Elektronické bankovníctvo je produkt, ktorý slúži na komunikáciu
medzi bankou a klientom, pri ktorej klient môže realizovať
bankové operácie bez toho, aby prišiel priamo do banky. Klient
komunikuje s bankou pomocou moderných komunikačných prostriedkov
ako telefón, mobilný telefón, Internet. K poskytovaniu služieb
dochádza prostredníctvom elektronického kanála, kde je na jednej
strane klient s určitým technickým vybavením, na druhej strane
je buď automický systém alebo pracovník banky. Anonymita je
vylúčená. Tak ako sa v banke pri okienku treba preukázať
občianskym preukazom, aj elektronické služby si vyžadujú
legimitáciu. Každá služba elektronického bankovníctva je
k dispozícii buď v pasívnej alebo aktívnej podobe. Pasívne
operácie umožňujú klientovi získať informácie všeobecného
charakteru, ako sú informácie o banke a jej službách, kurzový
lístok, kurzy cudzích mien, úrokové sadzby alebo konkrétne
informácie týkajúce sa účtu klienta, napríklad zostatok na účte.
Klient však nemôže realizovať žiadne bankové operácie. To mu
umožňuje druhá, aktívna podoba bankových operácií. Klient takto
môže realizovať rôzne bankové operácie, napríklad tuzemský
platobný príkaz, inkaso z účtu, platby do zahraničia,
termínový vklad a pod. Výhodou elektronického bankovníctva
pre klienta je predovšetkým ušetrený čas a náklady, ktoré by
musel vynaložiť, ak by do banky prišiel osobne. Elektronické
bankovníctvo umožňuje vykonávať bankové operácie v denných
i nočných hodinách počas celého roka. Poskytovanie služieb
prostredencvtom moderných elektronických kanálov prináša výhody
tak klient, ako aj jednotlivým bankám. Vstupné náklady bánk
na zriadenie kanálov elektronického bankovníctva sú síce vyššie
v porovnaní so zriadením kamenných bánk, ale priebežné náklady
na udržiavanie sú výrazne nižšie, takže sa dá povedať, že
z dlhodobého hľadiska je poskytovanie elektronického
bankovníctva omnoho výhodnejšie. Prenesením jednoduchých
bankových transakcií na samotného klienta, ktorý je schopný ich
uskutočňovať bez asistencie pracovníka za okienkom, vytvára sa
priestor na poradenstvo určené náročnejším bankovým produktom.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.