Vsi, nenapájajú sa na žiadnu inú trolejbusovú trať, jazdia tam trolejbusy iba tak ako kedysi autobusy, a bolo to teda potrebné tam budovať, kde sa na to vzali peniaze, stálo to desiatky miliónov (zdá sa mi že 54 mil Sk), toľko peňazí, na projekt , ktorý v súčastnosti je iba luxusom, vymoženosťou, čo je na Slovensku nezvyk budovať. Ale stalo sa tak.
A podstata blogu, no to, že aby to bolo v Nitre sa peniaze nikdy nenašli ani nenájdu, a nieje to tým , že dnes to je už nerentabilné (vzhľadom na top, čo bolo v predošlom odstavci), Nitra má veľa kopcovitých častí (Klokočina, Zobor) s veľkým pohybom osôb, trolejbusy sú kvôli pohonu vhodné do kopca, akých je v Nitre veľa, a zišli by sa tu, ale v BA v súčastnosti postavia na časť sídliska na kopci (menší kopec ako Klokočina v NR) tú trať, bez mihnutia oka, v Nitre nikdy.
A v BA ich napriek ekologickým autobusom budú stavať ďalej, je v pláne ešte nespočetne kilometrov trolejbusových tratí, v NItre niesu peniaze ani na tie naozaj potrebné.
Je to možné?
19 komentov k blogu
1
jingsavv
31. 5.mája 2009 18:03
V bratislave je doprava riesena desne v dosledku nekompetentnosti ludi. A hluposti ale o tom to je vzdy. A sak aj v nitre sa urcite najdu peniaze, ale peniaze sa na slovensku davaju vzdy na to co je najmenej potrebne takze tak ...
2
Neviem čo je naruby na tej trati na Dlhé diely... Ak má mesto vybudované zázemie pre trolejbusovú dopravu, je predsa logické, že bude podporovať jej rozvoj v lokalitách, v ktorých je to výhodné...
Ak v Nitre nebola vybudovaná trolejbusová sieť v minulosti, bolo by treba vystavať novú vozovňu, trate, meniarne, a v neposlednom rade zakúpiť drahé trolejbusy, čo sa asi neoplatí... Keby sa to oplatilo, už to tam máte
Ak v Nitre nebola vybudovaná trolejbusová sieť v minulosti, bolo by treba vystavať novú vozovňu, trate, meniarne, a v neposlednom rade zakúpiť drahé trolejbusy, čo sa asi neoplatí... Keby sa to oplatilo, už to tam máte
3
ta trat mala stat na DD v "92, postavili ju po pomaly 15tich rokoch od povodneho planu, takze tak .
FYI: povodne mali na DD premavat elektricky, ale boli zamietnute (v roku 92), z dovodu, ze aj tak do 10 rokov tu bude metro (HAHA) a namiesto nich sa navrhol trolejbus.
FYI: povodne mali na DD premavat elektricky, ale boli zamietnute (v roku 92), z dovodu, ze aj tak do 10 rokov tu bude metro (HAHA) a namiesto nich sa navrhol trolejbus.
6
@toms videl som vela plánov, aj o tých električkách viem, a videl som aj plán, kde bude rýchlodráha čiastočne podzemou ako metro, ale to len v málo úsekoch, kde nebude iné riešenie, bude viac trolejbusov, a v centre prakticky len električky ako aj dnes, ale aj nové trate obyčajných električiek, a to aj na dlhé diely, alebo ovsište a viac miest, zaujmavý projekt na imhd.sk to nájdeš
7
@teny555 jj, ja som to cital Ale vies, ako je to s planmi... Plany na metro existuju od cca 1965, po 45rokoch mame jednu jamu a 10 betonovych stien .
8
@toms to je najsmutnejšie, radšej mohli budovať to metro, aj ked pravda to je uplne neporovnatelne finančne, šak za tých 54 milionov by mali akurát tie 2 km el. vedenia v tuneli, samozrejme bez tunela
ale vlastne ako je poháňané metro, nemá predsa troleje?
ale vlastne ako je poháňané metro, nemá predsa troleje?
9
Ak by si videl stav bratislavských ciest, hneď by si nám trolejbusy prestal závidieť.
11
inak nad tými trolejbusmi by som sa tak nevzrušoval, tá doprava má jednu veľkú nevýhodu... pri zablokovaní trasy (napríklad aj menšia dopravná nehoda) stoja všetky vozidlá za sebou, zatiaľ čo autobus prejde inou ulicou a je to ok ...
a v súčasnosti, keď sú CNG autobusy, ekologická stránka veci už nie je taká významná, ako keď Ikarusy hučali ako piliňáky
a v súčasnosti, keď sú CNG autobusy, ekologická stránka veci už nie je taká významná, ako keď Ikarusy hučali ako piliňáky
12
@8 @teny555 metro je pohanane elektrikou z kolaji (bud sa pouzivaju tie dve alebo este aj tretia, napajacia)
k teme: v bratislave sa vymysla vela nezmyslov a potom to tam tak aj vyzera... trolejbusy su imho nezmysel za kazdych okolnosti, "ekologicky autobus" som este nevidel, najlogickejsie su samozrejme elektricky (a hlavne vtedy, ak maju vyhradeny svoj vlastny jazdny pruh, ako vo vacsine BA), preto je nepochopitelne, ze sa takmer vsade tahaju elektricky a vedla nich ide... autobus...
a samozrejme absolutne nelogicke je zastavka kazdych 53 metrov, co sposobuje, ze je casto rychlejsie ist peso alebo bikeom...
k teme: v bratislave sa vymysla vela nezmyslov a potom to tam tak aj vyzera... trolejbusy su imho nezmysel za kazdych okolnosti, "ekologicky autobus" som este nevidel, najlogickejsie su samozrejme elektricky (a hlavne vtedy, ak maju vyhradeny svoj vlastny jazdny pruh, ako vo vacsine BA), preto je nepochopitelne, ze sa takmer vsade tahaju elektricky a vedla nich ide... autobus...
a samozrejme absolutne nelogicke je zastavka kazdych 53 metrov, co sposobuje, ze je casto rychlejsie ist peso alebo bikeom...
13
škoda je hlavne toho, že BA nemá metro, čo by sa hlavnému mestu zišlo.
Trolejbusy sú podľa mňa dosť zbytočné, tak ako povedal @mernose , autobus prejde aj tam, kde sa trolejbus nedostane a zbytočne sa nemusia ťahať vedenia.
Trolejbusy sú podľa mňa dosť zbytočné, tak ako povedal @mernose , autobus prejde aj tam, kde sa trolejbus nedostane a zbytočne sa nemusia ťahať vedenia.
16
vysvetlím ti to jednoducho....máme tu takého milého pána politika, čo stále vymýšľa s dopravou na dlháčoch (bývam tu), aby sa zviditeľnil, medzi občanmi aj pre výhody podniku a každého zárobku z novej prestavby. raz koloval chýr, že po dlháčoch nechodia revízori, kvôli nemu...teraz vymýšľajú opäť. ja som s tými trolejbusmi spokojná, aj keď mohli by chodiť do mesta, každopádne vzdialenosť nehrá takú úlohu, ako to, že sídlisko je na kopci a spoje sú v niektorých hodinách fakt vyťažené. čo sa týka porovnania Nitra-Bratislava: ale doprava nie je záležitosť štátu, nie? aspoň preto sa to naše volá Dopravný podnik Bratislava, takže financie sú asi jeho vlastné a čiastočne mestské...čiže by to asi chcelo iniciatívu mesta Nitra...ale to by ste museli mať takého...ehm...iniciatívneho peniažky mrhajúceho pána
17
@airi to máte šťastie na dlháčoch, vlasne, uvedomím si, trolejbusy 54 miliónov, minibusy na hlaváčikovu, ktorú dobre poznám, a nejak moc daleko to nieje, nechápem prečo tam musia jazdiť, v Nitre sú na sídliskách aj vzdialenejšie miesta od tepny MHD, a žiadny minibus tam nechodí,
ináč, halus je tam, ked z električky uteká cez cestu bars jako 50 ludí na 33ojku asi poznaš
ináč, halus je tam, ked z električky uteká cez cestu bars jako 50 ludí na 33ojku asi poznaš
18
no ako všeličo som prekusla, ale ten minibus už fakt nechápem čo tam robí však sa ani na tú uličku, po ktorej sa rúti dole, nezmestí a zastávku má umiestnenú tak(v tom jednom jazdnom pruhu), že ho autá idúce dole z kopca ani obísť nemôžu....a áno, to prebiehanie je vtipné, len je mi trochu ľúto, že tí šoféri by ich mohli počkať, keď je ten duobus vyťažený z polovice....ale nieee, načo...
19
@airi ved donedávna z konca hlavačikovej chodili pešo, a z veternicovej a stažoval sa niekto že to je tak strašne daleko? pochopím to na slavíne a v okolí, tam je to ozaj daleko, ale hento, to by v petržalke malo byť aj 20 takých minibusových liniek keby majú ísť na každú uličku (smajlík)
Napíš svoj komentár
- 1 Soyastream: Októbrová
- 2 Mahmut: Kritický pohľad na Halloween a sprievody strašidiel
- 3 Dezolat: Pribehova hra o susedskej vojne. chatgpt. na pokracovanie.
- 4 Mahmut: Čistota Pána prichádza! Nečisté zmeň sa, lebo zahynieš!
- 5 Mahmut: O čítaní z oblakov a o premenách foriem Pravdy
- 6 Dezolat: Test hrania textovej hry s AI friends & Fables
- 7 Soyastream: Novembrová
- 8 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť