Už nie som malinký prváčik, už som druháčik na výške . Podarilo sa mi prejsť aj 3. semestrom na odbore aplikovaná informatika. Preto by som rád opísal predmety pre toho, kto si ich bude v budúcnosti vyhľadávať.

Na začiatok treba povedať, že to bol doposiaľ najťažší semester a podľa rečí starších už na bakalárovi ťažší ani nebude. Dúfam...

Zapísal som si samovražedných 12 predmetov, čo mi spravilo 42 kreditov za semester. Mojou stratégiou totiž je mať voľný 3. ročník, kde je na výber aj menej predmetov.

Takže poďme postupne od povinných k menej povinným:

Algoritmy a dátové štruktúry
Je to najťažší predmet, aký som kedy mal. Priebežná práca počas semestra, rozcvičky, programátorské cvičenia, na ktorých nikto nestíha a nevie, čo má robiť. Systém cvičení je podľa mňa zlý, lebo nikdy nevidíme svoje chyby a teda sa nevieme z nich poučiť.
Oplatí sa získavať body za blogovanie, vynahradia stratu z rozcvičiek, ktorá iste bude u väčšiny veľká. Rovnako odporúčam aj projekt, ktorý tiež nie je taký easy.
Nie je problém mať z tohto predmetu dobrú známku, problém je mať vôbec známku. Zo skúškového testu treba mať minimálne 50 %, čo nie je až tak ľahké ani pre tých zdatnejších.

Úvod do teoretickej informatiky
Chuťovka číslo 2. Na prednášky takmer nikto nechodil, lebo bolo náročné niečo z nich pochopiť. Experiment (šanca na garantovanú známku) bol tohto roku fail, dokončilo ho len 10 ľudí. Neodporúčam ho vzhľadom na pomer čas/výsledná známka. Dôležité je navštevovať nepovinné cvičenia, inak človek látku nepochopí. Celý semester som sa v podstate naučil za 2 dni. Nebolo to až tak ťažké, z nadhľadu to vyzerá tak, že sme toho veľa neprebrali. Je to ľahší predmet ako ADS (vyššie spomenutý), ale paradoxne mám z neho o dosť horšiu známku .

Programovanie 3
Tento predmet radím zatiaľ do TOP 3 na matfyze. Prednášajúci je profesionál s dlhoročnou praxou a sám o sebe zaujímavý človek. Učí len tie naozaj najdôležitejšie a najpotrebnejšie veci, a to pútavou formou. Ste blbci, ak nebudete chodiť na jeho prednášky. Cvičenia je možné vypracovávať z domu. Ak chcete vedieť programovať a niečo z tohto predmetu mať, odporúčam vám robiť si tie cviká poctivo bez pomoci, rovnako aj skúšku. Nie je to vôbec ťažké.

Ročníkový projekt 1
Fyzicky v podstate nikam nechodíte, iba celý semester píšete špecifikáciu vášho projektu a kódite ho. Nepáči sa mi ale, že je v tomto ročníku. Doteraz sme sa totiž naučili iba Pascal, v ktorom programovanie pokladám pre moju budúcnosť úplne zbytočné. Ostali mi tak na výber iba webové aplikácie cez PHP+MySQL, kde som sa musel doučiť používať framework, ktorý bol povinný. Som ale rád, lebo som sa ho naučiť chcel a robiť vlastný projekt ma baví

Matematika 3
Je to v podstate vzdialenejšie pokračovanie Diskrétnej matematiky z 1. ročníka. Berú sa hlavne grafy a je to celkom zaujímavé učivo. Každý týždeň sú rozcvičky aj úlohy za body, takže si učivo stále opakujete. Vďaka tomu som sa na skúšku prakticky neučil. Prednášajúca je na prednáškach fajn, hoci ľudia z jej skupiny na cvičeniach s ňou neboli spokojní.

Vedecko-technické výpočty
Nie zlý predmet, hoci sa to počas semestra zvrhlo. Veľa ľudí odpisovalo úlohy, preto bol počas semestra zavedený limit – akceptovaných bolo iba prvých 20 úloh. Dosť to obmedzilo moje plány, ale stíhal som to. Odporúčam robiť úlohy, lebo to znamená zlepšenú známku, teda aj garantovanú známku. Navyše je potom ľahšia skúška, keď už ste to raz videli. Nepáčilo sa mi ale memorovanie vzorcov.

Linux - princípy a prostriedky
Prednášajúci je veľmi zábavný a milý pán, ktorý nemá rád "ten druhý operačný systém". Škoda, že na jeho prednášky chodilo málo ľudí. Cvičenia boli občas nevyvážené, ale vždy sa to dalo nejako spraviť. Skúška bola v duchu kolektívneho riešenia úloh v pohodovej atmosfére.

Geometria pre grafikov
Pod týmto názvom rozumejte hlavne poznatky o vektoroch, priamkách, rovinách, priestore a pod. Osobne som nebol na ani jednej prednáške. Je to v podstate zopakovanie predmetu Matematika 2. Semestrálne testy som dokazil, a tak som mal na konci o stupeň horšiu známku. Skúškový test som dal na druhý pokus (máte ich neobmedzene veľa), ústnu časť na prvýkrát. Skúšal to iný pán, lebo pôvodný bol chorý. Ale dobre sme sa spolu porozprávali Určite odporúčam, z teoretického bloku jeden z naj predmetov.

Multimédiá
Podobne ako Geometria pre grafikov je to tretiacky predmet. Ak sa bojíte, že niečo nespravíte, nechajte si ho ako náhradu. Tiež som nenavštívil ani jednu prednášku, ale vraj boli pútavé. Skúška prebieha v priateľskej atmosfére, kde sedia 3 žiaci s prednášajúcim a rozprávajú sa o multimédiách. Dostanete 3 otázky a horšiu známku ako C nemá asi nikto

Kognitívne laboratórium
Dobrý predmet na doplnenie kreditov. Každý týždeň odovzdávate vypracované testy. Nie sú vedomostné, ide iba o pozorovanie vašich schopností. Počas semestra spravíte 2 prezentácie (vyhodnotenia testov celej skupiny) a máte kredity.

Aplikovaný robotický seminár
Je to jeden kredit zadarmo. Môžete si vybrať niektorú z viacerých aktivít. Ja som si vybral rozhodovanie na robotickej súťaži, kde si krpci zo ZŠ postavia roboty a pomocou nich plnia úlohy na súťažných stoloch. Decká boli do toho riadne zažraté. Ja som bol zažratý hlavne do bagiet, ktoré tam boli zdarma . Okrem toho aj minerálka a spomínaný 1 kredit.

Posledným predmetom bola telesná, aby som nebol úplne bez pohybu

Snáď tento článok pomôže budúcim aplikovancom

 Blog
Komentuj
 fotka
anzu  2. 2. 2013 19:25
Kto ťa cvičil programko 3? Lebo môj spolužiak to cvičí, aj keď asi len teoretických informatikov.
 fotka
alysia  2. 2. 2013 23:29
prečítala som to celé!!! aj ked ma odradili nazvy odsekov
 fotka
smartboy  3. 2. 2013 00:52
kiež by bolo takýchto článkov o predmetoch na jednotlivých odboroch na VŠ viac
 fotka
salkoo  3. 2. 2013 09:25
@smartboy presne aspon by potom mozno bolo menej for o vs

A ako blog to bol zaujimavy, ale informatiku neznasam a nazvy predmetov mi len potvrdili ze to asi nebude to prave orechove pre mna
 fotka
bluepanter  3. 2. 2013 10:39
@smartboy @salkoo o predmetoch toho síce nie je veľa na nete, ale o odboroch sa dá toho nájsť celkom dosť hlavne o informatike, z čoho asi @salkoo nebude nadšená



btw. odporúčam pozrieť si našu anketu. Síce to hlavné (komentáre) nie je vidieť, ale možno pomôže aj hodnotenie:

anketa.fmph.uniba.sk/vysledky
 fotka
antifunebracka  9. 3. 2013 02:18
"Ja som si vybral rozhodovanie na robotickej súťaži, kde si krpci zo ZŠ postavia roboty a pomocou nich plnia úlohy na súťažných stoloch." ô__________ô deticky na zakladnej si stavaju roboty? prave sa citim ako najneschopnejsi clovek na svete
Napíš svoj komentár