1. Lebo tam nie je súkromie!
Po tom, čo som si pridala celú svoju bývalú triedu vrátane tých, s ktorými som sa nikdy poriadne nebavila, som si uvedomila, že nemám z Facebooku pocit súkromia... To je jeho vina! Keby tak Facebook za mňa rozhodoval, ktorých ľudí si pridať.... Odkiaľ to ja mám vedieť? To nie je také jednoduché, akože si pridám len tých najbližších...

A vôbec, všetci vidia vaše fotky a statusy, aj tí, ktorí by nemuseli.... keby tak bola možnosť vymazať nejakých ľudí, alebo rozdeliť ich na skupiny, aby iba niektorí videli moje fotky z dovolenky...že to tam je? Ale tak...keby nebolo Facebooku, nikdy by som toto nemusela riešiť. A nemôžem si niekoho vymazať po tom, čo si ma tam pridal!

A počula som, že Američania kontrolujú všetky správy vo všetkých jazykoch. Spolužiak tvrdí, že hľadajú len kľúčové slová, ale ja mu neverím. Určite zbierajú informácie o nás všetkých a potom to proti nám použijú, ani nevieme ako. Napríklad napíšu mail vašej mame, že ste neprespávali u kamarátky, ako ste tvrdili alebo tak.

2. Lebo sa všetci o ňom bavia!
Znie to možno trochu hlúpo, ale tak aj vám určite vadí, že o ňom počujete zo všetkých strán, hm? Nastúpim do autobusu a počujem ľudí spomínať Facebook...surfujem po nete a určite natrafím na spomienku Facebooku.... A celé to "nemáš Facebook, nežiješ"!! Všetci sú ako ovce, čo furt ospevujú, čo je práve v móde. A preto som sa rozhodla, že just pôjdem proti nim, aby som im ukázala, aká som strašne nezávislá a undergroundová. A že nie som ovca a nepatrím do žiadneho stáda! Jožo povedal, že patrím do opačného stáda, čo musí vždy ísť proti prúdu a uistiť sa, že o tom budú všetci vedieť. Blbosť. No a čo, že len dnes som do troch diskusií napísala, že zakladateľovi jebe, lebo sa pýtal na nejakú kravinu ohľadom Facebooku. Jožo tomu nerozumie. Určite aj on používa Facebook.

3. Lebo tam všetci pridávajú blbosti!
Farmville, taký ville, onaký ville.... Ja sa na to nechcem dívať! Akože, mohla by som kliknúť na hide, ale o to tu nejde, mne ide o princíp, hlúpe hry by vôbec nemali existovať podľa mňa. Strašne ma to sere. Ani nacisti ma neserú tak, ako hlúpe hry na Facebooku. Čo to píšem, mne nacisti vlastne nevadia, kým nezbijú mňa.

Kamoška Nina tiež tvrdí, že všetky tie aplikácie sú neskutočne hlúpe. A chápete to, že jej mama jej stojí za chrbtom a núti ju ich hrať? Každý deň musí kliknúť na Fortune Cookie!

A vôbec, moji kamoši tam furt len vycapujú, čo práve jedia a podobné koniny.... To je vina Facebooku, že im dovoluje ukazovať vlastnú stupiditu! A preto budem všetkým hovoriť, že Facebook je zlý, pretože to predsa nie je možné, aby mal niekto priateľov, čo toto nerobia. Pretože takí, čo to nerobia, nie sú na Facebooku, logicky. A preto budem do všetkých diskusii na Birdzi písať, že všetkým už jebe z Facebooku, kým toto nepochopia a neuvidia, že aj oni majú takýchto priateľov. Inak, stalo sa vám už niekedy, že ste niečo vedeli lepšie o človeku, ktorého ste nikdy nevideli, než on sám? Neviem, ako vám, ale mne sa to stáva takmer stále....

Ale na niečo je Facebook predsa len dobrý... Môžem o ňom písať a viem, že tak, ako tých 2000 blogov o ňom, čo už tu boli, aj tento bude mať úspech. A možno po tom, čo ho budem riešiť, ho ostatní konečne riešiť prestanú Pretože mne fakt vadí, že ho všetci riešia, ale fakt!

A nabudúce vám napíšem, ako to s Birdzom ide dolu vodou.

 Blog
Komentuj
 fotka
cjubou  7. 11. 2010 22:44
zdá sa mi, alebo z toho naozaj cítim iróniu ?
 fotka
majusssska  7. 11. 2010 22:44
toto ti vyslo
 fotka
kevin  7. 11. 2010 22:45
nikto ta nenuti tam chodit. a v buse pocuvaj hudbu. vyriesene, mozes ist spokojne spinkat
 fotka
tikalok  7. 11. 2010 22:49
@kevin no, vyzerá to tak, že nás ostatných to nové očkovanie proti irónii obišlo
 fotka
anzu  7. 11. 2010 22:51
@kevin veríš tomu, že mám kamošku, ktorej mama jej stojí za chrbtom a núti ju hrať hry na Facebooku?
 fotka
anzu  7. 11. 2010 22:52
@cjubou možno tak trochu.
 fotka
tenpatic  7. 11. 2010 22:53
Je to len fenomén, ktorý po čase spadne. Čo je populárne, to sa rieši. Už nemajú čo vymýšlať, tak robia také veci, že sa hrajú s fontom. Najnovšie zmenšili písmenka, to aby človek rýchlejšie pri používaní Facebooku oslepol, alebo sa vyočil ! Facebook má dobrú ideu, no je normálne, že čím je niečo masovejšie, tým viac puklín vzniká a raz to cele praskne. Môžeme byť radi, že u nás zatial nefunguje funkcia Places, ktorá je hotovým Big Brother, takže Facebook bude o tebe vedieť aj to, že sedíš u seba doma s mobilom na záchode a píšeš správu svojmu spolužiakovi.



Nastavenia Facebooku sú veľmi komplikované no museli prejsť komplexným prerobením a stať sa obšírnejšie, inak by FB dostal pokutu, no a to samozrejme nechceli. Existujú aj filtre, ktoré si môžeš vytvárať ale čo je to za priateľstvo, keď si urobím na ľudí filtre. Jednoducho faloš na každom kroku.



Čo sa týka ukladania vecí, tak priamo v zmluve je napísané, že aj keď zmažeš konto, tak sa automaticky všetko neodstráni. Vždy im ostane záloha, takže či chceš alebo nie, deaktivácia konta na FB je len deaktivácia konta na portálovej úrovni, ale nie na úplnej. Kľúčové slová, oni majú na všetko robotov, ktorí robia veľa vecí, napr. teraz určite zaindexovali aj tvoj článok, pretože všetko čo sa o FB vyskytne na internete si postupne archivujú.



Najviac sa americké tajné služby obtierajú o Google a už boli rôzne ponuky. Myslím si, že tam určite fungujú nejaké spolupráce a z FB sa možno stane centrálna databáza ľudí pre CIA, nevylučujem túto možnosť, veď v Amerike je to úplne možné.



V súčasnosti je novým nastupujúcim trendom Twitter. Redizajn im vyšiel a následne sa celkovo zmenil pohľad ľudí na službu a systém používania.



Ľudia by mohli napr. začať viac čítať Chce to už veľký reset sveta.
 fotka
kevin  7. 11. 2010 22:54
@anzu

to je pripad..

vymazem si ucet z fb, mozno sa pohadam s mamou a neuveritelne.. ZASE MOZES IST SPOKOJNE SPINKAT !
 fotka
tikalok  7. 11. 2010 22:57
10 
 fotka
anthvillie  7. 11. 2010 23:01
jaj ludia su taki nechapavi niekedy super blog
11 
 fotka
kevin  7. 11. 2010 23:04
ja chapem, ze je to ironia
12 
 fotka
sarah_whiteflower  7. 11. 2010 23:06
Nádhera!
13 
 fotka
galinka  7. 11. 2010 23:13
Neviem, čo ti mám na to napísať...

Akože naozaj neviem...

Fejsbúk je náhodou super, aj keď ja tam mám zatiaľ len niečo vyše sto priateľov (Ostatní mi ešte stále neodklikli priateľstvo, aj keď nechápem prečo, veď som ich raz videla na nejakej akcií a to už snáď niečo znamená, nie? )
14 
 fotka
fxx  7. 11. 2010 23:17
15 
 fotka
anzu  7. 11. 2010 23:18
@galinka možno si si z toho jedného razu zle zapamätala meno a poslala si to niekomu totálne cudziemu....ale to nevadí, neboj sa, tak polka z nich ti to určite čoskoro potvrdí!



toto mi mimochodom pripomína ultra ľahký návod na balenie báb:



na prvom stretnutí s babou v nejakom kolektíve obráťte diskusiu na ukazovanie si hrozných fotiek na občianskych a iných preukazoch. zapamätajte si jej meno a dúfajte, že na FB nie je pod nejakou prezývkou. pridajte si ju do priateľov, po potvrdení počkajte minimálne tri dni a potom ju pozvite von.
16 
 fotka
tunidlo  7. 11. 2010 23:27
Super blog



Hej, tieto teenage žvásty sú samozrejme na jedno kopyto, len ...

Dúfam, že blog nechce poprieť, že tieto veci nemožno kritizovať aj sofistikovanejším spôsobom ...
17 
 fotka
galinka  7. 11. 2010 23:34
Ďakujem, úplne si ma teraz potešila



Ehm... ten návod... Nie je jednoduchšie pozvať ju von hneď? Pokiaľ prijme pozvanie po troch dňoch od potvrdenia priateľstva na FB, neprijala by to pozvanie aj hneď na konci toho jediného stretnutia? (Alebo to len ja som taká divná? )
18 
 fotka
anzu  7. 11. 2010 23:38
@tunidlo

nie, však ja zas nie som zúrivou fanúšičkou Facebooku a to s vyššou kontrolou alebo tým, že sa to furt rozoberá beriem, vadí mi to, ale zas nie až takto a nemám potrebu to všade rozširovať a prilievať olej do ohňa. išlo mi len o také vypichnutie prístupu, kedy Facebook môže za to, ako sa chovajú pratelia, kedy treba odsúdiť tých, čo majú Facebook a kedy sa proste všetkému treba strašne venovať, neuvedomujúc si, že robíme to isté, čo tí, ktorých odsudzujeme, len opačne.
19 
 fotka
anzu  7. 11. 2010 23:41
@galinka

jednoduchšie možno ani nie, chápeš, očný kontakt.....a okrem toho nesmie predsa pôsobiť horlivo!
20 
 fotka
dreamagall  7. 11. 2010 23:43
další svetový článok. Toten fejsbuk je fakt fenomén, ved uz aj film tu máme... je to zlé, je to dobré ale závislosť si na tom buduje takmer každý. Tá strata súkromia a ich blbé pravidlá mi idú na nervy ale týmto smerom sa uberá dnešný svet o chvílu tu budu čipové karty a mozno to nebude az také zlé, a mozno nás očipujú jaštery z pekiel a nezachráni nás ani aštar šeran ani chuck noriss



@tenpatic - ha ja som to vedela! Som si hned všimla že písmenká zmenili len som si myslela že mi už šibe z neustáleho zízania na times new roman 12 pri písaní esejí.
21 
 fotka
transplantovana  7. 11. 2010 23:52


idem si zahrať robotického koňa a budem to drtiť aspoň do rána. pretože momentálne je undergroundové to.
22 
 fotka
galinka  8. 11. 2010 00:03
Jáááj... Mám sa ešte čo učiť...

A už teda viem, kde som urobila chybu, keď som sa minule snažila jedného zbaliť cez FB - nepridala som si ho medzi priateľov...

Ale keď reagoval na môj komentár, znamená to, že by som mala slušné šance, nie? Myslíš, že ak si ho pridám dodatočne, zapôsobí to? Čo ak patrí akurát do tej druhej polovice, ktorá do troch dní na žiadosť nezareaguje?
23 
 fotka
azizi  8. 11. 2010 00:04
Blog je pravdivý, pobavil ma!



FB je na niektoré veci užitočný (napríklad som sa dnes vďaka nemu dozvedela, že mi zajtra odpadá jedna prednáška , na druhej strane ho vôbec neviem využívať pre zábavu či oddych, jednoducho mi z tohto hľadiska ani trochu nesadol.

Ale inak som celkom zvedavá na ten film (A)
24 
 fotka
anzu  8. 11. 2010 00:16
@galinka aj ti dal na ten komentár like?

ale keď si ho pridáš dodatočne, tak to práve že bude vyzerať veľmi nehorlivo! možno ho nakoniec presvedčíš, že on balí teba!
25 
 fotka
galinka  8. 11. 2010 00:26
To nie, ale dal mi dokonca dva komentáre a k jednému som mu dala like ja.

Myslíš? Mám to skúsiť? A čo keď moju žiadosť odignoruje?
26 
 fotka
anzu  8. 11. 2010 00:29
@galinka niééé! si mu nemala dávať like. za to dostaneš horlivostný čierny bod.



a to máš akože Facebook prvý týždeň? (asi hej, keď máš len sto priateľov....) však mu to pošleš po nejakom čase znova.
27 
 fotka
fragile.  8. 11. 2010 00:38
Facebook je absolútne príšerná stránka.

Ak niekto chce zarobiť miliardy, nech urobí stránku Contactbook, bez akýchkoľvek skupín, like-ov, len s messagmi a chatom... :o
28 
 fotka
fragile.  8. 11. 2010 00:43
Inak @Janka xD
29 
 fotka
alysia  8. 11. 2010 08:33
to o tej nininej mame dufam bola ironia

a k teme... lezie mi na nervy ako vsetci nadavaju na FB, nuz pesimisti budu vzdy a vsade ... ja vidim na FB aj pozitivne veci ... ale asi som jedna z mala
30 
 fotka
johnysheek  8. 11. 2010 08:58
31 
 fotka
havran666  8. 11. 2010 09:16
Strasne naivny a detinsky clanok.. Akoze sorry, ale preco akoze si nemozes vymazat dakoho z priatelov?? Lebo co? Ja som si tiez popridaval 300 ludi, a postupne sli prec.. Naco tam mam drzat dakoho, s kym nekomunikujem? Fb je na to, aby si udrziavala kontakty s ludmi, s ktorymi nebyvas casto... To nieje svet Pokemonu, nemusis mat vsetkych pridanych... Nechce sa ti nastavovat filtre? Tak sa potom nestazuj.. Neverim, ze vsetkym znamym a kamaratom hovoris uplne vsetko... Na to tie filtre su, aby si si roztriedila ludi, napr rodina, skola, kamosi atd atd... Ptm tvoja rodina nemusi citat statusy typu "co sme mali zo Sj na ulohu??" a spoluziaci nemusia vediet ze na oslave strykovi Ernestovi zabehol kompot a jak sa dusil drgol do stola a vylial vino na tetu Renatu... Okrem toho, myslim ze sa prilis zaoberas konspiraciou.. Toto nieje amerika, kde ta nalozia do cierneho GMG a odvezu do puste do tajneho labaku na pokusy... FB je uzastny zdroj informacii, je ich vsak vela, a treba vediet ich triedit... A ked uz o to ide, ak by po tebe sla nejaka tajna sluzba, tak Facebook neFacebook, aj tak zistia co chcu, takze sa nevyhovaraj na to a hento, priznaj si ze si leniva alebo neschopna si urcit priority.. P.s: sry ze nepouzivam makcene a dlzne, ale pisem z mobilneho netu, a takto to mam napisane lahsie..



P.s.2: ak daco, poslite spravu, bo neviem, ci este sem znova zabludim
32 
 fotka
anzu  8. 11. 2010 09:20
@havran666 prečítaj si to ešte raz, keď nebudeš na mobilnom nete, asi na tom displeji nie je irónia dobre vidieť....
33 
 fotka
havran666  8. 11. 2010 09:43
@anzu nie, ironiu som tam nevidel... Neviem, preco maju vsetci potrebu riesit fb, ci je dobry alebo zly.. Ak sa mi nepaci, tak tam nechodim.. Pre mna je to jedna z naj veci.. Vzdy mam najnovsie info od mojich oblubenych kapiel, co sa deje v okoli atd.. Ak sa niekto prida do 500 skupin a ptm sa stazuje, ze mu spamuju nastenku, tak sa odtial asi dam prec, nie?? Ale to sme my, Slovaci.. Len frflat vieme.. Hold, iny uz nebudeme (aj ked nastastie aj tu su vynimky..) neber ma v zlom, ak som spravne nepochopil co si myslela, ale lezie mi na nervy, ze vsetci sa len stazuju ale nic nespravia pre to, aby sa mali lepsie...
34 
 fotka
anzu  8. 11. 2010 09:46
@havran666 presne to, o čom píšeš, som sa tu v blogu snažila ukázať tým, že som sa hrala na frflajúcu teenagerku, ktorá niečo nenávidí už len z princípu a potrebuje to aj dostatočne šíriť všade naokolo.
35 
 fotka
havran666  8. 11. 2010 09:54
@anzu V tom pripade hodnotim clanok kladne sry, ale obcas mi to rano dlhsie zapina
36 
 fotka
sarah_whiteflower  8. 11. 2010 10:01
@havran666 Mal si asi čítať pozornejšie, však tá irónia z toho kypí tak, že mi skoro praskla monitor na notebooku... všetky tie vložené mená, aj to že "nejde o to, že by som to mohla vypnúť, ide o to, že to tak proste je! Facebook je na vine!" Myslíš si, že by to akýkoľvek normálny človek ovládajúci gramatiku a diakritiku a interpunkciu mohol takto napísať? Pretože ak by to bolo myslené vážne, tak ver tomu, že by to malo inú grafickú formu



Niečo na štýl "wjem, zhe sa to da zmeniit, aeee ide o to zhe to tak jheee a mna to stuasneee serjeeee"
37 
 fotka
havran666  8. 11. 2010 10:31
@sarah_whiteflower Albert Einstein povedal: "vesmir a ludska hlupost su nekonecne. Aj ked tym prvym som si nie isty.." a je to pravda.. Ludska blbost nema hranic, preto to ze niekto dokaze pisat spisovne (Al3b0 n3d0K@z3 wYp4ThL@WatH ) este neznamena ze dokaze pouzivat mozog.. Na nete som zazil uz vsetko.. Aj ludi, co pisali jak odborna kniha, avsak uplne bludy, aj ludi, co wypatlavali, (proste sa im paci ten styl pisania) no malo to zmysel, hlbku a aj napriek grafickej uprave to pisal inteligent.. Aj ked za tu upravu by im mali par IQ bodov strhnut ale ked mas pravdu, vatsina normalnych ludi pise normalne, a ak by to fakt pisala nejaka ufrflana 13tka, tak by to asi vyzeralo inak.. No vynimky su vsade, a aj tu sa najdu
38 
 fotka
idea  8. 11. 2010 12:16
som rada, ze je tam ironia
39 
 fotka
e12  8. 11. 2010 13:57
som hrdá na to, keď môžem povedať, že nie som na FB.....
40 
 fotka
lolitahaze  8. 11. 2010 14:52
momentálne facebook veľmi obmedzujem..stratila som súkromie..



kvôli škole a rôznym zadaniam tam mám veľa ľudí, ktorých v reálnom živote veľmi nepoznám, taktiež mám kopec známych a rodinných príslušníkov, ktorých si zatiaľ vymazať nedovolím, keďže ich stretávam každý druhý deň na zastávkach, v buse, na rodinných stretnutiach..možno raz..



veľmi dobrý článok
41 
 fotka
lolitahaze  8. 11. 2010 15:02
ešte som zabudla dopísať konkrétnejšie k článku..páči sa mi tvoj štýl písania..a dobre som sa pobavila
42 
 fotka
althinka  8. 11. 2010 15:35
clanok je fajn xD tiez ale zdielam nazor, ze facebook ma nad nami len taku moc, aku dovolime, cize tam davam len to, s cim som zmierena , ze pojde "do sveta" ale specialne standing ovations ma @galinka vsak to mozne nie je, taka dilema xD az by som si neodpustila a spytala sa ci o Tomasovi hovoris , ale toho medzi priatelmi mas xD okej .. som rada, ze som zapla po dlhej dobe birdz , dvihlo mi to tu naladu
43 
 fotka
66janica6  8. 11. 2010 16:25
uplne suhlasim..na facebooku som nikdy nebola a ni to nemam v plane. prave kvoli tymto trom veciam a kvoli dalsim a dalsim...je to kokotina..a aj tak to o chvilu "vyjde z mody"
44 
 fotka
ba55tripper  8. 11. 2010 18:26
2 palce hore!
45 
 fotka
galinka  8. 11. 2010 18:55
@althinka O Tomáša by som sa ani nepokúšala, veď on sa ozve tak raz do mesiaca, aj to len aby dal vedieť, že ešte žije a že nemá na nič čas (Nepripomína ti to niečo? Akurát ty sa ozývaš o niečo častejšie )
46 
 fotka
havran666  8. 11. 2010 21:07
@althinka : ""facebook ma nad nami len taku moc, aku dovolime" je uplne uzastna veta presne tak to je..
47 
 fotka
grietusha  8. 11. 2010 21:23
smiechoty mi asi vyvolala viac diskusia ako článok, ale i ten bol dobrý.
48 
 fotka
vive  8. 11. 2010 22:01
milionkrat omielana tema, tentokrat som sa pri čítaní už nudil
49 
 fotka
vive  8. 11. 2010 22:04
@galinka ja si ludi po akcii už ani nepridávam väčšinou...iba niekoho o kom už na akcii viem, že za to stojí. Inak to je nanič... vidite sa raz na akcii a potom čo? nič, iba si pisete ale nijaky real kontakt
50 
 fotka
schizofrenik  9. 11. 2010 21:00
ako hovorím, FB mám na zjeby, drbnuté fotky a ešte blbšie statusy, vtipy bludy, len mi tak trochu ide na nervy že FB sa stal nástrojom pre primitívnych ľudí, stále počujem niečo typu: vo FB teste mi vyšlo že v roku 2011 porodím dieťa!!! Ako keď to počujem tak ako fakt neviem čo si mám myslieť či to tí ľudia berú tak vážne alebo to len tak fakticky vyzerá. Jak tak by som sa možno aj bez FB zaobišiel ale zas si neviem predstaviť tie muky, že čo sa deje o čom sa čo bavia? Prečo sa hanka na FB pohádala s Dorotkou? Veď by som bol ako outsaider!!!! Radšej sa budem len v duchu usmievať nad skopirovanými citátmi či statusmi, ujebávať sa na hlupákoch a ešte hlupších fotkách. Niekedy je to lepšie ako celovečerný film. Hlavne na ľuďoch čo majú zverejnené profily...
51 
 fotka
james144  18. 11. 2010 03:27
Počkať jeden podobný super blog som čítal(aj keď tam nebola takáto mätúca irónia ale tvrdý sarkazmus).... » lubomirnemes.blog.sme.sk/c/238806/Skutoc...
52 
 fotka
althinka  23. 11. 2010 18:27
@galinka neeeeeeeeee vobec neviem , co ti to tak pripomina prosim ta, my dvaja , ked sa mame stretnut, planujeme dva mesiace dopredu holt udel workoholika ale aspon som sa zas volaco dozvedela,poviem mu nech menej pracuje a hned stupne zaujem zien z friendlistu



@havran666 dakujem vlastna skusenost ...



a reagovala som som neskoro ako vzdy ... lebo . lebo zijem a nemam na nic rozumne cas
53 
 fotka
pubertslatinocelny  9. 1. 2012 18:15
anzu, je nacase splnit slub zo zaveru blogu!
Napíš svoj komentár