Zúčastnila som sa ho však iba ako divák, nie ako súčasť tímu. Pôvodne som nemala v pláne ani písať o tom blog, ale prišla otázka či bude resumé aj z tohto roku. Tak som si povedala, že to skúsim. Možno to nebude také dobre čitateľné ako predošlé blogy, ale za pokus to stojí.
Takže ako som spomínala, Mário sa tohto preteku nezúčastnil, keďže sme sa pár dní pred začiatkom dozvedeli, že je čerstvo po operácii oka. Mne to bolo viac menej aj jedno, ja som sa nejak extra ani nechystala, keďže som mala pred sebou ešte jednu dôležitú skúšku. Ale keďže slovenský vysokoškolský systém je nám dôverne známy, skúšajúci ma vytočil tak že som v stredu po príchode zo skúšky všetky papiere nahádzala do kúta a povedala som si, že kašlem na učenie a idem na kopec.
V piatok poobede sme si s mužom povedali, že ideme skontrolovať stav v depe. Prišli sme tam asi okolo šiestej, a bol tam už celkom slušný počet posádok.
Prešli sme si celé depo a zbadali sme Oravca, ktorý akurát skladal auto z vozíka.
,,Musím ho dať dole, lebo tie kurvy zahraničné nepreberú auto na vozíku"
Spustil sa na preberanie a my sme ostali na pár slov pri jeho mechanikovi.
,,Dievča, to čo s tebou doma robia? Ti nedajú jesť abo čo?... A kde sú vaši?"
(môj chlap dostal ako zvyčajne pri tejto otázke záchvat smiechu.. )
,,Ale no tak nepreháňajme zas Roman... A nie sú tu, Mário nejazdí lebo bol vo štvrtok na operácii či čo."
,,To vážne? hmm a nič nedal vedieť. no škoda."
Kecali sme asi 15 minút a potom sme ťahali preč, prišli noví a ja som bola zvedavá .
Depo "predĺžili" o príjazdovú cestu vedúcu k stredisku. Žiadna sláva, ale aspoň im nemohol nikto vyčítať, že neboli spravené žiadne opatrenia.
Prešli sme sa aj po príjazdovke boli tam zväčša poliaci, a tuším že aj pár iných národností. Zopár BMWčiek, Golf (ktorému sme minulý rok opravovali defekt), Escort a tuším tam bola aj Lancia a pár veteránov.
Keď sa naše oči konečne "dopásli" a pobrali sme sa na odchod, pozornosti celého depa neuniklo hlasné trúbenie (to sa tak ani nazvať nedalo) z Rozumovho kamióna, ktorým dával najavo, že ide ON (trpí nejakým divným syndrómom, ktorý mu našepkáva, že keď je niekde on tak neexistuje nikto iný... ja viem, poniektorí zato FAKT nemôžu ..).
Tak sme sa dovliekli k autu a išli sme domov.
V sobotu ráno začínali tréningy (dosť nezvyčajne) o siedmej. Technickým preberaním prešlo 99 posádok. Keďže sa nám vstávať nechcelo, dohodli sme sa že pôjdeme až na druhý (mal začať o desiatej).
Prišli sme tam okolo pol desiatej, a ešte stále boli zoradené autá z prvého tréningu. Drotár tam stál odstavený na kraji, nový motor mu zakýval hneď ráno na rozlúčku.. no nepríejmné jednoducho
Myslela som, že sa to bude vliecť, ale celkom rýchlo odštartoval aj ten zvyšok, zoradili sa sprievoďáky a hajde hore do depa.
Druhá čata bola už asi pripravená, lebo takmer okamžite sa viezli dole z depa (posádky boli rozdelené do 2 štartovných skupín: v prvej boli zväčša veterány, v tej druhej silnejšie kubatúry.). My sme iba prebehli do prvej zákruty (jednak tam bol lepší výhľad na štart a jednak menej ľudí .
Tréning zbehol raz-dva a čakalo sa na ostré. Zastavil sa pri nás bývalý kolega, tak sme aspoň mali s kým hodiť reč.
Ostrá začínala o pol druhej, ako predjazdcov mali tentokrát 2 audinky v úprave MTM, Ráčku a RS3jku.
Jazda zbehla tiež bez väčších prestávok, no na druhú ostrú o 16tej sa nám čakať nechcelo.
Prvý deň bol bez väčších havárií, aj keď sa vyskytlo pár menších nútených prestávok. Ambrúz si "upravil" svoju Vauxhall-u, Ondrej, Šutlák, Pazderák a Mogyoros mali tiež menšie technické poruchy, ktoré sa však do ďalšieho dňa dali opraviť.
Posádky formúl boli trošku nespokojné s kvalitou trate, ale myslím si, že to nebolo nič oproti reakciám na otvorenie UPčka až o 20.30. Viacerým to teda ubralo z chute pretekať.
V nedeľu ráno na trať zosadla hmla, takže prvý tréning začal trošku neskôr, o 7.30. Zúčastnilo sa na nej menej jazdcov, ako predošlý deň (veď komu by sa chcelo vstávať tak skoro? ). Na druhý tréning sa už zoradili všetci.
V nedeľu sme tréningy vynechali, prišli sme až na ostré jazdy, Zúčastnilo sa ich 94 posádok, zvyšní boli nútení kvôli poruchám zbaliť veci a odísť. Nedeľných jázd sa zúčastnil už aj Dan Michl na svojom špeciále Lotus Evora.
V druhom tréningu to nezvládlo BMW poliaka Nadziara, a Ondrej to opäť musel vzdať kvôli technickej poruche.
Na ostré jazdy prišlo oveľa viac divákov ako v sobotu. My sme ostali verní "našej" prvej zákrute (v tom teple sa mi nechcelo liezť vyššie na kopec).
Ostré prebehli "hladko" až na pár menších prestávok. Jediné čo ma v nedeľu zarazilo, bolo správanie sa dvoch divákov. Počas jázd sa chceli vyštverať vyššie na kopec, čo by nebolo problémom, keby neboli značne posilnený alkoholom. Traťováci boli aspoň na niečo dobrí, spacifikovali ich (mali ste počuť ten krik a nadávky ... zážitok jednoducho ) a odovzdali policajtom. A pretek sa mohol kľudne dokončiť podľa programu.
Podľa infošiek z netu som zistila, že nedeľu nedokončili Stec ani Ondrej kvôli technickým poruchám na vozidlách.
Víkend bol fajn, počasíčko vyšlo, videla som zopár známych tvárí a odreagovala som sa Len mi je ľúto, že sa už nechodieva tak ako sa chodievalo.. čo už
Ďalším pretekom bude Dobšinský kopec v dňoch 20.-21.07.2013
Blog
Komenty k blogu
1
tomtoylc
21. 7.júla 2013 19:46
tiež by som už mal niečo napísať ... ale neviem či to má význam ... a momentálne ani čas nemám
Napíš svoj komentár
- 1 Hovado: Zvláštnosti slovenskej poľovačky s Maďarom
- 2 Mixelle: Milan a Zuzana alebo ako som sa stala strážcom tajomstva
- 3 Dezolat: Teal a jeho sen o písaní
- 4 Mixelle: Agáta
- 5 Tomasveres: Moje prvé ( ne ) vysnívané auto
- 6 Hovado: Spomienky
- 7 Hovado: Každé bláznovstvo, 3 dni trvá
- 8 Robinson444: Anatole France
- 9 Hovado: Psychoterapia
- 10 Derimax3: Prehovor do duše