Wera55555
27. 11.novembra 2019 22:32
Ďalšie jej blogy »
Ako som jazdila toto leto Flixbus. A ako to rýchlo skončilo...
Pre ozrejmenie nasledujúceho vysvetlovania musím začať pravidlami o tom, koľko môže maximálne šoférovať počas jedného dňa- je to 9 hodín, dva krát do týždňa to môže byť 10h. Ďalší “deň” môže šoférovať po 11hodinovej pauze alebo sa to dá znížiť tri krát do týždňa na iba 9hodín. Vkuse môže šoférovať max 4,5hodiny, aby mohol pokračovať musí mať pauzu aspoň 45minút. To bol systém ktorý sa využíval na flixbuse. Polovica jazdného času tam, druhá naspäť. (Neviem Vám povedať oficiálne názvy ako to nazývajú ľudia z fachu na Slovensku, keďže ja som sa všetko učila len po dánsky. )
Lenže Flixbus natiahol svoje linky presne tak, že iba vtedy ak nebol problém na ceste a celý čas predbieham ako divá aby som mohla ísť maximálku- 100, tak vtedy to vychádza. Raz mi stačila len mininehoda. Od prvotného zastavenia po znovupustenie dialnice bolo len 10-15 minút. Ale už mi nestačil jazdný čas aby som to bez tej prestávky dala až na konečnú. Tak 15 minút pred finálnou destináciou musím zahlásiť ľuďom, že už mi to nevychádza, že musím zastaviť na odpočívadle a držať pauzu 45 minút.
Ako reálne to nebola naozaj celá pauza pre mňa, lebo po zastavení sa ma skoro každý individuálne musel pýtať na vysvetlenie a musím im doslova zdrhnúť, aby som sa mohla najesť, keďže potom samozrejme nebude čas. Pasažieri sa ale snažia byť chápaví, sami videli čo sa stalo a prečo sa to stalo, tak vcelku pohodka. Ale predstavte si že tá linka naspäť do Kodane sa vďaka tomu omeškaná už od príchodu a zahlási sa im to isté, pár minút od cieľa, pritom pri ich ceste žiaden problém. To už bolo vzrúšo. Najviac mi utkvela v pamäti ženská čo mi dohovárala že ona sa ponáhla za kamarátkou čo je na smrteľnej posteli a myslela si že ma prehovorí aby som porušila predpisy kvôli tomu a riskovala mastnú pokutu aj môj samotný džob. Ja som si len pomyslela že tak to si nemala ísť po najlacnejšom lístku keď ti na tom tak strašne záleží. Ja som v ten deň v tej situácii mala dosť, lebo som ťahala so skrátenými 9 hodinovými pauzami už šiesty deň vkuse.
Potom som dosť rýchlo prišla na to že toto bude úplne bežné každý piatok a nedeľu, vďaka veľkému sťahovaniu národov a celkovej hlúposti Dánov na cestách.
Dalo mi to veľmi zabrať zvládať ten stres a nepripúšťať si pindanie ľudí. Ale snažila som sa zo všetkých síl, lebo inak mi práca vcelku vyhovovala. Napr fakáče od osobných áut keď som predbiehala kamióny na dvojprúdovke ma len zabávali, najmä vtedy ak sa rozčulovali vtedy, keď sa nemohli dostať predo mňa a pri tom v ľavom sa šlo 70
Ale akokoľvek som sa na tom snažila pracovať, nešlo to až tak hladko, ale zároveň som ani nemala čas, lebo žiaľbohu sa mi stala jedna príhoda, vďaka ktorej vyplynulo na povrch že firma v ktorej robím je v riadnych problémoch.
Akurát odbilo tesne niečo vyše mesiaca čo som robila na flixbuse, keď som zrovna mala službu, kde som ráno naložila cestujúcich na ostrove, odšoférovala k mostu, kde prevzal druhý šofér autobus. On odšoféroval plný výkon a večer som od neho znovu prebrala autobus. Ale v ten deň už k odovzdaniu neprišlo.
Tým že to bolo roztiahnuté na dvoch šoférov, linka išla od rána do večera. To znamenalo, že ja som si v Kodani zlízla najhoršie zápchy a nabrala meškania aj napriek vynechávaniu zástaviek, kde nemal nikto kúpený lístok dopredu. Meškania bolo fakt strašne veľa a môj vnútorný stres zapracoval, lebo som vedela že toto ovplyvní podobným štýlom ako je popísané vyššie, toho šoféra čo mal odo mňa preberať autobus.
Takže v tom ponáhľaní sa som proste dala maximum čo som mohla na dialnici-100. Nachádzala som sa na dialnici so 4 až 5 pruhmi v jednom smere, takže keď sa dva kamióny predbiehali, ja som si to šupla na tú chvíľku do tretieho, veď načo budem brzdiť. A spravila som to dva krát behom chvíle. Lenže som nevedela že ma má v očku pán policajt na motorke…
Je totiž tu zákon, že autá nad 3 a pol tony smú používať len prvé dva pruhy na dialnici. Už ako ma išiel predbiehať sa na mňa pozrel zboku a už som vedela ktorá bije. Ale keď sa prepradil pre do mňa nedal mi najavo nič že by som mala zastaviť, iba trošku ma spomalil že som nevedela už ísť sto. Mňa normálne v tom ponáhlaní sa myklo že ho idem predbiehať.. Ale samozrejme už po chvílke mi potom naznačil že ho mám nasledovať von z dialnice na parkovisko k ich mobilnej kancelárii /v ten deň mali vyslovene “raziu”/.
Takže krása, omeškaná už skoro hodinu a teraz len ďalšie meškanie, dúfala som že to odbavíme rýchlo a pojdem ďalej. Mňa odbavil rýchlo za 1000dkk /140eur/, ale keď už ma mali zastavenú tak už spravili kompletnú prehliadku.
No a hneď v tachografe im vyhodilo 6 chýb (nie na mojej karte ale priamo v prístroji). Že za posledných 30 dní sa s tým autobusom jazdilo 6 krát bez karty a spravilo sa tak vyše 200 kilometrov. A už išla pokuta 800euro za každý krát, plus dvojnásobok ak neudajú vodiča kto to bol. Už som vedela že niečo tam nebude hrať keď sa to stáva tak často.. Najskôr sa večer už ľuďom nechcelo držať pauzu 45minút keď mali zo zastávky ísť do garáže, alebo keď im proste chýbal jazdný čas ako mne, kašlali na dodržanie pauzy, vytiahli kartu a išli ďalej.
No ale pan policajt ma stále nepúšťal a už asi po hodine odkedy ma zastavil,konečne mi prišiel oznámiť, že odoberajú licenciu na prepravu osôb celej firme, nielen z môjho autobusu a že nemôžem pokračovať v jazde s pasažiermi. A teda keďže je to platné na celú firmu, nemôžem len zavolať na firmu nech pošlú druhý autobus, že to by akurát ešte dostali druhý krát pokutu 7 tisíc euro aj za ten autobus. Takže som musela volať priamo centrále Flixbusu, nech pošlu inú linku, ktorá nie je prevádzkovaná našou firmou.
Potom som čaka ďalšie dve hodiny kým reálne druhý autobus vyzdvihol ľudí, aby som ho mohla odviezť na firmu. Medzi tým do mňa všetci hučali, nech volám opakovane že kde je náhradný bus a do toho mi ešte šéfkovci na striedačku nadávali, že prečo som to povedala Flixbusu a nevolala som len im.
Už som vtedy vedela že mám vyhadzov a aj keby nemám, vedela som, že to pre firmu nebude dobré. Policajt mi nevedel povedať že presne prečo to zobrali, ale že to je väčšinou pre nezaplatené dane.
No, lenže keď som prišla na firmu, bolo mi povedané že nemám o tom nikomu hovoriť, že to bolo len nejaké nedorozumenie a že sa pokračuje ďalej.
Pokračovali si v jazdení vo firme na objednávky, ale veru vo Flixbuse sa už nepokračovalo.
Zázrakom ma síce nevyhodili, lebo išli tí ktorí robili škody na autobusoch. V tom mala firma veľké problémy, jeden bus bol taký nešťastný že za dva roky na ňom preplatili opráv za toľko čo by už mohli kúpiť nový. ALE to mi nezaručovalo žiadne hodiny, lebo zmluva je na 0 hodín.
No to sa stalo hneď v niektorý z prvých septembrových dní. A ja síce som mala výhodu že som o problémoch firmy vedela hneď prvá, no mi to nepomohlo, lebo sme mali na celý mesiac október naplánovanú dovolenku. To nie je teda dobré hneď pri hľadaní práce hovoriť zamestnávateľovi, že začnem na dva- tri týždne a potom mám mesiac dovolenku.
Denník
12 komentov k blogu
2
@pubertslatinocierny hej, ako som písala v minulom blogu, vzadu na vodičáku mám všetky políčka plné okrem veľkej motorky, o ktorú ani nemám záujem
5
@2 jj vsimol som si, to si dostudujem prehliadol som tvoje blogy, ale vyzera, ze ma to bude zaujimat
9
@motovidlo323 wau, ty odkial vieš že som s niekým takým vôbec chodila? o ňom nejsom vedomá že by som vôbec písala tu
každopádne nie, ako som písala v blogu, môj priateľ je človek s ktorým som sa dala dokopy tesne pred mojím odchodom do Dánska, ktorého som spoznala vďaka tomu, že sme sa obaja venovali káve
každopádne nie, ako som písala v blogu, môj priateľ je človek s ktorým som sa dala dokopy tesne pred mojím odchodom do Dánska, ktorého som spoznala vďaka tomu, že sme sa obaja venovali káve
10
Predali ste mi kedysi Xbox... sry ja som zabudol, že som tu pôsobil pod iným nickom
11
@motovidlo323 ahááá, ahoj už chápem no s Ludovítom sme na tom boli zle a stále sme sa dávali dokopy a rozchádzali, že môžme povedať že do Dánska som išla AJ ako útek od neho.. stále ma to k nemu ťahalo aj keď som vedela že to je toxické medzi nami
12
To poznám Zažíval som niečo podobné priam doteraz, občas je fakt najlepšie prerušiť všetky kontakty
Napíš svoj komentár
- 1 Hovado: Zvláštnosti slovenskej poľovačky s Maďarom
- 2 Mixelle: Milan a Zuzana alebo ako som sa stala strážcom tajomstva
- 3 Dezolat: Teal a jeho sen o písaní
- 4 Mixelle: Agáta
- 5 Tomasveres: Moje prvé ( ne ) vysnívané auto
- 6 Robinson444: Anatole France
- 7 Hovado: Psychoterapia
- 8 Derimax3: Prehovor do duše
- 9 Protiuder22: Kenosis
- 10 Hovado: Čo ma napĺňa.
Ty si fakt autobusarka?