Asi najlacnejšie riešenie dopravy v Bratislave. Využitie súčasných tratí, pričom len malá časť by bola nadzemnou.
Asi najlacnejšie riešenie dopravy v Bratislave. Využitie súčasných tratí, pričom len malá časť by bola nadzemnou.
27 komentov
2
Od Trnavského mýta po Starý most je tam krásny priestor na nadzemnú železnicu, nič tomu nebráni. Dokonca by sme mali takú exkluzivitu ako je prejazd tesne pri železničnej nemocnici čo asi nie je 2x vhodné ale určite je možné urobiť to tak aby produkovaný hluk bol minimálny.
V miestach zastávok väčšina má koľaje navyše, alebo má priestor pre jednu krátku výhybku v oboch smeroch pre účely zastávky.
Prirátajte si k tomu Obchvat D4 v prevádzke. R7mičku v prevádzke, a električkovú trať do Biskupíc, prispôsobené linky MHD na odchody z a do záchytných parkovísk, a Bratislava by mala po dopravných kolapsoch.
Pretože, kde by si nemohol ísť traťou nadzemnej železnice, mohol by si zísť dolu, napr. na Krížnej, a ísť električkou, alebo pri Eurovei a ísť s MHD, či električkou ďalej.
A samozrejme si ešte pripočítajte nevystavanú preložku Galvaniho a Hradskej, ktorá by prakticky odbremenila nebezpečnú križovatku Vrakunskej a Ivanskej cesty. Tú by trebalo vystavať, resp. prestavať na bezpečnejšiu. Tieto dve problémy sa dlhú dobu neriešia, ale vie o nich každý.
V miestach zastávok väčšina má koľaje navyše, alebo má priestor pre jednu krátku výhybku v oboch smeroch pre účely zastávky.
Prirátajte si k tomu Obchvat D4 v prevádzke. R7mičku v prevádzke, a električkovú trať do Biskupíc, prispôsobené linky MHD na odchody z a do záchytných parkovísk, a Bratislava by mala po dopravných kolapsoch.
Pretože, kde by si nemohol ísť traťou nadzemnej železnice, mohol by si zísť dolu, napr. na Krížnej, a ísť električkou, alebo pri Eurovei a ísť s MHD, či električkou ďalej.
A samozrejme si ešte pripočítajte nevystavanú preložku Galvaniho a Hradskej, ktorá by prakticky odbremenila nebezpečnú križovatku Vrakunskej a Ivanskej cesty. Tú by trebalo vystavať, resp. prestavať na bezpečnejšiu. Tieto dve problémy sa dlhú dobu neriešia, ale vie o nich každý.
5
Zbytočne prekomplikované by som povedal a zbytočne sa rieši jeden druh dopravy. tam ide električka jazdí netreba veľké zmeny. ale tam kde sa bude dobudúcna budovať treba brat ohľad na druhé veci. akože treba rátať s busmi, trolejbusmi, bus pruhmi, bickylami. Je to veľmi komplexná záležitosť a nemal by to navrhovať jeden človek lebo to ke blbosť
6
@jakzig to je uplne jedno kto to navrhuje alebo kolko ludi.
Čo je na tom prekomplikované, práveže je to najjednoduchšie.
Vieš koľko by stálo metro?
Si to porovnaj s tým koľko by stálo hodiť 250 m kolajníc na zastávku, alebo urobiť 10km nadzemnej trate a pár nových výhybiek a prípadne úpravy staníc či hodenie elektrifikáciu slovnaftskej železnice...
Uz x krat sa sa riesilo, ze by mohli využiť už existujucu vlakovu dopravu na zlepšenie dopravnej situacie.
Čo je na tom prekomplikované, práveže je to najjednoduchšie.
Vieš koľko by stálo metro?
Si to porovnaj s tým koľko by stálo hodiť 250 m kolajníc na zastávku, alebo urobiť 10km nadzemnej trate a pár nových výhybiek a prípadne úpravy staníc či hodenie elektrifikáciu slovnaftskej železnice...
Uz x krat sa sa riesilo, ze by mohli využiť už existujucu vlakovu dopravu na zlepšenie dopravnej situacie.
10
@riddiculus je to utópia, pretože to nikto nechce riešiť. Keby to niekto naozaj chce urobiť, vyriešiť dopravu v Bratislave, bola by to ale že absolútna maličkosť. Oproti starostiam s Metrom.
12
@wistingher však aj začali aj to prestali riešiť. Akože nehovorím že poďme robiť metro. Ale je tu veľa rôznych faktorov a nemyslím si že toto je najlepšie riešenie. Na kolo v týchto dňoch Bratislava používa pre elektricky iný rozchod ako železncie takže ťahať električku popri železníc je divné - a tiež pozerať sa na súčasný stáv a stav čo môže nastať o 15 rokov je tiež faktor, ktorý treba zahrnúť.
13
@jakzig Nie ťahať električku. Veď to by boli iba nové vlaky, vozne, ala osobáky - vonkajčie metro, ktoré by išli riadne po kolajniciach. Veď preto je to vedené po tratiach. Nemuseli by stavať 100km železníc, tunelovať 10 rokov pod mestom, nemuseli by zaplatiť 4 miliardy a viac za metro a miesto metra by zrazu mali vyriešenú dopravu šikovným aj keď provizórnym riešením. Ten priestor tu na to je.
Si všimni, že električková trať sa s touto nadzemnou eletkričkou alebo ak chceš Metrom nekrižuje. Je vedená po už existujúcej železnici.
Úprimne, metro sa tu nezačne robiť, inak by sa už dávno začalo. A toto, by bolo najlacnejšie a najpraktickejšie riešenie. Rýchly presun zo Zlatých pieskov, Vajnor, Rače, na Trnavské mýto, do Eurovei, k Univerzite, do Petržalky. Takisto rýchly presun z Nového mesta, Ružinova do Petržalky. Bez zápch na gagarinovej, alebo Prístavnom moste. Takisto by sa dalo rozviesť to na smer na Hlavnú stanicu, pokiaľ by neprekážala premávka sťaby MHD po hlavnej trase. Alebo viesť nadzemnú aj inými cestami na západ smer Dúbravka, či Devín... to je kludne možné.
Ako hovorím toto je realizovateľné, pretože priestor na to je. Je to najlacnejšie. Pretože ide iba o jeden úsek nadzemnej trate od starého mosta po trnavské mýto, čo by bol absolútny bagateľ oproti cene metra a rokom stavby metra. A výsledok by bol dostačujúci a uspokojivý. Mohla by sa realizovať avizovaná stavba záchytných parkovísk na kraji miest a od nich verejná doprava do mesta. Tu je to krásne využité. Ako už existujúca sieť električiek, tak MHD linky ktoré sa dajú prispôsobiť, + nadzemná električka/metro ... ľudia by si mohli vybrať. Bolo by dostatok spojov. zápchy by už ľudí netrápili. ... Dnes dostať sa z Rače do Petržalky? hodina? hodina a pol? ... takto by to bolo 15 minút maximálne. ... Proste ako priama cesta električkou s pár zastávkami.
Si všimni, že električková trať sa s touto nadzemnou eletkričkou alebo ak chceš Metrom nekrižuje. Je vedená po už existujúcej železnici.
Úprimne, metro sa tu nezačne robiť, inak by sa už dávno začalo. A toto, by bolo najlacnejšie a najpraktickejšie riešenie. Rýchly presun zo Zlatých pieskov, Vajnor, Rače, na Trnavské mýto, do Eurovei, k Univerzite, do Petržalky. Takisto rýchly presun z Nového mesta, Ružinova do Petržalky. Bez zápch na gagarinovej, alebo Prístavnom moste. Takisto by sa dalo rozviesť to na smer na Hlavnú stanicu, pokiaľ by neprekážala premávka sťaby MHD po hlavnej trase. Alebo viesť nadzemnú aj inými cestami na západ smer Dúbravka, či Devín... to je kludne možné.
Ako hovorím toto je realizovateľné, pretože priestor na to je. Je to najlacnejšie. Pretože ide iba o jeden úsek nadzemnej trate od starého mosta po trnavské mýto, čo by bol absolútny bagateľ oproti cene metra a rokom stavby metra. A výsledok by bol dostačujúci a uspokojivý. Mohla by sa realizovať avizovaná stavba záchytných parkovísk na kraji miest a od nich verejná doprava do mesta. Tu je to krásne využité. Ako už existujúca sieť električiek, tak MHD linky ktoré sa dajú prispôsobiť, + nadzemná električka/metro ... ľudia by si mohli vybrať. Bolo by dostatok spojov. zápchy by už ľudí netrápili. ... Dnes dostať sa z Rače do Petržalky? hodina? hodina a pol? ... takto by to bolo 15 minút maximálne. ... Proste ako priama cesta električkou s pár zastávkami.
15
nemyslím si, že by bratislavské koľaje zvládli nápor zhustenia dopravy, ďalšími vlakmi, keďže už teraz pri sebamenšom kolapse, je ochromená železničná doprava. Navyše spájať mestské časti viac ako jednou žel. traťou mi tiež nepríde rentabilné. K tomu, ak ide o Petržalku tak tam na to priestor je, od Nového Mesta po Petržalku sa doprava zahustiť dá, ale medzi hl.st. a NM a Predmestím a NM. To už môže byť problém, nakoľko už teraz v týchto miestach kysnem niekoľko minút, kým sa uvoľní koľaj v stanici.
A ešte mi povedz, ako by trvala cesta Rača - Petržalka 15 minút?
Teraz je to z Predmestia do Petržalky vyše 20.
A ešte mi povedz, ako by trvala cesta Rača - Petržalka 15 minút?
Teraz je to z Predmestia do Petržalky vyše 20.
16
@jakzig ja si myslím, že by Bratislavské koľaje zvládli takýto nápor zahustenia dopravy, keďže v meste je obmedzená rýchlosť a ak by chodili nadz.električky v pravidelných intervaloch, tak nebol by problém predsa pre vlaky ísť v meste za nadzemnou električkou a pomaly proste. Bolo by viac práce pre dispečerov určite, keďže by bolo treba triediť dopravu hlavne na Bratislava Predmestie. (Prípadne by sa to vymyslelo inak ) možnosti sú, ale nemyslím si, že by tam ako hovoríš nebol vôbec priestor. Akoby sa tam nedokazal zaradit vlak lebo tak zasebou chodia s minimalnymi rozostupmi...
Ako hovorím, na hlavnej trase som schválne trať neviedol, kvôli tomu, že je najviac vyťažená a mohol by byť problém s dopravou aby sa tam nejak zmestili. Preto smerom na Lamač to nechávam otvorené... stačilo by pridať vlaky, električky.
Kvôli čomu by to železnica nezvládla? Však tam nejazdí toľko vlakov. Na Senec rovnako tak nechodia tie vlaky tak často.
Ja si myslím, že vzhľadom na ten efekt, ktorý by to prinieslo, s vedomím, že nie je potrebné zaplatiť 4 miliardy a viac a čakať 10 a viac rokov na stavbu metra s rovnakým ale samozrejme väčším úcinkom, je to absolútne perfektné riešenie. Najväčší problém je dostať sa do Petržalky a do centra. Toto by to vyriešilo. Najväčší problém je dostať sa z dedín z okolia do mesta ráno a večer z mesta. Ak by stáli vyznačené parkovacie domy, chodila by MHD od nich a k nim, nebol by žiadny problém.
Neviem to som odhadoval. Ale kludne by mohlo tou nadzemnou dráhou od Trnavského po starý most do petržalky.
Ako hovorím, na hlavnej trase som schválne trať neviedol, kvôli tomu, že je najviac vyťažená a mohol by byť problém s dopravou aby sa tam nejak zmestili. Preto smerom na Lamač to nechávam otvorené... stačilo by pridať vlaky, električky.
Kvôli čomu by to železnica nezvládla? Však tam nejazdí toľko vlakov. Na Senec rovnako tak nechodia tie vlaky tak často.
Ja si myslím, že vzhľadom na ten efekt, ktorý by to prinieslo, s vedomím, že nie je potrebné zaplatiť 4 miliardy a viac a čakať 10 a viac rokov na stavbu metra s rovnakým ale samozrejme väčším úcinkom, je to absolútne perfektné riešenie. Najväčší problém je dostať sa do Petržalky a do centra. Toto by to vyriešilo. Najväčší problém je dostať sa z dedín z okolia do mesta ráno a večer z mesta. Ak by stáli vyznačené parkovacie domy, chodila by MHD od nich a k nim, nebol by žiadny problém.
Neviem to som odhadoval. Ale kludne by mohlo tou nadzemnou dráhou od Trnavského po starý most do petržalky.
17
Nemyslím si, že bratislavské koľaje by tento nápor zvládli. V prvom rade vlaky a električky používajú iné zabezpečovacie zariadenia, iné napájacie sústavy, iné predpisy a iné konštrukčné vlastnosti. Električky vedia jazdiť za sebou, lebo oproti vlaku sú o dosť ľahšie, všetky majú elektromagnetickú brdzu, ktorá ich vie zastaviť takmer na mieste, zatiaľ, čo vlaky majú toto riešené návesťami a musia mať určitú zábrzdnú dráhu. A síce je rýchlosť v meste obmedzená pre vlaky, ale nie všade a nie tak, aby tam mohla chodiť električka. Čo som si všimol, tak po Bratislave vlak bežne môže ísť 80 km/h ( v istých miestach 120 km/h). Zatiaľ, čo mestské električky jazdia 50 km/h, ak majú priestor. (Na pár výnimiek, kedy môžu ísť rýchlejšie.) Takže stále by zdržovali vlaky liniek S. Takže vlastne by si nakoniec spomalil verejnú dopravu, čím by si natiahol jazdné doby.
Treba dobudovať zastávky S liniek, na logické a významné miesta a zahustiť dopravu vlakov S. Určite je hlúposť mať cez víkend dvojhodinový takt, hlave v okolí BA.
Lenže štátny dopravca má problém už teraz prevádzkovať všetky svoje vlaky, keďže nemajú dostatočné kapacity hnacích vozidiel a to nehovorím o tom, že kopa jednotiek stojí mimo mesto.
Stále je to dosť komplikované, keď prihliadneš na rôzne faktory.
Ako áno, oversimplified je to pekný nápad a reálny a nenáročný, ale nemyslím si, že tlačiť električku na železničné koľaje je dobrý nápad.
A tiež si nemyslím, že bol dobrý nápad, dostať Bratislavu do stavu, kde sa nachádza teraz. záchytné parkoviská by mali byť ešte pred Bratislavou. Sväatý Jur, Ivanka pri Dunaji.
Treba dobudovať zastávky S liniek, na logické a významné miesta a zahustiť dopravu vlakov S. Určite je hlúposť mať cez víkend dvojhodinový takt, hlave v okolí BA.
Lenže štátny dopravca má problém už teraz prevádzkovať všetky svoje vlaky, keďže nemajú dostatočné kapacity hnacích vozidiel a to nehovorím o tom, že kopa jednotiek stojí mimo mesto.
Stále je to dosť komplikované, keď prihliadneš na rôzne faktory.
Ako áno, oversimplified je to pekný nápad a reálny a nenáročný, ale nemyslím si, že tlačiť električku na železničné koľaje je dobrý nápad.
A tiež si nemyslím, že bol dobrý nápad, dostať Bratislavu do stavu, kde sa nachádza teraz. záchytné parkoviská by mali byť ešte pred Bratislavou. Sväatý Jur, Ivanka pri Dunaji.
18
@jakzig No zachytné parkoviská nebudú v Ivanke ani vo Svätom Jure... budú takto na okraji Bratislavy. O tom som presvedčený. Ďalej MHD ťahať nebudú.
Som presvedčený, že by to bolo možné zrealizovať. Toto je len myšlienka a trasa. Podrobnejšie to vedia prebrať kompetentní. S tou rýchlosťou by to nemal byť žiadny problém. Veď to by neboli vyslovene električky aké chodia po Bratislave dnes. Keďže nadzemky sú väčšina jednokoľajové resp, su zapustené do trate ... napr. Japonsko a iné krajiny... ako príklad by som uviedol napr. nadzemka v USA... napr. som to našiel vo filme Spiderman, kde zachraňoval ten vlak s ľuďmi.
Rýchlosť by nebola problém, to nemôže byť argument. Tie nadzemky môžu ísť väčšou rýchlosťou, Vlaky tiež nemusia ísť maximálkou. Už sú blízko cieľa, aj tak sa väčšinou v meste vlečú, tak sa budú vliecť ako vždy a bude aj doprava v meste funkčná.
Bratislavské električky používajú iný rozchod ako vlaky, to je pravda, ale už v súvislosti s budovaním električky do Podunajských Biskupíc, sa rozprávalo o tom, a rozpráva, že by bola napojená na kúsok železnice pre vlaky v stanici Podunajské Biskupice. A električky so širším rozchodom sa dajú zakúpiť bezproblémov.
Ale skôr som myslel na niečo takéto v centre mesta. » en.wikipedia.org/wiki/Chicago_... "L"
Som presvedčený, že by to bolo možné zrealizovať. Toto je len myšlienka a trasa. Podrobnejšie to vedia prebrať kompetentní. S tou rýchlosťou by to nemal byť žiadny problém. Veď to by neboli vyslovene električky aké chodia po Bratislave dnes. Keďže nadzemky sú väčšina jednokoľajové resp, su zapustené do trate ... napr. Japonsko a iné krajiny... ako príklad by som uviedol napr. nadzemka v USA... napr. som to našiel vo filme Spiderman, kde zachraňoval ten vlak s ľuďmi.
Rýchlosť by nebola problém, to nemôže byť argument. Tie nadzemky môžu ísť väčšou rýchlosťou, Vlaky tiež nemusia ísť maximálkou. Už sú blízko cieľa, aj tak sa väčšinou v meste vlečú, tak sa budú vliecť ako vždy a bude aj doprava v meste funkčná.
Bratislavské električky používajú iný rozchod ako vlaky, to je pravda, ale už v súvislosti s budovaním električky do Podunajských Biskupíc, sa rozprávalo o tom, a rozpráva, že by bola napojená na kúsok železnice pre vlaky v stanici Podunajské Biskupice. A električky so širším rozchodom sa dajú zakúpiť bezproblémov.
Ale skôr som myslel na niečo takéto v centre mesta. » en.wikipedia.org/wiki/Chicago_... "L"
19
@jakzig A dokonca, ak si vygoogliš, tak na moste, kade je vedená trať nadzemnej električky... je rozchod oboch typov. Aj 1000 aj 1435 ... Takže to úplne potvrdzuje to, že je to najlepšie čo môže Bratislava urobiť z hľadiska Cena/trvanie/efekt.
Rýchlosť električiek súčasných je 65km/h maximálna. Dajú sa urobiť aj rýchlejšie.
Rýchlosť Chicagskej nadzemnej je 89km/h ... čo je úplne dostačujúce. 70km/h je pre vlaky na uvedenej trati pri Avione. ... Čo si s vybudovaním zastávok teda bočných kolajísk na niektorých miestach kde nie sú, vôbec neodporuje. Ako hovorím, bolo by viac práce pre dispečerov, a/alebo by boli určené pravidlá preferencie, napr. pustiť medzinárodný vlak z Rakúska atď.
Rýchlosť električiek súčasných je 65km/h maximálna. Dajú sa urobiť aj rýchlejšie.
Rýchlosť Chicagskej nadzemnej je 89km/h ... čo je úplne dostačujúce. 70km/h je pre vlaky na uvedenej trati pri Avione. ... Čo si s vybudovaním zastávok teda bočných kolajísk na niektorých miestach kde nie sú, vôbec neodporuje. Ako hovorím, bolo by viac práce pre dispečerov, a/alebo by boli určené pravidlá preferencie, napr. pustiť medzinárodný vlak z Rakúska atď.
20
@wistingher to som ti písal o duálnom rozchode. ŽSR neplánuje stavať bočné koľaje. Plánuje vybudovať nástupište maximálne tam, pri avione. A podľa všetkého je tam taká rýchlosť kvôli tomu, že trať takmer kopíruje terén. Keby boli mimoúrovňové križovania môže ísť vlak rýchlejšie. Navyše ak si nájdeš vlak Rača - Petržalka máš to na prestup na novom meste a trvá ti to polhodinu a možno drobné.
Jednoducho stačí pridať vlaky.
Jednoducho stačí pridať vlaky.
21
@jakzig ved nepochybne ze by aj to pomohlo... ale keby bola aj tá cesta cez centrum, nadzemou, vieš kolko ludi by to využívalo... to by bolo luxusné niečo. By si nasadol napr z filozofickej fakulty hore na nadzemku a išiel až do vajnor/rače.
Naozaj krásna predstava. A najviac ma zarazilo to, že ako som to prezeral, či by to bolo možné tam postaviť, bolo to, že je tam na to prakticky úplne vytvorený priestor. Doslova sa to tam pýta. Na tej ulici nie sú žiadne prekážky, a aj cez to Trnavské pomedzi budovy to prejde. Na starý most to krásne spoza parku pri ministerstve prejde ( tam kde je teraz cestička pre zmiešany pohyb) a tam by sa pekne mohla napojiť na starý most, prejsť, a znova len cez dialniciu a je napojena na železnicu v petržalke. Pri vozňoch ako v Chicagu ... proste paráda. Krásna šanca aj pre architektov to vymyslieť pri Trnavskom mýte, či pri Starom moste.
A všetko aj bez metra Ani nový most netreba, nič
Naozaj krásna predstava. A najviac ma zarazilo to, že ako som to prezeral, či by to bolo možné tam postaviť, bolo to, že je tam na to prakticky úplne vytvorený priestor. Doslova sa to tam pýta. Na tej ulici nie sú žiadne prekážky, a aj cez to Trnavské pomedzi budovy to prejde. Na starý most to krásne spoza parku pri ministerstve prejde ( tam kde je teraz cestička pre zmiešany pohyb) a tam by sa pekne mohla napojiť na starý most, prejsť, a znova len cez dialniciu a je napojena na železnicu v petržalke. Pri vozňoch ako v Chicagu ... proste paráda. Krásna šanca aj pre architektov to vymyslieť pri Trnavskom mýte, či pri Starom moste.
A všetko aj bez metra Ani nový most netreba, nič
22
@wistingher no to by som sa musel ísť pozrieť osobne. Ale hneď mi je jasne že už filiálka by musela byť nad zemou, takze to by museli prebudovať. A napojenie za diaľnicou s takým oblúkúm podľa mna nie je možné. A úplne ideálne ideálne je ostrým oblúkom sa vyhýbať - nakoľko električka by musela spomaliť a vlak by tade neprešiel kvôli konštučkným vlastnostiam. Navyše už tam by som nešpekuloval - už by som to nechal ísť s električkami cez Petržalku. Ale hovorím to by som musel ísť od Trnavského mýta a prejsť celú trasu a ohodnotiť či tam na to miesto naozaj je.
23
@jakzig keby sa chcelo, miesto by bolo. Ten most nad dialnicou v petrzalke by bol zlozitejsi samozrejme ale asi tunel by bol ešte viac, takže nie o čom. Križovať by sa nemohli, je to dialnica. V Japonsku a inych krajinach majú bežne aj takéto vysoké mosty pre nadzemky. Stam ale majú zapustené do trate, takže je to možno bezpečnejšie. Ale pozeral som videá a bezproblémov to zvládajú. Ide len o to chcieť to urobiť. A oddelene je to tam práve pre to, aby tam nebol ostrý oblúk a bolo možné urobiť most s nie tak vysokým sklonom.
Ale kludne si to prejdi. Tam nič nezavadzia. Čo je problém možno, je to, že budova ktora je na trnavskom mýte za tržnicou, medzi ktorymi by mohla ísť trať, je železničná nemocnica. Takto by to išlo rovno pod oknami, alebo vedla okien.
Ale kludne si to prejdi. Tam nič nezavadzia. Čo je problém možno, je to, že budova ktora je na trnavskom mýte za tržnicou, medzi ktorymi by mohla ísť trať, je železničná nemocnica. Takto by to išlo rovno pod oknami, alebo vedla okien.
24
@wistingher no diaľnicu krizovať nemôžeš v žiadnom prípade ale klesanie / stúpanie k trati zaberie miesto a omnoho viac ako si nakreslil. Navyše trať by si možno vedel urobiť ale u nás aj vlaky a elektricky jazdia na napätie z trakčného vedenia nad traťou. A nie z tretej koľaje. Takže hádam, žeby to chceli spraviť kompatibilné so zvyškom infraštruktúry. Takže by museli riešiť trakčné vedenie a križovanie s trolejovým napajánim. Nehovorím že sa to nedá vyriešiť ale príde mi to ako úplne zbytočná komplikácia.
25
@jakzig Oproti stavbe metra to považujem za maličkosť. Celú túto prípadnú stavbu nadzemky.
A tiež to zďaleka nevíde tak draho. A nebude také stratové ako metro, ktoré keď nebude mať využitelnosť tak nebude môcť fungovať. A keďže väčšina do BA chodí z iných častí Slovenska, autami, tak sa metrom veľmi prepravovať nebudú. Teda by sa neprepravovali.
Oproti rozprávkam o metre, toto je krásne realizovateľné a terén ako aj dvojitý rozchod na starom moste tomu absolútne nahráva.
A tiež to zďaleka nevíde tak draho. A nebude také stratové ako metro, ktoré keď nebude mať využitelnosť tak nebude môcť fungovať. A keďže väčšina do BA chodí z iných častí Slovenska, autami, tak sa metrom veľmi prepravovať nebudú. Teda by sa neprepravovali.
Oproti rozprávkam o metre, toto je krásne realizovateľné a terén ako aj dvojitý rozchod na starom moste tomu absolútne nahráva.
26
@wistingher metro nebude. Ale toto je tiež úplne zbytočný projekt nakoľko koľaje sa dajú ešte využiť a električkám kapacity navíšiť. Keď už nebude kam v týchto prípadoch tak potom to dáva zmysel. Mesto hlavne musí pristúpiť že vaše kde jazdí MHD by mal byť minimálne bus pruh, aby autobus šiel najplynulejšie cez mesto. Preferencia električiek musí fungovať s zabezpečený prestup musí byť vždy a všade. A to je Bratislava na tom ešte relatívne dobre. Ľudia do ba môžu chodiť vlakom, to podľa mna nie je taký problém nakoľko ráno chodí tých vlakov zahustene dosť. Akurát keď veľa obci má stanicu niekde ďaleko tak človek je tvor pohodlný - sadne do autá a sa odvezie rovno tam kam potrebuje. Keby existovalo niečo ako zberne taxíky v obciach ktoré by zvážali ľudí na stanicu tak možno by to oslovilo viac ľudí. Lebo všetci sa pozerajú len na Bratislavu. Ale osobne si nemyslím že je problém v Bratislave. Začína to v ľuďoch. A potom v okolitych obciach. Keď tie budú vedieť zabezpečiť schopnú dopravu na dopravné úzli. Resp Bratislavky kraj tak potom áno. Ale nemám dojem že by napríklad Slovak Lines chcel takúto službu prestupov veľmi podporovať. Mi príde že ich do toho IDS BK doslova tlači niekedy.
Inak by má zaujimalo kde si vzal hodinu a pol cestu Petržalka Rača. Dnes som šiel od Draždiaku k Novej Dobe na bicykli a trvalo mi to 30 minút. Možnosti prepravy je v tomto meste si myslím viac ako dosť.
Inak by má zaujimalo kde si vzal hodinu a pol cestu Petržalka Rača. Dnes som šiel od Draždiaku k Novej Dobe na bicykli a trvalo mi to 30 minút. Možnosti prepravy je v tomto meste si myslím viac ako dosť.
27
@jakzig vidíš všetko v električkách, ale to stačiť nebude. Ak by bolo dostatok možností prepravy, Bratislava by denne dopravne nekolabovala. A to nehovoriac o tom, keď sa stane náhodou nehoda na D1tke medzi zlatými pieskami a Sencom tak to už je totálka. Najväčšie zápchy z celej európy práve tu, na stavbe, ktorú nazývajú dialnicou s tromi pruhmi.
Veď vlaky dostatočne využívajú ľudia. Skús ísť regiojetom ráno, ideš jak v 39tke na slavičie udolie
Zo Senca tiež pridali vlaky a z niektorych obci dokonca zrušili priame spojenia do Bratislavy a dali ich iba k vlakovej stanici na prestup. Tiež si vyslúžili značnú kritiku.
Ale nie všade ide vlak. Na to sa nejako zabúda. Zároveň tam kde bola najmohutnejšia výstavba TOP5 najvyssi narast obyvatelov. Za 10 rokov obce Malinovo a Most pri Bratislave.
Elektricka do Podunajskych musi byť. Vallo povedal, že vytvoria nové zastávky. Mohli by teda aj spojazdniť zastávku pri Domkárskej ulici. A pridať vlaky do tej Petržalky. Vlak by tam mal stáť na viacerých miestach aj v Petržalke, kde ide súbežne s dialnicou.
Ráno zápchy do mesta, poobede z mesta. Zapchy na pristavnom moste su na riadne dlho. V meste máš semafory na každom kúsku. Hodinu naberieš bezproblémov v plnej premávke.
Veď vlaky dostatočne využívajú ľudia. Skús ísť regiojetom ráno, ideš jak v 39tke na slavičie udolie
Zo Senca tiež pridali vlaky a z niektorych obci dokonca zrušili priame spojenia do Bratislavy a dali ich iba k vlakovej stanici na prestup. Tiež si vyslúžili značnú kritiku.
Ale nie všade ide vlak. Na to sa nejako zabúda. Zároveň tam kde bola najmohutnejšia výstavba TOP5 najvyssi narast obyvatelov. Za 10 rokov obce Malinovo a Most pri Bratislave.
Elektricka do Podunajskych musi byť. Vallo povedal, že vytvoria nové zastávky. Mohli by teda aj spojazdniť zastávku pri Domkárskej ulici. A pridať vlaky do tej Petržalky. Vlak by tam mal stáť na viacerých miestach aj v Petržalke, kde ide súbežne s dialnicou.
Ráno zápchy do mesta, poobede z mesta. Zapchy na pristavnom moste su na riadne dlho. V meste máš semafory na každom kúsku. Hodinu naberieš bezproblémov v plnej premávke.
Napíš svoj komentár
- 1 Krásnej den vám všem
- 2 Moja strelecká, teda zo súťaže,...
- 3 Taj po snahu…
- 4 PERFECTION! Not rly. Ale nie...
- 5 Sedem rokov stará fotka... a...
- 6 Takmer aktuálna fotka. Hej, ...
- 7 Toto je dubacik :D vzdy...
- 8 Ktory je vacsi fesak? Novy je...
- 9 Pozývam :) Link s podrobnejšími informácii...
- 10 Tak nejak.
- 1 Pekny som? Ja sa sam sebe...
- 2 Lil šajžo
- 3 Hello
- 4 Sometimes may be good sometimes may...
- 5 Trochu som sa prehrabal v legendarnych...
- 6 Obrázok od Ladydoga
- 7 Ta prva veta v druhom odstavci...
- 8 Tapeta mojej obrazovky je analógová fotografia...
- 9 Pozadie môjho mobilu - Xiaomi ...
- 10 Jediné ORIGO pozadie. Všetky ostatné...
Nekreslil som už smer na Hlavnú stanicu, pretože tam by to mali riešiť vlaky s vyššou frekvenciou...
Čiže zakreslené trate nie sú vedené po trati kde premáva hlavná časť liniek. Teda BA-KE ... ICčka, rýchliky, osobáky atď. ...
Neviem či by to bolo možné viesť trať cez Slovnaft, ale priestor tam na to je.
Mesto by tak malo výrazne lacnejšiu alternatívu, oproti Metru. K tomu prirátajte električkovú trať ktorá je už teraz v pláne do Podunajských Biskupíc, takisto záchytné parkoviská, a tiež trať ktorá už existuje. ... Dokonca od Ružinovskej po odbočku na Raču, sú 3 koľaje, čiže zastávky je úplne jednoduché vystavať. Jednoducho malú časť koľají ako odbočku-zastávku. Výhodou je, že všetky trate, sú elektrifikované, okrem tej zo Slovnaftu. Tam by to v prípade realizácie bolo nutné vystavať. Ale to oproti stavbe celého metra je absolútna maličkosť.