V nadväznosti na môj predchádzajúci komentár, ktorý som teda uverejnil ako príspevok do diskusie, inak veľmi dobrej, dopĺňam ešte tieto moje myšlienky.

Poviem Vám teda jednu vec. Napríklad pre takého miliardára je celkom isto prirodzené lietať lietadlom len tak z pasie. To, čo je pre nás, možno ako bežného človeka totálne neprirodzené, zvláštne, niečo nad, niečo, čo prekračuje jeho myslenie, jeho možnosti, finančné záležitosti, a všetko to, čo si dokážeme predstaviť, pre neho je to prirozené. 

Máme tu teda dva kontrasy, pre niekoho je niečo normálne to, čo je pre niekoho úplne extra a cez čiaru, a pre niekoho je podradné to, čo je pre toho druhého niečo extra, to čo považuje za nadštandart, za prekročenie akéhokoľvek chápania v jeho rovine uvažovania. Musíme teda nutne povedať, že v rovine jeho chápania. 

Poviem to celkom konkrétne na ďalšom obraze. 

Je pre neho prirodzené, že pôjde do drahej restaurácie, pôjde 2 x do roka na dovolenku na plážovú destináciu a pôžitkuje. Pre mňa to prirodzené nie je, pretože na to nemám. 

Ďalej sa môžeme pýtať. Odsudzuje Boh v písme priamo tento štýl života? Neodsudzuje, ale prikazuje žiť v striedmosti. To isté v každom príklade. 

Pozrite sa na príklad biblického príbehu boháča a lazára. prečo boháč je v pekle zatratený, a dokonca nepoznáme jeho meno (dokázateľné) nie preto, lebo bol bohatý, ale preto lebo bol lakomý. 

Mnohí kňazi žijú svoj život v naplnení Božích príkazov a celibát žijú naplno. Opakujem, ani ja som nezložil prísahu celibátu (aj keď som študoval za kňaza, bohoslovec klerikom sa nestáva vstupom do seminára ale prijatím prveho stupňa kňazskej vysviacky, teda diakonátu) u druhých je záväzok celibátu taktiež. Prečo by cirkev ustanovila celibát. 

Potom znížime obsah celibátu, ktorý je určený pre božie kráľovstvo, len z akéhosi vzdoru. Tie rehoľné sestry nemilujú Boha tak, ako to žiada on, ale sami si pretvárajú to všetko na svoj obraz. 

Ako môžu prosím vás pristupovať k sviatosti zmierenia? Ako pristupujú k eucharistii? Ak príde osoba, ktorá nežije zosobášená na spoveď, a nehodlá sa s ňou zosobášiť, kňaz má moc zadržať hriechy a nerozhrešiť ich. Potom si môžeme robiť cirkus zo sviatostí. 

Druhá vec čo sa smozrejme týka aj klasických vzťahov je ten, že pokiaľ dvaja dokážu žiť v spoločnej domácnosti muž so ženou, kde si vlastnými silami, finančnými prostriedkami zadovážili dom, alebo byt, a ostatný nehnuteľný majetok, všetko to, čo potrebujú samozrejme pre dôstojný život, a strechu nad hlavou.... ak si to poviem na seba... pokiaľ dokážem postaviť dom, kúpiť byť, kupiť zariadenie, vytvoriť domov, pre mňa nemôže byť ťažké postaviť sa s danou osobou pred oltár a prisahať vernosť. A tu vidíme, že tento nerovný boj vedie predovšetkým diabol. 

On vám chce povedať, že tieto veci, o ktorých sa bavíme sú v poriadku. Oni nie sú v poriadku. Vieme ako vyzerá poriadok. Aj v kresťanských spoločenstvách je otázka sexuálnej orientácie prvoradá. 

Do kláštora žena sa ide modliť v odlúčení od toho sveta, aby obetovala svoj život a nie hľadala nejaké zverstvá a divočiny. Za tým si stojím. 

Kristus nepovolal apoštolov spolu s ich ženami, ale povedal, opusti všetko, nasleduj ma. Matúš v devätnástej kapitole hovorí jasnou rečou. 

..."A každý, kto pre moje meno opustí domy alebo bratov a sestry, alebo otca a matku, alebo deti, alebo polia, dostane stonásobne viac a bude dedičom večného života... "

oni čo opustili. Áno. Mnohí nepotrebujú napríklad majetok, ale potrebujú sa seba zviditeľniť aj za cenu zlej reklamy v duchu porekadla, že aj zlá reklama je reklama. A presne toto robia. Myslím si, že som Vám odpovedal taktne, úctivo v duchu biblickej náuky. nehrám sa na nikoho, ale opakujem, Ježiš povedal aj v inej súvislosti celkom jasne... MT 18,7 ...Beda tomu z ktorého pochádza pohoršenie..." A toto pohoršenie určite je.

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár