Akurát som sa najedol veľkonočnej večere, pretože prednedávnom som sa vrátil z obradov vzkriesenia Pána.

Na začiatku by som chcel v hrubých rysoch opísať, čo približne chcem týmto blogom povedať.

Sú ľudia, ktorí napríklad sa tu chodia vyžalovať. Trápi ma to, rozchod, alebo závisť, alebo ten a ten sa má lepšie, ten ma niečo značkové, čo nemám ja, ten sa rád vystatuje, ten ma nízke sebavedomie a iba uráža, ten hento a tamto...

Čo sa za mladi naučíš, na staré kolená akokeby si našiel. Myslel som si, že človek, ktorý normálne pozoruje svet, vie, že všetky situácie ho formujú, aby sa stal čoraz lepším a dokonalejším, a aby sám sa vedel takto o seba akokeby postarať. Nemyslím tým nejako materiálne, to vôbec nie, ale z duševného hľadiska.

Mnohokrát tu čítam podivné blogy, pri čítaní ktorých teda jasne viem okamžite reagovať, a usúdiť, že dotyčná osoba si teda s niečím nevie dať rady. Pýta si teda vo svojich blogoch akési vysvetlenie, akúsi radu.

To by som ešte pochopil, hoci tento portál to rieši len minimálne, ale dajme tomu.

A mnoho je takých, že keď niekto chce poradiť, ako napríklad ja, a ešte dodám k tomu, že sa snažím k tomu pridať osobnú modlitbu, alebo aspoň nejaké krátke prosby, samozrejme, nemyslite si, že na birdzi som tu 24 hodín denne, aj keď mám ho rád, ale mám aj iné aktivity, tak som mierne v rozpakoch.

Prečo to píšem.

Píšem to preto, lebo tu vidím akúsi osobnostnú deformáciu, za ktorú mnohí ľudia pravdepodobne ešte od výchovy určite nemôžu.

Čo ale teda v značnej miere dokážu rozpoznať, čo dokážu vybadať, a ako sa neustále zlepšovať, vidím najmä tu na portáli, že vedia o tom len hovoriť, majú síce potrebu to akosi vyznať tu na webe, čo je samozrejme fajn, ale nevedia prijať nejakú radu alebo príslušnú kritiku.

Čo napríklad som si všimol u viacerých, veľmi podráždene reagujete na banálne dotazy a pripomienky pod napísaný text blogu.

Je neuveriteľné, ako vás mladých dokáže vytočiť kadejaká blbosť, keď si potom na svojej, mojej, tvojej stránke, teda profile, nájdem niečo také ako, ten a ten mi skomentoval blog, a viete, miesto nejakej konštruktívnej debaty sa to všetko
nanešťastie točí v tóne, ktorý je veľmi urážlivý.

Je neuveriteľné, keď ma niekto pošle kade ľahšie, píše ankety, diskusie rôzne zakladá, kde sám ten dotyčný čaká radu, a keď mu ako adresáta poukážem na vieru v Boha, na vieru v Toho, s ktorým mám empirické zážitky a skúsenosti oslobodenia od vlastného ega, že práve Pán Boh na robí slobodným od mnohých materialistických nivočení ľudstva, o čom si neviete ani predstaviť.

Pokušenie je veľké.

Skúste si predstaviť situáciu.

Napríklad minule, a mnoho mnohokrát sa stalo, že niekto vyhral buď Jackpot, alebo značnú sumu peňazí. Čo sa ale stalo?

Neprevzal si ju. Pýtam sa prečo. Čo bránilo tomu človeku, ktorý túžil v živote niečo vyhrať, a napokon zaváhal v rozhodujúcej sekunde možno...

Odpoveď vie len dotyčný, ale možno je to niečo, čo ho presvedčilo, že nie materializmus ťa spraví šťastným, pretože práve vďaka materialistickým vymoženostiam sa celkom ľahko s z pokoja a mierumilovného človeka môže stať štvavá zver, ktorý uteká pred bandou tých, ktorí mu siahajú zo závisti na život, na všetko čo má...

Prajem Vám veľa osláv zmŕtvychvstania Pána Ježiša! Nech je zvelebený Pán!

 Úvaha
Komentuj
 fotka
igorv  4. 4. 2015 20:43
Nečítal som to, ale nečudujem sa neveriacim, že ju odmietajú.
 fotka
vreskot000  4. 4. 2015 21:05
čo konkretne definuj
 fotka
kristinakostiviarova  4. 4. 2015 21:59
@vreskot000 Daj obyčajný, hmatatelny, pravdivy dokaz a ja uverím.
A prečo by sme mali mať?
 fotka
johnysheek  5. 4. 2015 00:11
@kristinakostiviarova takto to ale nefunguje.. raz vsak bude. potom uz vsak bude neskoro..
tak ci onak plati - kto chce a hlada, NAJDE
kto nechce, nezbada ani keby mal priamo pred sebou
 fotka
kristinakostiviarova  5. 4. 2015 08:04
@johnysheek A prečo by som mala veriť bez dôkazovk? Len tak v niečo? Čerpať vedomosti a vieru z Biblie ktorá je 2000 rokov stará a strašne vela krát pozmenená?
Áno rada by som verila. Bola som naozaj šťastná kebyže mám istotu, kebyže viem, že naozaj jestvuje.
Že keď umriem, bude aj niečo iné ako hniloba môjho tela a mozgu.
Boh ( ak naozaj existuje ) prečo by bol taký zlý?
Oukej, umrel na kríži kvôli nám a našim hriechom.
Ale, prečo sa pomstil Eve keď odtrhla jablko?
Prečo v Afrike trpia nevinné deti na zákerné choroby?
Prečo je na svete rakovina, AIDS a podobné, hrozné choroby?
Prečo sú vojny?
Veď by bol všemohúci. Vraj čistá dokonalosť.
To mu mám dokonca života ďakovat? Ktorý Boh by to chcel?
Prečo chorobám, vojnám, záplavám, tornádam, zemetraseniam.... Len tak nezabráni?
 fotka
leilla  5. 4. 2015 08:23
precitala som to cele, dufam ze za to aspon pojdem do neba, lebo ten cas mi uz nik nevrati.

a

konstruktivne ti hovorim - nevies, co chces povedat, motas piate cez deviate, otazku hodnu jednej vety "rozvijes" na 2 A4-ky nicoho, prazdnych slov s akoze hlbokou myslienkou, a pritom sama vata.

ako vravim, dufam aspon v to nebo, lebo tento text nema hlavu, patu, umelecku, informativnu ani vypovednu hodnotu.
 fotka
narrator  5. 4. 2015 08:38
kokotiny
 fotka
relieforsaddist  5. 4. 2015 09:19
@8 súhlasím s tebou
 fotka
kristinakostiviarova  5. 4. 2015 10:05
@hotaru Nie, prečo? Len nechápem posolstvo viery a podobne.
10 
 fotka
kristinakostiviarova  5. 4. 2015 10:09
@hotaru Teda skôr posolstvo biblie a Ježiša...a posolstvo tuto pána Vreskota000
11 
 fotka
zajkousko  5. 4. 2015 10:14
Blahoslavení tí, čo nevideli, a uverili.
12 
 fotka
tomiq254  5. 4. 2015 10:29
@johnysheek
Úplne s tebou súhlasím.
13 
 fotka
tomiq254  5. 4. 2015 10:39
@kristinakostiviarova
My sme tu vo vyhnanstve za hriech pravý život je až po smrti a aj to môžeme byť vďační za to že sa tu máme ako máme na to že sme vo vyhnanstve. Choroby vojny hlad sú tu pre nás hlúpych ľudí všetko je to pre túžbu po moci a peniazoch to sme my ľudia. Ale vďaka Bohu sú pomocné organizácie a všeličo také čo pomáha ľuďom. Prečo pozeráš len na zlo a viníš z toho Boha? Za zlo môže diabol a my že ho poslúchame. Boh nám dal pravidlá desatoro bibliu ak by sme žili podľa desatora na svete by bol raj. Prečo sa na všetko dívaš len zo zlej strany? Áno cirkev narobila zlo ale aj dobro pozri sa na Františka a Kláru a všetkých svätých... Neviem čo už je väčším znakom lásky ako nechať sa umučiť tak že Ježiša nebolo ani poznať že je to človek taký bol zohavený a to pre takých čo naňho nadávajú. Kto by zomrel za takých čo ho potupujú? Veď Boh nás tak miloval že dal svojho syna ako obetného baránka za nás debilov aby nás nevďačníkov zachránil.
14 
 fotka
kristinakostiviarova  5. 4. 2015 11:38
@tomiq254 Áno, organizácií je strašne vela. Ale väčšina penazí sa ani nedostaví na pomoc pre tých, pre ktorych to bolo vyzbierané. Alebo v horšom prípade tí ktorí to potrebujú nedostanú nič.
Samozrejme česť výnimkám.

Zla je, bohužial, na tejto Zemi ovela viac ako dobra.
Niesom nejaká zatrpknutá ateistka, ktorá vo všetkom hladá dôvody prečo nie, ja sa iba pýtam a snažím sa pochopiť.

Ale aký je dôkaz? Samozrejme, už sa opakujem.
A čo ostatní bohovia?
Čo ostatné náboženstvá, ktoré tiež zvelebujú svojich bohov.
Tí už pravdu nemajú? Bohov je viac?

A čo sa cirkvi týka! Káže a vraví aby sa ludia navzájom milovali, pomáhali si. A pritom pred, tuším, 200 rokmi práve cirkev vraždila neveriacich.

Ale zasa na druhej strane, velmi obdivujem dnešného pápeža, je to pre mňa velký človek. A moticuje ma. Práve kvôli nemu, kôli tomu aké má hodnoty, priority a názory, aspoň raz za čas sa pomodlím a 2x za rok idem do kostola.

Ja netvrdím, že Boh neexistuje. Ani netvrdím, že nám nepomáha. Ale mohol by predsa len viac, veď tolko je tu nevinných.
15 
 fotka
kristinakostiviarova  5. 4. 2015 11:42
@tomiq254 Cirkev si žije v drahých domoch,vilách. Obvešiavajú sa zlatými krížmi a inými drahocennými kovmi a šperkami. Majú peňazí tolko, že kebyže rozpredajú tolko zlata a majetku, kolko oni majú, nachovali by celú Afriku a aj iné ekonomicky slabšie krajiny a ešte by im aj dosť zostalo.
16 
 fotka
zajkousko  5. 4. 2015 11:47
@kristinakostiviarova

Kristínka moja zlatá, neopúšťaj svojho Stvoriteľa, v tvojom živote prídu aj veľmi ťažké dni a práve vtedy poznáš jeho lásku a existenciu o ktorú tak veľmi stojíš...

ver mi ja som to už prežil a bol som aj na "druhej strane", som živý svedok, že Boh existuje,On je tu aj teraz v tejto chvíli medzi nami...
príjmi ho do svojho srdca a buď v jeho prítomnosti, potom pochopíš veľmi veľa vecí a aj život budeš mať ľahší, krajší a naplnený
17 
 fotka
kristinakostiviarova  5. 4. 2015 11:59
@zajkousko Ja by som tiež rada verila. Ale to nieje len tak Blink, a idem veriť. Musím byť presvedčená .
Prežil si klinickú smrť? Ak sa ti o tom ťažko rozpráva nemusíš. Ale, čo si cítil a videl? Moja babka to tiež zažila ale nič mi nechce povedať.

Ja naozaj neviem...
18 
 fotka
tomiq254  5. 4. 2015 13:02
@kristinakostiviarova
Kto hľadá nájde. Hľadaj Boha a on ti pomôže ho pochopiť ale nato potrebuješ ísť aj na spoveď a pokoriť sa pred ním to nie je o tom že ideš pred kňaza kňaz je len prostredník jeho nezaujímajú tvoje hriechy on to hneď po tom ako odídeš zo spovedelnice zabudne vo spovedi odovzdáš svoje hriechy Ježišovi a on ich zničí vo svojej nekonečnej láske a tak očistíš svoju dušu fakt urob si poriadnu spoveď a príjmi eucharistiu uvidíš ako sa ti uľaví taký pocit nezažiješ nikde inde. Prijímaj eucharistiu modli sa k Ježišovi aj vlastnými slovami pros ho aby ti pomohol uveriť a pochopiť ho garantujem ti na 100% že sa ti to vyplatí. Ja tiež neuznávam všetko čo robí cirkev ale ja a my ľudia ju nemôžeme súdiť ak robia biskupi zle Boh ich zato spravodlivo potrestá tu ide o to že cez sviatostí a spoveď dostávaš odpustenie od Ježiša a prijímaš jeho telo ako to on sám ustanovil v poslednú večeru. Ježišovo telo je zbraň proti diablovi sama boj proti diablovi a pokušeniu nemôžeš vyhrať. Ja nie som v cirkvi kvôli biskupom ktorí sú ovešaní zlatom som tam kvôli nášmu pánovi Ježišovi ktorý sa za mňa obetoval a neskutočne trpel pretože ja hreším a chcel ma zachrániť taká je jeho láska ku každému jednému z nás. On sa za nás obetovať nemusel a aj tak by išiel do neba ale jeho láska k nám nepozná hraníc. Ak by sa za nás obetoval nikto z nás by už nemohol nikdy skončiť v nebi nikto z nás by nikdy neuvidel Boha. Boh nám pomáha neustále aj nám chce pomáhať on je tu pre nás 24 hodín denne je otázka či ho príjmeme alebo ho odmietneme. Preto je zlo lebo ľudia ho odmietajú.
19 
 fotka
tomiq254  5. 4. 2015 13:05
@tomiq254
Oprava napísal som ak by sa za nás obetoval nikto z nás by už nemohol nikdy skončiť v nebi nikto z nás by nikdy neuvidel Boha. Má byť ak by sa za nás neobetoval.
20 
 fotka
vreskot000  5. 4. 2015 21:34
@tomiq254 zdravim ta kamarat. mas veľmi dobre myšlienky, klobuk dole! Nech ti Pan Boh pomaha a nadalej osvecuje rozum!
21 
 fotka
tomiq254  5. 4. 2015 21:45
@vreskot000
Aj ja teba zdravím brácho diki snažím sa aj keď ja sám som veľký hriešnik ale aj keby som priviedol za celý život k Bohu len jedného človeka aj tak je to obrovská vec. Ateisti nás bombardujú neustále svojimi nezmyslami tak treba písať skutočnú pravdu aby si tie ateistické bludy neprečítal niekto kto sa v tom nevyzná a pridal by sa k ateistom len preto že si nemohol prečítať aj druhú a pravdivú verziu. Aj teba nech Pán Boh žehná.
22 
 fotka
kristinakostiviarova  6. 4. 2015 16:52
@tomiq254 Ak to bola narážka na mňa, tak si na velkoom omyle.
23 
 fotka
tomiq254  6. 4. 2015 16:54
@kristinakostiviarova
Nebola to narážka na teba.
24 
 fotka
vreskot000  6. 4. 2015 17:16
Kristina deti trpia v afrike koli chamtivosti zapadu aj preto, aj na zapade aj tu na SR trpia ludia, a nie je to vina Boha. Boh nazvem to tak jemne zveril do ruk moc ludom, ale ludia ju zneuzili a otočili proti Bohu.... hitler stalin, a iné zvery. aj za to môže Boh?

dám ti otázku, keby sa to stalo aj tebe, aj zato može Boh? ked ti zajtra ukradnu mobil a notbuk kdesi v kaviarni, aj zato može Boh? alebo ked stratis penazenku, alebo na pracovisku ti kolega možno niečo potiahne aj zato može Boh??? sa zobuď prosím ta
25 
 fotka
suberoderm  8. 4. 2015 12:41
@kristinakostiviarova
Píšeš výčitky, ktoré sú oprávnené. Nikto nespravil takú medvediu službu Bohu ako samotní kresťania. Respektíve ľudia, ktorí sami seba nazývajú kresťanmi. Tak ako vravíš, cirkev vraždila milióny ľudí. No v jednom si ťa dovolím opraviť, cirkev vyvraždila milióny veriacich ( nie len neveriacich ) ľudí, ktorí len nepriali učenie pápeža ale naďalej sa pridržali učenia Ježišovho. Dnes táto inštitúcia robí zle meno Ježišovi svojou svetskou mocou, peniazmi a nehoráznym bohatstvom. Samozrejme, že ľudia ako ty oprávnene poukazujú na tieto veci.
Lenže musíš si uvedomiť jednú vec, je to len obyčajná ľudská inštitúcia. Skutočná Ježišová Cirkev je niečo úplne iné. Nie je to nejaká inštitúcia, ale sú to všetci obrátení kresťania, ktorí sa rozhodli nasledovať svojho Pána a Boha, Ježiša Krista. Potom ako sa obrátiš, alebo tzv. narodíš sa znovu, stávaš sa členom Ježišovej cirkvi. Samozrejme sa môžeš rozhodnúť navštevovať aj nejakú cirkev ako oficiálnu inštitúciu. Môžeš si dnes vybrať z mnohých ale musíš si dávať pozor na to, že či tam naozaj učia Božie slovo alebo ho miešajú s nejakými ľudskými predstavami a fantáziami
26 
 fotka
zajkousko  8. 4. 2015 20:10
@Suberoderm

myslíš Cirkev Ježišovu, ktorá je zastúpená a riadená hlavne jezuitmi?
27 
 fotka
suberoderm  9. 4. 2015 11:26
@zajkousko
nie nie, myslím inštitúciu, na ktorej čele je pápež

Skutočná Cirkev je podľa Boha niečo úplne iné, našťastie pre všetkých ľudí, ktorí chcú uveriť v Ježiša ale odrádzajú ich práve nejaké ľudské inštitúcie, ktoré zabalili niečo tak krásne a dokonalé, sväté a pravdicé ako je Ježiš, do totálnej špiny, zla a nepravdy...preto všetci tí, ktorí si toto čítajú, vravím vám, nenechajte sa odradiť od Boha len kvôli ľuďom

Cirkev je telo Kristovo. Efezským 1:22-23 hovorí: „Všetko mu položil pod nohy a jeho ustanovil nad všetkým za hlavu Cirkvi, ktorá je jeho telom, plnosťou toho, ktorý napĺňa všetko vo všetkom.“

Ježiš je hlavou Cirkvi, nie pápež - čiže znova pre neveriacich, ktorí odmietajú Ježiša len kvôli ľudskej inštitúcii, Boh nás jasne učí, že on je hlavou Cirkvi a on je dokonalý, svätý, spravodlivý, večný, pravdivý, dobrý, nádherný, mocný atď atď

Čiže všetci, ktorí uverili v Ježiša, stávajú sa členmi tejto Cirkvi, ktorá je jeho telom a on je jej hlavou

Potom následuje to, že takýto človek môže hľadať a je správne hľadať členstvo aj v nejakej lokálnej cirkvi, ako inštitúcii. Aby sa stretával s ostatnými následovníkmi Ježiša a mohol sa budovať a rásť vo viere, mohol byť napomínaný svojími spoluveriacimi atď.
Ale je veľmi dôežité si vybrať takú cirkev, ktorá učí Božie slovo tak ako nás to učil Ježiš Kristus.
Napíš svoj komentár